Gewoon een leuke gesprekspartner?

14-04-2011 22:21 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een collega van mij erg leuk, ik ken hem ondertussen meer dan een jaar. Direct vanaf het allereerste moment had ik al interesse in hem. Maar, via een ander hoorde ik dat hij een vriendin heeft. Dus dat was direct van oke, punt dus.

Eerst zat hij op een andere afdeling, dus was de afstand makkelijk te houden. Nu werkt hij echter al tijden bij mij op de afdeling, dus kom je meer met elkaar in contact. Er is een leuk contact ontstaan, en ja ik vind hem nog steeds leuk. Maar die vriendin is er nog. Dus ik doe aardig en that's it.

Alleen de laatste tijd is het contact zo veranderd en verbeterd dat hij mij steeds meer dingen verteld. Over zn priveleven, wat hij wil en niet wil. Ik hou me bewust op de vlakte, omdat ik er gewoon vanuit ga dat die relatie goed zit. Begon hij er echt totaal out of the blue zelf over. Dat het niet goed zit, dat het mogelijk straks uit is. Echt totaal ongevraagd begon hij erover.

Hij had tijden terug al eens gevraagd of ik een vriend heb. Hij wist van niet, en kort nadat hij dat vertelde over zn vriendin, wilde hij weten op wat voor type ik val. Bleef er maar over doorgaan, want ik gaf geen rechtstreeks antwoord (ja wat moet ik zeggen? jij?).

Zoekt me echt om de haverklap op, om niks. Om een praatje te maken, vragen hoe het gaat, wat mn plannen zijn van het weekend of gewoon die avond na het werk. Zit vaak even aan me, moet altijd om mn (soms erg flauwe) grappen lachen. Kortom echt dat ik soms denk van ja, waar ben je mee bezig?

Is dit nou een gevalletje van ik vind het fijn om even alles bij je uit te storten. Fijne gesprekspartner, wat hebben we het toch gezellig. Of wat moet ik hiervan denken? Ik raak ervan in de war. En ik weet ook niet zo goed hoe ik erop moet reageren. Tips?
Waarom vraag je het niet aan hem? Hij weet het beter dan wij met zijn allen.
Sommige mannen zijn gewoon zo open en betekent het niks. Bij sommige betekent het wel wat.

Dus tja, vraag het hem!
Nou ja, hij niet.... Hij is niet open, hij is wantrouwig.... Heeft hij ook zelf gezegd, dat hij dat is.

Maar hoe moet ik het hem dan vragen, hoe moet ik erover beginnen? Ik ben hier helemaal niet goed in... Dus ik zou niet weten hoe ik dit allemaal 'normaal' kan brengen. En wat ik wel/niet zou moeten zeggen..
wat wil jij van hem?
Ja, je kan vragen of zijn vriendin weet dat hij dit allemaal met jou bespreekt?

Ik weet niet of dit iets zegt, maar als zijn vriendin niks van jou af weet zal er wel meer achter zitten, denk ik?
Als zijn relatie toch binnenkort ten einde is, zou ik gewoon even dat moment afwachten en helemaal niks zeggen of vragen. Ook zo vervelend als je er toch naast zit en een blauwtje lopen bij een man in relatie is toch net iets treuriger dan wanneer je beide vrijgezel bent.
Volgens mij zoekt hij nieuwe schoenen voordat hij de oude weg doet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Precies, wat Tickel zegt. Hij wil vast iemand achter de hand hebben. Niet sjiek en gevaarlijk voor jou. Alarmbellen voor rebound.

Laat hem eerst maar eens netjes z'n relatie afronden als die echt bijna over is, het verwerken en als hij dan nog interesse heeft... Maar trap niet in die val die hij nu voor je openzet.

Denk ik.
Wat ik wil van hem? Dat hij het voor zichzelf duidelijk heeft wat hij wil met zn vriendin. Ik ben niet degene die hem moet vertellen dat hij zn vriendin wel 'kan dumpen' omdat ik interesse heb.

Hij klinkt alsof hij het wel 'gezien heeft' met haar. Hij woont ook niet samen en is dat ook niet van plan met haar. Maar wat word gezegd zit ik ook niet op te wachten... Alvast een nieuw paar schoenen voordat hij de oude wegdoet.

Maar daarentegen is het niet dat mn interesse voor hem weg is.. Het is alleen de hele manier waarop dit gaat. Dat ik zoiets heb van, waarom als je zo twijfelt erover. Hak je de knoop niet zelf gewoon door, waar wacht hij op?

Ik vind mezelf niet degene die 'advies' moet geven wat hij zou moeten doen. Want dat van mij is gekleurd. Dus luister ik ernaar en dat is het. Heb hem wel gezegd dat ik het raar zou vinden als je binnen korte tijd een ander hebt, want dan heeft het gevoel wellicht niet zo diep gezeten? Daar was hij het weer niet mee eens....

Maar zijn vriendin weet denk ik niks van mij.... Ik ken haar ook niet..

En als ik hem vraag of zn vriendin weet wat hij allemaal met mij bespreekt over haar zeg maar. Is dat niet heel 'beschuldigend' zeg maar alsof het heel erg is wat hij doet? Want in principe mag hij dat zeggen, en doet hij dan weinig verkeerd. Het is alleen typisch dat hij dat met mij gaat zitten bespreken, al weet zij niet dat hij twijfelt? Daarom vind ik het zo moeilijk om er wat van te zeggen...
nee, is niet ok. Zou je zelf willen dat je partner zn twijfels bespreekt met een collega die een oogje op hem heeft? Zoals ik al zei: hij pakt het niet sjiek aan. Voor mij zou dit een afknapper zijn.

Maar dat zeg ik nu. Heb ooit precies hetzelfde meegemaakt Toen ging de man in kwestie niet veel later terug naar zn vriendin.
TO, als hij bleef doorzagen op welk type man je valt, dan komt het bij mij over als kijken of hij een kans maakt. Maar da's puur speculatie van mijn kant. Kan het mis hebben, maar ook door de rest van je verhaal lijkt me dat hij je toch echt wel meer dan leuk vindt. Het bespreken van zijn relatieproblemen met jou doet hij misschien om aan te geven dat dit geen obstakel hoeft te zijn tussen jullie. Het klinkt alsof hij je wel erg veel aandacht geeft.

Lullig trouwens dat hij zijn relatie met een collega bespreekt terwijl zijn vriendin niet weet hoe hij in hun relatie staat. En lastig voor jou, omdat je op hem valt. Vind het knap dat je je neutraal opstelt hierin, want ik denk dat het best verleidelijk kan zijn.
Lastige situatie. Ben het er niet mee eens dat het sowieso niet oke is.

Zijn gedrag is wel jammer. Maar goed. Je zou de mensen die van relatie naar relatie hoppen de kost moeten geven. Hij is blijkbaar klaar met z'n vriendin en hij heeft de moed/kracht/spirit niet om er iets aan te doen (behalve buiten de deur om flirten met jou). Hij stort zich in de afleiding, maakt het oude niet af.

En dat bedoel ik dus niet verwijtend. Ik vind (voor mij persoonlijk) het dan wel slap en laf, maar de mensen die ik ken die zo gehandeld hebben (de nieuwe schoenen al passen), hebben echt hun hart op goede plek zitten.

Mogelijk is de liefde tussen je collega en z'n meisje op, en begint jullie liefde nu.

Kom alleen niet klagen hier als ie jou hetzelfde behandelt als z'n ex in spe. Je weet nu dat je mogelijk met een wat slap figuur verder gaat op het gebied van keuzes en handelingen in de liefde.
Voor mij is dat zo'n afknapper, alle redenen die je in de OP hebt staan. Ik wil geen man die wanneer het niet lekker loopt zijn hart uitstort bij een collega/onbekende en aan haar zou zitten en plukken. Die op zoek zou gaan naar een rebound, ik zou zelf helemaal achterdochtig worden als het niet lekker zou lopen tussen ons op een later moment. Dus ik zou zeggen, laten gaan!
Bah nu heb ik al 2 keer proberen te reageren in dit topic en elke keer als ik op verstuur klikte lag mijn internet eruit.. telkens weer een lang verhaal geschreven zonder resultaat.. meeehh..

Nou iig om het kort te maken:

Collega's en leraren = nooit iets mee beginnen..

Het zal je alleen maar meer verdriet doen dan je gelukkig maken.. geloof me, ik weet waar ik het over heb..
quote:emaille schreef op 14 april 2011 @ 23:42:

nee, is niet ok. Zou je zelf willen dat je partner zn twijfels bespreekt met een collega die een oogje op hem heeft? Zoals ik al zei: hij pakt het niet sjiek aan. Voor mij zou dit een afknapper zijn.

Maar dat zeg ik nu. Heb ooit precies hetzelfde meegemaakt Toen ging de man in kwestie niet veel later terug naar zn vriendin.Ik ook en ook bij mij ging meneer in kwestie terug naar zijn vriendin.. Ik was goed genoeg voor een wip en zijn "leed" aan te horen.. Ik zeg nog altijd tegen TO = tis een no go
simply and straight forward....niet doen... Het verhaal van 'dingen niet afmaken' is van toepassing op je collega. Zeker het 'relaties niet correct afronden' hoort bij hem...

Niet doen dus, anders huil jij straks...
Het leven is mooi... Iedere dag weer!
Zo, wat een hoop reacties! Dank jullie wel allemaal!

@ emaille, nee dat zou ik niet leuk vinden. En dat is ook waarom ik er zowat niks op antwoord als hij dingen erover zegt. Ik vind het ook maar raar, omdat zn vriendin vast van niks af weet. Maar ik heb hem trouwens nooit verteld dat ik hem zie zitten... Dus ja ik mag dan wel een oogje op hem hebben. En ik snap alle waarschuwingen ook echt.

Ik wil meer tips hoe ik dit bespreekbaar kan maken. Want kijk het is dubbel. Omdat ik hem nog steeds leuk vind (ondanks al deze minpunten), maar ik vind het niet kunnen wat hij doet. En ik wil al helemaal geen rebound zijn, ik wil ook geen 'speeltje' zijn.

@ sachi, dankjewel voor je reactie ook. Ik denk dat jij ook echt meerdere punten juist hebt (sowieso alle reacties hier). Maar ik vind het gewoon fijn verwoord.

Want ja, ik heb ook dat idee. En het is niet dat ik vol van mezelf ben en denk dat alle mannen op me vallen. Maar er is de laatste tijd wel een kwartje bij me gevallen zo van, oke dit is eigenlijk niet normaal. Hij geeft me echt teveel aandacht. Hetzelfde dat hij dus meerdere keren die dingen heeft gezegd, om te laten zien dat het zo 'voorbij' kan zijn met haar. Alsof zij geen obstakel is. Dat is sowieso wel zo. Want ik vind het niet kunnen iemand gewoon even inruilen. En sowieso is het toch al best een stap te ver dat hij bij mij gaat peilen waar ik op val. Dubbelzinnige opmerkingen ook maken. En gewoon...

Terwijl ik ook snap dat het 'de beste' nog wel kan overkomen dat je gevoelens voor een ander krijgt terwijl je in een relatie zit. Het is de hele manier waarop. Wat ik ook niet netjes vind. Want wat je schreef ook, het is best verleidelijk. Maar ergens blijf ik ook wel met het punt dat ik de manier waarop niet vind kunnen. (en toch vind ik hem nog leuk)

@ hekje, ik ben het compleet met je eens hoor.... maar ik vind de situatie nog steeds wel lastig. Omdat hij naast dit gebeuren, wel echt het hart op de goede plek lijkt te hebben.

Maar laat het allemaal wel duidelijk zijn dat ik dit topic niet heb geplaatst om te vragen hoe ik het moet aanpakken om zn relatie kapot te maken. Anders had ik mn mening al wel gegeven zo van 'ja maak het vooral uit want ik heb interesse'. Om het even botweg te zeggen. Ik heb bewust alleen maar geluisterd en niks gezegd in die richting.

Ondertussen vreet het wel aan me, omdat zijn gedrag zoveel gemengde gevoelens bij me oproept. Ja ik vind zijn aandacht leuk, ja ik vind hem leuk, gezellig etc etc. Maar ondertussen denk ik wel van 'ja dit zal je vriendin leuk vinden....'.

Eigenlijk probeer ik een manier te zoeken om het bespreekbaar te maken... Niet beschuldigend, wel duidelijk. Want dit is vooral niet eerlijk richting haar, maar ook niet richting mij. Wat en hoe kan ik hierover beginnen?
Hij vind je leuk, dat is duidelijk en wil een beetje vissen hoe jij over hem denkt en dergelijke.

Waarom is hij niet eerlijk richtig haar?

Hij doet toch niks met?

Ik ben ook niet van het type om relatie met de collega te bespreken, maar goed.

En waarom niet eerlijk richting jou?

Vragen zijn vrijblijvend, hoor.

Ik zou er verder niet zelf over beginnen, laat hem maar komen.
Waarom hij niet eerlijk is richting haar? Omdat zij en de totale buitenwereld het idee heeft dat haar relatie helemaal goed zit. Dat er geen vuiltje aan de lucht is.

En hij dat alleen met mij heeft gedeeld, dat hij niet wil samenwonen, dat het straks wellicht over is. Dat het maar saai is.. Niks positiefs aan haar heb ik gehoord. Zonder ernaar te hebben gevraagd.

Als hij twijfels heeft over zn relatie en hij het anders zou willen zien ofzo. Dan moet hij dat met haar gaan bepraten en niet met mij...

Hij begon er out of the blue over gewoon.. En dan dezelfde dag nog gaan vissen wat ik van 'die en die' vind. Peilen of ik op andere collega's val. Als ik daar dan nee op zeg. Willen weten waar ik op val dan. Zelfs nog aantal punten van zichzelf benoemen. En zo van 'of ik daar dan op val'.

Ja het zijn maar vragen.... En hij heeft verder niks verkeerd gedaan als in dingen die onder de noemer vreemdgaan vallen.

Maar als hij er zo over denkt, moet het dan niet losstaan van mij..? Of hij het uitmaakt ja of nee.

Het voelt gewoon raar dit allemaal... Heel dubbel.
Maar wie zegt dat het niet los staat van jou???

Dan denk jij....
Dan moet ik er dus van uitgaan dat het moment van vertellen en het moment van vragen waar ik op val. Gewoon een beetje ongelukkig gekozen was?

Zo van het ene moment moet ik er echt even uitgooien dat ik het niet zo zie zitten met mn vriendin.

Moment erna, goh eigenlijk ben ik wel benieuwd op wat voor type man jij valt...?

Nou ja, laat ik het er dan op houden dat ik het gewoon lastig vind. Dat hij mij die informatie heeft gegeven, terwijl ik het helemaal prima vond gaan toen ik in de veronderstelling was dat hij helemaal gelukkig was met zn vriendin.

Het was toen een stuk simpeler, om ook verder niks te denken van wat hij doet of zegt.

Ik denk dat ik er gewoon maar simpeler over moet denken dan? Ofzo. En dan inderdaad maar niks moet zeggen en hem lekker zn gang moet laten gaan?!
Klopt, ik zie niet in waarom je zo analyseerd.

Hij heeft een vriendin die ZIJN probleem is, dan kan hij zelf toch lekker uitzoeken?

Je moet niet zelf verbanden leggen.

Maar ik zou ook niet diep op zijn vragen in gaan, maar hem lekker laten gissen. Lekker vaag zijn en eventueel aangeven dat je het raar vind dat hij dat met jou bespreekt (zie je gelijk hoe hij reageerd)
Wat een sukkel die collega van je. Eerst een nieuwe zoeken voordat ie zijn vriendin dumpt. Je weet meteen waar ie zijn ballen heeft zitten, ergens tussen zijn stinksokken lijkt me.
Ja oke, maar ik ben het wel eens met de rest van de meningen hier, dat het niet echt netjes is. Dat hij dat met mij gaat zitten bespreken...

Maar goed, ik zal proberen niets meer in te vullen. Dingen die ik niet kan weten etc. Alsnog vraag ik me wel af wanneer ik wat kan zeggen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven