Grenzen aangeven.
donderdag 3 oktober 2019 om 00:08
Ik werk in een keuken met alleen maar mannen.
De sfeer is net iets anders met alleen maar mannen. Het gaat voornamelijk over seks en vrouwen.
Ik krijg het meestal aardig te voortduren maar kan hier prima mee omgaan.
Ik heb het naar mijn zin en pas er goed bij.
Vooral tijdens drukte hangt iedereen over elkaar, zit iedereen op elkaars lip en ik heb hier nooit problemen mee.
Laatst liep er alleen iemand voorbij en diegene zat aan mijn kont.
Ik heb hem hierop aangesproken maar volgens hem deed hij het ''per ongeluk''.
Aangegeven dat hij het niet nog een keer ''per ongeluk'' hoefde te doen.
Mannen en vrouwen kleden zich in hetzelfde hok om.
Ik kleed me nooit tegelijkertijd met de andere om.
Het is of even kloppen of er vraagt iemand of ik me eerst wil omkleden of daarna.
Het gaat wel eens mis en dan is het van oh, oh sorry, Heb ik ook wel eens bij de mannen, kwestie van de deur dicht en even wachten.
Maar vandaag was ik me aan het omkleden, en hoorde ik dat iemand de code op de deur intoetste.
Zoals altijd roep ik dan even dat diegene moet wachten. Hij was al binnen, maar ik stond nog achter de muur in het hok.
Tot mijn verbazing liep hij gewoon door en bekeek me even uitgebreid. Ik voelde me echt met de seconde kleiner worden.
Kwaad riep ik dat hij weg moest gaan en dat dit niet oké was. Ik weet niet meer wat hij heeft gezegd of wat hij überhaupt kwam doen.
Mijn baas hoorde dat er iets aan de hand was en kwam poolshoogte nemen.
Hij nam me mee naar kantoor en na 1 zin begon ik al te huilen en te trillen van de adrenaline.
Ik heb niks gezegd over zijn opmerkingen of dat hij aan mijn kont had gezeten.
Uiteindelijk heeft hij goed op zijn flikker gehad en moest hij zijn excuses aanbieden.
Ik voelde me vandaag niet fijn. Hij had dingen van mij gezien wat ik niet wilde.
Al vrij snel relativeerde ik het en voelde ik me echt een sukkel dat ik was gaan janken.
Ik wil geen persoon zijn die om ieder grapje naar baas rent. Ik verwacht gewoon dat mensen mijn grenzen respecteren.
Ergens is het ook gewoon mijn eigen schuld omdat ik teveel toelaat. Het lukt me gewoon niet om de balans te vinden.
De sfeer is net iets anders met alleen maar mannen. Het gaat voornamelijk over seks en vrouwen.
Ik krijg het meestal aardig te voortduren maar kan hier prima mee omgaan.
Ik heb het naar mijn zin en pas er goed bij.
Vooral tijdens drukte hangt iedereen over elkaar, zit iedereen op elkaars lip en ik heb hier nooit problemen mee.
Laatst liep er alleen iemand voorbij en diegene zat aan mijn kont.
Ik heb hem hierop aangesproken maar volgens hem deed hij het ''per ongeluk''.
Aangegeven dat hij het niet nog een keer ''per ongeluk'' hoefde te doen.
Mannen en vrouwen kleden zich in hetzelfde hok om.
Ik kleed me nooit tegelijkertijd met de andere om.
Het is of even kloppen of er vraagt iemand of ik me eerst wil omkleden of daarna.
Het gaat wel eens mis en dan is het van oh, oh sorry, Heb ik ook wel eens bij de mannen, kwestie van de deur dicht en even wachten.
Maar vandaag was ik me aan het omkleden, en hoorde ik dat iemand de code op de deur intoetste.
Zoals altijd roep ik dan even dat diegene moet wachten. Hij was al binnen, maar ik stond nog achter de muur in het hok.
Tot mijn verbazing liep hij gewoon door en bekeek me even uitgebreid. Ik voelde me echt met de seconde kleiner worden.
Kwaad riep ik dat hij weg moest gaan en dat dit niet oké was. Ik weet niet meer wat hij heeft gezegd of wat hij überhaupt kwam doen.
Mijn baas hoorde dat er iets aan de hand was en kwam poolshoogte nemen.
Hij nam me mee naar kantoor en na 1 zin begon ik al te huilen en te trillen van de adrenaline.
Ik heb niks gezegd over zijn opmerkingen of dat hij aan mijn kont had gezeten.
Uiteindelijk heeft hij goed op zijn flikker gehad en moest hij zijn excuses aanbieden.
Ik voelde me vandaag niet fijn. Hij had dingen van mij gezien wat ik niet wilde.
Al vrij snel relativeerde ik het en voelde ik me echt een sukkel dat ik was gaan janken.
Ik wil geen persoon zijn die om ieder grapje naar baas rent. Ik verwacht gewoon dat mensen mijn grenzen respecteren.
Ergens is het ook gewoon mijn eigen schuld omdat ik teveel toelaat. Het lukt me gewoon niet om de balans te vinden.
zaterdag 5 oktober 2019 om 12:30
Plus dat het pas wordt begrepen als iemand huilt. Anders is het eigenlijk maar aanstellerij aldus deze forummer.Mermedina schreef: ↑05-10-2019 00:14In de kont knijpen is geen, ik herhaal: géén grapje. Nooit. Per ongeluk gaat dat ook niet. Nooit. Van mij kreeg je voor de lol/per ongeluk (kies maar uit) per ommegaande een rechtse hoek. Ik ben dan ook gepokt en gemazeld en ik ben voorbereid. Mag hij nog blij zijn dat ik geen rondslingerend keukenmes per ongeluk op zijn voet laat vallen.
Maar TO is niet zo, ze wordt overvallen en gaat aan zichzelf twijfelen. Ik vind jouw overweging niet helpend daarbij, met name dat het ‘in combinatie moet zijn’. Dat is een vreemde gedachtegang en ook het feit dat jij bloot normaal vindt, is niet relevant!
Kontknijpen op zichzelf is al reden genoeg wat mij betreft voor ontslag op staande voet wegens seksuele intimidatie van dit sujet.
Er is iemand over heel veel grenzen heen gegaan en dan moet je als werkgever gewoon begrijpen. Zolang dit soort dingen nog van tafel worden geschoven, wordt het probleem nooit opgelost.
Seriously?

zondag 6 oktober 2019 om 21:20
Doe ff gewoon man! Wat een rare reactie!Mouthgard schreef: ↑03-10-2019 01:06Bij een mannenbedrijf gaat dat zo. Een klap of tik hier, foute grap daar.
Als dat niet is waar je je prettig voelt, zou je er misschien niet moeten werken.
Wel goed dat je je grenzen wel aangeeft en blijft aangeven. En echt creepy gedrag keihard aanpakt. Elke man zal dat begrijpen. Niet huilen, maar gewoon confronteren. Sterkte met het vinden van de balans.

zondag 6 oktober 2019 om 21:24
Precies! Als iemand ongevraagd aan me zit dan verkoop ik degene een dreun van hier tot Tokio zodat degene niet meer weet waar voren en achteren is.Mermedina schreef: ↑05-10-2019 00:14In de kont knijpen is geen, ik herhaal: géén grapje. Nooit. Per ongeluk gaat dat ook niet. Nooit. Van mij kreeg je voor de lol/per ongeluk (kies maar uit) per ommegaande een rechtse hoek. Ik ben dan ook gepokt en gemazeld en ik ben voorbereid. Mag hij nog blij zijn dat ik geen rondslingerend keukenmes per ongeluk op zijn voet laat vallen.
Maar TO is niet zo, ze wordt overvallen en gaat aan zichzelf twijfelen. Ik vind jouw overweging niet helpend daarbij, met name dat het ‘in combinatie moet zijn’. Dat is een vreemde gedachtegang en ook het feit dat jij bloot normaal vindt, is niet relevant!
Kontknijpen op zichzelf is al reden genoeg wat mij betreft voor ontslag op staande voet wegens seksuele intimidatie van dit sujet.