Gewoon, lekker relativeren! (II)
woensdag 2 september 2009 om 11:40
zaterdag 26 september 2009 om 13:06
Dat kan ik wel begrijpen.
Maar wat scheelt, is dat je je er in ieder geval bewust van bent!
Das al een hele stap, vind ik.
Weet je ook waar die angst precies vandaan komt?
Sam ik heb zo'n vermoeden dat je er misschien niet (in het openbaar) over wil praten, dan moet je mijn brutale vragen maar even negeren.
In dat geval moet een knuffel maar even afdoende zijn.
Maar wat scheelt, is dat je je er in ieder geval bewust van bent!
Das al een hele stap, vind ik.
Weet je ook waar die angst precies vandaan komt?
Sam ik heb zo'n vermoeden dat je er misschien niet (in het openbaar) over wil praten, dan moet je mijn brutale vragen maar even negeren.
In dat geval moet een knuffel maar even afdoende zijn.
zaterdag 26 september 2009 om 13:11
Hmmmm ik zat nog even na te denken, en ik vind het echt heel positief dat je er bewust van bent.
Denk namelijk dat de meeste mensen (ik, haha!) weinig zicht hebben op hun patronen in relaties.
Waarschijnlijk kun je er pas echt anders mee omgaan als je de oorzaak van je angst kent.
Anders wordt het een kwestie van symptoombestrijding en dat lost niet zo erg veel op...
Ken je de oorzaak?
En kun je daar iets mee?
Denk namelijk dat de meeste mensen (ik, haha!) weinig zicht hebben op hun patronen in relaties.
Waarschijnlijk kun je er pas echt anders mee omgaan als je de oorzaak van je angst kent.
Anders wordt het een kwestie van symptoombestrijding en dat lost niet zo erg veel op...
Ken je de oorzaak?
En kun je daar iets mee?
zaterdag 26 september 2009 om 13:16
Ik heb soort van bindingsangst, al zeg ik dat niet graag omdat het nogal gelijk een stempel drukt op mij.
Ik vind het zo eng als mensen erg dichtbij komen. Ik heb veel heel veel tijd nodig om er aan te wennen, om ze leren te kennen en dat gaat vooral stap voor stap.
Mocht dat goed gaan, dan ben ik er helemaal voor ze en super trouw.
Bij een kleine afwijzing kruip ik razendsnel in mijn schulp en dat is een gevolg van mijn jeugd. Ik ben geadopteerd, blaa blaa..dit is er een oorzaak van en mijn (pleeg) ouders waren ook dubbel in hun opvoeding naar mij. Vandaar dat ik ben opgegroeid met dubbele boodschappen.
Zo in het kort.
Ja, ik ben erg bewust van.
Ik vind het zo eng als mensen erg dichtbij komen. Ik heb veel heel veel tijd nodig om er aan te wennen, om ze leren te kennen en dat gaat vooral stap voor stap.
Mocht dat goed gaan, dan ben ik er helemaal voor ze en super trouw.
Bij een kleine afwijzing kruip ik razendsnel in mijn schulp en dat is een gevolg van mijn jeugd. Ik ben geadopteerd, blaa blaa..dit is er een oorzaak van en mijn (pleeg) ouders waren ook dubbel in hun opvoeding naar mij. Vandaar dat ik ben opgegroeid met dubbele boodschappen.
Zo in het kort.
Ja, ik ben erg bewust van.
I am Spaaartaaacus.
zaterdag 26 september 2009 om 13:28
Kort maar duidelijk!
Bindingangst is de laatste jaren zo'n term waar maar telkens mee gegooid wordt, waardoor het soms de lading niet meer dekt, vind ik.
Vind het overigens geen verkeerde eigenschap om mensen niet direct dichtbij te laten komen en het stap voor stap te laten gaan.
Tenslotte willen we allemaal enkel mensen om ons heen waar we écht op kunnen bouwen.
Maar als het je belemmert om bepaalde dingen te bereiken is het wel lastig natuurlijk.
Die dubbele boodschappen, dat lijkt mij wel heel moeilijk.
Kan er zelf ook niet zo goed tegen, word er onzeker van als ik niet weet waar ik aan toe ben.
Maar hoe ga je nou zorgen dat je Mo niet kwijtraakt door dit alles?
Want eerlijk gezegd, alles wat je tot nu toe hebt gezegd waarom Mo niet bij je zou passen klonk als een smoesje.
De echte reden is natuurlijk dat je het eng vindt.
Maar hij klinkt echt als te geweldig om te laten lopen!
Bindingangst is de laatste jaren zo'n term waar maar telkens mee gegooid wordt, waardoor het soms de lading niet meer dekt, vind ik.
Vind het overigens geen verkeerde eigenschap om mensen niet direct dichtbij te laten komen en het stap voor stap te laten gaan.
Tenslotte willen we allemaal enkel mensen om ons heen waar we écht op kunnen bouwen.
Maar als het je belemmert om bepaalde dingen te bereiken is het wel lastig natuurlijk.
Die dubbele boodschappen, dat lijkt mij wel heel moeilijk.
Kan er zelf ook niet zo goed tegen, word er onzeker van als ik niet weet waar ik aan toe ben.
Maar hoe ga je nou zorgen dat je Mo niet kwijtraakt door dit alles?
Want eerlijk gezegd, alles wat je tot nu toe hebt gezegd waarom Mo niet bij je zou passen klonk als een smoesje.
De echte reden is natuurlijk dat je het eng vindt.
Maar hij klinkt echt als te geweldig om te laten lopen!
zaterdag 26 september 2009 om 13:31
Ja, ik probeer er toch ondanks dit zuiver mee om te gaan. Eerlijk te blijven. Dicht bij mezelf blijven en het tijd te geven.
Als ik het al niet heb kapot gemaakt door gisterenavond.
Maar een ding is voor mij ook duidelijk, ik vind het eigenlijk erg dat hij zo jong is.
Bedankt voor je morele steun.
Als ik het al niet heb kapot gemaakt door gisterenavond.
Maar een ding is voor mij ook duidelijk, ik vind het eigenlijk erg dat hij zo jong is.
Bedankt voor je morele steun.
I am Spaaartaaacus.
zaterdag 26 september 2009 om 13:34
zaterdag 26 september 2009 om 13:39
Sam je bent toch ook wel een beetje van het spirituele?
Misschien heb je wel heel veel aan mijn coach, zij kan bepaalde blokkades bij je wegnemen waardoor sommige dingen veel makkelijker worden.
Ik vind het een beetje moeilijk uit te leggen wat ze doet en hoe, maar ben ervan overtuigt dat erg veel mensen baat hebben bij haar methoden.
Had ik al verteld dat ik gister een vreemd sms-contact had met MBF?
Hij smste me zonder directe aanleiding: 'Je bent een schatje, xx'.
Zoiets heeft ie nog nooit gedaan, en kusjes stuurt ie al helemaaaal nooit!
Ik dacht juist dat alles duidelijk was intussen...
Dus ik reageerde zo van: 'Ja, als ik slaap misschien
'.
Krijg ik terug: 'Ja dat wil ik weleens zien, wanneer mag ik naast je wakker worden?'.
Sjongejonge...!
Misschien heb je wel heel veel aan mijn coach, zij kan bepaalde blokkades bij je wegnemen waardoor sommige dingen veel makkelijker worden.
Ik vind het een beetje moeilijk uit te leggen wat ze doet en hoe, maar ben ervan overtuigt dat erg veel mensen baat hebben bij haar methoden.
Had ik al verteld dat ik gister een vreemd sms-contact had met MBF?
Hij smste me zonder directe aanleiding: 'Je bent een schatje, xx'.
Zoiets heeft ie nog nooit gedaan, en kusjes stuurt ie al helemaaaal nooit!
Ik dacht juist dat alles duidelijk was intussen...
Dus ik reageerde zo van: 'Ja, als ik slaap misschien

Krijg ik terug: 'Ja dat wil ik weleens zien, wanneer mag ik naast je wakker worden?'.
Sjongejonge...!
zaterdag 26 september 2009 om 13:45
Meer dan tien jaar.
Ik ben heel blij dat ik begin met mijn opleiding aanstaande maandagavond. Ik denk dat ik er veel van kan leren. Ik heb ook hierover therapie gehad en dat had ook veel baat.
Oei, je MBF, begint het weer? Pas maar op want straks komt hij weer helemaal naar jou en dat wil jij niet.
Ik ben heel blij dat ik begin met mijn opleiding aanstaande maandagavond. Ik denk dat ik er veel van kan leren. Ik heb ook hierover therapie gehad en dat had ook veel baat.
Oei, je MBF, begint het weer? Pas maar op want straks komt hij weer helemaal naar jou en dat wil jij niet.
I am Spaaartaaacus.
zaterdag 26 september 2009 om 14:10
Poeh, 10 jaar is ook wel een flink verschil inderdaad Sam. Maar afgezien van het stickertje 'leeftijdsverschil', zie je ook dingen die veroorzaakt worden door het leeftijdsverschil die lastig zouden kunnen zijn? Dus praktische problemen ipv het feit dat het wat ongewoon is?
Frizz, MBF is wel vasthoudend he? Goed trouwens dat je MX al wat minder leuk begint te vinden, wel balen van de frustratie.. Ik ga zo DB (DiscoBoy volgens mij issie ook wel jonger dan ik trouwens) maar eens een sms sturen. Ben erg benieuwd of-ie überhaupt reageert. Zit alleen nog een beetje te twijfelen wat precies.
Frizz, MBF is wel vasthoudend he? Goed trouwens dat je MX al wat minder leuk begint te vinden, wel balen van de frustratie.. Ik ga zo DB (DiscoBoy volgens mij issie ook wel jonger dan ik trouwens) maar eens een sms sturen. Ben erg benieuwd of-ie überhaupt reageert. Zit alleen nog een beetje te twijfelen wat precies.
zaterdag 26 september 2009 om 14:12
Moos, nee eigenlijk geen praktische problemen.
Hangt er van af wat jij zelf wilt? Zou jij eventueel met hem willen smsen? Met hem afspreken? Als dat zo is, dan gewoon doen. Merk je wel vanzelf of hij terug smst of niet.
Ah, wat je moet smsen. Of hij ook een leuke avond heeft gehad en nu lekker bij gekomen is. Zoiets zou ik intikken.
Hangt er van af wat jij zelf wilt? Zou jij eventueel met hem willen smsen? Met hem afspreken? Als dat zo is, dan gewoon doen. Merk je wel vanzelf of hij terug smst of niet.
Ah, wat je moet smsen. Of hij ook een leuke avond heeft gehad en nu lekker bij gekomen is. Zoiets zou ik intikken.

I am Spaaartaaacus.
zaterdag 26 september 2009 om 14:15
Maar Sam, weet je dan niet dat het hebben van een toyboy hartstikke hip is?!
Heb je een linkje ofzo over die cursus?
Ben nieuwsgierig!
Het verschil in aanpak tussen therapie en mijn coach is dat bepaalde blokkades in je onderbewuste zitten, dáár waar je met je bewuste niet bij komt.
De meeste mensen die ik ken (mijzelf incl) hebben een tijd bij een psych gelopen, wat al met al minder resultaat heeft opgeleverd dan een paar bezoekjes aan de coach.
Raar maar waar!
Tja die MBF, rare knakker.
Zag hem dus 's avonds bij MX op het werk, en toen deed ie een beetje stoer.
Maar dan heb je aan mij een verkeerde, dus dat heb ik wel even laten merken.
Wat me eigenlijk verbaast is dat MX sinds ik me heb teruggetrokken zelf ook geen actie onderneemt naar mij toe.
Maar goed, zoals ik al eerder zei, ik ga zijn gedrag niet meer analyseren, tis toch nutteloos.
Heb je een linkje ofzo over die cursus?
Ben nieuwsgierig!
Het verschil in aanpak tussen therapie en mijn coach is dat bepaalde blokkades in je onderbewuste zitten, dáár waar je met je bewuste niet bij komt.
De meeste mensen die ik ken (mijzelf incl) hebben een tijd bij een psych gelopen, wat al met al minder resultaat heeft opgeleverd dan een paar bezoekjes aan de coach.
Raar maar waar!
Tja die MBF, rare knakker.
Zag hem dus 's avonds bij MX op het werk, en toen deed ie een beetje stoer.
Maar dan heb je aan mij een verkeerde, dus dat heb ik wel even laten merken.
Wat me eigenlijk verbaast is dat MX sinds ik me heb teruggetrokken zelf ook geen actie onderneemt naar mij toe.
Maar goed, zoals ik al eerder zei, ik ga zijn gedrag niet meer analyseren, tis toch nutteloos.
zaterdag 26 september 2009 om 14:29
Mogge Frizzel
Nee, ik heb alleen zijn nummer, geen moment aan gedacht om hem het mijne te geven. Ik ben wel een beetje van de controle blijkbaar
Ik hou ook wel van plagerig, en een beetje onderkoeld. Denk dat ik iets in de trant ga sturen van dat ik weleens minder lekker gezoend heb met een total stranger, zoiets.
Nee, ik heb alleen zijn nummer, geen moment aan gedacht om hem het mijne te geven. Ik ben wel een beetje van de controle blijkbaar
Ik hou ook wel van plagerig, en een beetje onderkoeld. Denk dat ik iets in de trant ga sturen van dat ik weleens minder lekker gezoend heb met een total stranger, zoiets.
zaterdag 26 september 2009 om 14:42
Tnx Sam!
Ja Moos, ik hou er ook wel van om alleen ZIJN nummer te hebben.
Kan ik namelijk ook nog de volgende dag bedenken dat ie misschien toch maar niet de moeite waar is.
Jeetje Moos je moet em ook niet laten schrikken met zo'n smsje hoor!
Straks kan ie niks verzinnen om terug te schrijven.
Als we nou zo doorgaan kunnen we trouwens een topic voor toyboys openen (of is dat er al?): Kym & JS, Sam & Mo, Moos & DB en Frizz & PT!
Ik begin toch ook te denken dat Sum het er eens flink van genomen heeft (God wat kun je een leuke dingen met deze zin doen als je gaat strepen, maar dat doe ik toch maar niet...).
Ja Moos, ik hou er ook wel van om alleen ZIJN nummer te hebben.
Kan ik namelijk ook nog de volgende dag bedenken dat ie misschien toch maar niet de moeite waar is.
Jeetje Moos je moet em ook niet laten schrikken met zo'n smsje hoor!
Straks kan ie niks verzinnen om terug te schrijven.
Als we nou zo doorgaan kunnen we trouwens een topic voor toyboys openen (of is dat er al?): Kym & JS, Sam & Mo, Moos & DB en Frizz & PT!
Ik begin toch ook te denken dat Sum het er eens flink van genomen heeft (God wat kun je een leuke dingen met deze zin doen als je gaat strepen, maar dat doe ik toch maar niet...).