Gescheiden slaapkamers?

19-09-2011 18:26 60 berichten
Wij hebben twee slaapkamers, omdat we beide onregelmatig werken en het niet altijd handig is om samen te slapen. Het lijkt wel alsof hier een taboe op rust, want mensen aan wie ik het vertel zijn ontzettend verbaast en vragen of onze relatie wel goed zit.

Ja dus. Het gaat ontzettend goed tussen ons en Ja, we hebben ook genoeg en regelmatig seks. Daar heb je geen gezamenlijke slaapkamer voor nodig. Juist de gescheiden slaapkamers geven ons de rust om te kunnen slapen op een tijdstip dat het ons uitkomt en rustig op te staan (zonder te hoeven sluipen). Het maakt juist dat onze relatie beter is geworden. Eerder riep de gezamenlijke slaapkamer nog wel eens irritaties op namelijk.

We slapen trouwens niet altijd apart, ik denk dat we ongeveer de helft van de tijd apart slapen en de helft lekker samen. We voelen ons hier beiden goed bij, dus in principe is het een ware uitkomst gebleken.

Benieuwd of meer mensen deze optie in overweging nemen of al gescheiden slaapkamers hebben.
Er is wel eens een topic over geweest.
Gevonden.

Apart slapen van partner, wie ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een goede oplossing. Mijn bazen, een artsenechtpaar, slaapt ook apart als één van hen dienst heeft.

En ik zou het ook doen/willen als ik een vriend/man had die veel snurkt.
Mensen die het gek vinden als je niet altijd samen in één bed slaapt hebben geen idee hoe belangrijk een goede nachtrust is. Stel dat de één snurkt of de ander de hele nacht ligt te woelen of misschien een paar keer wakker wordt, licht aan, licht uit. Er zijn genoeg redenen om, al dan niet zo nu en dan, apart te slapen.
verba volant, scripta manent.
Als het jullie beiden goed bevalt dan is het toch prima?

Zo ontzettend raar is het toch niet?
Wij slapen ook niet samen. Is door omstandigheden zo gekomen en het bevalt ons prima! Nu bijna een jaar geleden en ik vind het heerlijk! Hij ook trouwens. Geen getrap meer van mij, geen gesnurk meer van hem, nu slapen we allebei een stuk beter.

Soms vind ik het wel jammer dat we niet meer samen slapen maar ach, er zijn ergere dingen te bedenken.
Ik zou proberen je niet zo druk te maken om wat de omgeving vind eerlijk gezegd. Als dit werkt in jullie relatie, druk wegneemt en irraties verkomt dan is dit zeker een beste stap in jullie relatie!

Jullie twee moeten/willen met elkaar een leven delen en dan is het aan jullie om die in te delen zoals jullie willen lijkt mij zo. En als dat met gescheiden slaapkamers is, wat is daar mis mee?

Mijn vriend en ik heb ook een jaar aparte slaapkamers gehad, de meest rare commentaren kregen wij erop.. Na verloop van tijd gingen mijn tijden wat meer regelmatig worden en sindsdien slapen we weer samen, maar apart slapen heeft mij wel geleerd om ook alleen te kunnen slapen (wat ik daarvoor niet meer kon...) Mijn punt; voor ons heeft het veel positiefs opgeleverd, als dat voor jullie ook zo is.. Veel plezier nog in de relatie :)!
Als we de ruimte hadden zou ik echt wel een eigen slaapkamer willen! En ik heb een hele leuke man hoor, en ook heus zin in seks, maar wat lijkt het me heerlijk, een eigen slaapkamer. Zucht.....
quote:whopper schreef op 19 september 2011 @ 18:38:

Als we de ruimte hadden zou ik echt wel een eigen slaapkamer willen! En ik heb een hele leuke man hoor, en ook heus zin in seks, maar wat lijkt het me heerlijk, een eigen slaapkamer. Zucht.....Is er geen mogelijkheid tot verhuizen naar een huis met iig 2 slaapkamers?
Ik zou het zelf niet willen (slaap juist beter naast vriend), maar een goede nachtrust is belangrijk en als dit voor jullie werkt is dat toch goed?

Ik heb me wel eens afgevraafd of gescheiden slaapkamers niet een oplossing zou kunnen zijn voor sommige huwelijksproblemen. Allebei je eigen hoekje, beetje rust en juist weer wat actiever je best moeten doen voor de sex...
Het schijnt dat paren die apart van elkaar slapen, veel ouder worden dan degenen die een bed delen, dus er zit nog een voordeel aan vast ook.
Gescheiden slaapkamers hebben we niet. Als we niet kunnen slapen of de ander juist wakker houden gaat er wel iemand op de bank of in een ander bed liggen.

Als je slaapt merk je toch niet dat of de ander naast je ligt, dus zo belangrijk is het niet om 1 bed te hebben.

Een goede nachtrust is wel weer belangrijk genoeg om daar een prioriteit van te maken. Van slecht slapen kan een mens heel chagrijnig of moe worden. Als je dat kunt voorkomen, waarom niet? Samen slapen kan altijd nog als je daar wel allebei zin in hebt.
Samen een bed delen is eigenlijk ranzig.......je ligt in de huidschilfers van iemand anders........stinken uit hun bed...maken geluiden draaien.....

Lekker een bed voor jezelf...je eigen ruimte.......je eigen plek.

Ik deel mijn bed nooit meer...........en mijn slaapkamer ook niet.

Vreselijk....Ik wil alles doen wat ik wil en ik wens geen reking te houden met een man.......Weet je wel hoeveel gemekker er is op dit gebied...pietje wil lezen, lamop aan, Truus wil slapen.......dus moet de lamp uit.
Wij hebben ook aparte slaapkamers en ik zou niet anders meer willen. In de afgelopen zomervakantie deelden wij op de heen- en terugreis één hotelkamer en het slapen (of gebrek aan) was verschrikkelijk. Ik kan er ook niet tegen als ik door externe factoren wakker word gehouden; woest word ik. Terwijl ik normaal gezien de rust en vrede zelve ben. Mijn man snurkt hard en daarnaast kan ik niet slapen met iemand anders in hetzelfde bed, en het liefst ook niet in dezelfde kamer. Ik moet in bed ook helemaal vrij liggen.

Mijn man heeft iets minder last van mij (ik snurk ook, maar hij heeft geen moeite met een ander persoon aanwezig in hetzelfde bed / dezelfde kamer), maar hij vindt het prima zo, omdat hij zeer onregelmatig slaapt en mij dus zodoende ook niet hoeft te storen.

Sommige mensen vinden het idd gek, maar dat boeit mij niet (meer). Mijn nachtrust is me heilig, en idd de intimiteit is niet afhankelijk van het hebben van dezelfde slaapkamer.
Niks geks aan.

Als ik ooit nog eens zou gaan samen wonen, zou ik daarbij zelfs ook een eigen badkamer willen hebben.
quote:peecee schreef op 19 september 2011 @ 18:44:

Samen een bed delen is eigenlijk ranzig.......je ligt in de huisschilfers van iemand anders........stinken uit hun bed...maken geluiden draaien.....

Vreselijk....Ik wil alles doen wat ik wil en ik wens geen reking te houden met een man.......Weet je wel hoeveel gemekker er is op dit gebied...pietje wil lezen, lamop aan, Truus wil slapen.......dus moet de lamp uit.Peecee, wat klink je bitter. Met elke post lijkt het erger te worden. Jammer. Het komt over alsof het ontbreken van het vermogen om een compromis te vinden ervoor heeft gezorgd dat je geen relatie meer aan kunt gaan.
.
En een eigen toilet!!!

Toen ik nog getrouwd was had mijn ex de toilet boven...........ik beneden.

Ik kwam niet op zijn toilet en hij niet op de mijne....

Een wasmand delen.......zo smerig!!!!

En de vieze was van je vriend in de wasmachine doen...brrrrrrrrrrrrrrr

Zit je dan met je handen in zijn smerige sokken tr graaien .

Samen een bed delen is eigenlijk ranzig.......je ligt in de huisschilfers van iemand anders........stinken uit hun bed...maken geluiden draaien.....

Vreselijk....Ik wil alles doen wat ik wil en ik wens geen reking te houden met een man.......Weet je wel hoeveel gemekker er is op dit gebied...pietje wil lezen, lamop aan, Truus wil slapen.......dus moet de lamp uit.Jouw relaties waren niet echt een succes begrijp ik.
.
Waarom vertel je het dan ook aan iedereen? Hou het dan lekker voor jezelf! Iedereen blij!
Ik ga oook geen relaties meer aan...ik heb geen relatie nodig, heb een heerlijke bann en doe mijn eigen ding.

Een relatie is niet zaligmakend, ik ben erg zelfstandig......woonde op mijn 17e al zelfstandig.....alleen leven is zalig.
Ik vind een relatie leuk zolang het leuk is.....is dat gevoel weg?? wegwezen dan.

Ik bind mij niet meer aan mensen.........dat is het voor mij niet waard.

Ik heb een schat van een exman.....een geweldige man, een geweldige vader.....Maar ik leef iedereen alleen.

Vreselijk....Ik wil alles doen wat ik wil en ik wens geen reking te houden met een man.......Weet je wel hoeveel gemekker er is op dit gebied...pietje wil lezen, lamop aan, Truus wil slapen.......dus moet de lamp uit.Kind al zou je wíllen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven