Gewoon een leuke gesprekspartner?

14-04-2011 22:21 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een collega van mij erg leuk, ik ken hem ondertussen meer dan een jaar. Direct vanaf het allereerste moment had ik al interesse in hem. Maar, via een ander hoorde ik dat hij een vriendin heeft. Dus dat was direct van oke, punt dus.

Eerst zat hij op een andere afdeling, dus was de afstand makkelijk te houden. Nu werkt hij echter al tijden bij mij op de afdeling, dus kom je meer met elkaar in contact. Er is een leuk contact ontstaan, en ja ik vind hem nog steeds leuk. Maar die vriendin is er nog. Dus ik doe aardig en that's it.

Alleen de laatste tijd is het contact zo veranderd en verbeterd dat hij mij steeds meer dingen verteld. Over zn priveleven, wat hij wil en niet wil. Ik hou me bewust op de vlakte, omdat ik er gewoon vanuit ga dat die relatie goed zit. Begon hij er echt totaal out of the blue zelf over. Dat het niet goed zit, dat het mogelijk straks uit is. Echt totaal ongevraagd begon hij erover.

Hij had tijden terug al eens gevraagd of ik een vriend heb. Hij wist van niet, en kort nadat hij dat vertelde over zn vriendin, wilde hij weten op wat voor type ik val. Bleef er maar over doorgaan, want ik gaf geen rechtstreeks antwoord (ja wat moet ik zeggen? jij?).

Zoekt me echt om de haverklap op, om niks. Om een praatje te maken, vragen hoe het gaat, wat mn plannen zijn van het weekend of gewoon die avond na het werk. Zit vaak even aan me, moet altijd om mn (soms erg flauwe) grappen lachen. Kortom echt dat ik soms denk van ja, waar ben je mee bezig?

Is dit nou een gevalletje van ik vind het fijn om even alles bij je uit te storten. Fijne gesprekspartner, wat hebben we het toch gezellig. Of wat moet ik hiervan denken? Ik raak ervan in de war. En ik weet ook niet zo goed hoe ik erop moet reageren. Tips?
sachi,

Nou nee, hij is niet een dominant type... Het is op sommige momenten met sommige dingen nogal een flapuit. En niet ondoordacht, met domme ondoordachte opmerkingen.

Maar hij vraagt het nu niet meer rechtstreeks, stuurt er gewoon op aan en gooit er dan wat eigenschappen in ofzo? Noemt wat op waar ik ja of nee op kan zeggen.

Ik ben sowieso een moeilijke prater... De manier waarop hij het brengt, zorgt er niet voor dat ik mij ongemakkelijk voel.

Alleen de eerste keer dat hij erover begon en het wel zo duidelijk vroeg. Toen was ik wel overdonderd. Maar dat kwam meer ook door alle informatie die daarvoor op me af was gekomen. Wat hij had gezegd over zn vriendin. Dat hij niet weet hoe dat gaat lopen, dat het straks mogelijk uit is.

Ben ik eerst verbaasd over dat wat hij zegt, en dan op diezelfde dag, wat momenten later. Gaat hij dat vragen. Ja dan overdonder je me.

En ja, wat kan ik allemaal zeggen erop? Of hij op andere manieren laat blijken dat hij me leuk vind. Ja. Hij geeft me wel complimenten (niet dagelijks hoor haha). Ik twijfel gewoon wat ik hier neer moet zetten.. Over wat hij doet... Hij zit gewoon onnodig vaak aan me. Soms omdat ie loopt te klieren. En soms 'out of the blue', dat hij speciaal even langskomt om een onzin praatje. Hand op mn schouder. Of zoiets van vandaag wat ik al helemaal niet kan omschrijven. Dat hij achter me langs loopt, dat ik vingers zo even langs mn rug voel. Dat ie hoi zegt en weer verder gaat. Oke, dat heb ik vrij creepy opgeschreven geloof ik haha.. Nou ja ik schrok er niet van ofzo..

Dat bedoel ik het zijn allemaal van die dingen die ik met geen mogelijkheid hier op kan schrijven. Maar er zijn een heleboel dingen die hij heeft gedaan, dat ik denk van oh ja... Als je vriendin hier zou zijn, zou ze dit waarderen?

En nee, hij gaat niet vreemd. Nee hij doet niet iets wat daarop lijkt. Alleen, is het normaal?

Dus ja ik snap echt alle waarschuwingen die er worden gegeven... Hij is trouwens 4 jaar samen met haar. Hopelijk word het niet herkenbaar voor iemand.. Ze wonen namelijk niet samen, zij woont over de grens...

Met de mogelijkheid dat het herkenbaar zou kunnen zijn... Het is niet bezwaarlijk. Want het is niet zijn vaste baan, het is tijdelijk..

Nogmaals ik snap je ook echt helemaal hoor. Waarom je me zo waarschuwt. Want alles heeft zich ook ik weet niet hoeveel keer in mn hoofd herhaalt. Alle mogelijkheden, van wat zijn bedoelingen kunnen zijn heb ik bedacht.

Ik stort me ook niet zomaar ergens in... Zelfs al ben ik wel verliefd, er zijn nog steeds genoeg momenten dat ik het 'helder' voor ogen heb..

Maar hij weet dat ik met wat dingen worstel.. En de dingen die ik hem heb verteld. De dingen die hij mij heeft verteld. Ik geloof er wel in dat hij oprecht is.

En ja, hij heeft een grote mond zo nu en dan. En doet wel zo 'mans', maar ondertussen. Dat heeft hij ook gezegd tegen me.. En dat is ook echt zo, want er zijn momenten dat ik zie dat hij onzeker is. Ook al probeerd hij dat te verbloemen op welke manier dan ook.

En dan denk ik ook van ja of hij is een geweldig goed acteur, of hij is gewoon compleet uitgekookt en weet precies hoe hij dit moet spelen. Of hij is ook maar gewoon mens?

Ik ga voor het laatste... Ik denk dat je bepaalde dingen niet kan faken gewoon.. (en anders vediend hij een oscar haha)

Kijk de hele manier waarop dit gaat vind ik ook echt niet netjes. En ik ben er ook nog niet uit wat ik moet doen, dus ondertussen doe ik ook maar wat..
Mesmerized, hij gaat inderdaad niet vreemd met je en in dat opzicht doet hij niets verkeerd. Maar als je vraagt of zijn gedrag normaal is als je in een relatie zit? Puur afgaand op wat je schrijft, lijkt me zoals eerder gezegd dat er een bedoeling achter zit. Of het nu jouw aandacht is die hem trekt, of dat hij je voor 'erbij' wil, of dat hij echt gevoelens voor je heeft, het kan allemaal. Hij vindt je in ieder geval erg leuk denk ik. Vind het wel sterk van je dat je je niet laat leiden door je verliefde gevoel. Ik weet niet of ik dat zou kunnen, hoe slecht ook.

Wat je schrijft over dat aanraken komt op mij niet creepy over hoor, maar wel als een beetje intiem gebaar. Hoe doet hij tegen andere collega's en dan met name de vrouwelijke? En de twijfels die hij uit over zijn relatie, hoe lang speelt dat al? Zegt hij dat al langere tijd en bij herhaling, of was het meer een eenmalig iets? Want niet weten hoe het gaat lopen en mogelijk is het straks over, dat klinkt niet zo concreet. In een relatie kan het af en toe wel eens wat minder lopen en dan betekenen die twijfels niet zo veel misschien. Al klinkt een lange afstandsrelatie en na vier jaar niet willen samenwonen aan de andere kant ook weer niet als ideaal. Fijn dat het in elk geval niet bezwaarlijk is dat jullie collega's zijn, mocht het zover komen. Enne, ik denk niet dat je jezelf herkenbaar maakt met wat je schrijft, het zou om zoveel mensen kunnen gaan. (tenzij je collega hier ook leest.. )

Fijne paasdagen en ik ben benieuwd hoe het gaat lopen verder!
Hmmm hij ;loopt je duidelijk te versieren en voor mij zou dat sterk in de richting van vreemdgaan komen.

Iemand anders schreef het al: zeg dat je valt op mannen die een relatie netjes afronden voor ze een ander bootje zoeken. Sorry, maar hij klinkt voor mij echt als een loser, door het zo te spelen.
Wat een sluwe gozer! Echt serieus, hij weet precies wat hij moet doen en zeggen om je in te pakken. En zo te lezen is hij daar al helemaal in geslaagd.
quote:Mesmerized schreef op 17 april 2011 @ 09:41:

@ Madhe,

Sorry maar ik denk dat als jij echt gevoelens voor iemand hebt, dat het voor jou ook niet zo makkelijk is als dat je het nu doet overkomen.

Als je je te goed voelt om het volgende paar schoenen die hij alvast in zijn kast zet te zijn dan is het wel zo makkelijk. Daarnaast weet ik niet waar je het vandaan haalt dat het alleen goed zou zijn als het makkelijk gaat?

Wat ik kan zeggen, leuk allemaal wat je schrijft. Maar dat bedoelde ik helemaal niet. Ik weet gerust wel wat ik allemaal tegen hem kan zeggen. We praten genoeg. Het ging meer over wanneer hij over zn relatie begint. Wat ik kan zeggen. Omdat ik dat gewoon een lastig punt vind, waar ik tot nu toe weinig respons op heb gegeven bij hem!

Je wil suggesties over wat je kunt zeggen, maar de suggesties die je krijgt wijs je van de hand. Het lijkt wel alsof je helemaal niet naar suggesties op zoek bent hierdoor.
Vraag jezelf af of jij het paar schoenen wilt zijn dat in de etalage wacht tot het oude paar schoenen weggedaan wordt. Weet wel dat oude schoenen vaak heel lang uitgedragen worden, omdat ze zo comfortabel zitten en er weinig risico is op blaren. Nieuwe schoenen inlopen kost vaak wat tijd. Daarom kun je er maar beter zo vroeg mogelijk mee beginnen en daarom worden de oude schoenen vaak nog een tijdje bewaard. Als de nieuwe schoenen dan toch niet lekker blijken te lopen, kun je altijd je oude paar weer aantrekken en het nieuwe paar toch maar weer weggooien. De nieuwe schoenen kun je immers niet meer terugbrengen, omdat ze dan al gebruikssporen hebben opgelopen. Dat is erg jammer, maar ja, wat doe je eraan he.... That's life.
Jeetje wat een reacties weer... Om het voor mezelf makkelijk te maken reageer ik eerst even op de kortere reacties.

emaille,

Ik weet hoe je erover denkt, en daar mag je zo over denken. Ik ben wel degelijk op zoek naar manieren om hem ermee te confronteren. Met zijn eigen gedrag en wat ik ervan denk. Kijken of dat onderwerp voor mijzelf bespreekbaar kan worden. Want ik vind dit niet makkelijk.

hechicero,

Ook jij mag dat van hem vinden natuurlijk. Maar ik vond hem al leuk voordat hij ook maar iets had gedaan van wat ik hier heb neergezet. Dus hij heeft mij ingepakt?

En ik ben niet op hem afgeknapt, ik vind het geen pluspunt, maar alsnog is er helemaal niks gebeurd. Ik heb ook eigenlijk geen zin om mezelf of hem te gaan verdedigen. Eerlijk gezegd.

Madhe,

Wat ik al eerder heb geschreven in de post (regel hierboven). Ik heb geen zin om mezelf te verdedigen. Of hem.

Wel om het te corrigeren, aangezien mijn vorige bericht denk ik niet duidelijk was. Ik bedoelde dat ik het zelf niet makkelijk vind. De situatie. Niet dat het alleen goed zou zijn als het makkelijk gaat.... Maar elke situatie waarin je gevoel een rol speelt is nu eenmaal niet zo makkelijk. Zo is het in ieder geval bij mij!

En ja ik wil suggesties wat ik kan zeggen. Maar ja, jouw suggesties wijs ik van de hand. Omdat al die dingen die je schreef zo vanzelfsprekend zijn. En ik advies heb gevraagd wat ik moet zeggen als hij onderwerpen aansnijd waar ik geen reactie op heb. En voor zover ik weet heb ik geschreven dat er een aantal tussen zitten die ik in mn achterhoofd ga houden!

baby_ernie80,

Ook voor jou.... Ik heb alleen maar advies gevraagd wat ik kan zeggen. Ik doe niks, ben niks van plan. En al wil ik dat wel, weet ik heel goed wat er kan gebeuren. Ik doe gewoon geen ondoordachte dingen.. Anders had ik allang al wat gedaan?!
sachi,

Dankjewel voor je reacties. En dat zeg ik niet omdat ze compleet zijn wat ik wil lezen o.i.d. Maar omdat het genuanceerd is in ieder geval.

Want precies wat je schrijft. Ik vind het ook zeker geen normaal gedrag van hem. Zeker niet omdat hij een relatie heeft.

En nee ik laat me niet door het verliefde gevoel leiden, maar ik ga er wel tot zekere hoogte in mee. Alleen het gaat zeker van mijn kant niet te ver ofzo, ik doe niks waarvan die vriendin zou kunnen denken van 'wat een naar mens' ofzo.

En hoe hij doet tegenover andere vrouwelijke collega's. Ja, gewoon normaal. Gepaste afstand, gewoon vriendelijk.

Die twijfels over zn relatie, wanneer begon hij erover. Ik denk ondertussen maand terug, en ja hij heeft daarna op andere manieren aangegeven dat het niet loopt. Laatste wat hij deed is teveel details hoe en wat. Hij vond het nodig om wat te laten zien op zn mobiel, daarbij even smsje te openen van zn vriendin. En ja sorry ik lees het dan (inhoud van sms was niet 'zomaar een smsje'). Hele reden waarom en hoe en wat is een te lange uitleg. Het is sowieso te wazig voor woorden. Maar dat was volgens mij ook compleet expres om te laten zien dat het niet goed zit tussen ze. Alsof ze compleet langs elkaar heen leven. En hij doet het dan overkomen alsof hij even iets moest laten zien, wat los staat van dat smsje. Alsof het niet de bedoeling is dat ik dat smsje zou lezen. Oke, moeilijk uit te leggen. Op het moment zelf heb ik zoiets van ja lekker aso dat ik ga lezen. Maar hij opent zelf dat smsje om een of andere knullige (nog steeds niet begrijpbare) reden. Dus dan reageer ik er verder niet op. Ik zei er niets op, omdat ik deed alsof ik dat niet gelezen had.

Maar dit voorbeeld is van afgelopen week... Dit laatste... En de inhoud van het smsje was echt niet zomaar. Het zou voor hem mogelijk een reden zijn om z'n relatie te beindigen denk ik... Dus gewoon, precies dat smsje openen zodat ik het kan lezen?!? Dit soort momenten bedoel ik dan. Als ik een flapuit zou zijn zou ik direct erop ingaan zo van wat is dat nou? Wat lees ik nou etc. Ik moet alleen zelf nog wat sneller reageren en dan direct vragen waarom hij uberhaupt dat smsje opent.... Of er een reden voor is?

Nou denk ik niet dat hij hier zou lezen haha. Maar het zou wel vervelend zijn als een bekende van me dit wel herkend..

Maar dank je, jij ook fijne paasdagen! Het zal ook wel een vervolg krijgen dit. Omdat ik ga proberen om erop in te springen en wel mn mond open te trekken als hij weer begint over onderwerpen waarop ik voorheen weinig reactie gaf. Of als hij rare acties heeft...
Mes (mag ik je naam afkorten? toch al gedaan), ik begrijp dat je bedoelt dat het niet makkelijk is voor je, maar iets laten omdat het moeilijker is wel heel erg makkelijk. Dat is net zoiets als zachte heelmeesters...

Een aantal heb je in je achterhoofd, maar je gaf al aan dat je die niet zou gaan uitspreken. Dan wijs je die toch ook af?

Maar joh, je mag het zelf weten want het is jouw feestje. Lijkt me alleen zo fijn voor je, als je jezelf al behoed voor een situatie waarin jij zo behandeld wordt als zijn vriendin nu. Wie weet zoekt ie op dit moment naast nieuwe wandelschoenen ook wel nieuwe schoenen voor naar zijn werk, sportschoenen, slippers en pantoffels. Of zoekt ie nu een tijdelijk paar zodat ie toch weer even vooruit kan, maar ook kan sparen voor de schoenen die hij echt wil. Zou best lullig zijn.

Nouja, één ding is duidelijk. Schoenen heeft ie. Ballen niet.
quote:Mesmerized schreef op 22 april 2011 @ 20:25:

Want precies wat je schrijft. Ik vind het ook zeker geen normaal gedrag van hem. Zeker niet omdat hij een relatie heeft.

Dan is het nu toch klaar?

Hij vertoont gedrag dat jij niet vind kunnen in een relatie. Dus je weet al dat je geen relatie met hem wil.

Waar maak je je dan in godsnaam nog druk over? Al zeg jij hoe je erin staat en hij mag je niet meer (lijkt me ook sterk), dan is dat toch helemaal niet boeiend?

Je maakt van een mug een olifant. Terwijl het zo makkelijk is.

Als hij weer tegen je aan komt zeiken over zijn relatie, zeg je dat je op je werk komt om te werken, en dat relatieproblemen oplossen of aanhoren niet onder je werkzaamheden valt.

Of zeg dat je op je werk komt om te werken en verwijs hem vriendelijk door naar een vertrouwenspersoon als hij graag zijn verhaal kwijt wil, en geef aan dat jij hier niets mee kunt en niets in kunt betekenen.
Je moet er helemaal niet zoveel over nadenken. Wat hij doet kan niet, klaar. "Laat je aan al je vrienden de privesms-jes van je vriendin lezen?" is een effectieve reactie.

En waarom hij dit doet? Dat hebben velen al uitgelegd: hij hoopt dat jij de reden bent dat hij zijn relatie kan uitmaken. Want in zn eentje durft hij het niet. Veelgebruikt hoor, maar niet oke. Dat is overigens de beste optie. De andere is dat hij loopt te zieken in de hoop dat zijn vriendin het uitmaakt omdat hij het zelf niet durft.
Je durft er gewoon niets van te zeggen, omdat je bang bent dat alle mogelijke interesse van zijn kant dan ineens weg is. En dus laat je het maar gaan. Maar zeg nu zelf: hij gedraagt zich toch als een regelrechte slapjanus? Dat is namelijk hetgeen wat ik je probeerde duidelijk te maken: jij laat je nu wegzetten in de etalage, hij bekijkt je van alle kanten en jij stelt je daar heel erg open voor, maar het is nog maar de vraag of hij tot de uiteindelijke aankoop overgaat, zonder eerst zijn oude schoenen weg te gooien. En dat laatste is iets wat hij dus zou moeten doen. Netjes alles afronden, dan de boel verwerken en DAN PAS zou hij met jou moeten flirten, als hij daarin oprecht is. Nu is het gewoon de zoveelste vent met een relatie, die een hengeltje uitgooit bij een andere vrouw. En dat zijn losers meid, echt.
Pas goed op, mannen kunnen bewust of onbewust zo met je spelen.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Madhe,

Ik geloof dat ik op dit moment ook bezig ben om er wat aan te gaan doen? Maakt het niet minder moeilijk... Ik vind je berichten alleen een beetje heel erg agressief overkomen. Eerlijk gezegd.

En nee, ik heb een aantal in mn achterhoofd die ik ga gebruiken als de situatie zich weer voordoet. Ik heb dus niet gezegd dat ik niks ga gebruiken.

Ik vraag me af, door de manier van schrijven van jou. Of je soms zelf in deze situatie hebt gezeten? Of dat een ex van je je heeft bedonderd? (niet lullig bedoeld) Ik heb geen topics van je gezien en lees hier wel veel mee. Maar ik heb geen achtergrondinformatie van jou. Maar omdat je zo ontzettend fel reageerd...

Ik zou het ook fijn vinden als je mijn gedachten niet gaat zitten in te vullen. Of te gaan vragen waar ik mij druk over maak. En gewoon alles wat je schrijft in je tweede bericht. Ik weet heel goed zelf mn grens aan te geven. En als hij te ver gaat en daarmee mij irriteerd ofzo. Dan ben ik niet zo dat ik hem dat niet laat blijken.

Ik vind je bericht gewoon onprettig overkomen, omdat je doet overkomen alsof ik een of andere naief jong ding bent die je moet beschermen tegen een of andere sluwe man ofzo. Althans, zo komt het op mij over. En ik vind dat dus niet zo prettig.
Mesmerized:

Waarom vind jij een vent leuk die zijn relatie problemen 9als die er al zouden zijn) met jou bespreekt en met jou flirt terwijl hij in een relatie zit.

Ik kan begrijpen dat je gevoel hebt voor deze man maar is dat niet minder geworden toen je door had hoe hij over zijn huidige relatie denkt en dat bespreekt met een buitenstaander (jij dus)

Ik zou ontzettend afknappen op zo'n type want ik weet dat wanneer ik met zo'n persoon in zee zou gaan, mij waarschijnlijk dezelfde behandeling staat te wachten zoals hij zijn huidige vriendin nu geeft.
emaille,

Ik 'moet' er wel zoveel over nadenken. Omdat een natuurlijke reactie bij mij uitblijft. Dus jawel, ik moet er wel over nadenken en mogelijke reacties van te voren al gaan bedenken. Zodat ik een volgende keer wel een reactie erop heb.

Want nee, ik hou die reacties niet voor me omdat ik bang ben voor wat hij gaat zeggen. Of wat hij wel niet van me gaat vinden als ik wat zeg. Ik ben op dat moment gewoon blanco, dus ik moet mezelf wel manieren aan gaan leren.

baby_ernie80,

Wat ik hierboven dus al schreef.... En ook al eerder, ik zou het fijn vinden als mijn gedachten niet worden ingevuld door jou. Ik ben niet bang voor zijn reactie of wat dan ook.

Ik kan gewoon op sommige momenten niet op het 'meest logische' komen om te zeggen. Het blijft blanco bij me. En dat ligt niet speciaal aan hem. In andere situaties die hier los van staan heb ik dat af en toe ook. Dus moet ik er wel over nadenken zodat ik een volgende keer wel wat kan zeggen.

Want nogmaals... Hoeveel keer er ook gewaarschuwd word. Ik weet het allemaal. Het hoeft er niet ingedrild te worden. Ik heb mn topic toch ook niet geopend om te vragen hoe ik zn relatie kan sabboteren. Of de vraag of het verstandig is om een rebound voor hem te zijn. Of de vraag of ik degene zou moeten willen zijn om 'erbij' te nemen. Of om mee vreemd te gaan?

Het is niet zwart/wit. Hij is niet of een engel/of de duivel. Mensen zijn niet alleen maar goed of alleen maar slecht.
Sorry voor mijn botheid in deze maar wat wil je dan wel van 'ons' horen. Welk advies wil je dan wel?

Snap dat het even een mallemolen is in je koppie, maar begrijp niet waarom je post wanneer je alles al wel weet
Kier_V,

Wat moet ik erop antwoorden? Het moment dat hij een paar opmerkingen heeft gemaakt over zn relatie. Toen dacht ik direct van wat een zak. Pof, gevoelens weg?

Nee, het gevoel is er nog. En nee, ik vind het geen pluspunt dat hij dit doet. Dus ja, het gevoel is wel veranderd, maar het is niet weg.

Maar goed, dank je voor je reactie. Ik heb er verder even niet zoveel meer op te zeggen. Denk dat bovenstaande reacties van net van mij, ook wel genoeg beantwoorden..
quote:Kier_V schreef op 23 april 2011 @ 13:53:

Sorry voor mijn botheid in deze maar wat wil je dan wel van 'ons' horen. Welk advies wil je dan wel?

Snap dat het even een mallemolen is in je koppie, maar begrijp niet waarom je post wanneer je alles al wel weet

Wat te antwoorden, op een nette manier zonder bot te worden, als hij over zn relatie begint bijv. Of andere opmerkingen/vragen stelt die hij niet zou moeten vragen.

Ik wil mezelf op het einde van de dag nog recht in de ogen kunnen kijken. Dus bot reageren of hem ronduit wegsturen als hij wat zegt vind ik niks. Ik wil gewoon netjes blijven.
je kunt er weinig op antwoorden, dat snap ik ook wel en dat maakt ook dat je nergens naartoe kunt met je gevoelens.

hetgeen jij zegt zou alles open kunnen breken en dan kun je iets met je gevoel, maar het moet van hem uit komen, dat breken. Het moet toch niet zo zijn dat jij als reactie op hem aangeeft dat jij hem dan wel ziet zitten.

Ik denk dat ik in zo'n situatie zou reageren wanneer het een gewone collega betreft die zijn/haar verhaal aan me kwijt wil: Joh wat vervelend, wanneer gaan jullie dit oplossen of beeindigen?

Balletje bij hem leggen dus, het is immers zijn probleem.
quote:Mesmerized schreef op 23 april 2011 @ 14:02:

[...]

Wat te antwoorden, op een nette manier zonder bot te worden, als hij over zn relatie begint bijv. Of andere opmerkingen/vragen stelt die hij niet zou moeten vragen.

Ik wil mezelf op het einde van de dag nog recht in de ogen kunnen kijken. Dus bot reageren of hem ronduit wegsturen als hij wat zegt vind ik niks. Ik wil gewoon netjes blijven.

Heel begrijpelijk, en je kunt toch ook vragen waarom hij juist bij jou komt met zijn problemen? Dat je hem graag helpen wil, maar niet weet hoe hierop te reageren. Dan ben je hartstikke eerlijk, want je weet het toch ook niet?

Hoe zeker ben jij ervan dat hij jou ziet zitten?
Dankje voor je reactie. En dit soort dingen bedoel ik. De voorbeelden die jij nu geeft. Het klinkt o-zo logisch. Maar op het moment zelf blijft het blanco. Terwijl ik zoiets simpels zou kunnen zeggen.

Dit neem ik ook echt wel mee. Ik denk dat soort dingen wel, maar ik denk er niet aan om zoiets dan tegen hem te zeggen. Want het is ook wel zo, wat moet ik met die informatie en waarom verteld hij dat precies aan mij?

Ik ben sowieso niet degene die hem advies moet gaan geven 'wat te doen'.

Want wat je schrijft vind ik ook, het moet van hem uit komen, dat breken. Precies.

En dat is dus ook waarom het bij mij blanco blijft. Maar een simpel vragen hoe het zit, wat hij er concreet aan wil doen etc. Dat komt bij mij niet omhoog op dat moment. Ik ben absoluut niet degene die hem advies moet gaan zitten geven.

Maar vooral het laatste wat je schreef. Dat vraag ik me hier dan wel af. Maar het komt niet bij me op dat ik dat ook gewoon kan vragen aan hem. Dit soort dingen wil ik wel meenemen. Ook dat ik niet weet hoe ik erop moet reageren. Want het is wel zo. Dan ben ik inderdaad eerlijk.

En hoe zeker ik ervan ben dat hij mij ziet zitten? Redelijk zeker.
Gelukkig zijn er altijd mensen die niet met hun gevoel in deze situatie zitten en dan soms met opmekringen komen waarvan je denkt: Waarom kom ik daar nu niet op?

Heel simpel, omdat je het niet ziet omdat je er middenin staat.

En ik schrijf het simpel omdat het eigenlijk heel simpel is he? Je weet niet wat je met zijn verhalen aanmoet en welk antwoord je hierop moet geven, dus zou ik dat zeker ook zo zeggen.

Blijft lastig omdat je gek op die vent bent, al issie natuurlijk nu wel effe verkeerd bezig. Maar dat zie je zelf ook wel.

Moeilijjk!!
Ow en ik weet niet of jij niet de persoon bent die hem niet zou moeten adviseren. Hij komt bij jou met zijn rugzak en vertelt daarover, hij meent in jou dus wel een gesprekspartner te zien aangaande zijn relatie-problemen.

Vind het fout wanneer hij dat doet om bij jou te peilen hoe je tegen hem aankijkt, door te melden dat zijn relatie niet lekker loopt. Maar hey... niet iedereen weet hoe aandacht vragen op een andere manier kan.

En daarbij:

Alleen hij en zij weten hoe hun relatie er echt uitziet, niet van alles zomaar vanuit zijn mond aannemen hoor :-)
Ja precies, dat is het ook natuurlijk. Maar vooral het achteraf hebben van, joh ik had dit en dat moeten zeggen...

En daarom vind ik het ook handig om al die voorbeelden mezelf in te prenten. Dan komt er een mogelijkheid voorbij dat ik het straks ook gewoon kan zeggen.

Maar ja, wat je schrijft is simpel ja. Ook de andere voorbeelden in dit topic zijn simpel. Sommige bruikbaar en sommige niet. Want ik wil dit wel netjes houden gewoon. Ik wil mezelf niet ineens heel anders opstellen dan dat ik ben.

En dat is ook het lastige punt. Mijn gevoel is niet weg, ondanks dat ik het wel helder zie. Dat dit echt geen pluspunt is... Soms zou ik wel willen dat het leven zwart/wit is. Ja daar kun je natuurlijk zelf voor kiezen om de wereld zo te zien. Maar dan blijven er denk weinig mensen over die nooit wat doen wat niet hoort.

Maar goed ik neem de voorbeelden mee... Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik het kan gebruiken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven