Groot geheim voor mijn man.

01-02-2012 19:51 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd te confronterend.
Je hebt een eetprobleem en dat lijkt me zinvol voor je man om te weten. Nog zinvoller lijkt het me voor je om je probleem aan te pakken.
Gezien je naam dacht ik eigenlijk dat je een geheim over je memmen had
Wat verschrikkelijk dat je hier over moet liegen tegen je man.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Volgens mij heeft hij er niet veel aan om het te weten, maar jijzelf hebt er misschien wel wat aan als hij het weet. Je zogenaamde schildklier is nu namelijk een excuus om dik te blijven en dit gedrag in stand te houden. Sterker nog, misschien voel jij je gedwongen om dik te blijven om je leugen omhoog te houden. Ikzelf zou niet vrolijk worden van dit gedrag. Het klinkt als een eetverslaving. Misschien goed om hulp te zoeken.
Dit klinkt als een serieuze verslaving. Ik denk dat je hulp nodig hebt. Sterkte!
TO hoe zou jij het vinden als jouw man zoiets al 8 jaar lang verzweeg?
Ohhhhhh, dit is wel een probleem.

Dit is een eetstoornis en die houd je in ere, want je liegt erover.

Behoorlijk zelfs.

Begin met een gesprek met je huisarts.
Als je het moeilijk vind om met je man erover te praten, kun je misschien eerst met je HA gaan praten?
Eindelijk eens een dik iemand die in ieder geval hier eerlijk is!

Ieder pondje gaat door het mondje.

Wat je man betreft, tsja. Na acht jaar is wel een beetje erg laat om er nu over te beginnen. Als ik hem was zou ik denk ik wel heel erg gaan twijfelen over de relatie, als ik zou ontdekken dat zij mij zo lang heeft voorgelogen,
Enorm opbeurend jo12345.
quote:jo12345 schreef op 01 februari 2012 @ 20:00:

Eindelijk eens een dik iemand die in ieder geval hier eerlijk is!

Ieder pondje gaat door het mondje.

Wat je man betreft, tsja. Na acht jaar is wel een beetje erg laat om er nu over te beginnen. Als ik hem was zou ik denk ik wel heel erg gaan twijfelen over de relatie, als ik zou ontdekken dat zij mij zo lang heeft voorgelogen,Uhm nee hoor, dat was niet het punt. Er zijn ook mensen die wel echt een stoornis aan de schildklier hebben.
Ga in therapie om van je eetverslaving af te komen. Sterkte.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:incognia schreef op 01 februari 2012 @ 20:03:

[...]

Uhm nee hoor, dat was niet het punt. Er zijn ook mensen die wel echt een stoornis aan de schildklier hebben.Precies.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Misschien raar, maar als ik een dikke vrouw zie heb ik vaak zo'n voorgevoel. Ook al vaak gehoord, trage schildklier, slechte knieen kan dus niet goed lopen (lees : ben lui )

O'ja en ik hou vocht vast ( stop vochtvreters in je schoenen )

En nog zo'n mooie: als ik 1 gebakje eet kom ik 3 kg aan!!!

Mensen zien heus wel wat je probleem is maar niemand zegt het. Ik vind jou dapper!

Het is aan jou wat je ermee doet, maar leven met een leugen lijkt mij niet zo fijn.
Ja en?
Memmen, dit klinkt inderdaad als een verslavingsprobleem, rot voor je! Het maakt in grote lijnen niet zoveel uit of je je gevoel verdoofd met drank, drugs of eten. Heb je enig idee waaruit dat ontstaan is?

Onderdeel van een verslaving is dat je het niet onder ogen wilt zien, er over liegt, ook tegen jezelf. Het lijkt er op dat je de eerste stap eruit al gezet hebt. Goed van je! Dat is belangrijker dan het liegen tegenn je man- dat es slechts een symptoom.

Als je je eetprobleem kunt zien als Verslavingsgedrag= ziekte= is te behandelen kun je misschien wat aardiger zijn voor jezelf door behandeling te zoeken.

Stap 1: ga naar je huisarts

Heel veel succes Memmen, je hebt het hier zwart op wit gezet. Je bent er klaar voor. Je kunt het. Echt.
ik dacht dat het over grote tieten ging.
Dit is meer dan het verzwijgen van snoep/eetbuien, dit lijkt echt een eetprobleem.

TO je doet er goed aan om dit wel met je man te delen en om hulp te zoeken.

Ik wil je verder geen problemen aanpraten hoor, en ook niet een labeltje op je plakken, maar uit eigen ervaring weet ik dat een eetprobleem een uiting is van achterliggende problematiek.

Als je hier al zo lang mee rondloopt en dit zelfs niet met je man durft te bespreken, dan is dit niet iets waar je zomaar even uit komt, hier heb je echt hulp voor nodig.

Ik wens je heel erg veel sterkte.
Ik kan me heel slecht voorstellen dat in deze tijd, waarin alles valt te Googlen, je man je man je nog steeds klakkeloos gelooft .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Ksenija schreef op 01 februari 2012 @ 20:08:

ik dacht dat het over grote tieten ging.Inderdaad een aparte naam om te kiezen....
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2012 @ 20:09:

Ik kan me heel slecht voorstellen dat in deze tijd, waarin alles valt te Googlen, je man je man je nog steeds klakkeloos gelooft .Dit dus. Je slikt geen medicijnen, gaat nooit voor schildkliercontrole? Hebt behalve overgewicht geen andere klachten(behoorlijk ernstige klachten, ben zelf schildklierpatiënt, al bijna 20 jaar) die samenhangen met een te traagwerkende schildklier? En je man vraagt zich verder niets af?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Kijkt hij nooit op jullie rekeningen of de afschriften?
Ik herken het. Tenminste het stiekeme eten, het schamen als je alleen ongezond eten koopt.

Het is denk ik hetzelfde als een alcoholverslaving. Je probeert het te verstoppen. Wat wil je? Wil je afvallen, je probleem aanpakken? Ik geloof van mezelf dat ik een eetverslaving heb, alleen heb ik 'm onder controle. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit obesitas oid heb gehad, wel een licht overgewicht.

Als je je probleem wilt aanpakken, zul je open kaart moeten spelen. Eerste stap naar de huisarts, doorverwijzing naar een diëtist en indien nodig psycholoog.
quote:snoopylynn schreef op 01 februari 2012 @ 20:08:

slechte knieen kan dus niet goed lopenJa, dat vind ik ook altijd zo'n goede. als ik 40 kilo zou aankomen zou ik ook slechte knieen krijgen. Kip-en-ei-verhaal.
Wil je eigenlijk wel wat eraan doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven