Groot geheim voor mijn man.

01-02-2012 19:51 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd te confronterend.
Ik denk dat je dringend met iemand moet gaan praten over deze verslaving.

Hoe verantwoord je eigenlijk de extra uitgaven?
quote:Prima69 schreef op 01 februari 2012 @ 20:15:

Dit dus. Je slikt geen medicijnen, gaat nooit voor schildkliercontrole? Hebt behalve overgewicht geen andere klachten(behoorlijk ernstige klachten, ben zelf schildklierpatiënt, al bijna 20 jaar) die samenhangen met een te traagwerkende schildklier? En je man vraagt zich verder niets af?

Zo raar is dat toch niet? Ik wist tot ongeveer 78 seconden geleden ook niet wat de gevolgen en klachten van een schildklier probleem waren. Als mijn partner dat zegt, en ik zoek er verder niets achter (want waarom zou je), dan zou ik het ook geloven.

TO ga met je huisarts praten meid, want dit klinkt idd als een verslaving en daar kan je hulp bij krijgen. Dapper van je dat je dit topic geopend hebt, het is een eerste stap
Denk je echt dat je man van niks weet....? Of is hij net zo goed in het negeren van de waarheid als dat jij nu doet?
quote:nieuwemaan11 schreef op 01 februari 2012 @ 20:28:

[...]

Zo raar is dat toch niet? Ik wist tot ongeveer 78 seconden geleden ook niet wat de gevolgen en klachten van een schildklier probleem waren. Als mijn partner dat zegt, en ik zoek er verder niets achter (want waarom zou je), dan zou ik het ook geloven.

:Maar zolang je niet afvragen wat je partner nu precies heeft? Daar kan ik me maar weinig bij voorstellen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
ik snap je heisa niet, neem aan dat je met je man over dingen praat. Hij ziet toch dat je dik bent, alsof het uitmaakt waardoor het nu komt. Jeetje!
Wat zal je je eenzaam voelen om dit allemaal zo stiekem te moeten doen.

Wat wij ervan denken maakt niet uit. Denk dat het voor jou fijn zou zijn om hier prof. hulp bij te gaan zoeken en weer gelukkig wordt.

Verder vraag ik het mij af of vriend het niet weet, waar komt het geld vandaan voor de boodschappen en benzine?

Maar doe het voor jezelf. En dat jij weer gelukkig wordt en ook meer gelukkig kan zijn met je man en je kind. Sterkte.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bedankt voor alle reacties.

Zal de vragen proberen te beantwoorden, ik weet niet hoe ik op iemand moet reageren dus doe ik het zo.

Over geld lieg ik ook. Ik pin altijd een bedrag waar ik dan de boodschappen, kleding en verzorging dingen mee betaal. Ik maak dingen altijd duurder, vooral kleding en makeup. En dat geld gebruik ik dan om eten te kopen.

Ik wil zelf ook heel graag afvallen maar ik denk zoals werd aangegeven dat ik het niet alleen kan. Ik ben er al zo lang mee bezig. Hulp zoeken vind ik een grote stap, schaam me er voor.

Het vertellen aan hem vind ik zo moeilijk. Ben zo bang dat hij me dan anders gaat zien. Maar vertel ik het niet hoe verklaar ik dan mijn zogenaamde traag werkende schildklier?

I
quote:yoshe schreef op 01 februari 2012 @ 20:33:

Denk je echt dat je man van niks weet....? Of is hij net zo goed in het negeren van de waarheid als dat jij nu doet?Hij denkt het echt, zegt ook vaak dat hij het heel rot voor me vind omdat ik echt mijn best doe Ik voel me dan zo schuldig op dat soort momenten. Als hij er is ben ik zogenaamd altijd heel gezond bezig. Neem nooit iets lekkers ofzo. Vandaar dat het vertellen heel erg moeilijk is.
quote:nieuwemaan11 schreef op 01 februari 2012 @ 20:28:

[...]

Zo raar is dat toch niet? Ik wist tot ongeveer 78 seconden geleden ook niet wat de gevolgen en klachten van een schildklier probleem waren.:Zou je een ziekte die je partner heeft nooit eens Googlen? Al is het maar om het laatste nieuws ( ze vinden nog wel eens nieuwe geneesmiddelen of therapieën uit ) er over te achterhalen, of om uit te zoeken wat het precies inhoudt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En als je dan afvalt, vertel je hem dan dat je zomaar genezen bent..?

Ik zou het wel met hem bespreken. Vertel hem dat je beseft dat je een eetprobleem hebt waarvoor je je schaamt. Hij is je man, hij houdt van je, dus hij zal je er bij willen helpen, want hij wil graag dat je gezond blijft. Misschien is hij juist wel een enorme steun voor je, en kunnen jullie het samen gaan aanpakken.

Veel sterkte! Het komt vast allemaal goed. Eerste stap is eerlijk zijn, naar je man, en daarmee ook naar jezelf.
Er is natuurlijk een kans dat hij er vanzelf achterkomt(google of hij komt toevallig eens in aanraking met iemand die echt een schildklierziekte heeft en hem er dingen over vertelt) Toch maar zelf vertellen? Eerlijkheid duurt toch het langst. Ik vind het in ieder geval wel rot voor je dat je het zo moeilijk hebt.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Tuurlijk. Dat snap ik. Maar het moet ook moeilijk voor hem zijn om te zien hoe zeer jouw gewicht je beperkt in je mogelijkheden.

Gaat niet om schuld nu, memmen. Gaat om het gevoel dat er misschien een kans is op een ander leven.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2012 @ 20:48:

Zou je een ziekte die je partner heeft nooit eens Googlen? Al is het maar om het laatste nieuws ( ze vinden nog wel eens nieuwe geneesmiddelen of therapieën uit ) er over te achterhalen, of om uit te zoeken wat het precies inhoudt?

Eh... nee?

Het zou niet in me opkomen dat hij (of zij) me hierover niet de waarheid vertelt. Daarnaast dacht ik de laatste (en enige) keer dat ik een (achteraf onschuldige) infectie die ik zelf had googelde dat ik op z'n minst blijvend gehandicapt zou blijven, dus misschien ben ik ook wel te scheiterig daarvoor. En nou ik er goed over na denk druist het ook tegen mijn gevoel van de ander's privacy respecteren in om daar achter zijn/haar rug om naar te gaan googelen, maar dat ligt denk ik echt aan mij
quote:memmen schreef op 01 februari 2012 @ 20:45:

Bedankt voor alle reacties.

Zal de vragen proberen te beantwoorden, ik weet niet hoe ik op iemand moet reageren dus doe ik het zo.

Over geld lieg ik ook. Ik pin altijd een bedrag waar ik dan de boodschappen, kleding en verzorging dingen mee betaal. Ik maak dingen altijd duurder, vooral kleding en makeup. En dat geld gebruik ik dan om eten te kopen.

Ik wil zelf ook heel graag afvallen maar ik denk zoals werd aangegeven dat ik het niet alleen kan. Ik ben er al zo lang mee bezig. Hulp zoeken vind ik een grote stap, schaam me er voor.

Het vertellen aan hem vind ik zo moeilijk. Ben zo bang dat hij me dan anders gaat zien. Maar vertel ik het niet hoe verklaar ik dan mijn zogenaamde traag werkende schildklier?

I

Als hij het niet kan zien aan het pinnen, waarom haal je dan in 3 verschillende supermarkten lekkers? Hij kan het toch niet zien met het pinnen?

Ik zou in de tijd dat hij werkt hulp gaan zoeken en in overleg gaan kijken om eerst aan je probleem te werken en daarna te kijken hoe je dit recht kunt zetten. Misschien samen een gesprek bij je psych ofzo of heeft die een goede oplossing samen met jou.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:anouar schreef op 01 februari 2012 @ 20:51:

Gaat niet om schuld nu, memmen. Gaat om het gevoel dat er misschien een kans is op een ander leven.

Heel erg eens!

Ik zou het ook niet zien als dat je geen probleem hebt en daarover gelogen hebt, maar dat je gelogen hebt over het sóórt probleem (geen trage schildklier maar een eetstoornis).

Misschien kan je ook samen met je man naar de huisarts?
quote:nieuwemaan11 schreef op 01 februari 2012 @ 20:57:

[...]

Eh... nee?

Het zou niet in me opkomen dat hij (of zij) me hierover niet de waarheid vertelt. Daarnaast dacht ik de laatste (en enige) keer dat ik een (achteraf onschuldige) infectie die ik zelf had googelde dat ik op z'n minst blijvend gehandicapt zou blijven, dus misschien ben ik ook wel te scheiterig daarvoor. En nou ik er goed over na denk druist het ook tegen mijn gevoel van de ander's privacy respecteren in om daar achter zijn/haar rug om naar te gaan googelen, maar dat ligt denk ik echt aan mij Dat heeft toch niets te maken met vermoeden dat iemand de waarheid niet vertelt? Gewoon belangstelling. Mijn man heeft ook een ziekte en krijgt daar medicijnen voor. Ik wilde daar gewoon meer over weten, ook wat de bijwerkingen kunnen zijn van die medicijnen enzo en zoals BGB zegt: of er nog ontwikkelingen zijn. Lijkt me vrij normaal.
[quote]jo12345 schreef op 01 februari 2012 @ 20:00:

Eindelijk eens een dik iemand die in ieder geval hier eerlijk is!

Ieder pondje gaat door het mondje./quote]

Owww, ik slik voor de lol medicatie en heb een operatie achter de rug om mijn hormoonhuishouding weer aan de gang te krijgen en daarmee af te vallen, omdat ik lieg. En mijn artsen zijn zo ontzettend dom dat ze dat niet doorhebben natuurlijk. Ik bedoel jij weet dat iedereen die dik is stiekem gewoon veel vreet.

Wat een ontzettend kortzichtige reactie is dit zeg. Hoe dom kun je zijn?
TO, ga naar je huisarts. Dit is echt een verslaving en je hebt (psychische) hulp nodig. Dit is wel een van de redenen waarom mensen niet meer geloven dat er echt mensen te zwaar kunnen worden door hormonale en of schildklierproblemen. Stop met liegen en doe er iets aan.
Ik zou dit als advies geven: je weet dat dit geen normaal gedrag is en dat je hier iets aan moet doen. Dus als je al je moed verzameld hebt ga je hulp zoeken. Na een eerste gesprek met een hulpverlener vertel je je geheim aan je vriend, hoe erg je je schaamt, hoe moeilijk je het ermee hebt, maar zeker ook dat je hulp hebt gezocht en de eerste stap naar "genezing" hebt gezet. Je zult zijn steun hard nodig hebben en hij verdiend het om dit te weten. Ik ken je vriend natuurlijk niet, maar ik denk dat hij jou uiteindelijk zal vergeven en steunen. Dit neemt niet weg dat hij zich in eerste instantie wat bedrogen zal voelen. Dus hou daar rekening mee.

Maar alles begint met hulp zoeken natuurlijk. Het lijkt mij ontzettend moeilijk om dat allemaal aan je vriend op te biechten.

Maar zo verder doen is absoluut niet goed voor jou en je gezondheid.
Ik ben het met andere forummers eens dat je beter je energie kan steken in het aanpakken van je eetverslaving, dan blijven struikelen om dit leugentje. Maar ik begrijp dat dat je ook dwars zit.

Kan je de waarheid niet ergens in het midden laten? Niet terugkomen op die schildklier, maar proberen te vertellen dat je een eetprobleem hebt? Heb je het toen alleen in het begin van je relatie verteld, of is de schildklier een terugkerend onderwerp? Zo ja, is het misschien lastig er niet op terug te komen. Maar ook dan kan je het misschien in het midden laten/ er over heen praten: die schildklier is het eigenlijk niet, er is iets anders met me aan de hand. Als je het vervolgens daarover hebt. lijkt me dat je man/omgeving eerder daar op in zal gaan dan maar naar die schildklier blijven vragen.

En mochten ze dat wel doen, kan je nog steeds de waarheid zeggen: het begon als een leugentje om bestwil, maar naarmate de tijd verstreek kon ik niet meer terug en begon ik me dieper te schamen. Ze zullen misschien even opkijken, maar als het goed is zullen je steunen in het aanpakken van de verslaving, en onderliggende oorzaak. En dat is veel belangrijker.

Sterkte
Owww, ik slik voor de lol medicatie en heb een operatie achter de rug om mijn hormoonhuishouding weer aan de gang te krijgen en daarmee af te vallen, omdat ik lieg. En mijn artsen zijn zo ontzettend dom dat ze dat niet doorhebben natuurlijk. Ik bedoel jij weet dat iedereen die dik is stiekem gewoon veel vreet.

Wat een ontzettend kortzichtige reactie is dit zeg. Hoe dom kun je zijn?[/quote]

Hier ook een schildklierpatient die 20 jaar heeft lopen kloten omdat de artsen mijn problemen met gewicht niet serieus wilden nemen. Graag nadenken voor je dingen zegt als ieder pondje door het mondje,... Wel eerlijk dat TO zegt wat ze zegt. Advies aan to: je hele bloedsuikersspiegel is in de war. Ga eens naar een natuurgeneeskundig arts. Die kan er voor zorgen dat dat peil stabiliseert en je niet continu trek hebt (als dat het probleem is). Google ook eens op moerbei
quote:Phoebexx schreef op 01 februari 2012 @ 21:01:

Dat heeft toch niets te maken met vermoeden dat iemand de waarheid niet vertelt? Gewoon belangstelling. Mijn man heeft ook een ziekte en krijgt daar medicijnen voor. Ik wilde daar gewoon meer over weten, ook wat de bijwerkingen kunnen zijn van die medicijnen enzo en zoals BGB zegt: of er nog ontwikkelingen zijn. Lijkt me vrij normaal.

Ik zou hem gewoon vragen of er bijwerkingen zijn of ontwikkelingen. Ook gewoon belangstelling. Als hij zegt van niet geloof ik dat en ga ik dat zelf niet nog eens opzoeken. Lijkt me niet heel niet-normaal.

Overigens zou ik wel wantrouwig of op z'n minst erg verbaasd worden als iemand in 8 jaar tijd geen controle gehad heeft, en het niet ter sprak is gekomen tijdens de zwangerschap. Vond hij dat niet vreemd TO?
Als jouw man aan de alcohol zat zou je het toch ook willen weten..,

Je liegt tegen je omgeving,

Het beinvloed je dagelijks leven,

Je helpt je gezondheid naar z'n grootje voor die troep,

Je had eigenlijk net zo goed aan de crack kunnen zitten, verlaafd is verslaafd. Ik zou het hem maar eens gaan vertellen en hulpzoeken ja..,
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 februari 2012 @ 20:58:

[...]

Als hij het niet kan zien aan het pinnen, waarom haal je dan in 3 verschillende supermarkten lekkers? Hij kan het toch niet zien met het pinnen?

Ik zou in de tijd dat hij werkt hulp gaan zoeken en in overleg gaan kijken om eerst aan je probleem te werken en daarna te kijken hoe je dit recht kunt zetten. Misschien samen een gesprek bij je psych ofzo of heeft die een goede oplossing samen met jou.Denk dat TO naar verschillende winkels gaat omdat zij zich voor de caissière schaamt dat ze zo'n grote hoeveelheid snaai haalt.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 21-06-2012 02:11
Reden: privacy
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven