Gewoon, lekker relativeren!

13-08-2009 00:04 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Briljant,gewoonweg briljant!!

Ik zal het spits afbijten

Ik heb een date vrijdag en ik weet op voorhand al dat dit een drama gaat worden.....

Tis een gedownload typje heeft alle eigenschappen waar ik blind voor ga, dus je raadt het al...

fout met looplichtjes om zijn hoofd geschreven
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Goedemorgen!

Sjonge, bijlezen duurde even.

Maar,

Frizz: ik vind het goed dat je gewoon eerlijk bent geweest naar X. Geen tactisch gelul, maar gewoon zo dicht mogelijk bij jezelf blijven, dat is wat je hebt gedaan. Heel oprecht. En hij is ook eerlijk geweest (misschien wat onhandig ook, maar dat geeft ie zelf toe). Ik denk dat het goed is geweest, zo'n gesprek.

Maar niet makkelijk en misschien ook wel teleurstellend, dat snap ik.

Pompie: een grijze haar! Ojee! Drama! Hah, ik moest er wel een beetje om lachen, hoor. Ik geloof dat ik er niet zo mee zou zitten. Het is maar haar. Maar aan de andere kant snap ik de eerste schok ook wel weer

WindoV: hoi! Welkom hier, je schrijft leuk, hopelijk kom ik je vaker tegen

Sam: jij gaat dus lekker genieten van je huisje vandaag. Heerlijk relaxed alles op je gemakje doen. Ik hou daar ook van!

Sum: als je geen zin hebt, dan moet je daaraan toegeven, dat is vaak wel zo. Maar mijn ervaring is ook dat ik op zo'n moment goed moet beseffen waar dat gevoel vandaan komt. Is het gewoon eventjes geen zin hebben, of is het iets dat al een paar dagen voortduurt. Als het dat laatste is, dan kan ik er juist bewust voor kiezen wel de deur uit te gaan, om te voorkomen dat ik me thuis nutteloos en sip ga voelen. Dus het 'luisteren naar mijn gevoel' gaat niet altijd op, zeg maar. Mijn verstand heeft het soms ook bij het rechte eind.
Hahahaa nou we raakten aan de praat over vreemdgaan, alhoewel dat op ons natuurlijk niet van toepassing zou zijn geweest want we hadden daar geen afspraken over. Anyway, ik vroeg hem wat hij ervan zou vinden als ik zou zeggen dat ik seks had gehad met iemand anders. Dan zegt hij alleen: "Dan zou ik je heel veel succes wensen Frizz, en hoop dat het wat wordt tussen jullie en laat ik je verder met rust." (hoe bedoel je politiek correct?). Maar toen ik zei: "En dat doet jou dan verder niks?" Zei hij weer dat hij dat echt niet weet, zoiets weet je pas als het gebeurt. Toen zei ik al tegen hem dat ik het dan binnenkort kom vertellen, kan hij ff zeggen hoe het voelt...
Kym dankje! Hè wat lekker toch, zo'n forum om je hart uit te storten en harten onder de riem gestoken te krijgen! Was trouwens niet teleurgesteld want ik wist al hoe hij erin stond. Ben wel stiekem een beetje trots op jezelf dat ik inderdaad álles heb gezegd. Voelde me een beetje een sufkut de laatste tijd namelijk. Nu weer vol powerrrrr!

Hoe is het tijdsverschil Kym?
Als ik heel eerlijk ben Frizz, dan snap ik je aanpak niet zo.Of naja, ik snap 't wel, maar ik zou er niet voor kiezen. Je duwt hem steeds in een hoekje met onmogelijke vragen en dat stoot wellicht alleen maar meer af. Jullie hebben immers niet eens relatie. Ik kan me zijn 'politiek correcte' antwoord wel voorstellen: jij zit op een heel ander level dan hij en dat matcht momenteel gewoon niet. En om jou niet te kwetsen houdt ie zijn antwoorden zakelijk.
Nee Kym. Ik snap nu dat het een beetje zo klinkt, maar we zijn gewoon relaxt met elkaar en het was een heel ontspannen gesprek. Hij IS gewoon zo, niet alleen naar mij. Hij is heel eigengereid, heeft nooit verwachtingen van anderen en houdt emoties ver bij zich vandaan. Je beinvloedt hem niet zozeer met een bepaalde houding of vragen, gewoonweg omdat hij zich niet van de wijs laat brengen.

Anders had ik al die vragen nooit gesteld hoor, dat zou een beetje manipulatief zijn geweest dan.
Los van hoe hij in elkaar steekt: waarom zou jij antwoord willen op zulke vragen?

Dat is meer wat ik bedoel. Volgens mij wist je namelijk al genoeg.

Het is hier twee uur vroeger trouwens!
nou kym, ik snap dat wel eigenlijk...Althans als ik niet weet waar ik aantoe ben en ik heb seks met iemand kan ik ook zulk soort vragen stellen haha. Misschien niet helemaal normaal, maar je wordt dan ook gewoon labiel ofzo daardoor. (Niet dat ik zeg dat je labiel bent Frizzy!) Maar ik heb ook wel eens dingen gezegd of gevraagd dat ik achteraf denk, wtf! En de mannen pikten het altijd wel goed op hoor.
Ik zeg ook niet dat ik het niet snap, maar wel dat ik het geen handige keuze vind. Natuurlijk maken we dat allemaal mee, maar zodra mij dit gebeurt is er wel een teken aan de wand ja.
Ik wil antwoord op zulke vragen, want hoe meer duidelijkheid ik heb, hoe makkelijker het is om afstand van hem te nemen. Trouwens, het was niet eens een brandende vraag, toevallig kwamen we op dat onderwerp.

Vóór het hele gesprek wist ik toch al genoeg? Hij had me al eerder gezegd geen relatie te willen.
Ja, dan kan ik me dan wel weer voorstellen: dat je zulke vragen stelt om het voor jezelf meer te kunnen afsluiten.
quote:frizzy schreef op 15 augustus 2009 @ 12:35:

Het wordt vanzelf zondag. Inderdaad! Slimme opa...!

Sum, misschien een beetje vaag wat ik nu ga schrijven (probeer het kort te houden), maar binnen het Boeddhisme gaat men er vanuit dat álles lijden is. Uiteindelijk krijg je namelijk van alles een kutgevoel, want ook prettige ding gaan voorbij. Daarom is het de truc al je verlangens (in de breedste zin van het woord) proberen los te laten. Nou das heul moeilijk, maar in het klein betekent het onder andere dat je moet proberen geen verwachtingen te hebben. Verwachting maakt je kwetsbaar, vaak zijn zaken heel anders dan in je verwachting. Leef in het moment, dan kun je waarderen wat je toekomt. Ook alle kleine dingen!

Precies! Precies! Precies! Daar probeer ik dus naar te leven en dat wordt niet altijd door mijn omgeving begrepen maar alla. Ik wil dat dus ik hou dat vast!

Mooi stuk!
I am Spaaartaaacus.

Ik ga naar het zwembad! Bye girls!
zo hallo allemaal...ik moet zeggen dat ik met plezier en hele tijd dit topic heb gelezen.

Heb vanmorgen zelf een topic geopend, waar ik goede raad en fijne reacties op heb gekregen maar zoals jullie het zeggen..het relativeren..dat is waar het allemaal omgaat.

En dooral jullie verhalen te lezen en jullie gerelativeer, voel ik me een heel stuk beter en sterker als vanmorgen.

Zal me ff voorstellen. Ben 33 jaar kom uit Limburg ( als enige hier geloof ik) heb een kortstondige heftige relatie relatie gehad met iemand die 4 weken durde, zijn bijna dag en nacht bij elkaar geweest, ook met de kids erbij( mijne )

En nu weet meneer het allemaal niet omdat hij voordat die mij leerde kennen 2 dtes heeft gehad met iemand die hij ook wel erg leuk vind, heeft hij verder geen contact mee gehad tot zondagavond en toen is hij aan het twijfelen gegaan.....nou ja, toestraks was ik erg verdrietig en een emotioneel wrak nog, maar door jullie te lezen voel ik me behoorlijk gesterkt..... :-)

Het is mooi weer, ik ga me zo aankleden en de hort op...

Frizz: ik begrijp jou helemaal en vind heel goed wat je gister gedaan hebt, als je het maar vaak genoeg hoort dan dringt het langzaam door in je hoofd, ok al wist je het al langer..is gewoon geod voor de acceptatie
Ik moet trouwens eens iets aan mijn spelfouten gaan doen hahaha...maar komt omdat ik te snel wil typen altijd :-)
quote:Sam1973 schreef op 15 augustus 2009 @ 14:03:

[...]

Precies! Precies! Precies! Daar probeer ik dus naar te leven en dat wordt niet altijd door mijn omgeving begrepen maar alla. Ik wil dat dus ik hou dat vast!

Mooi stuk!

Tnx! Maar credits naar de Buddha...

Welkom zonnestraal! En bedankt!

*rent de deur uit richting de zon*
Ha, ik heb net geheel onverwacht 2 geweldige lampen gescoord, 1 voor in m'n halletje en 1 voor in de woonkamer. Blij blij! En nu spring ik de auto in richting een tuin die bevolkt wordt door vrienden en een barbecue, goeie combi dacht ik.

Later!
Hey Moos, wat leuk, nieuwe lampen! Heel belangrijk ook, goede lampen in je huis (altijd lastig te vinden wat je zoekt vind ik).

Iedereen is op pad hier geloof ik, gelijk hebben jullie!

Ik ga zo ook even de hort op. Maar aangezien het steeds regent kom ik nog niet echt van de bank af.
Hello meiskes van het goeie leven.

Was vol goede moed vertrokken naar het meertje met een boek en een hoop sigaretten

Werd opgebeld vanaf het strand.

Kom je onze ruggen insmeren?

Neuh, heb geen zin.

Wrom niet?

Voel me een beetje waardeloos vandaag

Sum, JIJ waardeloos....je bent ons liefste vriendinnetje

Ok,ok,ok (ik ben ook echt een slappe dweil voor complimentjes)

Op de fiets naar het strand....helemaal gezellig.

Lekker verkleurd, en pygmeetje kwam nog even in mijn oor fluisteren dat ik er zelfs met een boze bui in gifgroene bikini nog allercharmanst uitzie.

Nu even Thais koken...nou ja biefstuk in reepjes, boemboe bij de groentetjes en mi koken alles bij elkaar mikken en gaan

Vanavond een verjaardag maar dat zal niet laat worden

Ik las een BBQ bij Sam, een Frizz in het zwembad (man das lang geleden dat ik daar was zeg),een Kym is de hort op aan het gaan (maar waarheen) en we hebben een zonnestraaltje binnen zie ik...welkom!
Ha Sum, goed dat je het toch nog fijn hebt gehad op het strand. En was het toeval dat Pygmee daar ineens ook was? (het strand is vrij groot...details!)

Ik heb even ergens een drankje gedronken. Was gezellig.

Verder in uiterste mineurstemming. Door mailwiseling met MB, maar kan ook met de maandelijke shit te maken hebben.
Nee het was geen toeval dat pygmee daar was.

Hoort bij de vaste vrienden groep...

Vanavond ging je uit toch?

any chance dat daar je stemming weer wat beter van gaat worden

pfffff typen met natte nagels is echt een klus!
Yes, vanavond uit. Dat scheelt. Wel zin in.

Ah, dus Pygmee behoort tot de vrienden, dat was het ja!

Ga jij nog weg?
Sum ik was ook in geen eeuw in een zwembad geweest, maar het beviel erg goed. Lekker op de hoek en geen zand op plekken waar je het niet hebben wil.

Wat heb je eigenlijk gezegd tegen die date van je die niet door gaat?

Blij dat je weer wat vrolijker klinkt.

Goed zo Moos! hangen ze al?

Kym viel de mail tegen dan?

Ik ben op de verjaardag van mijn vader. Zit te doen alsof ik het leuk vind... Ahum.

Zwembad was wel echt lekker en gezellig. Mr X was er ook... Maar ik ben cool. Koel.
Hi Frizz, jouw MX (meneerX) ook alweer in jouw omgeving vandaag, wat grappig! Of had je met hem afgesproken? Hoe was het om hem te zien?

De mailwisseling was eigenlijk niet opbeurend, omdat ik geen bevestiging krijg. Hij blijft bij zichzelf, maar betrekt mij er dus niet in. Het is een aflopende zaak. Zoals ik al verwachtte. Ik kan alleen slecht peilen of ie me echt niet meer wilt zien (als die mogelijkheid zich zal voordoen) of het gewoon voor nu te lastig is.
Dames, ik heb jullie ook even nodig om te relativeren!

Ik heb namelijk morgen een date...

En ik heb er geen zin in! Waarom niet? Omdat ik bang

ben dat IK tegenval. We spreken elkaar al een week of 3. We bellen, chatten.. We hebben foto's uitgewisseld en we hebben ook regelmatig gecamt. Hij zegt dat ie mij leuk vindt. Maar ook heeft ie wel eens laten vallen dat ie best kritisch is.

Dus nu zit ik alvast te bedenken: hij vind me vast te dik, te lelijk, te stom.. straks weet ik niet wat ik moet zeggen en vallen er van die dodelijke stiltes..

Maar afzeggen nu nog op het laatste moment vind ik ook weer zo kinderachtig. Hellup!
Gezamelijke vrienden... Ik twijfelde om te gaan, maar hij haalde me over. Het was gewoon goed. Verwachtingen zijn bijgesteld.

Kym hoe lastig ook, probeer het op zijn beloop te laten. Je kunt niets anders dan dat. Als het lot het wil komen jullie weer bij elkaar...

Heyjij, stél nou dat je gelijk hebt he... Wat een stomme domme sufferd is het dan! Hij moet je lekker nemen zoals je bent! Neem gewoon een kijkje, en als het tegenvalt ga je gewoon lekker vroeg weer weg. Dan was ie je nervositeit niet eens waard!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven