Gescheiden slaapkamers?

19-09-2011 18:26 60 berichten
Wij hebben twee slaapkamers, omdat we beide onregelmatig werken en het niet altijd handig is om samen te slapen. Het lijkt wel alsof hier een taboe op rust, want mensen aan wie ik het vertel zijn ontzettend verbaast en vragen of onze relatie wel goed zit.

Ja dus. Het gaat ontzettend goed tussen ons en Ja, we hebben ook genoeg en regelmatig seks. Daar heb je geen gezamenlijke slaapkamer voor nodig. Juist de gescheiden slaapkamers geven ons de rust om te kunnen slapen op een tijdstip dat het ons uitkomt en rustig op te staan (zonder te hoeven sluipen). Het maakt juist dat onze relatie beter is geworden. Eerder riep de gezamenlijke slaapkamer nog wel eens irritaties op namelijk.

We slapen trouwens niet altijd apart, ik denk dat we ongeveer de helft van de tijd apart slapen en de helft lekker samen. We voelen ons hier beiden goed bij, dus in principe is het een ware uitkomst gebleken.

Benieuwd of meer mensen deze optie in overweging nemen of al gescheiden slaapkamers hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het al heel lang, maar mijn man absoluut niet. Ik heb veel last van zijn geluiden en bewegingen, met vlagen. Sommige periodes heb ik helemaal geen last van hem.

Maar ik vind het helemaal niet gek, juist verstandig als dat zorgt voor een betere nachtrust.
quote:TheEmpress schreef op 19 september 2011 @ 18:56:

Ik wil het al heel lang, maar mijn man absoluut niet. Ik heb veel last van zijn geluiden en bewegingen, met vlagen. Sommige periodes heb ik helemaal geen last van hem.

Maar ik vind het helemaal niet gek, juist verstandig als dat zorgt voor een betere nachtrust.

Waarom wil je man dat absoluut niet?

Als het voor jou beter is?
quote:peecee schreef op 19 september 2011 @ 18:49:

En een eigen toilet!!!

Toen ik nog getrouwd was had mijn ex de toilet boven...........ik beneden.

Ik kwam niet op zijn toilet en hij niet op de mijne....

Een wasmand delen.......zo smerig!!!!

En de vieze was van je vriend in de wasmachine doen...brrrrrrrrrrrrrrr

Zit je dan met je handen in zijn smerige sokken tr graaien .Nou zo te horen hoef jij je ook niet druk te maken of iemand uberhaupt nog een relatie met jou wil. Dat scheelt dan weer een hoop, nietwaar?
quote:peecee schreef op 19 september 2011 @ 18:44:

Samen een bed delen is eigenlijk ranzig.......je ligt in de huisschilfers van iemand anders........stinken uit hun bed...maken geluiden draaien.....

Lekker een bed voor jezelf...je eigen ruimte.......je eigen plek.

Ik deel mijn bed nooit meer...........en mijn slaapkamer ook niet.

Vreselijk....Ik wil alles doen wat ik wil en ik wens geen reking te houden met een man.......Weet je wel hoeveel gemekker er is op dit gebied...pietje wil lezen, lamop aan, Truus wil slapen.......dus moet de lamp uit.

Lijkt me inderdaad heel smerig als je huis schilfert en je daar ook nog eens in gaat liggen !

@ TO

niks raars aan hoor, fijn toch dat jullie allebei de nodige nachtrust krijgen, komt je relatie alleen maar ten goede.
Ja, ik begrijp het wel en ik vind het ook niet raar.

Voor ons is het wél belangrijk dat we samen slapen, het komt ons sexleven beslist ten goede.
quote:Yraatje schreef op 19 september 2011 @ 18:58:

[...]

Waarom wil je man dat absoluut niet?

Als het voor jou beter is?

Dat vindt hij zo gek en akelig.

Een nachtje apart liggen is prima, maar structureel vindt hij echt niet leuk. En er zouden dan nogal wat aanpassingen gemaakt moeten worden in huis, want tussen de rommel op zolder slaapt ook niet echt fijn. (Voor 1 nachtje prima, maar voor vaker niet echt)

Goed, als ik het perse zou willen zou hij geen keus hebben natuurlijk, maar omdat het fases zijn laat ik dan eigenlijk ook maar zo.
Mis je het samen slapen dan niet? Ik vind het juist heerlijk, slapen in iemands armen. Ook al merk ik ook wel dat ik wat minder vast slaap, ik word echt uitgeruster wakker (ook als het structureel is).
quote:xxxlondon schreef op 19 september 2011 @ 19:12:

Voor ons is het wél belangrijk dat we samen slapen, het komt ons sexleven beslist ten goede.Voor ons is samen slapen ook belangrijk (het was geen makkelijke beslissing), alleen is mijn nachtrust en gezondheid toch net iets belangrijker.
We slapen dus de helft van de tijd ongeveer nog wel samen, dat is op de dagen dat we vrij zijn of een iets normaler schema hebben dat beter bij elkaar aansluit. Maar zelfs als we samen gaan slapen dan val ik niet in zijn armen in slaap. Wij zijn allebei geen samen-slapers, om het maar zo te zeggen. Als we samen slapen liggen we allebei lekker op ons eigen stukje, zeg maar. Ik kan dan ook echt niet in slaap vallen als ik echt in iemands armen lig, heb dan echt mijn eigen ruimte nodig. Dus nee, dat mis ik niet.

Op ons seksleven heeft het trouwens geen negatieve invloed gehad. Af en toe is het juist heel leuk om lekker bij elkaar erin te kruipen, of spontaan als we overdag beiden thuis zijn te gaan seksen, terwijl de rest van NL op kantoor zit :P
LOL, ik slaap over en altijd, en goed. Samen of alleen, als ik slaap, slaap ik.

Mijn ex bekende mij pas na jaren dat hij vaak wakker lag als ik werd gebeld (draai bereikbaarheidsdiensten) en pas weer in slaap viel als hij de deur hoorde.

Toen ben ik in de logeerkamer gaan slapen als ik dienst had, dat ging beter. Was toch 1x in de week. Later ging hij ander werk doen en werkte vaak 's avonds laat/'s nachts door en ging dan in de logeerkamer slapen. Dan werd hij ook niet wakker als ik er 's morgens vroeg uit ging.

Werkte prima, veel betere nachtrust voor mn hem. En ik had geregeld een bed voor mezelf, OOK heerlijk.

Ik vind het echt onzin om van samenslapen een issue te maken, het is wat anders als je door huwelijkse crisis niet meer samen kunt/wilt slapen toch?

Ik LAT nu, heb best of both worlds. Ik vind zijn bed heerlijk liggen en hij de mijne knus. En de alleen-dagen hebben we alle ruimte.
Je bent zelf een theepot
Ik slaap juist beroerd zonder man naast me.
Haha, ik LAT, dus eigenlijk de ultieme vorm van apart slapen Als ik bij hem ben slapen we samen, maar ik lig beslist rustiger alleen en hij ook. Mochten we dus ooit ontLATten en gaan samenwonen, dan zie ik een gescheiden slaapruimte best zitten!

Las wel ooit in een tijdschrift dat beide kamers dan 'gelijkwaardig' moeten zijn. Dus niet de één een kingsize bed in een mooie ruime kamer en de ander een stretchertje in het logeerhok, bij wijze van.

Je moet elkaar kunnen uitnodigen, stond er. (klinkt best spannend. 'Schaaaat? Voulez-vous couchez avec moi?')

Zit wat in, toch?
quote:gimmemore schreef op 19 september 2011 @ 19:19:

Mis je het samen slapen dan niet? Ik vind het juist heerlijk, slapen in iemands armen. Ook al merk ik ook wel dat ik wat minder vast slaap, ik word echt uitgeruster wakker (ook als het structureel is).

Vriend en ik slapen apart in één bed. No way dat we in elkaars armen in slaap vallen. Dat lukt mij niet en hem ook niet.

Sterker nog... we liggen met de ruggen naar elkaar toe omdat we het anders zo irritant vinden dat de een de ander in het gezicht blaast.
als mijn man erg snurkt verhuis ik ook hoor.. Ik slaap dan lekker verder (en omgekeerd doet hij dat ook).. We hebben helaas geen kamer over anders zou dat zeker ene optie zijn
Ik vind het niet heel raar. Ik zou het zelf erg missen, want val graag lepeltje-lepeltje in slaap , maar wij slapen ook met enige regelmaat een nachtje apart omdat de een heel moe is, of snurkt of laat thuis is/vroeg weg moet en dan is het ook heerlijk en prima.

Ik zou me niet teveel van anderen aantrekken.
Ik vind jullie heel verstandig. je wordt vaak als je op andere tijden op moet staan of kunt slapen wakker van elkaar, licht aan gestommel, kasten waar je in moet zijn, met uitslapen dat 1 al wakker is en de tv al aan wil zetten waar de ander nog wil slapen.

Slapen is een niet sociale aktie, je bent nl van de wereld en sexen en knuffelen doe je als je wakker bent, dan kun je elkaar prima opzoeken. Heb je wel eens een zelfde slaapritme kun je nog steeds bij elkaar kruipen.

Niets aantrekken wat andere vinden, voor jullie is dit de beste oplossing en jullie weten dat jullie relatie en sexleven goed is, dat staat nl volkomen los van of je wel of niet samen slaapt.

en lekker uitgerust ben je vast veel aardiger en leuker naar elkaar toe wat de relatie alleen maar ten goede komt.

overigens is om deze reden onze kledingkast uit de slaapkamer gegaan, in de slaapkamer wil ik nu rust, geen gestoor meer door dat iemand in kasten moet zijn, tv had er uit gemogen maar er staat nog een kleintje die vrijwel nooit aan staat, mijn slaapkamer is primair om er te slapen en we hebben een heerlijke ruimte om te chillen/relaxten waar we tv kijken vrijen, kletsen en knuffelen en ook nog in slaap mogen vallen als we daar zin in hebben.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Wij hebben ook 2 slaapkamers. Man snurkt en ik slaap slecht. Geen ideale combinatie. We houden het echter voor onszelf. Niet omdat ik me schaam, maar waarom zou ik het een ander vertellen en misschien op onbegrip stuiten?

Overigens hebben we een zoontje van 5 die niet beter weet en dus laatst rooskleurig aan oma vertelde dat ze wel kon logeren bij mama in bed, omdat die een groter bed heeft dan papa. Waarop oma dat aan mij terugvertelde en natuurlijk wel een beetje zat te vissen hoe dat zat. Zij suggereerde dat dat "overal weleens voorkwam" (apart slapen na ruzie bedoelde ze). Ik heb haar maar in die waan gelaten, ga toch zeker met mijn moeder geen slaapkamergeheimen delen .

Overigens zouden wij nooit met ruzie gaan slapen, dus dat is juist geen reden voor gescheiden slapen!
Op dit moment hebben we nog maar 1 bruikbare slaapkamer (huis aan het verbouwen), maar zodra de logeerkamer af is en we een keer gaan samenwonen, is het toch zeker wel de bedoeling dat hij zijn kingsize bed meeneemt voor in die ruimte. Het gebeurt nu gewoon te vaak dat hij vroeg wil gaan slapen en ik juist later (hij moet om halfzeven van huis, ik pas om 9 uur) en dan wordt het een compromis. Gevolg is dat hij in drukke weken een slaaptekort heeft, en ik een tekort aan tijd om te ontspannen, resultaat: 2 minder blije mensen in huis. Het lijkt me heerlijk als hij af en toe als hij echt moe is gewoon lekker in de logeerkamer kan gaan liggen en al om 9 uur kan gaan slapen. Andersom lijkt het mij heerlijk om als hij weer eens vroeg in slaap is gevallen, af en toe er nog een latertje van te kunnen maken, in bed met een filmpje. Of om eens lekker over te kunnen werken, wetende dat hij gewoon kan gaan slapen en ik hem niet meer hoef te storen bij thuiskomst.

Ik herken wel de geschoktheid van mensen als ik dit vertel trouwens. Net zoals veel mensen het niet begrijpen dat ik het heerlijk vind als vriend zo nu en 's avonds moet werken of een feestje heeft of zo, zodat ik een avond voor mezelf heb. Voor sommige mensen betekent een relatie hebben ook veel tot alles samen doen. Prima als je daar allebei hetzelfde in staat. Ik ben blij dat ik een man getroffen heb met wie ik op 1 lijn zit.
Wow, het verbaast me hoeveel mensen wel eens of regelmatig apart van elkaar slapen! Leuk om de verhalen te lezen.
Ik zou willen dat we de ruimte hadden voor een extra slaapkamer! Ik slaap zoveel beter als ik alleen lig! als ik dit met iemand deel verklaren ze me meestal voor gek..

Ik zou zeggen TO geniet ervan! Het is een luxe.
Ik zou het eigenlijk best wel willen, op de dagen dat mijn man nachtdienst heeft gehad. Dan ga ik mijn/ons bed uit, omdat hij erin gaat. Natuurlijk kan ik wel blijven liggen, maar ik word toch wakker van hem. En dan zou ik hem weer per ongeluk wakker maken, als ik er wat later uit ga. Het zou dan best handig zijn, als ik lekker kan blijven liggen en hij in een andere kamer zou gaan slapen.
Offtopic: een eigen badkamer en wc? Voor die keer dat je er tegelijk moet zijn of vanwege de viezigheid? Dat iemand het schoonhoudt is wat anders dan obewust snurken. Kun je haast beter helemaal apart gaan wonen
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Ik slaap soms ook niet in onze slaapkamer maar in de logeer kamer, waarom ? Nou omdat ik een vent heb die zo hard snurkt dat het net lijkt alsof meneer een oerwoud aan het omzagen is, als ik dan de volgende dag moet werken dan ga ik dus echt niet naast de snurk koning slapen hoor
quote:_Branwen_ schreef op 19 september 2011 @ 19:20:

[...]

Voor ons is samen slapen ook belangrijk (het was geen makkelijke beslissing), alleen is mijn nachtrust en gezondheid toch net iets belangrijker.Ja, nee, zo bedoel ik het niet. Natuurlijk is je gezondheid en nachtrust belangrijker. Maar het is voor ons eigenlijk een must om elkaar in bed te vinden, in dié zin belangrijk. Wij vinden elkaar buiten het bed niet, of eigenlijk heel moeilijk. Als je tegen elkaar aan ligt gaat het bijna vanzelf....
quote:nike schreef op 19 september 2011 @ 21:16:

Ik zou het eigenlijk best wel willen, op de dagen dat mijn man nachtdienst heeft gehad. Dan ga ik mijn/ons bed uit, omdat hij erin gaat. Natuurlijk kan ik wel blijven liggen, maar ik word toch wakker van hem. En dan zou ik hem weer per ongeluk wakker maken, als ik er wat later uit ga. Het zou dan best handig zijn, als ik lekker kan blijven liggen en hij in een andere kamer zou gaan slapen.

Ik vind het wel grappig om dit te lezen. Mijn vriend heeft normaalgesproken ook wisselende diensten (dus dat ie wel eens midden in de nacht thuiskomt). Ik merk er echt heeeelemaal niets van als hij in bed komt dan.

Als ik slaap slaap ik. En dan mag mijn vriend alle bomen op de wereld omzagen, daar hoor ik dan niks van. Alleen als ik nog niet slaap is dat een probleem...

Maar goed... je moet je eigenlijk niks aantrekken van wat anderen vinden. Het gaat er toch om wat je zelf het prettigst vindt?

Mijn ex en ik sliepen in 1 bed. We hadden allebei een eigen matras (90 cm). Ik was (en ben) van het dekbed en hij van de dekens. Omdat ik áltijd ruzie heb met dekens hield ik dus mijn dekbed, en hij wilde perse zijn dekens houden.

Tja... we hebben dus ons eigen ding gehouden. Maar daar hebben we ook wel commentaar op gehad.

Net als dat ik er nu wel commentaar op krijg dat mijn vriend en ik allebei ons eigen dekbed hebben... Niks geen tweepersoons dekbed...

Gewoon 1 dekbed p.p. waar je je lekker in kunt rollen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven