Gevoel dat ik het niet meer trek

09-02-2010 10:49 21 berichten
Ik lees al een tijdje mee met alle onderwerpen, maar heb nu zelf advies nodig, want ik heb te vaak het gevoel dat ik het even niet meer trek en ook niet meer logisch kan nadenken lijkt het wel.

Ivm ziekte zit ik al een tijdje thuis er is heel veel gebeurt ik ben er nog niet maar dat gaat redelijk. Het hele huishouden heeft altijd op mijn schouders gerust. Toen ik ziek werd merkte ik dat ik niet zoveel meer aankon. Ik heb twee drukke kindjes 5 en 1 en een hond, maar probeerde zo goed en kwaad als maar kon alles draaiende te houden. Tot mijn man een aantal maanden geleden zonder werk kwam te zitten. Eerst leek mij dat heerlijk want nu had ik hulp en hadden we samen wat meer tijd.Maar nu lijkt het helemaal mis te gaan, hij helpt wel met de verzorging van de kinderen, maar hij kookt nooit doet nooit de was en lijkt niet zelf te kunnen nadenken. Hij doet alleen boodschappen als ik het vraag en vertel wat we nodig hebben. En dan gaat het meestal nog mis, ik wordt drie keer gebeld vanuit supermarkt gisteren stonden er dingen op de bon zonder dat hij ermee thuis kwam. Ik ga me steeds meer irriterenaan alles en loop te stressen om alles en niets en heb al twee dagen jankbuien. Gister kwam het tot een uitbarsting en heb proberen uit te leggen wat het probleem is. Hij begon eerst te vloeken en te tieren en na een paar uur kwam hij boven met wat voorstellen tot verbetering. Ik heb deze vanmorgen gelijk opgepakt en hij heeft zich WEER niet aan zijn afspraak gehouden. Om een paar voorbeelden te geven we hebben een afspraak om om tien uur aan onze administratie te gaan en hij is nu weg. Hij zou vanmorgen de stofzuiger door het huis halen als ik mijn zoon naar school zou brengen, is niet gebeurt dus en zo gaat het iedere dag met alles. Als hij belooft een dag voor het eten te zorgen hebben mijn kinderen om half acht s'avonds nog niets gehad (ze gaan om acht uur naar bed) dus doe ik het maar weer. Hebben jullie tips ik weet en niet meer of ben ik nu zo een zeikerd zonder dat ik het door heb?
Vervelend dat hij zo weinig doet, maar hem al driftbuiend en jankend erop aanspreken, werkt duidelijk niet.

Gewoon rustig vertellen wat je van hem verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je geen zeikerd en kan me goed voorstellen dat je dit niet trekt.

Misschien nog eens tegen hem op een rustig moment zeggen wat je niet meer trekt? Niet tijdens een uitbarsting maar als jullie beide rustig zijn.

Het is ook zijn huishouden en zijn kinderen.

Sterkte hoor.
wees blij dat je man je helpt en ga niet zitten vitten als hij wat fout doet. Je maakt je relatie zo stuk.
is hij depressief? zo klinkt het iig, het vergeten, zelf niets ondernemen..

Heel irritant is het zeker wel en ik vind je geen zeikerd! Is het verstandig samen een takenlijst te maken met daarop de dingen verdelen die jullie wel/niet leuk vinden en waar een ieder goed in is? Zo heeft hij (en jij ) houvast en kunnen jullie elkaar op zaken wijzen en blijf je in gesprek.
quote:Noa_73 schreef op 09 februari 2010 @ 11:12:

wees blij dat je man je helpt en ga niet zitten vitten als hij wat fout doet. Je maakt je relatie zo stuk.Sorry???
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Noa_73 schreef op 09 februari 2010 @ 11:12:

wees blij dat je man je helpt en ga niet zitten vitten als hij wat fout doet. Je maakt je relatie zo stuk.euh hij helpt dus niet....
quote:nouschi schreef op 09 februari 2010 @ 11:16:

[...]

Sorry???idd! Wat een idiote reactie van nouschi
Van mij?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hij is niet depressief, hij is gewoon gemakzuchtig. De eerste keer dat ik dit merkte was hij net gestopt met zijn eigen bedrijf en toen zat hij in een dip ik heb hem toen alle ruimte gegeven. Ik werkte fulltime deed het huishouden, kookte betaalde alle rekeningen. Dacht dat hij toen een goede reden had iedereen maakt weleens zo een periode mee. Maar ik kan geen dag ziek zijn ,ook al voel ik me een wrak. hij neemt nooit iets over. Hij wil geen lijstjes maken en maakt beloftes alleen deze komen nooit uit. Het zijn niet alleen de dagelijkse klusjes ook de auto stofzuigen, wassen , de motor poetsen (wel van mij maar hij rijdt erop), de schuur opruimen , de heg snoeien allesmoet ik doen. En wat ik zelf niet kan blijft gewoon liggen. Ik heb al een paar jaar alle plinten van de kinderkamers onder het bed liggen en geen lampen in de badkamer om maar een voorbeeld te noemen
hij probeert haar toch te helpen of niet? Dat hij daarbij wat steken laat vallen kan je hem toch niet op aanrekenen? De ene man is nu eenmaal wat onhandiger dan de andere.

En ja ze maakt als ze zo doorgaat haar relatie stuk. Ik kan het weten. Been there done that.
ow nu doet ie ineens helemaal niks, tja...
quote:Noa_73 schreef op 09 februari 2010 @ 11:26:

hij probeert haar toch te helpen of niet? Dat hij daarbij wat steken laat vallen kan je hem toch niet op aanrekenen? De ene man is nu eenmaal wat onhandiger dan de andere.

En ja ze maakt als ze zo doorgaat haar relatie stuk. Ik kan het weten. Been there done that.niet dus....
daar is dan maar 1oplossing voor, hij moet weer aan t werk, en snel
quote:Noa_73 schreef op 09 februari 2010 @ 11:28:

daar is dan maar 1oplossing voor, hij moet weer aan t werk, en snelJa dat zal haar ontlasten ....
Nou Noa, je scheert wel een beetje de hele boel over 1 kam.

Dat hij het wel een beetje probeert is waar. Maar dat ze zo haar relatie stuk maakt is wel een beetje erg overdreven.

Je doet net of het alleen aan haar ligt en niet aan hem.
quote:Thila schreef op 09 februari 2010 @ 11:59:

Nou Noa, je scheert wel een beetje de hele boel over 1 kam.

Dat hij het wel een beetje probeert is waar. Maar dat ze zo haar relatie stuk maakt is wel een beetje erg overdreven.

Je doet net of het alleen aan haar ligt en niet aan hem.nee het ligt zeker aan hem, alleen kan je iemand die niet wil toch niet dwingen? Dat kost haar haar laatste restje aan energie. En dat gaat ze hem kwalijk nemen > einde relatie
quote:liselore schreef op 09 februari 2010 @ 11:35:

[...]

Ja dat zal haar ontlasten ....Haar vriend gaat haar echt niet ontlasten hoor. Dus er is maar 1 oplossing. Ze zal het op een andere manier moeten proberen om hulp voor thuis te zoeken, en die vriend moet gewoon aan t werk.
quote:nouschi schreef op 09 februari 2010 @ 11:24:

Van mij?

NEE, niet van jou van nao

sorry nouschi
Hier ook' been there, done that'. Heb jarenlang lopen mopperen en begon steeds meer een hekel aan mezelf te krijgen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik OF zijn gedrag moest accepteren OF alleen verder moest gaan. Die beslissing nemen heeft veel tijd gekost omdat ik nog veel om hem gaf en ik wel zag dat hij dit soort dingen niet express deed, maar echt niet beter wist of kon. Het voelde alsof ik een kind erbij had. Ik wist ook niet of bij hem weggaan de beste beslissing van mijn leven zou zijn, of juist de meest slechte.

Inmiddels zijn we al meer dan 5 jaar uit elkaar, en ik ben nog steeds blij dat ik weggegaan ben. Ik ben absoluut geen poetsmiep, maar mijn huis is wel op orde. Dat geeft mij enorm veel rust. Als ik bij hem thuis ben dan ligt er overal wel iets, er wordt gewoon nooit opgeruimd en overal is achterstallig onderhoud. Ik ben erg blij dat het mijn pakkie an niet meer is.
Wat mij trouwens geholpen heeft zijn gesprekken met een maatschappelijk werker en een psycholoog. Die hebben me veel inzicht gegeven. Misschien ook iets voor jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven