gezoend met zn ex

04-01-2010 14:18 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies...

Ik ben 4 maanden samen met mijn vriend, en ik ken hem nu 8 maanden.

De eerste 4 maanden, waarin we dus nog officieel niks hadden, hebben we veel gedate. Hij woont in het zuiden van het land, ik in het noorden en daardoor konden we elkaar niet zo vaak zien. Maar we belden, mailden en smsten veel, en spraken wel zo veel mogelijk af. Ik vond hem heel leuk, maar was toen nog niet verliefd. Na verloop van tijd veranderde mijn gevoel naar hem en was ik toch wel heel verliefd, en sindsdien zijn we dan ook samen. Nu heeft hij mij laatst opgebiecht dat hij in de tijd dat we aan het daten waren nog een keer met zn ex gezoend heeft. Dat was op dat moment 1 jaar uit, maar ze kwamen elkaar tegen met uitgaan en na behoorlijk wat drank werd er dus gezoend.

Wij hadden op dat moment pas 1 keer met elkaar gezoend, en waren nog niet verder gegaan dan dat. (Denkt hij, want echt precies wanneer hij met haar gezoend heeft, weet hij niet meer). Hij heeft me dat een tijdje geleden verteld en na een paar dagen vol verwijten en vragen van mijn kant, dacht ik er aardig overheen te zijn. Maar nu na een paar weken begint het toch weer te knagen aan me...Hij was meteen toen hij me zag al verliefd op me, zei die. Dus waarom dan met z’n ex zoenen? Hij zegt dat hij dronken was, en dat het meer niet te betekenen had. En dat ze daarna ook geen contact meer hebben gehad. Ik wil hem dolgraag geloven, want we hebben het superleuk samen maar merk dat ik er toch niet helemaal mee kan leven en hem blijf vragen hoe het zit. Want hoe kan zoenen met een ex, waar je 6 jaar mee samen bent geweest, niks te betekenen hebben? En vooral na een jaar. Hij is niet vreemdgegaan, want officieel hadden we nog niets, maar toch voel ik me een beetje belazer...Hij wordt er een btje moe van dat ik er steeds weer over begin, omdat hij vindt dat hij alle vragen nu wel beantwoord heeft. Wat ik ook wel weer snap..Wat vinden jullie, stel ik me aan?
ja ik vind dat je je aanstelt in dit geval.

Hou erover op, laat het los.

Jullie hadden nog niks dus klaar. Hij is tenminste eerlijk geweest hierover want hij had het niet eens hoeven melden (had hij misschien zelfs beter niet kunnen doen..)

Geniet van je leuke eerlijke vriend en jullie prille relatie.
Ja je stelt je aan. Hij had het beter niet kunnen vertellen ook! Het kan prima niets betekenen, juist omdat het je ex is, juist omdat ze dronken waren, kan ik me best voorstellen dat het gebeurde. Jullie waren nog niet samen, laat het gaan.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Vooral over door blijven zeuren, dan krijg je een vent die jou niks meer vertelt omdat je zo zeurt...

Laat het gaan.
maarja aan de andere kant met wie heeft hij in de tussentijd in een dronken bui nog meer lopen zoenen?

En als hij dan zo verliefd is/was hoe kan je dat dan doen??

Ik zou sterk aan de kerel gaan twijfelen...
Zet je er over heen! Voor je hem kwijt raakt door je gezeur...
Perfectionisme is niet perfect...
je zegt zelf, hij weet niet meer precies wanneer het was.

hoe belangrijk denk je dat dat moment dan voor hem was?

lekker laten waaien als je hem leuk genoeg vind.
Ik vind ook dat je je aanstelt. Jullie hadden nog niks met elkaar. Ik heb ook wel eens meerdere dates gehad die door elkaar heen liepen. Dat zegt helemaal niks.

Ik zou ook maar uitkijken met het vuur aan de schenen leggen bij je vriend. Want dit is de ideale manier om een prille liefde om zeep te helpen. Persoonlijk zou ik al zijn afgehaakt. Dus hij is waarschijnlijk heel gek op je. Geniet er daar lekker van en hou er over op tegenover je vriend.
Jullie hadden nog niet echt iets als ik het zo hoor... enkel een keer gezoend.... In mijn ogen is ie dan nog niet diep verwikkeld in een relatie met jou en heeft hij niets fout gedaan.

Ga jezelf niet lopen gek maken en hou op met zeuren en malen hierover. Da's alleen maar destructief, terwijl hij niets fouts heeft gedaan.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Als hij met haar had gezoend als hij nuchter was geweest had ik wel wat getwijfeld aan die zogenaamde verliefdheid. Maar als hij dronken was is het toch anders.
quote:bicycle schreef op 04 januari 2010 @ 14:33:

Als hij met haar had gezoend als hij nuchter was geweest had ik wel wat getwijfeld aan die zogenaamde verliefdheid. Maar als hij dronken was is het toch anders.

Ze hadden slechts 1 date gehad. Ik kan me voorstellen dat je dan nog niet helemaal hoteldebotel van iemand bent. Dat kan toch bij hem ook na meerdere dates pas zijn gekomen?

Daarnaast vind ik drank overigens niet uitmaken...als het aan de drank zou liggen, zou dat immers een vrijbrief zijn om het in de toekomst weer te doen.
He, Letgo, ik laat voortaan de relatie-pijler aan jou over!

Eens dus met Letgo.
quote:Artemis schreef op 04 januari 2010 @ 14:38:

He, Letgo, ik laat voortaan de relatie-pijler aan jou over!

Eens dus met Letgo.Of wisseldienstjes?
Waarom heeft hij dat jou eigenlijk verteld?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Bedankt voor jullie reacties. Ook al vinden jullie me dan een aansteller Ik weet van mezelf dat ik nogal ver kan gaan met malen over dit soort dingen en dan is het fijn om te horen dat ik onredelijk bezig ben. Zelfs nu denk ik naar aanleiding vd post van bicycle: wat nu als hij liegt over dat hij dronken was, en dat het idd gewoon bij hem thuis in nuchtere toestand gebeurt is...Belachelijk om aan alles zo te twijfelen, dat weet ik. Maar ben in het verleden zo vaak bedonderd, dat ik het nu op de een of andere manier steeds voor probeer te zijn en daardoor problemen maak die er waarschijnlijk niet eens zijn. Zal proberen niet meer te zeuren op m
sorry ik heb het verhaal niet goed gelezen. Ik heb een ex die een ook met mij zoende terwijl hij verliefd was op iemand anders. Misschien dat ik het een beetje vanuit mezelf beredeneer sorry TO
ik zou me daar ook niet zo druk over maken en zou het erger vinden als hij met een ander dan zijn ex had gezoend.

Ik kan me voorstellen dat het voor hem wel vertrouwd voelde en er kunnen allerlei redenen voor geweest zijn, alhoewel drank geen 'reden' mag zijn.
quote:Letgo schreef op 04 januari 2010 @ 14:40:

[...]

Of wisseldienstjes?

Laten we een schemaatje opzetten.

quote:medje schreef op 04 januari 2010 @ 14:44:

ik zou me daar ook niet zo druk over maken en zou het erger vinden als hij met een ander dan zijn ex had gezoend.

Ja? Ik heb juist het idee dat ik dat minder erg zou vinden...Maar goed, das makkelijk praten mss. Maar omdat het een ex is ben ik bang dat er nog van alles speelt. Zij heeft het destijds uitgemaakt en dat zij hem mss zou terug kan krijgen als ze zou willen. En dat hij nog een zwak voor haar heeft...

Al zegt hij dat hij haar niet meer terug zou willen, door die zoen twijfel ik daaraan. Zij heeft ons trouwens wel samen gezien en vlak daarna hebben zij gezoend, dus heb wel het idee dat het van haar een soort jaloezie was...
Dan was hij nu wel bij zijn ex maar hij is bij jou dus ik zou me verder geen zorgen maken. Mijn ex had trouwens nog helemaal niks met dat meisje (pas maanden later)
quote:friesmeisje schreef op 04 januari 2010 @ 14:48:

[...]

Ja? Ik heb juist het idee dat ik dat minder erg zou vinden...Maar goed, das makkelijk praten mss. Maar omdat het een ex is ben ik bang dat er nog van alles speelt. Zij heeft het destijds uitgemaakt en dat zij hem mss zou terug kan krijgen als ze zou willen. En dat hij nog een zwak voor haar heeft...

Al zegt hij dat hij haar niet meer terug zou willen, door die zoen twijfel ik daaraan. Zij heeft ons trouwens wel samen gezien en vlak daarna hebben zij gezoend, dus heb wel het idee dat het van haar een soort jaloezie was...

Dus je bent eigenlijk niet zeker van zijn gevoelens voor jou.

En daarom denk ik ook dat je het misschien toch wel erger zou vinden als hij met een ander dan zijn ex gezoend zou hebben.

Zie het zo dat hij vertrouwd is met zijn ex, ze zijn toch uiteindelijk 6 jaar samen geweest en dat kun je nu eenmaal niet uitvlakken.

Ooit heeft hij voor haar gekozen, maar op de een of andere manier werkte dat niet, maar dat wil dan natuurlijk niet zeggen dat wat er tussen hen was, meteen uitgevlakt kan worden.

Als je een relatie beëindigt wil dat niet zeggen dat je dan meteen helemaal los bent van je ex. Dat heeft tijd nodig.
quote:Letgo schreef op 04 januari 2010 @ 14:40:

[...]

Of wisseldienstjes? Doe geen moeite hoor ik ben al weg. Lijkt wel een wedstrijd hier..
quote:bicycle schreef op 04 januari 2010 @ 15:05:

[...]

Doe geen moeite hoor ik ben al weg. Lijkt wel een wedstrijd hier..Huh?
quote:bicycle schreef op 04 januari 2010 @ 15:05:

[...]

Doe geen moeite hoor ik ben al weg. Lijkt wel een wedstrijd hier..Dit vat ik ook niet helemaal.
Gelukkig, dacht al dat het aan mij lag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven