Gescheiden slaapkamers?

19-09-2011 18:26 60 berichten
Wij hebben twee slaapkamers, omdat we beide onregelmatig werken en het niet altijd handig is om samen te slapen. Het lijkt wel alsof hier een taboe op rust, want mensen aan wie ik het vertel zijn ontzettend verbaast en vragen of onze relatie wel goed zit.

Ja dus. Het gaat ontzettend goed tussen ons en Ja, we hebben ook genoeg en regelmatig seks. Daar heb je geen gezamenlijke slaapkamer voor nodig. Juist de gescheiden slaapkamers geven ons de rust om te kunnen slapen op een tijdstip dat het ons uitkomt en rustig op te staan (zonder te hoeven sluipen). Het maakt juist dat onze relatie beter is geworden. Eerder riep de gezamenlijke slaapkamer nog wel eens irritaties op namelijk.

We slapen trouwens niet altijd apart, ik denk dat we ongeveer de helft van de tijd apart slapen en de helft lekker samen. We voelen ons hier beiden goed bij, dus in principe is het een ware uitkomst gebleken.

Benieuwd of meer mensen deze optie in overweging nemen of al gescheiden slaapkamers hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap iedere nacht apart, aangezien vriend 's nachts werkt. En als we samen slapen (in het weekend) dan kan ik amper slapen, want hij snurkt. Hij valt onmiddellijk in slaap en ik lig nog wakker. En in de week haal ik mijn slaap dan weer in
Wij nemen regelmatig een nachtje vrij van elkaar hoor

Is lekker, even ongeneerd breeduitliggen (snurken, draaien, wiebelen, hoesten of weet ik veel wat). Ik denk dat het van de 7 dagen per week 1 a 2 nachten voorkomt dat we een apart bed verkiezen (logeerbed slaapt net zo lekker).
Ohja, wij hebben ook allebei een 1 persoons dekbed. Ik lag met het 2persoons ding altijd te rillen van de kou, omdat mijn man zich graag oprolde in de deken en 'm van mij aftrok. Bovendien wil hij warm slapen en ik koud.

Dus beiden een eigen deken en probleem opgelost (en een groot bed!)
Als dat voor je werkt, waarom niet? Ik geef toe, ik ken niemand die dat doet, dus ik zou wel even opkijken, maar dat komt ook doordat ik het heeeeeeeeel fijn vind om samen te slapen.

Het was vroeger toch een teken van armoede als je samen in één bed moest slapen?
ik zie het ook niet als aparte slaapkamers, we hebben een relaxtruimte en een slaapkamer, in de relaxtruimte is een ruim bed is er tv en muziek en een computer en kunnen we na een film samen in slaap vallen, maar soms gebeurd het oook dat de 1 moe is en wil slapen en de slaapkamer opzoekt, de ander wil nog even kijken of computeren en valt dan wel eens daar in slaap. maar er is altijd ruimte elkaar desgewenst op te zoeken, als dus de slaap in de slaapkamer maar wordt gerespecteerd. i
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Hier ook apartslapers :-)

Toen we van een kleine flat naar een eigen huis verhuisden, was het meteen duidelijk: eigen kamers!!

Mijn man slaapt onregelmatig (slaapstoornis) en heeft hierdoor een totaal ander ritme dan ik. Ik wil vooral niet dat hij net slaapt als mijn wekker gaat. Ook vind ik het heerlijk om niet 's nachts wakker te worden als hij voor het slapen nog een film kijkt/muziek luistert in bed.

Zo nu en dan gaan we bij elkaar logeren :-) Dat is dan extra gezellig!

Ik vind het een verademing! Zo hebben we beiden zo min mogelijk last van zijn slaapprobleem. Zou er ooit nog een oplossing komen voor zijn slapen, dan gaan we vast weer samen slapen.
Zelf moet ik er niet aan denken, maar ik zie niet wat er mis mee is als beiden er tevreden mee zijn.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik vind het ook wel slim, vooral als je beiden onregelmatige diensten hebt.

Verder lijkt het me ook wel leuk, op één of andere manier, een beetje spannend, je kan elkaar opzoeken, of niet.

Maar ik kan het niet uitproberen, wij hebben geen bed/kamer over. Ik vind het niet zo erg om in elkaars huidschilfers te slapen
Mijn opa en oma sliepen ook in aparte kamers. Als kind vond ik dat toen wel een beetje gek.

Later zijn mijn ouders ook min of meer apart gaan slapen, wel in dezelfde slaapkamer, maar 2 losse bedden met een nachtkastje er tussen. Dat werkte voor hun prima.

Ik lat, ik heb zelf een bed van 1.80 breed, met 2 losse matrassen, maar wel in 1 bedbak dus ze schuiven niet uit elkaar. Mijn vriend heeft een bed van 1,40 breed met 1 matras erin.

Hoewel ik het heerlijk vind om bij hem te slapen, vind ik mijn eigen bed net iets lekkerder en doorgaans kan ik er niet tegen als ik wil gaan slapen, dat er iemand tegen me aanligt.

Met hem lukt dat gek genoeg weer wel.

Ik weet alleen zeker dat het voor hem geen optie is om apart te slapen als we ooit zouden gaan samenwonen, dat vind hij zo gek.

Hij is het van huis niet gewend, en ik zoals ik bovenstaand schreef, dus wel.

Maar nu vind ik het nog veel te gezellig, samen slapen, soms niet als hij erg snurkt, maar dat is gelukkig niet de hele nacht.
Ik word jaloers...

Mijn vriend heeft minder slaap nodig dan ik, gaat er later in én er eerder uit en snap echt niet dat ik dan wakker word (en 's ochtends meestal ook wakker blijf...)... Tegenwoordig legt hij de avond vantevoren zijn kleren enzo al klaar in de huiskamer, maar toch lig ik wakker als hij 's ochtends door het huis rommelt.

Met een baby van 6 maanden in een 2-kamer flat is een extra slaapkamer geen optie, en onze deur 's ochtends dicht kan ook niet, want dan hoor ik de baby niet.

Dus, op het wensenlijstje voor ons nieuwe (ooit) huis: extra slaapkamer!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven