Heb ik het echt verpest?
dinsdag 3 april 2018 om 18:39
Hallo allemaal,
Ik lees hier regelmatig mee, maar ik heb nu toch maar besloten om zelf een account aan te maken en mijn vraag voor te leggen. Ik kom er namelijk niet meer uit.
Voordat ik bij de huidige situatie kom, wil ik eerst wat kwijt over mijn relatiegeschiedenis. Hoewel die niet heel lang is, heeft die me wel gevormd. Mijn eerste vriend kwam heel plots en alles ging heel snel. Ik was heel erg verliefd op hem en hij op mij. Dacht ik. Achteraf had ik veel beter na moeten denken. Hij wilde me nooit voorstellen aan zijn ouders, vrienden en hij wilde niets op Facebook. Op een gegeven moment voelde hij zich niet lekker in z’n vel. Ik besloot hem toen te gaan verrassen met een cadeautje. Toen ik aankwam was hij echter met een ander meisje. Ik, dom, het hem vergeven, waarna ik twee manden bijna alleen maar wat contact had via de app. Steeds waren er weer smoesjes. Tot ik via een vriend van mij hoorde dat hij een relatie had met een bekende van hem. Dat was dat. Tot m’n spijt is het nooit uitgesproken en weet ik nog steeds niet waar dit aan lag.
Na hem trof ik een jongen, die me uiteindelijk forceerde in alles, vooral op seksueel gebied, waardoor ik super onzeker ben geworden en ook een tijd niks meer wilde afspreken met jongens.
Tot ik iemand trof met wie het weer leuk was. Hij heeft me een heel klein beetje van m’n angst afgeholpen, hoewel dat nog lang niet oke is. Helaas had hij nog gevoelens voor zijn ex, maar dat heeft hij eerlijk gezegd en ik kan nu nog goed met hem overweg.
Dan de situatie nu. Een jongen die ik ken van het stappen stuurde me regelmatig een berichtje. Ik ging er in eerste instantie weinig op in. Ik wilde mezelf beschermen voor nog een keer de pijn. Het berichten was ook erg sporadisch, meestal in het weekend. Later werd dit meer en heb ik toch met hem afgesproken. Dit hebben we een paar keer gedaan. Hoewel ik onzeker werd, omdat hij zo weinig stuurde, voelde ik me zeldzaam goed op m’n gemak als ik bij hem was. Uiteindelijk dan ook met hem naar bed gegaan, wat vanwege mijn spanning een fiasco was. Dat punt maakt me helemaal onzeker. In de week daarna hoorde ik nauwelijks iets van hem. Alleen wanneer ik wat stuurde, kreeg ik kort wat terug. Die zaterdag erop trof ik iemand in de kroeg die zei dat hij dit wel vaker deed en dat het waarschijnlijk klaar was voor hem, omdat hij me in bed had gekregen. Omdat ik zo onzeker ben op dat gebied, schoot ik in de stress. Ik zag hem later die avond ook in de kroeg en vroeg aan hem of jij het tegen me wilde zeggen als hij me niet meer zag zitten. Nu voelt hij zich beledigd en gekwetst, omdat hij vond dat hij wel liet merken dat ie me leuk vond. Ik heb nu zoveel spijt, maar ik schrok toen zo, waardoor ik impulsief handelde. Wat moet ik hiermee doen denken jullie? En excuses voor het hele verhaal... alvast bedankt!
Toevoeging: ik vind hem echt een leuke jongen..
Ik lees hier regelmatig mee, maar ik heb nu toch maar besloten om zelf een account aan te maken en mijn vraag voor te leggen. Ik kom er namelijk niet meer uit.
Voordat ik bij de huidige situatie kom, wil ik eerst wat kwijt over mijn relatiegeschiedenis. Hoewel die niet heel lang is, heeft die me wel gevormd. Mijn eerste vriend kwam heel plots en alles ging heel snel. Ik was heel erg verliefd op hem en hij op mij. Dacht ik. Achteraf had ik veel beter na moeten denken. Hij wilde me nooit voorstellen aan zijn ouders, vrienden en hij wilde niets op Facebook. Op een gegeven moment voelde hij zich niet lekker in z’n vel. Ik besloot hem toen te gaan verrassen met een cadeautje. Toen ik aankwam was hij echter met een ander meisje. Ik, dom, het hem vergeven, waarna ik twee manden bijna alleen maar wat contact had via de app. Steeds waren er weer smoesjes. Tot ik via een vriend van mij hoorde dat hij een relatie had met een bekende van hem. Dat was dat. Tot m’n spijt is het nooit uitgesproken en weet ik nog steeds niet waar dit aan lag.
Na hem trof ik een jongen, die me uiteindelijk forceerde in alles, vooral op seksueel gebied, waardoor ik super onzeker ben geworden en ook een tijd niks meer wilde afspreken met jongens.
Tot ik iemand trof met wie het weer leuk was. Hij heeft me een heel klein beetje van m’n angst afgeholpen, hoewel dat nog lang niet oke is. Helaas had hij nog gevoelens voor zijn ex, maar dat heeft hij eerlijk gezegd en ik kan nu nog goed met hem overweg.
Dan de situatie nu. Een jongen die ik ken van het stappen stuurde me regelmatig een berichtje. Ik ging er in eerste instantie weinig op in. Ik wilde mezelf beschermen voor nog een keer de pijn. Het berichten was ook erg sporadisch, meestal in het weekend. Later werd dit meer en heb ik toch met hem afgesproken. Dit hebben we een paar keer gedaan. Hoewel ik onzeker werd, omdat hij zo weinig stuurde, voelde ik me zeldzaam goed op m’n gemak als ik bij hem was. Uiteindelijk dan ook met hem naar bed gegaan, wat vanwege mijn spanning een fiasco was. Dat punt maakt me helemaal onzeker. In de week daarna hoorde ik nauwelijks iets van hem. Alleen wanneer ik wat stuurde, kreeg ik kort wat terug. Die zaterdag erop trof ik iemand in de kroeg die zei dat hij dit wel vaker deed en dat het waarschijnlijk klaar was voor hem, omdat hij me in bed had gekregen. Omdat ik zo onzeker ben op dat gebied, schoot ik in de stress. Ik zag hem later die avond ook in de kroeg en vroeg aan hem of jij het tegen me wilde zeggen als hij me niet meer zag zitten. Nu voelt hij zich beledigd en gekwetst, omdat hij vond dat hij wel liet merken dat ie me leuk vond. Ik heb nu zoveel spijt, maar ik schrok toen zo, waardoor ik impulsief handelde. Wat moet ik hiermee doen denken jullie? En excuses voor het hele verhaal... alvast bedankt!
Toevoeging: ik vind hem echt een leuke jongen..
kleinblondje8 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 18:46
0.86% gewijzigd
donderdag 5 april 2018 om 07:40
Dat is ook weer waar. Alleen vraag ik mezelf af hoe ik steeds zo scheel kan zijn om dan toch deze types te kiezen. Zoals ik al zei, ik date echt niet met iedereen, maar als ik date, gebeurt het dus vaak met hen. Heb er toch een zwak voor denk ik haha
donderdag 5 april 2018 om 14:21
Heb precies hetzelfde hoor, dus maak je niet druk. Vaak zie je alles door een roze bril op het moment dat je verliefd bent en herken je de signalen niet. Probeer toch met een objectievere blik naar je date te kijken en bij red flags het meteen af te kappen.Kleinblondje8 schreef: ↑05-04-2018 07:40Dat is ook weer waar. Alleen vraag ik mezelf af hoe ik steeds zo scheel kan zijn om dan toch deze types te kiezen. Zoals ik al zei, ik date echt niet met iedereen, maar als ik date, gebeurt het dus vaak met hen. Heb er toch een zwak voor denk ik haha![]()
zondag 8 april 2018 om 05:50
Nou; dan weet je nu in elk geval zeker dat hij niet 'de heel erg leuke jongen' is die je dacht dat hij was. Die bevestiging kun je dan beter nu dan over een jaar krijgen.Kleinblondje8 schreef: ↑08-04-2018 05:15Ik heb hem zojuist op stap gezien. Heb zelden zoveel haat over me heengekregen... ben er nu twee uur later nog van aan het trillen. Wat voel ik me rot zeg. Ik begrijp gewoon echt niet wat ik hem nu misdaan heb..
Wat me zowel in de OP als nu opvalt qua relaties, is dat je vanuit onzekerheid zo op zoek lijkt te zijn naar antwoorden waarom iemand zich gedraagt zoals hij doet en je er niet tegen kunt als je die antwoorden niet krijgt op de vraag waarom hij je niet meer wil. Dingen als dat het 'helaas nooit uitgesproken is', lijken je te doen achtervolgen en nieuwe verkeerde keuzes in relaties te maken. Ik zou dus eerst aan mijn eigen onzekerheid gaan werken, zodat je andere keuzes kunt leren maken. Ik denk bij alle voorbeelden die je gaf qua relaties bijvoorbeeld dat ik mezelf heel wat meer waard zou vinden dan dat gedrag van een man te accepteren of er nog een verklaring voor willen. Ik zou dat zo zonde van mijn tijd en mezelf heel wat meer waard vinden om ook nog maar 1 seconde aandacht te besteden aan dergelijk gedrag van een man met als eindresultaat dat je jezelf alleen maar geweld aandoet.
Zoals bovenstaand door jou gegeven voorbeeld: waarom zou je hem iets misdaan moeten hebben en kan hij niet gewoon een eikel zijn aan wie je vooral geen seconde van je kostbare tijd, energie aan moet verspillen en vooral je zelfrespect niet aan/door moet verliezen en je onzekerheid niet door laten vergroten. Je bent echt meer waard!
zondag 8 april 2018 om 09:10
Juist veel gaan daten. Daarmee overigens niet naar bed! Als je zo onzeker bent, ruiken de badboys dat van kilometers afstand. Leer eerst eens op je eigen gevoel te vertouwen. Er zijn heel veel leuke mannen, waarbij je je niet in bochten hoeft te wringen. Op 1 word je verliefd. Date een tijdje met degene en dan kun je eens gaan denken aan seks.
Je merkt echt wel of een man voor je wil gaan. Als je weinig reactie krijgt en je voelt je daar niet ok bij. Is dat niet jouw man. Voor een ander wellicht juist geknipt. Vaak is er geen waarom. Gewoon daarom.
Je merkt echt wel of een man voor je wil gaan. Als je weinig reactie krijgt en je voelt je daar niet ok bij. Is dat niet jouw man. Voor een ander wellicht juist geknipt. Vaak is er geen waarom. Gewoon daarom.
zondag 8 april 2018 om 09:40
Jij maakt je waarschijnlijk een stuk drukker om hem dan hij om jou. Grote kans dat hij het hele 'voorval' met jou alweer vergeten is. Voor hem geen big deal. Op naar de volgende meid.Kleinblondje8 schreef: ↑08-04-2018 05:15Ik heb hem zojuist op stap gezien. Heb zelden zoveel haat over me heengekregen... ben er nu twee uur later nog van aan het trillen. Wat voel ik me rot zeg. Ik begrijp gewoon echt niet wat ik hem nu misdaan heb..
Echt, probeer het los te laten en hier niet langer mee bezig te zijn.
.