Heb ik het verpest?

30-05-2019 10:59 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik doe dit normaal nooit op fora, maar misschien dat enig 'vrouwelijk inzicht' mij ook inzicht kan geven.
Ik ben een man van midden 30 en heb voor mijn gevoel veel mee. Ik heb een baan, een koophuis, zie er prima uit (ik wil niet arrogant overkomen, maar ik denk dat het voor het verhaal misschien handig is), sportief, hobby's etc. Dat dit voor het verhaal handig is, is vanwege het feit dat ik nogal onzeker overkom en waarschijnlijk ook ben. Anders had ik niet dit verhaal op het forum gepost.
Dit verhaal heeft best wel wat zijpaden.. ik probeer het zo kort mogelijk te houden om het toch een klein beetje leesbaar te houden.

Voor mijn werk moet ik bijna twee uur heen, en twee uur terug reizen (met het openbaar vervoer). Ik vind dit totaal niet erg (heb ik lekker de tijd om de krant te lezen, een boek en om te ontspannen). Op het werk heb ik sinds een lange tijd een collega die ik zeer aantrekkelijk vind. Dit bleek eerder dit jaar (na 1,5 jaar) wederzijds. Ook dit is handig, omdat de betreffende collega wel vlakbij het werk woont.
Zij heeft eerder dit jaar te kennen gegeven dat zij mij ook zeer aantrekkelijk vind/vond. Na een tijdlang contact gehad te hebben, via de digitale weg, op het werk en na het werk lijkt haar interesse ineens totaal verdwenen.
We werken beiden in het onderwijs waardoor we vlak voor de meivakantie voor het laatst echt contact hebben gehad. In de meivakantie had zij het druk en konden we niet afspreken, dus na de vakantie zouden we elkaar weer zien. Echter, via de app beantwoord zij bijna niets (of erg kortaf), en lijkt het alsof ze mij het op het werk probeert te ontlopen.
Mijn stomme reactie? --> toch contact proberen op te zoeken. Natuurlijk zonder succes.

Nu had ze vorige week een theatervoorstelling. Het weekend voor de voorstelling kon het er nog wel vanaf of ik kon komen kijken. Aan het begin van het contact gaf ze aan dat het 'veel voor haar betekende' als ik zou komen. Nu... vond ik het eerlijk gezegd een beetje koud en verplicht. Ik probeerde er een grap van te maken: ok, ik kom, als jij met mij mee uiteten gaat.
Het duurde even voordat ze antwoordde... maar uiteindelijk zie ze 'deal'.
Tot voor de voorstelling geen contact.. waarna ik toch vroeg: vind je het nog wel leuk als ik kom kijken?
Gelukkig een antwoord: ik vind het irritant dat je zo onzeker doet.
Uuuhmm.... ok. Nu begon ik nog meer te twijfelen.
Uiteindelijk ben ik toch naar de voorstelling geweest. Later die nacht heeft ze me wel de vraag gesteld of ik het leuk vond en heeft ze wel gezegd dat ze het leuk vond dat ik er was.

Wat ik dacht? Ik maak me druk om niets. Ik heb geantwoord en dat was dat.

Nu had ze de dag daarna weer een voorstelling en heb haar dan ook succes gewenst. Wederom geen reactie. Nu kan het zijn dat ze druk is... maar er werd ook via een groepsapp succes gewenst, en daar kon ze wel op reageren (ik zit hier nu overigens met een glimlach te typen omdat ik mij besef dat het allemaal erg puberaal klinkt). Maar ik denk: als je iemand leuk vind, en die wenst je succes, dan reageer je daar toch op?

Maar nu mijn dilemma: moet ik nog energie hierin steken? Ik heb het gevoel dat het van haar niet meer hoeft. Ze lijkt totaal anders dan voorheen. Uit zichzelf laat ze niets van zich horen (zij is een behoorlijke 'apper') en als er wel contact is, dan is het voor mijn gevoel erg kortaf.
Nu kan ik nog even wachten om haar alsnog een keer te herinneren aan de 'deal', maar ik wil ook niet wanhopig overkomen. Zeker niet in het licht van de afgelopen weken.
Wat is wijsheid? Het laten en erger voorkomen? Of over een paar dagen toch nog vragen of we het etentje kunnen plannen?
mammezel schreef:
30-05-2019 14:18
Dus als jij niet zou zeggen dat je knap bent, als jij niet zou zeggen dat je een koophuis hebt, dan zou ik denken dat je geen leven hebt?
Die info -vind jij! - dat ik nodig heb om jou op de juiste manier raad te kunnen geven ivm een vrouw die helemaal niet geïnteresseerd is in jou?
Dat je hobbies en een baan hebt, akkoord, dat bewijst dat je iets met je leven doet. Maar - vooral - dat je mag gezien worden en - in mindere mate - dat je eigenaar van een huis bent, wat heeft dat aan toegevoegde waarde?

Misschien heb je ook tegenover haar veel over je koophuis gesproken en dat je zelf vindt dat je er eigenlijk wel best mag zijn en heeft ze daarom afgehaakt.
Nee! Absoluut niet!
Ik ben verre van een opschepper. Dat huis is eigenlijk niet eens ter sprake gekomen (misschien 1 keer, maar dan kan ik het mij niet herinneren).
Niet iedereen heeft zin in een man die een dochter heeft waar hij de helft van de tijd voor moet zorgen.
mammezel schreef:
30-05-2019 14:08
fout
Lucifer2018 schreef:
30-05-2019 14:19
Alsof de 'lekkere' mannen geen creeps kunnen zijn.
Nou, indd.
.
Maar dat hij een gescheiden man met kind is wist ze al voordat ze met hem kuste lijkt me.

Ik zou iets vragen als: ‘Dit is een leuk restaurant, ga je mee zaterdag?’ En als ze daar dan onwelwillend reageert, dán het laten. Dan heb je je doortastendheid laten blijken, en kan het daar iig niet aan liggen. Want het is idd gek als ze ineens zo is omgeslagen, zonder dat ze daar iets over gezegd heeft. Ik zou het ook niet raar vinden als je daarnaar vraagt als ze je afwijst voor dat etentje
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Een aantrekkelijke man is een zelfverzekerde man. Zelfverzekerd betekent dat je er niet eens bij stilstaat dat het niet hebben van een huis, het niet fysiek superaantrekkelijk zijn dealbreakers zouden kunnen zijn. Dat jij het expliciet noemt in je openingspost, is voor mij ook een teken van onzekerheid. Het zou mij echt geheel niet interesseren of een man wel of geen koophuis heeft. En of een man aantrekkelijk is, kan ik beter bepalen dan hijzelf.
mammezel schreef:
30-05-2019 14:08
Zelfs na 3 keer lezen snap ik nog altijd geen blaas van wat je hier wil zeggen.
Op welke manier zou een knappe man de situatie nog kunnen redden en een minder knappe man niet?
Leg je dat even uit voor een :blond: ?
Dank u.
Een woest aantrekkelijke man komt gewoon met meer dingen weg dan een niet aantrekkelijke man.
res68798 schreef:
30-05-2019 10:59
Ik heb een baan, een koophuis, zie er prima uit (ik wil niet arrogant overkomen, maar ik denk dat het voor het verhaal misschien handig is), sportief, hobby's etc.
Oh wow. Ben je een mens of een God? Jij hebt echt wat ze noemen het hele pakket :love: Ik bedoel hobby's is al fantastisch, maar ook nog een huis én een baan!?
quadrupel schreef:
30-05-2019 14:44
Een aantrekkelijke man is een zelfverzekerde man. Zelfverzekerd betekent dat je er niet eens bij stilstaat dat het niet hebben van een huis, het niet fysiek superaantrekkelijk zijn dealbreakers zouden kunnen zijn. Dat jij het expliciet noemt in je openingspost, is voor mij ook een teken van onzekerheid. Het zou mij echt geheel niet interesseren of een man wel of geen koophuis heeft. En of een man aantrekkelijk is, kan ik beter bepalen dan hijzelf.
Meestal zijn mannen die over zichzelf zeggen dat ze aantrekkelijk zijn juist helemaal niet aantrekkelijk. Vaak zie je dan van die Rambo sportschooltypes die opgepompt zijn met spieren, lelijke tatoeages hebben, sieraden, foute tanktops en dubieuze kapsels die zichzelf te gek vinden.
Jeeetje zeg. TO wordt helemaal uit elkaar geanalyseerd. Ieder woord van de openingspost wordt besproken. Daar gaat het toch helemaal niet om.
Ik vind, dat TO als een aardige man klinkt en hij is gewoon verliefd. Anders zou het ook geen Topic zijn. Misschien toch Maar met vrienden erover praten in de kroeg. Die brengen het misschien meteen op een punt.
Murrmurr schreef:
30-05-2019 16:00
Oh wow. Ben je een mens of een God? Jij hebt echt wat ze noemen het hele pakket :love: Ik bedoel hobby's is al fantastisch, maar ook nog een huis én een baan!?
Doe niet zo lullig.
Lucifer2018 schreef:
30-05-2019 14:19
Alsof de 'lekkere' mannen geen creeps kunnen zijn.
Ik heb het nu even puur over het uiterlijk. Vermoeiend hoor, dit.

TO: Je lijkt me een leuke, lieve vent. Ik zou zeggen: graag of niet.

En laat die zure wijven hier maar kletsen, wrs hebben ze zelf heel hard een beurt nodig.
Vief74 schreef:
30-05-2019 17:42

En laat die zure wijven hier maar kletsen, wrs hebben ze zelf heel hard een beurt nodig.
Allemaal een glas azijn gedronken :cheers:
Vief74 schreef:

Ja, dat zal het zijn, ik zal het even doorgeven. :popcorn:
Vief74 schreef:
30-05-2019 17:41
Doe niet zo lullig.
Wat nou lullig, ik was juist heel positief!
Ik zou haar laten. Geen aandacht meer aan geven. Sommige vrouwen krijgen dan weer interesse.
Vief74 schreef:

Yes mee eens. Het is hier een sport om de TO af te kraken. Wel veilig achter je telefoon.
naamloosjes schreef:
30-05-2019 19:21
Ik zou haar laten. Geen aandacht meer aan geven. Sommige vrouwen krijgen dan weer interesse.

Geef die man nou geen valse hoop.
.
quadrupel schreef:
Een aantrekkelijke man is een zelfverzekerde man.
OE, OE, OE ……………………
Hier kan ik niet anders dan 10.000% niet mee eens zijn. Echt, meen je dat? aantrekkelijk = zelfverzekerd
Voor mij is het net omgedraaid, een zelfverzekerde man is voor mij aantrekkelijk, niet extreem zelfverzekerd want dan wordt het arrogant, maar 'gezond' zelfzeker, dat is voor mij aantrekkelijk. En dan mag hij voor mij best een aantal esthetische schoonheidsfoutjes hebben, maar zelfzeker, dat wil toch iedere vrouw en dat knap, dat blijft niet of zie je op den duur niet meer. Maar dat zeker zijn van zichzelf dat blijft voor mij een troef.

quadrupel schreef:
Zelfverzekerd betekent dat je er niet eens bij stilstaat dat het niet hebben van een huis, het niet fysiek superaantrekkelijk zijn dealbreakers zouden kunnen zijn.

Hier treed ik je dan weer helemaal bij!

quadrupel schreef:
Het zou mij echt geheel niet interesseren of een man wel of geen koophuis heeft.
Neen? Dat bewijst toch dat hij al 'ergens' staat in het leven. Ik zou liever een man met een koophuis hebben dan een man die dat niet heeft. En dat heeft niks met golddigger te maken maar alles met de zin die volgt op 'Neen?'

quadrupel schreef:
En of een man aantrekkelijk is, kan ik beter bepalen dan hijzelf.
Zo denk ik er ook over. Wie dat van zichzelf zegt, vind ik een blaaskaak. Het is niet de persoon in kwestie die dat moet zeggen, maar anderen want 'eigen lof, stinkt'. Trouwens, wat iemand anders vindt dat knap is, vind ik misschien afschuwelijk. Over smaak valt niet te twisten.

Sooofff schreef:
30-05-2019 15:49
Een woest aantrekkelijke man komt gewoon met meer dingen weg dan een niet aantrekkelijke man.
Ohhh, bedoelde je dat? Dat is waar, ben ik helemaal met je eens.
naamloosjes schreef:
30-05-2019 19:24
Yes mee eens. Het is hier een sport om de TO af te kraken. Wel veilig achter je telefoon.
Ja hoor, want jij bent zo dapper om je echte naam te gebruiken ‘achter je telefoon’. Zo’n suffe cliché opmerking van iemand die de discussie niet kan handelen.
Alle info over je levenstijl of waar zij woont is overbodig. Jij bent voor haar een egoding; klapvee voor wanneer zij op het podium staat. Wat haal jij hier uit?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
mammezel schreef:
30-05-2019 19:48
OE, OE, OE ……………………
Hier kan ik niet anders dan 10.000% niet mee eens zijn. Echt, meen je dat? aantrekkelijk = zelfverzekerd
Voor mij is het net omgedraaid, een zelfverzekerde man is voor mij aantrekkelijk, niet extreem zelfverzekerd want dan wordt het arrogant, maar 'gezond' zelfzeker, dat is voor mij aantrekkelijk. En dan mag hij voor mij best een aantal esthetische schoonheidsfoutjes hebben, maar zelfzeker, dat wil toch iedere vrouw en dat knap, dat blijft niet of zie je op den duur niet meer. Maar dat zeker zijn van zichzelf dat blijft voor mij een troef..
We zijn het met elkaar eens! Ik bedoelde te zeggen dat een man pas aantrekkelijk is als hij zelfverzekerd is. Ik associeer aantrekkelijkheid maar voor een klein deel met uiterlijk.
De vraag heb ik het verpest is tevens niet relevant. Waarom heeft zij het met dit gedrag nog niet bij jou verpest?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vermoed dat TO zijn uiterlijk ed. heeft omschreven om zo aan te geven dat zijn vlam en hij van dezelfde marktwaarde zijn.
.
naamloosjes schreef:
30-05-2019 19:24
Het laatste wat ik wil is TO kwetsen. Laat dat duidelijk zijn.

Ik kraak niemand af, maar als je een OP leest, dan heb je een beeld van iemand. Want behalve de effectieve informatie die die persoon geeft, staat er ook info over andere dingen. Spreekt de persoon in 'lovende' termen over zichzelf, of eerder in neerbuigende termen. Dat zegt iets over iemand. Ook over mij maken mensen een beeld nav mijn inzendingen. Dat is bij iedereen zo. En daar heb ik in dit geval een reactie op gegeven. Of dat afkraken is, I doubt. Een probleem wordt door ons allemaal samen hier, langs alle kanten bekeken. De ene zegt dit, de andere dat. Op die manier komt er een totaalplaatje. En daar moet TO zijn waarheid uit halen. Dus niet noodzakelijk door wat ik zeg, maar ergens zal iemand bij een TO een snaar raken waarvan TO zegt: oh ja, dat is het!

Als we hier allemaal stroop aan de mond van alle TO's moeten smeren, dan hoeft dit forum niet te bestaan, want dan komen er geen inzichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven