Groot dilemma.

22-04-2012 12:34 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hey.

Ik lees al een tijdje mee en dit is mijn eerste topic.

Deze week heb ik te horen gekregen dat mijn vader niet lang meer te leven heeft en gaat heel hard achteruit. Nu zouden we over 2 maand gaan trouwen voor de kerk. (Voor de wet zijn we al getrouwd) Wij hebben nu alles uitgesteld. Maar nu is het zo dat ook mijn opa ziek is. Maar hij wil er nog heel graag bij zijn heeft hij gisteren verteld. Het is nu heel dubbel. We kunnen het niet over ons hart verkrijgen om het feest en alles door te laten gaan want stel dat mijn vader net voor de bruiloft overlijd. Ik zit nu even heel erg in de knoop met wat ik moet doen. Heeft iemand eerder hier voor dit gestaan en kan me wat raad geven?
Kun je het niet helemaal naar voren halen zodat ze er allebei nog bij kunnen zijn? Volgende week bijvoorbeeld.
Dat gaat financieel niet lukken. Het enige wat er nog betaald moet worden is de kerk en dat wilden we van ons vakantiegeld doen.
Ik zou de situatie zo als hij is met je opa bespreken.

Wat een rot situatie trouwens.

Je zegt al, '' ik kan het niet over mijn hart verkrijgen''.

Meid, ik denk dat dat het allerbeste is.

Je kunt je vader maar 1 keer verliezen.

En als het goed is, ook maar 1 keer trouwen.

Deze zaken moeten niet te dicht bij elkander komen.

Je trouwerij heb je in de hand, de ziekte van je vader niet.

En opa zal het hopelijk best begrijpen.

Sterkte!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Is er geen financiele mouw aan te passen? Geld lenen, betalingsregeling met de kerk?
quote:dushi32 schreef op 22 april 2012 @ 12:39:

Dat gaat financieel niet lukken. Het enige wat er nog betaald moet worden is de kerk en dat wilden we van ons vakantiegeld doen.Kun je niet iets regelen met de kerk?
Dushi, wat naar allemaal...en inderdaad wat dubbel. Poeh...

Begrijp ik goed dat je de bruiloft naar voren kan halen en je "alleen" de kerk nog hoeft te betalen?

Zou de kerk niet naar je verhaal willen luisteren en misschien uitstel van betaling willen geven?

Ik hoop zo dat je een weg vindt!
Misschien wil opa het voorschieten? Of wellicht kan je het de kerk voorleggen en mag je wat later betalen?
Zo snel mogelijk regelen! Het kan vast naar voren gehaald worden. Met de kerk kun je vast wel een betaalafspraak maken. Het is misschien wel heel fijn als iedereen er is en je later de foto's nog kunt bekijken.
Dit zijn scenario's waar je liever niet tegenaan wil lopen natuurlijk.

Maar ga in gesprek met het bestuur vd kerk.

Het lijkt mij dat ze daar toch niet moeilijk over kunnen doen?

Mag ik vragen om wat voor kerk het gaat?

Om aan een zieke opa vragen om het voor te schieten lijkt mij ongepast..
Ik denk dat wellicht júist een kerk in dit soort situaties wel te porren is voor een betalingsregeling.
Dat geld kan je toch wel van iemand lenen als je deze situatie uitlegt? Of even roodstaan, het gaat maar om een maand!

Zo snel mogelijk naar voren halen! Hoe voel je je straks als je vader of opa dit niet heeft kunnen meemaken omdat je wachtte op het vakantiegeld?

Ongelukkig uitkomen qua timing kan altijd, je kunt dat niet goed plannen. Been there done that met een ander groot feest, uiteindelijk 3 dagen na het overlijden van mijn vader. Maar ik heb toen er wel alles aan gedaan om het zo ver mogelijk naar voren te halen. Het was niet genoeg en het was een afschuwelijke situatie, maar ik had het in elk geval geprobeerd.
quote:eleine schreef op 22 april 2012 @ 12:50:

Ik denk dat wellicht júist een kerk in dit soort situaties wel te porren is voor een betalingsregeling.Als het bij de kerk niet lukt , waar dan wel?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
De kerk vragen kan.

Maar je hebt het over vakantiegeld. Daaruit maak ik op dat jij/jullie een werjgever hebt/hebben. Praat daar eens mee of ze het vakantiegeld niet nu al kunnen betalen. Dat kan heel makkelijk, dat regelde ik in een vriegere functie ook wel eens voor mensen die het echt ergens voor nodig hadden. Succes en ga ervoor 👍
Eens, schuif het naar volgende week. Leg het uit bij de kerk. Ik neem aan dat juist zij coulant zullen zijn.
als ik de zieke opa was geweest (en het geld had gehad) zou ik er geen seconde over twijfelen het te lenen voor de bruiloft...vind ik helemaal niet ongepast...

Heel veel sterkte, hoop dat je het naar voren kunt halen en die twee bijzondere mannen er allebei nog bij kunnen zijn!!!!
Ik vind het wel ongepast om het aan de zieke opa t vragen..never dat ik dat zou doen..

Maar persoonlijk he..
Ik zou alles proberen om het zo snel mogelijk te regelen, zodat je vader en opa er bij kunnen zijn. Kijken of je het vakantiegeld alvast kan krijgen, kijken of je het geld kan lenen of dat je een betalingsregeling kan treffen.

Sterkte en ik hoop dat jullie dit feest nog samen kunnen vieren.
Kerk skippen en gewoon zo snel mogelijk bij het gemeentehuis trouwen en geen feest maar 'n intiem etentje met je meest dierbare familieleden en vrienden.
Maar als je al getrouwd bent voor de wet, dan is dit toch geheel overbodig die kerk? Dan ben je nu dus toch al getrouwd en hebben je vader en opa dat toch nog meegekregen?
Wat de rest al zegt, zo snel mogelijk trouwen in de kerk. Leg de fin. situatie uit en daar zal heus wel een regeling voor te treffen zijn.

Heel veel sterkte en hoop een mooie trouwdag in de kerk met opa en je vader erbij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik wens je veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat jullie, op wat voor manier dan ook toch een mooie dag kunnen beleven.
Hoeveel kost dat dan wel niet als je in de kerk trouwt?

Sterkte
quote:kwallenbal schreef op 22 april 2012 @ 16:54:

Hoeveel kost dat dan wel niet als je in de kerk trouwt?

Sterkte Ligt aan de kerk. Maar meestal is het geen heel duur geintje. Ligt beetje aan wat je wil ect. maar daar zijn geen prijsafspraken over.
Elninjoo, leer buiten je eigen kader denken. Voor gelovige mensen is het huwelijk in de kerk het huwelijk dat echt telt.

(zelf ook niet gelovig hoor)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven