Heb ik het verpest?

30-05-2019 10:59 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik doe dit normaal nooit op fora, maar misschien dat enig 'vrouwelijk inzicht' mij ook inzicht kan geven.
Ik ben een man van midden 30 en heb voor mijn gevoel veel mee. Ik heb een baan, een koophuis, zie er prima uit (ik wil niet arrogant overkomen, maar ik denk dat het voor het verhaal misschien handig is), sportief, hobby's etc. Dat dit voor het verhaal handig is, is vanwege het feit dat ik nogal onzeker overkom en waarschijnlijk ook ben. Anders had ik niet dit verhaal op het forum gepost.
Dit verhaal heeft best wel wat zijpaden.. ik probeer het zo kort mogelijk te houden om het toch een klein beetje leesbaar te houden.

Voor mijn werk moet ik bijna twee uur heen, en twee uur terug reizen (met het openbaar vervoer). Ik vind dit totaal niet erg (heb ik lekker de tijd om de krant te lezen, een boek en om te ontspannen). Op het werk heb ik sinds een lange tijd een collega die ik zeer aantrekkelijk vind. Dit bleek eerder dit jaar (na 1,5 jaar) wederzijds. Ook dit is handig, omdat de betreffende collega wel vlakbij het werk woont.
Zij heeft eerder dit jaar te kennen gegeven dat zij mij ook zeer aantrekkelijk vind/vond. Na een tijdlang contact gehad te hebben, via de digitale weg, op het werk en na het werk lijkt haar interesse ineens totaal verdwenen.
We werken beiden in het onderwijs waardoor we vlak voor de meivakantie voor het laatst echt contact hebben gehad. In de meivakantie had zij het druk en konden we niet afspreken, dus na de vakantie zouden we elkaar weer zien. Echter, via de app beantwoord zij bijna niets (of erg kortaf), en lijkt het alsof ze mij het op het werk probeert te ontlopen.
Mijn stomme reactie? --> toch contact proberen op te zoeken. Natuurlijk zonder succes.

Nu had ze vorige week een theatervoorstelling. Het weekend voor de voorstelling kon het er nog wel vanaf of ik kon komen kijken. Aan het begin van het contact gaf ze aan dat het 'veel voor haar betekende' als ik zou komen. Nu... vond ik het eerlijk gezegd een beetje koud en verplicht. Ik probeerde er een grap van te maken: ok, ik kom, als jij met mij mee uiteten gaat.
Het duurde even voordat ze antwoordde... maar uiteindelijk zie ze 'deal'.
Tot voor de voorstelling geen contact.. waarna ik toch vroeg: vind je het nog wel leuk als ik kom kijken?
Gelukkig een antwoord: ik vind het irritant dat je zo onzeker doet.
Uuuhmm.... ok. Nu begon ik nog meer te twijfelen.
Uiteindelijk ben ik toch naar de voorstelling geweest. Later die nacht heeft ze me wel de vraag gesteld of ik het leuk vond en heeft ze wel gezegd dat ze het leuk vond dat ik er was.

Wat ik dacht? Ik maak me druk om niets. Ik heb geantwoord en dat was dat.

Nu had ze de dag daarna weer een voorstelling en heb haar dan ook succes gewenst. Wederom geen reactie. Nu kan het zijn dat ze druk is... maar er werd ook via een groepsapp succes gewenst, en daar kon ze wel op reageren (ik zit hier nu overigens met een glimlach te typen omdat ik mij besef dat het allemaal erg puberaal klinkt). Maar ik denk: als je iemand leuk vind, en die wenst je succes, dan reageer je daar toch op?

Maar nu mijn dilemma: moet ik nog energie hierin steken? Ik heb het gevoel dat het van haar niet meer hoeft. Ze lijkt totaal anders dan voorheen. Uit zichzelf laat ze niets van zich horen (zij is een behoorlijke 'apper') en als er wel contact is, dan is het voor mijn gevoel erg kortaf.
Nu kan ik nog even wachten om haar alsnog een keer te herinneren aan de 'deal', maar ik wil ook niet wanhopig overkomen. Zeker niet in het licht van de afgelopen weken.
Wat is wijsheid? Het laten en erger voorkomen? Of over een paar dagen toch nog vragen of we het etentje kunnen plannen?
viva-amber schreef:
30-05-2019 21:15
De vraag heb ik het verpest is tevens niet relevant. Waarom heeft zij het met dit gedrag nog niet bij jou verpest?
Dit bedoelde ik ook.
Wat eten we vanavond?
Ik snap vooral niet dat je haar leuk vindt, eigenlijk.

Of is dat puur fysiek? Want ze gedraagt zich nogal irritant en toont geen interesse. Waarom vind je haar leuk?
naamloosjes schreef:
30-05-2019 19:24
Yes mee eens. Het is hier een sport om de TO af te kraken. Wel veilig achter je telefoon.
Hee de HRS has arrived. Okee dan: ze is een aandachtshoer met een theatrale persoonlijkheidsstoornis en je kan veel beter krijgen TO want je hebt een huis én een baan. BOEOEOEOEOEOE stomme vrouw.
Ik heb het idee dat je vooral op deze dame valt omdat zij mbt buitenkant goed past in je goed-voor-mekaar-show. Ik vraag mij af wat er verder oprecht leuk aan haar is en waarom je denkt dat uitgerekend zij iemand is met wie je het jaren volhoudt. Misschien heb je een vrouw gevonden die jou slechts af en toe toelaat in haar goed-voor-mekaar-show.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
MarvelousMrsMaisel schreef:
30-05-2019 22:51

Of is dat puur fysiek? Want ze gedraagt zich nogal irritant en toont geen interesse. Waarom vind je haar leuk?
Dit vroeg ik me ook af. Klinkt niet echt als een leuk ongecompliceerd iemand.
Hatchi schreef:
30-05-2019 16:25
Meestal zijn mannen die over zichzelf zeggen dat ze aantrekkelijk zijn juist helemaal niet aantrekkelijk. Vaak zie je dan van die Rambo sportschooltypes die opgepompt zijn met spieren, lelijke tatoeages hebben, sieraden, foute tanktops en dubieuze kapsels die zichzelf te gek vinden.
Wat een zever. Onzeker zijn mag niet en zelfzeker ook niet?
Het is niet moeilijk om te weten of je er mooi/aantrekkelijk/knap uitziet, dat merk je snel genoeg aan je omgeving.
Maar dan moet je nog steeds zeggen 'ik zie er maar gewoontjes uit' of je bent een opschepper?
MarvelousMrsMaisel schreef:
30-05-2019 22:51

Dat vroeg ik in het begin al maar daar reageerde TO niet op.
In de OP staat 'een dame die ik zeer aantrekkelijk vind....zij gaf aan me ook aantrekkelijk te vinden '
Aantrekkelijk is niet per sé leuk, interessant of relatiemateriaal.
- Ik vind het best ok dat TO zichzelf omschrijft als aantrekkelijk met koophuis etc. Want had het helemaal andersom geweest, hoe moesten wij dan reageren? Nu weten we tenminste waarop de vrouw in kwestie niet afknapt.Natuurlijk zijn deze dingen niet allesbepalend. Maar zeggen dat echte schoonheid vanbinnen zit: dat is waar, maar we weten allemaal dat de wereld vaak anders in elkaar steekt...

- Ik zou het ook hierbij laten. Ze toont geen interesse meer. Als ze iemand anders in het vizier heeft, zou het wel netjes zijn van haar om meer duidelijkheid te scheppen. Ik zou haar vriendelijk begroeten bij een toevallige ontmoeting en verder echt geen contact meer zoeken. Als ze jou mist, komt ze vanzelf wel terug.

- Veel gedoe van in het begin, draait niet altijd, maar wel erg vaak op niets uit. In het begin moet het heerlijk en zorgeloos op de roze wolk zitten zijn, langs beide kanten.
Hadewychh schreef:
31-05-2019 08:03
Wat een zever. Onzeker zijn mag niet en zelfzeker ook niet?
Het is niet moeilijk om te weten of je er mooi/aantrekkelijk/knap uitziet, dat merk je snel genoeg aan je omgeving.
Maar dan moet je nog steeds zeggen 'ik zie er maar gewoontjes uit' of je bent een opschepper?
Absoluut niet, maar er is een grooooooooot verschil tussen: je omgeving die dat (nooit - soms - geregeld - dikwijls - altijd*) tegen jou zegt, of jij die dat schrijft in je openingspost. Terwijl het hier dan notabene ook nog gaat over een vrouw waartoe jij je aangetrokken voelt maar die niet reageert zoals je zou willen. Of je nu zo lelijk bent als de nacht of iemand bent voor wie alle vrouwen in katzwijm vallen, waarom moet dat hier gezegd worden.

TO, ik weet dat ik dat al een keer aan jou heb geschreven, dus niet denken dat ik in een pestbui ben. Ik leg het alleen nog eens aan Hadewych uit. Niet meer aan jou. :)

(*) schrappen wat niet past
sakamanga schreef:
31-05-2019 07:43
Dit vroeg ik me ook af. Klinkt niet echt als een leuk ongecompliceerd iemand.
Nou, ik heb vijf pagina's bij zitten lezen, afwachtend of niemand dit verder zegt. Ik vind TO ook typisch gedrag vertonen, maar iemand die je uitnodig voor haar theatervoorstelling, dan afstandelijk doet en dan toch weer zegt 'het betekent veel voor me dat je komt', maar daar dan verder weer niks mee doet, ik vind het raar.

Maar ik vind het ook oprecht raar dat iemand het noodzakelijk vindt zich te presenteren met hobby's, koophuis en baan.
Deze heeft geen interesse, het is geen match helaas
Laten gaan.

En dan goed naar jezelf gaan kijken.
Is dit iets wat eerder ook vaker voorgekomen is?

Indien ja: dan kan het zijn dat je idd misschien te kruiperig overkomt.
Er zijn vrouwen die dit soort vragen geweldig en liefdevol vinden en er zijn vrouwen die dit soort vragen hinderlijk , kruiperig en onderdanig vinden.

Ik ben de laatste. Ik zou afknappen van al die vragen. Ik val op mannen die rekening houden met je, zeker weten, en die ook kunnen zeggen: joh, ik weet een leuk restaurant ik neem je mee. Zaterdag om 20 pik ik je op, goed?

Is ook een vraag maar wel compleet anders gesteld.

Maar weet je, je bent wie je bent..... mensen moet je niet willen veranderen enz. Bladiebla...... echter als dit vaak gebeurd dan weet je toch dat er iets in jou niet aantrekkelijk is voor vrouwen.

Deze vrouw zou ik iig geen aandacht meer schenken..... dat niet. Ze heeft de ballen niet eens om aan te geven dat ze niet meer op date wil!
res68798 schreef:
30-05-2019 13:15
Die eerste zin vind ik een klein beetje denigrerend.. sorry;

Voor de rest denk ik dat je gelijk hebt.
Anderzijds kwam dat 'gevraag' wel nadat ik het gevoel had van deze gemengde signalen. En ik ook echt het idee had dat het voor haar niet zo veel meer uitmaakte. Maar alsnog: je hebt gelijk! ik had dat niet moeten doen.
Sorry Res, was niet denigrerend bedoeld. Was een grapje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven