Gewoon, lekker relativeren!
donderdag 13 augustus 2009 om 00:06
Briljant,gewoonweg briljant!!
Ik zal het spits afbijten
Ik heb een date vrijdag en ik weet op voorhand al dat dit een drama gaat worden.....
Tis een gedownload typje heeft alle eigenschappen waar ik blind voor ga, dus je raadt het al...
fout met looplichtjes om zijn hoofd geschreven
Ik zal het spits afbijten
Ik heb een date vrijdag en ik weet op voorhand al dat dit een drama gaat worden.....
Tis een gedownload typje heeft alle eigenschappen waar ik blind voor ga, dus je raadt het al...
fout met looplichtjes om zijn hoofd geschreven
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zaterdag 15 augustus 2009 om 10:17
Hoooooi, het belooft weer een prachtige zaterdag te worden, heerlijk weer en
Sneezeweazel, hartstikke leuk dat je ook een bossche bolletje bent. Ik denk dan altijd aan 'donker van buiten maar wit van binnen'. Bevalt het je in het bourgoundische brabantse landschap? Ik vind het hier super, al ben ik hier niet geboren en opgegroeid.
Ik was na mijn tweede glas wijn al vertrokken! Merkte weer eens hoe goed het voor mij is om mij zo nu en dan terug te trekken in mijn alleen zijn. Ik voel mij helemaal bij getrokken.
Grijze haartjes, ik heb er tientallen! Het werkt ook niet mee dat ik zwart haar heb.
Frizzy, wat moet het een opluchting zijn om alles te vertellen aan hem. Ook een beetje ontnuchtering om te lezen hoe hij er op reageert. Hier ergens had ik toch een heel klein beetje gehoopt dat hij toch zou zeggen 'Give me a chance of zo dergelijks'. Keigoed van je. Nu weer een stapje verder. Het werkte bij mij altijd om te weten waarom hiet niet kon werken, dan kon ik veel gemakkelijker verder.
De rest, haaaaai en baaaaai! Ik zit hier lekker even cappuccino te drinken alvorens ik naar de markt ga, boodschappen doe en zo. Gewoon alles op gemak.
Sneezeweazel, hartstikke leuk dat je ook een bossche bolletje bent. Ik denk dan altijd aan 'donker van buiten maar wit van binnen'. Bevalt het je in het bourgoundische brabantse landschap? Ik vind het hier super, al ben ik hier niet geboren en opgegroeid.
Ik was na mijn tweede glas wijn al vertrokken! Merkte weer eens hoe goed het voor mij is om mij zo nu en dan terug te trekken in mijn alleen zijn. Ik voel mij helemaal bij getrokken.
Grijze haartjes, ik heb er tientallen! Het werkt ook niet mee dat ik zwart haar heb.
Frizzy, wat moet het een opluchting zijn om alles te vertellen aan hem. Ook een beetje ontnuchtering om te lezen hoe hij er op reageert. Hier ergens had ik toch een heel klein beetje gehoopt dat hij toch zou zeggen 'Give me a chance of zo dergelijks'. Keigoed van je. Nu weer een stapje verder. Het werkte bij mij altijd om te weten waarom hiet niet kon werken, dan kon ik veel gemakkelijker verder.
De rest, haaaaai en baaaaai! Ik zit hier lekker even cappuccino te drinken alvorens ik naar de markt ga, boodschappen doe en zo. Gewoon alles op gemak.
I am Spaaartaaacus.
zaterdag 15 augustus 2009 om 10:27
Wowwwwwwwww.....Frizz, wat dapper van je om gewoon alles op tafel in de auto te gooien.
Das nog eens een staaltje dicht bij jezelf blijven zeg!
Hoe reageerde hij eigenlijk?
Grijze haren heb ik gelukkig nog geen last van.
Maar ja...hoogblond dus je ziet het ook niet erg.
Sam, lekker rustigies aan doen vandaag.
Ik heb een beetje een mwahhh.....gevoel vandaag
Tis hartstikke mooi weer en moet dus eigenklijk richting the beach, woon er ten slotte bijna naast.
Maar ik voel me niet beacherig...
Beetje hetzelfde gevoel als wat ik gister had net de stad...wel/niet/wel/niet...
Gek is dat dat je op sommige dagen kan denken
WOW wat ben ik ontzettend leuk en op andere dagen denkt als je in de spiegel kijkt....yuk....ben ik dat?
Ben er tot op heden niet echt uit of je daar dan aan toe moet geven of dat je je erover heen moet zetten.
Vroeger denderde ik door, ging ik juist gezelligheid en mensen opzoeken.
Maar heb toen van psych wel te horen gekregen dat het ook wel belangrijk is om naar jezelf te luisteren en gehoor te geven aan je gevoel.
(ik vertoonde een aantal jaar geleden nogal wat vluchtgedrag wat resulteerde in heel veel stappen, niet nadenken en uiteindelijk doodongelukkig op de bank te zitten)
Hoe vind ik nou de juiste balans?
Tips anyone?
Das nog eens een staaltje dicht bij jezelf blijven zeg!
Hoe reageerde hij eigenlijk?
Grijze haren heb ik gelukkig nog geen last van.
Maar ja...hoogblond dus je ziet het ook niet erg.
Sam, lekker rustigies aan doen vandaag.
Ik heb een beetje een mwahhh.....gevoel vandaag
Tis hartstikke mooi weer en moet dus eigenklijk richting the beach, woon er ten slotte bijna naast.
Maar ik voel me niet beacherig...
Beetje hetzelfde gevoel als wat ik gister had net de stad...wel/niet/wel/niet...
Gek is dat dat je op sommige dagen kan denken
WOW wat ben ik ontzettend leuk en op andere dagen denkt als je in de spiegel kijkt....yuk....ben ik dat?
Ben er tot op heden niet echt uit of je daar dan aan toe moet geven of dat je je erover heen moet zetten.
Vroeger denderde ik door, ging ik juist gezelligheid en mensen opzoeken.
Maar heb toen van psych wel te horen gekregen dat het ook wel belangrijk is om naar jezelf te luisteren en gehoor te geven aan je gevoel.
(ik vertoonde een aantal jaar geleden nogal wat vluchtgedrag wat resulteerde in heel veel stappen, niet nadenken en uiteindelijk doodongelukkig op de bank te zitten)
Hoe vind ik nou de juiste balans?
Tips anyone?
zaterdag 15 augustus 2009 om 10:31
zaterdag 15 augustus 2009 om 10:39
Mogge maisjes! Ik heb tot veel te laat doorgewerkt gister, daarna wel heel verstandig nog wat yoga gedaan voor ik m'n bed in dook, en zalig geslapen.
Sum, als ik me zo onbestemd voel (ben ik ook heel goed in) ga ik meestal of lezen of gewoon een beetje in m'n huis rommelen ofzo. Iets low-profiles en allenigs in elk geval. Of iets doen met echt vrienden, maar de combi kroeg en vage kennissen is vaak dodelijk in zo'n bui, bij mij althans.
Ach, grijze haren heb ik al sinds m'n 24ste. Wordt nu ondertussen wel erg genoeg om het wat beter bij te houden met verven (hmm, dat zou ik eigenlijk vandaag moeten doen, misschien). En lijntjes vind ik al helemaal niet erg, zeker kraaienpootjes niet. Hm, maandag eens checken of C eigenlijk wel kraaienpootjes heeft, vind ik bij mannen ook heel leuk.
Sum, als ik me zo onbestemd voel (ben ik ook heel goed in) ga ik meestal of lezen of gewoon een beetje in m'n huis rommelen ofzo. Iets low-profiles en allenigs in elk geval. Of iets doen met echt vrienden, maar de combi kroeg en vage kennissen is vaak dodelijk in zo'n bui, bij mij althans.
Ach, grijze haren heb ik al sinds m'n 24ste. Wordt nu ondertussen wel erg genoeg om het wat beter bij te houden met verven (hmm, dat zou ik eigenlijk vandaag moeten doen, misschien). En lijntjes vind ik al helemaal niet erg, zeker kraaienpootjes niet. Hm, maandag eens checken of C eigenlijk wel kraaienpootjes heeft, vind ik bij mannen ook heel leuk.
zaterdag 15 augustus 2009 om 10:57
Heb besloten om mijn gevoel te volgen
Dus maar niet naar het strand, want een dagje leuk en vrolijk doen gaat niet natuurlijk voelen.
Zo eerst maar eens douchen en dan met hond richting het bos.
Blijf dat een raar fenomeen vinden dat heem en weer schieten van gevoel.
Ik zou wel eens gewoon een tijdje stabiel willen zijn....
Voel me niet heel ongelukkig nu, meer een beetje onbestemd.
Ligt mijn lat niet veels te hoog, verwacht ik te veel van mensen,die ik het allemaal wel goed, dat soort vragen ploepen en constant in mijn gedachten nu.
Dus maar niet naar het strand, want een dagje leuk en vrolijk doen gaat niet natuurlijk voelen.
Zo eerst maar eens douchen en dan met hond richting het bos.
Blijf dat een raar fenomeen vinden dat heem en weer schieten van gevoel.
Ik zou wel eens gewoon een tijdje stabiel willen zijn....
Voel me niet heel ongelukkig nu, meer een beetje onbestemd.
Ligt mijn lat niet veels te hoog, verwacht ik te veel van mensen,die ik het allemaal wel goed, dat soort vragen ploepen en constant in mijn gedachten nu.
zaterdag 15 augustus 2009 om 11:02
Goedzo, verstandig. En ach, stabiliteit is ook niet zaligmakend hoor. Juist door de mindere dagen voel je de betere dagen zoveel te meer, vind ik. Ik werd superstabiel qua gevoel van de enige langere relatie die ik heb gehad, en mehn, wat was ik daar klaar mee op een gegeven moment zeg. De 'downs' an sich zijn nog steeds niet leuk natuurlijk, maar ze horen wel bij me, volgens mij.
En je doet het heus goed hoor sum. Vertrouw er jezelf maar in dat als je het niét goed zou doen, je het wel anders zou doen
En je doet het heus goed hoor sum. Vertrouw er jezelf maar in dat als je het niét goed zou doen, je het wel anders zou doen
zaterdag 15 augustus 2009 om 11:04
*ploef*....tranen!
Weet het allemaal ook wel hoor Moos.
dat juist door deze dipjes je het positieve weer meer gaat waarderen
En eigenlijk weet ik ook wel (als ik heel eerlijk ben) dat als ik de rest van mijn leven stabiel zou zijn...ik me dood zou vervelen met mezelf
Weet het allemaal ook wel hoor Moos.
dat juist door deze dipjes je het positieve weer meer gaat waarderen
En eigenlijk weet ik ook wel (als ik heel eerlijk ben) dat als ik de rest van mijn leven stabiel zou zijn...ik me dood zou vervelen met mezelf
zaterdag 15 augustus 2009 om 11:07
Hoi Moosey, dat wordt maandag heeft hij dat, afvink....is hij dat zo...afvink...ach nee hoor. Leuk he, dat voorpret. Lekker dat je yoga doet voor het slapen. Ik ben eeeeeuwig van plan om ook yoga te willen doen. En zo wil ik ook heel lang wereldgeloven en geschiedenis studeren. Evenals theologie maar alla tot nu toe alleen maar bezig met mijn eigen dagelijkse dingen. Ach ja zo zal ik mij wel nooit vervelen.
SD, hoe zeer herkenbaar. Ik heb dat ook helemaal. Sterker nog vroeger was ik heeeeel erg himmelhoch jauchzend zum tode betrübt. Vreselijk, ik werd er zelf doodongelukkig van. Nu zijn de pieken minder hoog bij mij, de dalen minder dieper.
Gewoon laten over je heen komen. Komt goed.
SD, hoe zeer herkenbaar. Ik heb dat ook helemaal. Sterker nog vroeger was ik heeeeel erg himmelhoch jauchzend zum tode betrübt. Vreselijk, ik werd er zelf doodongelukkig van. Nu zijn de pieken minder hoog bij mij, de dalen minder dieper.
Gewoon laten over je heen komen. Komt goed.
I am Spaaartaaacus.
zaterdag 15 augustus 2009 om 11:09
Sam, herkenbaar...en precies om dat hemelfietsen en naar beneden donderen ben ik toen in therapie gegaan...
Ik wilde zo graag wat minder stormachtig.
Dat is ook zo nu hoor, ben al veel minder "piekerig"end at komt dan ook weer omdat ik toch beter naar mijn eigen gevoel luister.
Merk dat als ik gelijk aan een dippie toegeef hij lang zo diep niet wordt als dat ik hem weken ga zitten wegproppen.
Maar als dan het zonnetjes schijnt denk ik ook Sum, kom op zeik niet zo!
Ik wilde zo graag wat minder stormachtig.
Dat is ook zo nu hoor, ben al veel minder "piekerig"end at komt dan ook weer omdat ik toch beter naar mijn eigen gevoel luister.
Merk dat als ik gelijk aan een dippie toegeef hij lang zo diep niet wordt als dat ik hem weken ga zitten wegproppen.
Maar als dan het zonnetjes schijnt denk ik ook Sum, kom op zeik niet zo!
zaterdag 15 augustus 2009 om 11:14
zaterdag 15 augustus 2009 om 11:21
Kym...kunnen we in de openingspost misschien een lijstje maken met woorden van de dag?
* Relativiteits balans
* Hemelfietsen (wat echt een heel normaal veel gebruikt woord is hoor hier)
Weet je wat ik nu al 100x tegen mezelf gezegd heb vandaag?
EN hoe suf is dat!!!
Sum, het waait veels te hard, het is geen strandweer
Sum, ik zie allemaal hoge bewolking, het is echt te koud op het strand
Werkelijk, ik zit gewoon excuses te verzinnen om niet naarhet strand te gaan.
Sum kom op nu de waarheid!
Sum, je hebt gewoon geen zin om naar het strand te gaan!
ZO. dat lucht op!
En nu ga ik mijn latten ophalen bij de beddenwinkel (want van de week waren ze er nog niet) en eens een stukkie lopen met mijn kleine rooie man!
Sam en Moos (hihi) THANKS!!
Had het ff nodig!
* Relativiteits balans
* Hemelfietsen (wat echt een heel normaal veel gebruikt woord is hoor hier)
Weet je wat ik nu al 100x tegen mezelf gezegd heb vandaag?
EN hoe suf is dat!!!
Sum, het waait veels te hard, het is geen strandweer
Sum, ik zie allemaal hoge bewolking, het is echt te koud op het strand
Werkelijk, ik zit gewoon excuses te verzinnen om niet naarhet strand te gaan.
Sum kom op nu de waarheid!
Sum, je hebt gewoon geen zin om naar het strand te gaan!
ZO. dat lucht op!
En nu ga ik mijn latten ophalen bij de beddenwinkel (want van de week waren ze er nog niet) en eens een stukkie lopen met mijn kleine rooie man!
Sam en Moos (hihi) THANKS!!
Had het ff nodig!
zaterdag 15 augustus 2009 om 11:32
Sam en Moos
Goed bezig Sum, zie je wel dat je het goed doet! En nog een extra voor de tranen.
Sam, ik ken het hoor, veel te veel dingen willen. Mijn laatste ex was trouwens een journalist die theologie had gestudeerd, kon ik fijn mee bomen over dat soort dingen, vreselijk boeiend.
Zo, ik ga even een basgitaar bevingeren.
Goed bezig Sum, zie je wel dat je het goed doet! En nog een extra voor de tranen.
Sam, ik ken het hoor, veel te veel dingen willen. Mijn laatste ex was trouwens een journalist die theologie had gestudeerd, kon ik fijn mee bomen over dat soort dingen, vreselijk boeiend.
Zo, ik ga even een basgitaar bevingeren.
zaterdag 15 augustus 2009 om 12:11
Girls sjemigdepemig, als jullie zoveel schrijven dan weet ik niet meer waar ik allemaal op moet reageren.
Maar ten eerste Sum:
Als ik zo'n bui heb leef ik gewoon van minuut tot minuut. Ik verban alles dat MOET (ook hetgeen dat ik sort of wil maar waar ik een moetene van hem gemaakt). En kies steeds één ding om te doen en denk niet verder vooruit. Bijvoorbeeld: Ik ga nu douchen. Pas ná het douchen bedenk ik wat ik verder wil doen. Als het dan nog steeds geen strand is, maar op de bank zitten en voor me uitstaren, ook goed. Ben ik klaar met staren en heb ik trek, ga ik wat eten. Komt daarna 'zin' om naar de markt te gaan, doe ik dat.
Snap je het een beetje? Zulke buien komen namelijk volgens mij doordat je niet aan je eigen verwachtingen voldoet. Maar dan maak je het dus heel moeilijk voor jezelf! Probeer altijd te accepteren hoe je je voelt (of dat nou boos, verdrietig of blij is), en besef je dat élk gevoel ook weer voorbij gaat. Bovendien, over een paar dagen wéét je nog amper hoe je je vandaag voelde.
Bovenstaande heeft voor mij heel wat pieken en dalen weggenomen...
Nou meid, komt goed.
Nu ga ik ff de rest lezen.
Maar ten eerste Sum:
Als ik zo'n bui heb leef ik gewoon van minuut tot minuut. Ik verban alles dat MOET (ook hetgeen dat ik sort of wil maar waar ik een moetene van hem gemaakt). En kies steeds één ding om te doen en denk niet verder vooruit. Bijvoorbeeld: Ik ga nu douchen. Pas ná het douchen bedenk ik wat ik verder wil doen. Als het dan nog steeds geen strand is, maar op de bank zitten en voor me uitstaren, ook goed. Ben ik klaar met staren en heb ik trek, ga ik wat eten. Komt daarna 'zin' om naar de markt te gaan, doe ik dat.
Snap je het een beetje? Zulke buien komen namelijk volgens mij doordat je niet aan je eigen verwachtingen voldoet. Maar dan maak je het dus heel moeilijk voor jezelf! Probeer altijd te accepteren hoe je je voelt (of dat nou boos, verdrietig of blij is), en besef je dat élk gevoel ook weer voorbij gaat. Bovendien, over een paar dagen wéét je nog amper hoe je je vandaag voelde.
Bovenstaande heeft voor mij heel wat pieken en dalen weggenomen...
Nou meid, komt goed.
Nu ga ik ff de rest lezen.
zaterdag 15 augustus 2009 om 12:19
Zooooo......latten opgehaald en ze passen ook nog (denk ik)
Als het wat minder warm is ga ik ze er eens inproppen, wat me ook best nog een klus lijkt.
Frizz, precies dat wat jij nu schrijft is wat ik aan het doen ben
Al het moeten de deur uit,en maar zien wat de dag brengt.
Mijn opa wist het altijd prima te verwoorden
Meis zei die dan, het wordt vanzelf zondag...
En dat is ook zo.
Net wel ff buiten geweest en het is goed warm zeg.
Maar net ene boek gevonden wart zo in de tas gaat mee naar het meertje
Geen bos ondertussen want hey ik ben een vrouw en mag van gedachten veranderen maar er is hier in de buurt een meertje waar Summerhond lekker kan zwemmen.
Boekie mee, peukies mee, vriendinnetje die het zelfde issue heeft als uik vandaag komt ook even lekker mopperen op het leven.
Dat accepteren van dat gevoel.
Das toch een wonderlijk iets vinden jullie niet?
Waarom zouden we altijd vrolijk moeten zijn, waarom altijd leuk,lief en gezellig
Wie heeft ons dat opgelegd?
Want vraag het aan een ieder op straat en die zal zonder twijfel zeggen....volg je gevoel
En ik vraag me dan altijd af, als iedereen dat nou zegt, waarom doen zo weinig mensen het dan echt?
Denk wel dat je een puntje hebt Frizz, met dat ik even niet aan mijn eigen verwachtingen voldoe.
Want ik ben leuk, ben een blij ei dus moet ik met mooi weer beachen....
vreemd....
Als het wat minder warm is ga ik ze er eens inproppen, wat me ook best nog een klus lijkt.
Frizz, precies dat wat jij nu schrijft is wat ik aan het doen ben
Al het moeten de deur uit,en maar zien wat de dag brengt.
Mijn opa wist het altijd prima te verwoorden
Meis zei die dan, het wordt vanzelf zondag...
En dat is ook zo.
Net wel ff buiten geweest en het is goed warm zeg.
Maar net ene boek gevonden wart zo in de tas gaat mee naar het meertje
Geen bos ondertussen want hey ik ben een vrouw en mag van gedachten veranderen maar er is hier in de buurt een meertje waar Summerhond lekker kan zwemmen.
Boekie mee, peukies mee, vriendinnetje die het zelfde issue heeft als uik vandaag komt ook even lekker mopperen op het leven.
Dat accepteren van dat gevoel.
Das toch een wonderlijk iets vinden jullie niet?
Waarom zouden we altijd vrolijk moeten zijn, waarom altijd leuk,lief en gezellig
Wie heeft ons dat opgelegd?
Want vraag het aan een ieder op straat en die zal zonder twijfel zeggen....volg je gevoel
En ik vraag me dan altijd af, als iedereen dat nou zegt, waarom doen zo weinig mensen het dan echt?
Denk wel dat je een puntje hebt Frizz, met dat ik even niet aan mijn eigen verwachtingen voldoe.
Want ik ben leuk, ben een blij ei dus moet ik met mooi weer beachen....
vreemd....
zaterdag 15 augustus 2009 om 12:28
Pompidou, misschien was die haar gewoon ff verdwaald! Komt de volgende pas over járen... Trouwens, je hébt tenminste haar...
Wat een relativeer-vermogen Windows. Grappig dat je met je kapper andere dingen doet dan kappen... Dacht dat het altijd homo's waren!
Lekker Sam, alles op je gemakkie! Zo hoort het ook. Ik probeer áltijd alles op mijn gemak te doen, anders is meteen al mijn ontspanning weg. Ik haat haasten. Ja ik maak me ook echt niet druk om grijzen haren, maar voor mijn gevoel is mijn huid NU al slapper aan het worden. Bleh!
Ja Sum het was een soort overwinning op mezelf om het op tafel in de auto te gooien. Ik ben normaal niet op mijn mondje gevallen, maar door die k*t-vlinders heb ik sinds dag 1 dat ik niet durf te zeggen wat ik op mijn hart heb. Sterker nog, als ik naast hem zit wéét ik vaak niet eens meer wat ik op mijn hart heb. Maar nu heb ik gewoon de aftrap gedaan en ging het goed! Als ik even de weg kwijtraakte of er een vaag verhaal van maakte vroeg hij wel goed door, dat hielp ook. Het was eigenlijk gewoon een heel fijn gesprek.
Inderdaad Sam, wel ontnuchterend maar ik wist allang wat de uitkomst niet zo veranderen door het er nog eens over te hebben. Zijn antwoord is zo'n beetje: "Op dit moment lukt het mij niet om een relatie aan te gaan, want in een relatie moet je rekening houden met elkaar, en daar staat mijn hoofd niet naar. Ik kan het wel proberen, maar dan gaat het binnen een paar maanden mis en dat wil ik je niet aandoen." Het gaat hem vooral om het IDEE van vrijheid denk ik, want het enige concrete dat hij noemt is dat hij gevrijwaard wil zijn van de verplichting elkaar altijd aan de telefoon/ per sms te woord te staan, en elkaar vaak te zien.
Hij denkt wel dat dat gevoel mogelijk gaat veranderen, maar ik heb gezegd dat ik daar natuurlijk niet op ga zitten wachten. En dat ik denk dat hij gewoon niet gek op mij is, dat hij anders dat gevoel (behoefte aan een relatie) wél zou hebben. Elke vraag die ik hem stel over zijn gevoel voor mij, of over de toekomst beantwoordt hij met een: "Dat weet ik niet." Leek erop dat hij dat nog meende ook. Vind ik een staalte emotionele volwassenheid...
Wat een relativeer-vermogen Windows. Grappig dat je met je kapper andere dingen doet dan kappen... Dacht dat het altijd homo's waren!
Lekker Sam, alles op je gemakkie! Zo hoort het ook. Ik probeer áltijd alles op mijn gemak te doen, anders is meteen al mijn ontspanning weg. Ik haat haasten. Ja ik maak me ook echt niet druk om grijzen haren, maar voor mijn gevoel is mijn huid NU al slapper aan het worden. Bleh!
Ja Sum het was een soort overwinning op mezelf om het op tafel in de auto te gooien. Ik ben normaal niet op mijn mondje gevallen, maar door die k*t-vlinders heb ik sinds dag 1 dat ik niet durf te zeggen wat ik op mijn hart heb. Sterker nog, als ik naast hem zit wéét ik vaak niet eens meer wat ik op mijn hart heb. Maar nu heb ik gewoon de aftrap gedaan en ging het goed! Als ik even de weg kwijtraakte of er een vaag verhaal van maakte vroeg hij wel goed door, dat hielp ook. Het was eigenlijk gewoon een heel fijn gesprek.
Inderdaad Sam, wel ontnuchterend maar ik wist allang wat de uitkomst niet zo veranderen door het er nog eens over te hebben. Zijn antwoord is zo'n beetje: "Op dit moment lukt het mij niet om een relatie aan te gaan, want in een relatie moet je rekening houden met elkaar, en daar staat mijn hoofd niet naar. Ik kan het wel proberen, maar dan gaat het binnen een paar maanden mis en dat wil ik je niet aandoen." Het gaat hem vooral om het IDEE van vrijheid denk ik, want het enige concrete dat hij noemt is dat hij gevrijwaard wil zijn van de verplichting elkaar altijd aan de telefoon/ per sms te woord te staan, en elkaar vaak te zien.
Hij denkt wel dat dat gevoel mogelijk gaat veranderen, maar ik heb gezegd dat ik daar natuurlijk niet op ga zitten wachten. En dat ik denk dat hij gewoon niet gek op mij is, dat hij anders dat gevoel (behoefte aan een relatie) wél zou hebben. Elke vraag die ik hem stel over zijn gevoel voor mij, of over de toekomst beantwoordt hij met een: "Dat weet ik niet." Leek erop dat hij dat nog meende ook. Vind ik een staalte emotionele volwassenheid...
zaterdag 15 augustus 2009 om 12:31
Hey SD, misschien ben ik een beetje kort door de bocht hoor. Maar wat is er mis mee om je eigen gevoel te volgen, en waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken met allerlei verwachtingen? Als je geen zin hebt om naar het strand te gaan, ondanks het strandweer dan ga je toch lekker niet.(Te veel zon is slecht voor de huid, wel goed voor je pukkel overigens, die verdwijnt dan als sneeuw voor de zon!) Wie bepaalt dat je met strandweer ook daadwerkelijk naar het strand moet gaan? Ik zit ook regelmatig thuis, terwijl al mijn kennissen op een of ander hip feestje staan, omdat zij vinden dat je daar nou eenmaal moet staan. Nou, ik trek mij daar niets van aan. Als ik zin heb om thuis te blijven dan doe ik dat ook. Vroeger kon ik wel onrustig zijn en denken o ik zal wel wat missen, maar dat heb ik nu helemaal niet meer. Ook is mijn ervaring dat als je ergens geen zin in hebt het toch niet goed uitpakt. En ik ben wel een van die mensen die altijd haar gevoel volgt, het kan wel eens verkeerd uitpakken natuurlijk, maar dan kan ik het juist goed relativeren, omdat ik het nou eenmaal zo voelde op dat moment, snap je het nog? Gevoel liegt niet in mijn optiek. Dus gewoon lekker doen waar JIJ zin in hebt, en geen dingen gaan doen waarvan de omgeving denkt dat jij daar zin in hebt! Niets raars aan.
zaterdag 15 augustus 2009 om 12:35
Het wordt vanzelf zondag. Inderdaad! Slimme opa...!
Sum, misschien een beetje vaag wat ik nu ga schrijven (probeer het kort te houden), maar binnen het Boeddhisme gaat men er vanuit dat álles lijden is. Uiteindelijk krijg je namelijk van alles een kutgevoel, want ook prettige ding gaan voorbij. Daarom is het de truc al je verlangens (in de breedste zin van het woord) proberen los te laten. Nou das heul moeilijk, maar in het klein betekent het onder andere dat je moet proberen geen verwachtingen te hebben. Verwachting maakt je kwetsbaar, vaak zijn zaken heel anders dan in je verwachting. Leef in het moment, dan kun je waarderen wat je toekomt. Ook alle kleine dingen!
Sum, misschien een beetje vaag wat ik nu ga schrijven (probeer het kort te houden), maar binnen het Boeddhisme gaat men er vanuit dat álles lijden is. Uiteindelijk krijg je namelijk van alles een kutgevoel, want ook prettige ding gaan voorbij. Daarom is het de truc al je verlangens (in de breedste zin van het woord) proberen los te laten. Nou das heul moeilijk, maar in het klein betekent het onder andere dat je moet proberen geen verwachtingen te hebben. Verwachting maakt je kwetsbaar, vaak zijn zaken heel anders dan in je verwachting. Leef in het moment, dan kun je waarderen wat je toekomt. Ook alle kleine dingen!
zaterdag 15 augustus 2009 om 12:36
@Frizzy, heeeeeeeel goed dat je gesprek bent aangegaan met mr X! Nu weet je tenminste waar je aan toe bent en heb je lekker je hart kunnen luchten! Ik weet zeker dat dit een hele grote stap vooruit is en dat het zo makkelijker wordt voor jou om over hem heen te komen. Je bent een hoofdprijs hoor, niet de troostprijs! liefs
zaterdag 15 augustus 2009 om 12:45
Nou ja Frizz, das ook toevallig.
Heb een boekje over het Boeddhisme naast mijn bed liggen en juist dat stukje heb ik vanmorgen liggen lezen
Opa's en Boeddhisme gaan goed samen lees is al
Sky, weet ik ook wel hoor, dat je je eigen gevoel moet volgen.
Doe ik ook 9 van de 10 x alleen vandaag zat (zit) ik mezelf ff een beetje in de weg.....
Dus....op naar het meertje
Tot later schatties!
Heb een boekje over het Boeddhisme naast mijn bed liggen en juist dat stukje heb ik vanmorgen liggen lezen
Opa's en Boeddhisme gaan goed samen lees is al
Sky, weet ik ook wel hoor, dat je je eigen gevoel moet volgen.
Doe ik ook 9 van de 10 x alleen vandaag zat (zit) ik mezelf ff een beetje in de weg.....
Dus....op naar het meertje
Tot later schatties!
zaterdag 15 augustus 2009 om 12:48
zaterdag 15 augustus 2009 om 12:54
Goed zo Sum. Ontspan en volg je gevoel!
Hahahahahha Sky, ik denk dat hij vooral zat de dollen daarover. Hij weet dondersgoed dat ik al die gasten niks vind, en hij vindt hun ook niks voor mij. Maar hij zou het mij wel heel erg gunnen als ik iemand vind. En ik zou natuurlijk liever hebben dat hem dat pijn zou doen...
Hahahahahha Sky, ik denk dat hij vooral zat de dollen daarover. Hij weet dondersgoed dat ik al die gasten niks vind, en hij vindt hun ook niks voor mij. Maar hij zou het mij wel heel erg gunnen als ik iemand vind. En ik zou natuurlijk liever hebben dat hem dat pijn zou doen...