Gewoon, lekker relativeren! (III)
dinsdag 29 september 2009 om 17:17
vrijdag 16 oktober 2009 om 11:36
Moet ineens terugdenken aan een "gesprekje"wat ik ooit met een tandarts had.
Ik was toen nog assistente en werkte dus 1 op 1 met de tandarts
Een ontzettend leuke vent met wie ik ook regelmatig tot in de kleine uurtjes in de kroeg hing.
Ik sta op een gegeven moment in het keukentje, hij is aan het boren en vraagt aan mij omdat hij hulp nodig had.
"Sum kom je even afzuigen"
Waarop ik droog zeg....."NU?....ik dacht dat we hadden afgesproken dat ik dat niet meer onder werktijd zou doen"
Waarop de patient echt een golf water uit zijn mond spuugt van het lachen....
Ik was toen nog assistente en werkte dus 1 op 1 met de tandarts
Een ontzettend leuke vent met wie ik ook regelmatig tot in de kleine uurtjes in de kroeg hing.
Ik sta op een gegeven moment in het keukentje, hij is aan het boren en vraagt aan mij omdat hij hulp nodig had.
"Sum kom je even afzuigen"
Waarop ik droog zeg....."NU?....ik dacht dat we hadden afgesproken dat ik dat niet meer onder werktijd zou doen"
Waarop de patient echt een golf water uit zijn mond spuugt van het lachen....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 16 oktober 2009 om 11:39
Whahahahahahahhaa ja Sum, ik zou me ook kapot lachen van die dialoog.
Maar blijkbaar dacht ik alleen dat ik een verhouding had met de tandarts, want hij heeft me net afgewezen.
Blijk ik me te hebben vergist in de datum...
Volgende week weer dus!
Ik schaamde me altijd dood voor die balonnen op mijn ogen, ik had een tijd dat ik nogal veel huilde, en dan moet je toch de dag erna naar je werk enzo.
En oogschaduw caoufleert NIET, kan ik je vertellen.
Maar blijkbaar dacht ik alleen dat ik een verhouding had met de tandarts, want hij heeft me net afgewezen.
Blijk ik me te hebben vergist in de datum...
Volgende week weer dus!
Ik schaamde me altijd dood voor die balonnen op mijn ogen, ik had een tijd dat ik nogal veel huilde, en dan moet je toch de dag erna naar je werk enzo.
En oogschaduw caoufleert NIET, kan ik je vertellen.
vrijdag 16 oktober 2009 om 11:41
vrijdag 16 oktober 2009 om 11:42
Oh trouwens, de conclusie van mijn werk-probleem is dus denk ik jongeren wijzen op de klachtenprocedure?
Die ga ik eens opzoeken.
We zijn verplicht die te hebben, dus dan eehh... zullen we die ook wel hebben.
Ik moet ook nog iets ergs vertellen.
Mijn collega komt fysiek steeds dichterbij, en ik laat het nog toe ook.
Even een arm om me heen, even aan mijn haar trekken enz.
Vind em nog steeds onaantrekkelijk hoor, maar blijkbaar heb ik toch wel behoefte aan een beetje lichamelijk contact.
Gister hadden we het toevallig wel over sporten, waarop hij zei: 'Oh shit, vanavond ga ik PT écht voor je bellen'.
MX zegt trouwens dat ie doodziek is.
Hoop niet dat ie (net als mijn stagiaire) de Mexicaanse griep heeft.
Die ga ik eens opzoeken.
We zijn verplicht die te hebben, dus dan eehh... zullen we die ook wel hebben.
Ik moet ook nog iets ergs vertellen.
Mijn collega komt fysiek steeds dichterbij, en ik laat het nog toe ook.
Even een arm om me heen, even aan mijn haar trekken enz.
Vind em nog steeds onaantrekkelijk hoor, maar blijkbaar heb ik toch wel behoefte aan een beetje lichamelijk contact.
Gister hadden we het toevallig wel over sporten, waarop hij zei: 'Oh shit, vanavond ga ik PT écht voor je bellen'.
MX zegt trouwens dat ie doodziek is.
Hoop niet dat ie (net als mijn stagiaire) de Mexicaanse griep heeft.
vrijdag 16 oktober 2009 om 11:43
vrijdag 16 oktober 2009 om 11:43
Nee hoor Pom, hij kon er wel om lachen
Tandarts was een jonge vent en onze clientèle wist hoe wij met elkaar omgingen.
Wel hebben we het er later over gehad dat niet niet echt heel sjiek en tandartserig was
Frizz, ben je nou gewoon gedumpt door de tandarts?
*was daar niet ooit een topic over ergens hier?*
En ook ik kan ondertussen beamen dat oogschaduw NIET camoufleert!
Tandarts was een jonge vent en onze clientèle wist hoe wij met elkaar omgingen.
Wel hebben we het er later over gehad dat niet niet echt heel sjiek en tandartserig was
Frizz, ben je nou gewoon gedumpt door de tandarts?
*was daar niet ooit een topic over ergens hier?*
En ook ik kan ondertussen beamen dat oogschaduw NIET camoufleert!
vrijdag 16 oktober 2009 om 11:47
Wat ook helpt Sum is een theelepel verwarmen met water en dan met de bolle kant over je oogleden en onder je ogen strijken (let op lepel moet iets kouder aanvoelen dan normaal, want huid is daar zo dun dat een lauwe lepel nog steeds als gloeiend aanvoelt en altijd van binnen naar buiten strijken). Daar mee haal je ergste vochtophoping weg.
vrijdag 16 oktober 2009 om 11:47
Hmmm... Sum, ik mag wel volgende week terugkomen.
En dan krijg ik goud van hem.
Dat betekent toch dat ie into me is?
Toch?!
Pom waarom vind je prive en werk teveel door elkaar lopen?
Wat zijn de nadelen?
Bij ons is het zo dat we elkaar prive ook zien/spreken, en ook wel af en toe prive-dingen bespreken.
Wat we bespreken is eigenlijk vaak miniem (mannen he...) maar we geven wel aan wat er speelt en houden dan rekening met elkaar.
Dat vind ik heel fijn.
En dan krijg ik goud van hem.
Dat betekent toch dat ie into me is?
Toch?!
Pom waarom vind je prive en werk teveel door elkaar lopen?
Wat zijn de nadelen?
Bij ons is het zo dat we elkaar prive ook zien/spreken, en ook wel af en toe prive-dingen bespreken.
Wat we bespreken is eigenlijk vaak miniem (mannen he...) maar we geven wel aan wat er speelt en houden dan rekening met elkaar.
Dat vind ik heel fijn.
vrijdag 16 oktober 2009 om 11:52
Ladies, ik ga aan de slag met thee, lepeltjes en koekjes (want hey als je een soort van liefdesverdriet hebt mag je rollen koekjes eten) en duik even met een boek om de bank.
Pom, je gaan vanmiddag weg al hè?
Kom ik je zo nog even uitzwaaien.
*weet zeker dat de tandarts van Frizz into haar is, voor de zekerheid even in de deuropening gaan staan volgende week Frizz*
Pom, je gaan vanmiddag weg al hè?
Kom ik je zo nog even uitzwaaien.
*weet zeker dat de tandarts van Frizz into haar is, voor de zekerheid even in de deuropening gaan staan volgende week Frizz*
vrijdag 16 oktober 2009 om 11:55
Ik zal mijn zwangerschapstest meenemen Sum!
Of zou het daar te vroeg voor zijn?
Kruip jij lekker op de bank, ik ga even mezelf opmaken enzo (geen tijd voor voordat ik naar de tandarts ging, and he love me anyway, dus wat maakt dat nou uit?) en naar de markt voor ik moet werken.
Pom ben je al ingepakt?
Of zou het daar te vroeg voor zijn?
Kruip jij lekker op de bank, ik ga even mezelf opmaken enzo (geen tijd voor voordat ik naar de tandarts ging, and he love me anyway, dus wat maakt dat nou uit?) en naar de markt voor ik moet werken.
Pom ben je al ingepakt?
vrijdag 16 oktober 2009 om 12:16
Nouja ik doe het maar hier, zodat iedereen weet waar ik mee zit. Na mijn abortus ben ik losgeslagen geweest wat betreft het kopen van bayspulletjes, wilde blijkbaar mijn verdriet met iets opvullen. Nu ben ik veel spullen kwijt aan vriendinnen die zwanger zijn geweest, de grote dingen via marktplaats kwijtgeraakt en ook veel dingen naar rommelwinkels gebracht in de hoop dat het bij behoeftigen terecht komt. Nu heb ik de mooiste/leukste dingen bewaard in een box onder mijn bed. En denk ik eraan toe te zijn om ook die dingen weg te doen, het herinnert mij toch aan een nare periode en daarmee laat ik ook het laatste stuk verleden los. Nu kan ik natuurlijk ook op marktplaats die dingen kwijt of aan een tienermoederinstantie weggeven, maar op één of andere manier voelt dat aan als weggooien en te onpersoonlijk voor de (emotionele) waarde die ik eraan hecht. Heb jij toevallig een jongere in je caseload die zwanger is en die ik blij kan maken met een aantal cadeautjes (het zijn geen noodzakelijke dingen, maar echt hebbedingetjes). Het betekent voor mij veel als het terecht komt bij iemand die er echt geen geld voor heeft.
vrijdag 16 oktober 2009 om 12:29
Ach lieve Pom...
Ben er even stil van hoor.
Ik heb op dit moment geen jongere die ik intensief begeleid die zwanger is.
Er is er eentje die ik misschien ga begeleiden, maar daar heb ik nog twijfels over (want volgens mij klopt er iets niet aan haar verhaal).
Maar er komen wel regelmatig zwangere meiden bij mij binnen, en ik zal er ongetwijfeld binnenkort weer een hebben die zwanger is.
Wil jij het graag nú kwijt (mijn collega heeft denk ik wel een zwanger meisje in zijn caseload) of kun je er nog even mee wachten denk je?
Ken trouwens wel een meisje die net een te vroeg geboren babietje heeft gekregen (is nu 4 mnd), ik heb haar doorverwezen naar een andere instantie.
Ik vond haar wel heel zielig, misschien is zij een goede kandidaat?
Ben er even stil van hoor.
Ik heb op dit moment geen jongere die ik intensief begeleid die zwanger is.
Er is er eentje die ik misschien ga begeleiden, maar daar heb ik nog twijfels over (want volgens mij klopt er iets niet aan haar verhaal).
Maar er komen wel regelmatig zwangere meiden bij mij binnen, en ik zal er ongetwijfeld binnenkort weer een hebben die zwanger is.
Wil jij het graag nú kwijt (mijn collega heeft denk ik wel een zwanger meisje in zijn caseload) of kun je er nog even mee wachten denk je?
Ken trouwens wel een meisje die net een te vroeg geboren babietje heeft gekregen (is nu 4 mnd), ik heb haar doorverwezen naar een andere instantie.
Ik vond haar wel heel zielig, misschien is zij een goede kandidaat?