Gescheiden ouders, twijfels...
donderdag 18 november 2021 om 21:38
Momenteel zit ik echt met iets in mijn maag.
Mijn ex-partner en ik zijn sinds januari uit elkaar. We hebben een zoon van ruim 2,5 jaar. Onze relatie was niet gezond en na relatietherapie, pauzes etc. destijds besloten uit elkaar te gaan. Hier heb ik nooit spijt van gehad en het voelde zelfs als een verlossing, voelde me eindelijk weer opbloeien.. Hij is in het huis blijven wonen en kocht me uit etc. We hebben co-ouderschap. Tot 1,5 maand geleden verliep het contact stroef, we konden met elkaar door een deur maar er was weinig tot geen communicatie. Sinds ik een maand geleden in het ziekenhuis heb gelegen gaat het contact beter. Hij is met onze zoon me op komen zoeken, kaartje gestuurd en regelmatig hulp aangeboden.
Vanavond was ik iets vergeten voor onze zoon en hij kwam het brengen en maakte als vanouds grapjes erover. We hebben toen even gekletst, wat gedronken en met onze zoon over sinterklaas gepraat.
Ik moet zeggen dat ik beetje in de war raak soms; mis ik hem? Hij is toch wel iemand met het hart op de goede plek, iemand waar ik me nog altijd wel vertrouwd bij voel (logisch na jaren samen te zijn geweest denk ik). Soms ben ik bang dat ik hem toch wel mis en dat we misschien weer samen "moeten" komen. Anderzijds denk ik dan weer: we zijn niet voor niets uit elkaar gegaan (na therapie en alles geprobeerd te hebben), we gingen er beiden aan onderdoor. Ik wil onze zoon niet in verwarring brengen; uit elkaar gaan, weer samen komen en weer samen komen en dan uiteindelijk risico op weer herhaling van alles.
Is dit herkenbaar voor iemand? Wellicht zijn het gewoon normale gevoelens die erbij horen na een scheiding, als alles geland is en het contact beter gaat, maar toch.... Kan het niet goed thuis brengen.
Mijn ex-partner en ik zijn sinds januari uit elkaar. We hebben een zoon van ruim 2,5 jaar. Onze relatie was niet gezond en na relatietherapie, pauzes etc. destijds besloten uit elkaar te gaan. Hier heb ik nooit spijt van gehad en het voelde zelfs als een verlossing, voelde me eindelijk weer opbloeien.. Hij is in het huis blijven wonen en kocht me uit etc. We hebben co-ouderschap. Tot 1,5 maand geleden verliep het contact stroef, we konden met elkaar door een deur maar er was weinig tot geen communicatie. Sinds ik een maand geleden in het ziekenhuis heb gelegen gaat het contact beter. Hij is met onze zoon me op komen zoeken, kaartje gestuurd en regelmatig hulp aangeboden.
Vanavond was ik iets vergeten voor onze zoon en hij kwam het brengen en maakte als vanouds grapjes erover. We hebben toen even gekletst, wat gedronken en met onze zoon over sinterklaas gepraat.
Ik moet zeggen dat ik beetje in de war raak soms; mis ik hem? Hij is toch wel iemand met het hart op de goede plek, iemand waar ik me nog altijd wel vertrouwd bij voel (logisch na jaren samen te zijn geweest denk ik). Soms ben ik bang dat ik hem toch wel mis en dat we misschien weer samen "moeten" komen. Anderzijds denk ik dan weer: we zijn niet voor niets uit elkaar gegaan (na therapie en alles geprobeerd te hebben), we gingen er beiden aan onderdoor. Ik wil onze zoon niet in verwarring brengen; uit elkaar gaan, weer samen komen en weer samen komen en dan uiteindelijk risico op weer herhaling van alles.
Is dit herkenbaar voor iemand? Wellicht zijn het gewoon normale gevoelens die erbij horen na een scheiding, als alles geland is en het contact beter gaat, maar toch.... Kan het niet goed thuis brengen.
donderdag 18 november 2021 om 21:44
Dit is vrij normaal volgens mij, maar kan komen omdat de ellende tussen jullie net achter de rug is en je dan van opluchting zó blij bent met gewoon vriendelijk contact dat je dat verwart met hem terug willen.
En ooit was hij natuurlijk voor jou ook DE man.
Stukje rouw- en groeiproces?
Ik snap het helemaal hoor, been there, done that, maar ik denk dat je toch echt niet voor niks uit elkaar bent gegaan... Het gaat wel weer over.
Wel fijn dat de omgang nu beter gaat!!
En ooit was hij natuurlijk voor jou ook DE man.
Stukje rouw- en groeiproces?
Ik snap het helemaal hoor, been there, done that, maar ik denk dat je toch echt niet voor niks uit elkaar bent gegaan... Het gaat wel weer over.
Wel fijn dat de omgang nu beter gaat!!
donderdag 18 november 2021 om 21:48
Ik zou het persoonlijk nu helemaal niet gaan onderzoeken. Er is niet echt iets om te onderzoeken. Er is nu voorzichtig een paar keer wat vriendelijkheid geweest. Dat is toch geen enkele reden om meteen weer te kijken of er eventueel toch een relatie in zit?
Ik vind het begrijpelijke gevoelens, maar ook wat naïef om er meteen zo'n grote conclusies aan te verbinden.
donderdag 18 november 2021 om 21:53
Had ik ook, inclusief jonge dochter.
Ik vond het niet gek. Ik was niet voor niets lang met hem samen, maar we waren ook niet voor niets uit elkaar.
Ik heb er nooit iets mee gedaan. We gaan gelukkig nog steeds goed met elkaar om. Nu ik een nieuwe partner heb zie ik pas dat er echt iets fundamenteels miste in de relatie met ex.
Ik vond het niet gek. Ik was niet voor niets lang met hem samen, maar we waren ook niet voor niets uit elkaar.
Ik heb er nooit iets mee gedaan. We gaan gelukkig nog steeds goed met elkaar om. Nu ik een nieuwe partner heb zie ik pas dat er echt iets fundamenteels miste in de relatie met ex.
donderdag 18 november 2021 om 22:11
Kan zeker. Dat maakt het nog niet tot een goed idee.
In ieder geval, al zou het inderdaad tot een nieuwe relatie komen, lijkt het me heel erg belangrijk om gedegen onderzoek te doen naar wat er precies mis is gegaan en wat jullie gaan doen om dat deze keer te voorkomen. Anders is het gedoemd om te mislukken.
donderdag 18 november 2021 om 22:25
Geef het tijd. Ik ben nig met ex en dochter op vakantie geweest in de zomer dat de scheiding officieel werd. We waren toen een half jaar nadat we uitgesproken hadden te willen scheiden.
Ja dat was nog een fijne vakantie maar kleine dingen bevestigde me toch wel dat we er goed aan deden.
Nu 4 jaar verder en ik ben nog steeds erg blij dat we uit elkaar zijn.
Ja dat was nog een fijne vakantie maar kleine dingen bevestigde me toch wel dat we er goed aan deden.
Nu 4 jaar verder en ik ben nog steeds erg blij dat we uit elkaar zijn.
Been there, done that, got the T-shirt.
donderdag 18 november 2021 om 22:30
Ik heb genoten van het moment dat ik weer van mijn ex kon houden.
Niet als partner, maar als mens en als vader van ons kind.
Bij ons waren er ook nare omstandigheden ‘nodig’ om weer tot vriendschap en waardering te komen.
Dus herkenning dat de enorme afstandelijke kille afstand kan verdwijnen: ja.
Herkenning dat ik mijn ex weer terug zou willen (overwegen): nee.
Niet als partner, maar als mens en als vader van ons kind.
Bij ons waren er ook nare omstandigheden ‘nodig’ om weer tot vriendschap en waardering te komen.
Dus herkenning dat de enorme afstandelijke kille afstand kan verdwijnen: ja.
Herkenning dat ik mijn ex weer terug zou willen (overwegen): nee.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 18 november 2021 om 22:44
donderdag 18 november 2021 om 22:50
Wie ben jij om daar over te oordelen? Ik ken twee succesvolle stellen die naar scheiding weer gelukkig werden. Samen. Je weet helemaal niet of het een goed idee is. Laat dat maar aan de TO zelf overJufjoke schreef: ↑18-11-2021 22:11Kan zeker. Dat maakt het nog niet tot een goed idee.
In ieder geval, al zou het inderdaad tot een nieuwe relatie komen, lijkt het me heel erg belangrijk om gedegen onderzoek te doen naar wat er precies mis is gegaan en wat jullie gaan doen om dat deze keer te voorkomen. Anders is het gedoemd om te mislukken.
Iedere dag is gehaktdag
donderdag 18 november 2021 om 23:38
Ik ken wel een paar slechte voorbeelden en geen goede. En nou?
Er zijn meer mannen dan deze, to.
Hij heeft al een rol, hij is de vader van jullie kind.
Als hij een koffiezetapparaat was, was hij een Senseo terwijl jij gewoon een kop goede koffie wil drinken. Je kent de handleiding, je kunt andere pads proberen maar het blijft Senseo.
Laat je niet verleiden door het gemak.
Zoek verder.
Er zijn meer mannen dan deze, to.
Hij heeft al een rol, hij is de vader van jullie kind.
Als hij een koffiezetapparaat was, was hij een Senseo terwijl jij gewoon een kop goede koffie wil drinken. Je kent de handleiding, je kunt andere pads proberen maar het blijft Senseo.
Laat je niet verleiden door het gemak.
Zoek verder.
vrijdag 19 november 2021 om 07:03
Gokje: jij lag in het ziekenhuis, hij schrok daarvan, hij dacht:
A: wat sneu voor haar, ik moet toch eens wat liever voortaan zijn, of
B: hmm, wat heb ik weggedaan, ik houd toch van haar.
Maar na therapie en alles gehad te hebben, zou ik niet gauw weer een relatie beginnen. Het zal de eerste tijd ongetwijfeld heel fijn zijn, maar de irritaties zullen snel weer de kop op steken.
A: wat sneu voor haar, ik moet toch eens wat liever voortaan zijn, of
B: hmm, wat heb ik weggedaan, ik houd toch van haar.
Maar na therapie en alles gehad te hebben, zou ik niet gauw weer een relatie beginnen. Het zal de eerste tijd ongetwijfeld heel fijn zijn, maar de irritaties zullen snel weer de kop op steken.
vrijdag 19 november 2021 om 07:43
Voor het gemak maak je even twee zinnen zwart en laat je de motivatie ertussenin weg. Ik leg toch uit dat je eerst zal moeten zorgen dat er enig werk verricht is om te voorkomen dat de voorgaande dynamiek waardoor het mislukte, aangepakt is. Dat lijkt me niet zo gek en ik vind dat een heel redelijk standpunt. De relatie was blijkbaar slecht. Nu zonder enige vorm van actie het weer gaan proberen, zal naar alle waarschijnlijkheid tot hetzelfde resultaat leiden: een relatie die binnen no time weer slecht is.
Is gewoon gezond verstand in mijn ogen.
vrijdag 19 november 2021 om 08:36
Je kan ook accepteren dat beleefd goed contact goed is voor jullie kind en er verder niet zoveel van maken. Iemand is niet ineens een heel ander persoon omdat hij af en toe een keer aardig doet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 19 november 2021 om 08:47
Ik ken een stel dat na scheiding jaren later weer bij elkaar is gekomen. Toen ze uit elkaar waren hebben ze allebei individuele therapie gehad om aan hun eigen jeugdtrauma's te werken. Al die tijd bleven ze goed met elkaar omgaan in de zin van koffie drinken bij de overdracht van hun kind en samen naar de ouderavond van school en samen verjaardag van kind vieren. Ze hebben in die jaren ook allebei gedate en zelfs relaties gehad met anderen.