Heb ik het verpest?

30-05-2019 10:59 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik doe dit normaal nooit op fora, maar misschien dat enig 'vrouwelijk inzicht' mij ook inzicht kan geven.
Ik ben een man van midden 30 en heb voor mijn gevoel veel mee. Ik heb een baan, een koophuis, zie er prima uit (ik wil niet arrogant overkomen, maar ik denk dat het voor het verhaal misschien handig is), sportief, hobby's etc. Dat dit voor het verhaal handig is, is vanwege het feit dat ik nogal onzeker overkom en waarschijnlijk ook ben. Anders had ik niet dit verhaal op het forum gepost.
Dit verhaal heeft best wel wat zijpaden.. ik probeer het zo kort mogelijk te houden om het toch een klein beetje leesbaar te houden.

Voor mijn werk moet ik bijna twee uur heen, en twee uur terug reizen (met het openbaar vervoer). Ik vind dit totaal niet erg (heb ik lekker de tijd om de krant te lezen, een boek en om te ontspannen). Op het werk heb ik sinds een lange tijd een collega die ik zeer aantrekkelijk vind. Dit bleek eerder dit jaar (na 1,5 jaar) wederzijds. Ook dit is handig, omdat de betreffende collega wel vlakbij het werk woont.
Zij heeft eerder dit jaar te kennen gegeven dat zij mij ook zeer aantrekkelijk vind/vond. Na een tijdlang contact gehad te hebben, via de digitale weg, op het werk en na het werk lijkt haar interesse ineens totaal verdwenen.
We werken beiden in het onderwijs waardoor we vlak voor de meivakantie voor het laatst echt contact hebben gehad. In de meivakantie had zij het druk en konden we niet afspreken, dus na de vakantie zouden we elkaar weer zien. Echter, via de app beantwoord zij bijna niets (of erg kortaf), en lijkt het alsof ze mij het op het werk probeert te ontlopen.
Mijn stomme reactie? --> toch contact proberen op te zoeken. Natuurlijk zonder succes.

Nu had ze vorige week een theatervoorstelling. Het weekend voor de voorstelling kon het er nog wel vanaf of ik kon komen kijken. Aan het begin van het contact gaf ze aan dat het 'veel voor haar betekende' als ik zou komen. Nu... vond ik het eerlijk gezegd een beetje koud en verplicht. Ik probeerde er een grap van te maken: ok, ik kom, als jij met mij mee uiteten gaat.
Het duurde even voordat ze antwoordde... maar uiteindelijk zie ze 'deal'.
Tot voor de voorstelling geen contact.. waarna ik toch vroeg: vind je het nog wel leuk als ik kom kijken?
Gelukkig een antwoord: ik vind het irritant dat je zo onzeker doet.
Uuuhmm.... ok. Nu begon ik nog meer te twijfelen.
Uiteindelijk ben ik toch naar de voorstelling geweest. Later die nacht heeft ze me wel de vraag gesteld of ik het leuk vond en heeft ze wel gezegd dat ze het leuk vond dat ik er was.

Wat ik dacht? Ik maak me druk om niets. Ik heb geantwoord en dat was dat.

Nu had ze de dag daarna weer een voorstelling en heb haar dan ook succes gewenst. Wederom geen reactie. Nu kan het zijn dat ze druk is... maar er werd ook via een groepsapp succes gewenst, en daar kon ze wel op reageren (ik zit hier nu overigens met een glimlach te typen omdat ik mij besef dat het allemaal erg puberaal klinkt). Maar ik denk: als je iemand leuk vind, en die wenst je succes, dan reageer je daar toch op?

Maar nu mijn dilemma: moet ik nog energie hierin steken? Ik heb het gevoel dat het van haar niet meer hoeft. Ze lijkt totaal anders dan voorheen. Uit zichzelf laat ze niets van zich horen (zij is een behoorlijke 'apper') en als er wel contact is, dan is het voor mijn gevoel erg kortaf.
Nu kan ik nog even wachten om haar alsnog een keer te herinneren aan de 'deal', maar ik wil ook niet wanhopig overkomen. Zeker niet in het licht van de afgelopen weken.
Wat is wijsheid? Het laten en erger voorkomen? Of over een paar dagen toch nog vragen of we het etentje kunnen plannen?
Waarschijnlijk zie ik het anders, omdat mijn ervaring anders is. Ik kreeg lang gemixte Signalen en werd in onzekerheid gelaten, door de man die nu mijn man is al 17 jaar.
Ik reed 500 km naar hem toe, terwijl hij niet echt reageerde op mijn Interesse. Toch bleef ik wel aan de bal.
Uiteindelijk zijn we dus getrouwd. Juist het feit, dat ik niet opgaf, gaf hem de zekerheid, dat ik er echt voor wou gaan met hem.
res68798 schreef:
30-05-2019 11:55
Tjah... ik vreesde dit alles al.
Er zijn wel dates geweest. We zijn wel eens wat gaan drinken. Het grootste gedeelte van het contact was (door omstandigheden) via de app. Dit kwam eigenlijk door de situatie.
Misschien was het wishful thinking: maar ik had eigenlijk op 'het gouden ei' om die irritatie om te draaien gehoopt. Misschien 'juist' door haar een avond voor te stellen om samen uiteten te gaan.
Misschien zag je teveel dingen die eigenlijk niet zo waren. Ik heb zelf nog niet zolang geleden te dealen gehad met een ex collega die van mij allerlei signalen zag op de werkvloer van mij die hij vertaalde in flirten. 'k Ben me rot geschrokken want ik was me van geen kwaad bewust, heb daarna ook afstand genomen. Overigens flirtte ik niet, het waren doodnormale omgangsmethodes.
Kan het zijn dat je collega je liever als een fijne collega ziet en niet als date materiaal en ben jij dan zo eerlijk om daar goed mee om te kunnen gaan zonder er nog "eigen winst" uit te kunnen halen?
Blijf in ieder geval niet doorgaan met haar het hof willen maken.
.
Voor mamsvan: hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de conclusie: ze heeft geen interesse meer.
Ik snap dat dit ook teveel lijkt op wishful thinking, maar misschien heeft Troela wel gelijk.
Ik snap alleen niet waarom je zo onduidelijk moet zijn. Persoonlijk ben ik al een tijdje uit de datingmarkt geweest (recent gescheiden), maar toentertijd als ik iemand niet meer zag zitten, dan liet ik dat duidelijk merken. Ik snap dat het niet leuk is...
mamsvan schreef:
30-05-2019 12:05
jij kan uit een OP en paar berichten van TO een schets maken van de betreffende vrouw ?

met dat "soort vrouwen"

ze heeft gewoon geen interesse meer
grote kans is dat als hij geen interesse meer gaat tonen , de contact dood bloed..
en waarom omdat ze duidelijk geen interesse meer heeft
Ik kan n.a.v. wat hij hier zoal schetst het type behoorlijk inschatten ja. Maar TO hoeft er niets mee te doen, uiteraard. Ik geef gewoon mijn mening, daar vraagt hij nml om. Meningen.
Vief74 schreef:
30-05-2019 12:10
Ik kan n.a.v. wat hij hier zoal schetst het type behoorlijk inschatten ja. Maar TO hoeft er niets mee te doen, uiteraard. Ik geef gewoon mijn mening, daar vraagt hij nml om. Meningen.
dat vind ik heel apart dat je dat kan
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
res68798 schreef:
30-05-2019 12:10
Voor mamsvan: hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de conclusie: ze heeft geen interesse meer.
Ik snap dat dit ook teveel lijkt op wishful thinking, maar misschien heeft Troela wel gelijk.
Ik snap alleen niet waarom je zo onduidelijk moet zijn. Persoonlijk ben ik al een tijdje uit de datingmarkt geweest (recent gescheiden), maar toentertijd als ik iemand niet meer zag zitten, dan liet ik dat duidelijk merken. Ik snap dat het niet leuk is...
of je hebt veel meer irritatie vanaf haar kant als je doet wat troela voor advies geeft

lijkt mij ook niet handig als je elkaar nog daadwerkelijk op het werk tegen gaat komen (of in die groepsapp)
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Voor El4ra: Nee... ik zag geen dingen die er niet waren. Zonder onduidelijkheden heeft ze mij te kennen gegeven dat ze me zag zitten.
Eigenlijk zelfs letterlijk...
res68798 schreef:
30-05-2019 12:12
Voor El4ra: Nee... ik zag geen dingen die er niet waren. Zonder onduidelijkheden heeft ze mij te kennen gegeven dat ze me zag zitten.
O, dat maakt het dan wel een heel stuk anders :)
.
En Mamsvan: Ook heb je een punt wanneer je zegt dat de irritatie nog meer kan oplopen en er nog een professionele 'relatie' moet zijn.
Nu zijn wij gelukkig redelijk autonoom in ons werk.

Nb. Ik denk dat ik even moet wachten met reageren op reacties.. het gaat wat snel.
Vief74 schreef:
30-05-2019 12:03
Ik vond het niet zo onzeker, hij werd pas onzeker door haar gemixte signalen. En dat lijkt me logisch. Verder knap je niet af op een beetje onzekerheid als je iemand echt leuk vindt.
Vind ik ook. Het was gewoon geen match. Niet waard om veel energie in te steken. Ik begrijp ook niet wat je leuk aan haar vind, je omschrijft vooral hoe negatief je reageert op haar gedrag.
Niks leuks aan.
Waarom is het "voor het verhaal handig" dat jij even over je zelf meldt dat " je er prima uitziet"?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Tjah... ik heb ook (als een puber) daarna mijn berichten nagelezen. Ik vind het ook lastig om mij als onzeker te bestempelen. Het kan best zijn dat ik in mijn woordkeus onzeker ben. Maar het klopt inderdaad dat ik juist erg onzeker bent geworden van de gemengde signalen. Ik snap dat: vind je het leuk als ik morgen kom? nogal onzeker overkomt. En ik heb ook eens genoemd dat ik het lastig vind dat zij ineens in haar communicatie erg afstandelijk is (haar reactie: mijn hoofd staat er even niet naar).
En 'Het groepje': Ik snap dat mijn beschrijving niet erg vlijend is. Maar de persoon die ik voor dit gebeuren heb leren kennen vind ik wel leuk. Ik heb haar ook juist leren kennen als iemand die gelijk uitspreekt als er wat is. Daarom snap ik dit gedrag ook helemaal niet. Het kan zijn dan ik het ook gewoon verkeerd zie..

Ik ga in ieder geval proberen tot aan het weekend (of het einde van..) geen contact op te nemen (ik schrijf het... en ik denk: puber! maar dat is misschien wat verliefdheid met mensen doet. Misschien moet ik ook niet zo graag willen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan)
SweetFirefly schreef:
30-05-2019 12:54
Waarom is het "voor het verhaal handig" dat jij even over je zelf meldt dat " je er prima uitziet"?
Over het stukje onzekerheid. Dat is eigenlijk helemaal niet zo onzeker ben over mezelf. Ik had in mijn hoofd dat ik dat later nog zou noemen. Maar het verhaal werd al vrij onleesbaar.
res68798 schreef:
30-05-2019 13:00
Over het stukje onzekerheid. Dat is eigenlijk helemaal niet zo onzeker ben over mezelf. Ik had in mijn hoofd dat ik dat later nog zou noemen. Maar het verhaal werd al vrij onleesbaar.
Ik vind het juist wel heel onzeker en ook zelfingenomen overkomen. Probeer te snappen dat de signalen die jij probeert uit te zenden heel anders kunnen worden geinterpreteerd of worden opgevat.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
res68798 schreef:
30-05-2019 12:59
Tjah... ik heb ook (als een puber) daarna mijn berichten nagelezen. Ik vind het ook lastig om mij als onzeker te bestempelen. Het kan best zijn dat ik in mijn woordkeus onzeker ben. Maar het klopt inderdaad dat ik juist erg onzeker bent geworden van de gemengde signalen. Ik snap dat: vind je het leuk als ik morgen kom? nogal onzeker overkomt. En ik heb ook eens genoemd dat ik het lastig vind dat zij ineens in haar communicatie erg afstandelijk is (haar reactie: mijn hoofd staat er even niet naar).
En 'Het groepje': Ik snap dat mijn beschrijving niet erg vlijend is. Maar de persoon die ik voor dit gebeuren heb leren kennen vind ik wel leuk. Ik heb haar ook juist leren kennen als iemand die gelijk uitspreekt als er wat is. Daarom snap ik dit gedrag ook helemaal niet. Het kan zijn dan ik het ook gewoon verkeerd zie..

Ik ga in ieder geval proberen tot aan het weekend (of het einde van..) geen contact op te nemen (ik schrijf het... en ik denk: puber! maar dat is misschien wat verliefdheid met mensen doet. Misschien moet ik ook niet zo graag willen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan)

Je moet gewoon helemaal geen contact meer opnemen.
Alles wat je nu nog doet gaat alleen maar meer irriteren.
res68798 schreef:
30-05-2019 12:12
Hahaha dus ze heeft je zien zitten in de docentenkamer of zo?
Jouw onzekere gedrag zou voor mij een afknapper zijn. Hoezo vragen "vind je het nog wel leuk als ik kom kijken?" Je zegt zelf dat ze recht-door-zee is dus als ze het de ene dag leuk vind, dan vind ze het de andere dag ook nog wel leuk hoor. Als als dat niet zo zou zijn dan laat ze dat wel weten aan je. Vraag niet: "zal ik komen kijken?" maar zeg gewoon dat je komt kijken. Al dat gevraag wekt gewoon irritatie.
SweetFirefly schreef:
30-05-2019 13:07
Ik vind het juist wel heel onzeker en ook zelfingenomen overkomen. Probeer te snappen dat de signalen die jij probeert uit te zenden heel anders kunnen worden geinterpreteerd of worden opgevat.
Ik snap je! Zo had ik het nog niet bekeken. En natuurlijk ook niet bedoeld.
Ze is in ieder geval niet gek op je, en ze vind je karakter ook niet leuk genoeg. Zoals iemand al zei jullie zijn gewoon geen match. Blijf vooral jezelf, ik vind het juist lief en netjes dat je eerst even vraagt of ze het nog wel leuk vind als je komt. Je geeft haar de kans om je rustig af te wijzen.
humanista schreef:
30-05-2019 13:10
Hahaha dus ze heeft je zien zitten in de docentenkamer of zo?
Jouw onzekere gedrag zou voor mij een afknapper zijn. Hoezo vragen "vind je het nog wel leuk als ik kom kijken?" Je zegt zelf dat ze recht-door-zee is dus als ze het de ene dag leuk vind, dan vind ze het de andere dag ook nog wel leuk hoor. Als als dat niet zo zou zijn dan laat ze dat wel weten aan je. Vraag niet: "zal ik komen kijken?" maar zeg gewoon dat je komt kijken. Al dat gevraag wekt gewoon irritatie.
Die eerste zin vind ik een klein beetje denigrerend.. sorry;

Voor de rest denk ik dat je gelijk hebt.
Anderzijds kwam dat 'gevraag' wel nadat ik het gevoel had van deze gemengde signalen. En ik ook echt het idee had dat het voor haar niet zo veel meer uitmaakte. Maar alsnog: je hebt gelijk! ik had dat niet moeten doen.
Owlette schreef:
30-05-2019 13:15
Ze is in ieder geval niet gek op je, en ze vind je karakter ook niet leuk genoeg. Zoals iemand al zei jullie zijn gewoon geen match. Blijf vooral jezelf, ik vind het juist lief en netjes dat je eerst even vraagt of ze het nog wel leuk vind als je komt. Je geeft haar de kans om je rustig af te wijzen.
De harde waarheid misschien. Al vind ik het zo'n draai de andere kant op. Ik heb geprobeerd te bedenken waar deze omslag nu vandaag is gekomen. Het gaat er bij mij niet zo in dat je het ene moment zegt: ik wil je graag zien. We hadden zelfs een mini-vakantie samen afgesproken. En in die tussentijd is er blijkbaar 'iets' gebeurd..

pfff...
res68798 schreef:
30-05-2019 13:17
De harde waarheid misschien. Al vind ik het zo'n draai de andere kant op. Ik heb geprobeerd te bedenken waar deze omslag nu vandaag is gekomen. Het gaat er bij mij niet zo in dat je het ene moment zegt: ik wil je graag zien. We hadden zelfs een mini-vakantie samen afgesproken. En in die tussentijd is er blijkbaar 'iets' gebeurd..

pfff...

Denk jij nu echt dat je haar kunt overtuigen het nog wel leuk te vinden? Hoeveel 1 op 1 dates hebben jullie nu exact gehad?
the_Wicked_Witch schreef:
30-05-2019 13:19
Denk jij nu echt dat je haar kunt overtuigen het nog wel leuk te vinden? Hoeveel 1 op 1 dates hebben jullie nu exact gehad?
Als ik haar moet overtuigen is het natuurlijk ook geen doen.
Ik denk bij elkaar een stuk of 10. Het gros van de dates was overigens wel best kort. Omdat ik toentertijd ook echt een druk schema had, en zij ook.
Mijn reden: mijn dochtertje, waar ik 40% zorg voor heb.
anoniem_386604 wijzigde dit bericht op 30-05-2019 13:23
21.91% gewijzigd
res68798 schreef:
30-05-2019 13:21
Als ik haar moet overtuigen is het natuurlijk ook geen doen.
Ik denk bij elkaar een stuk of 10. Het gros van de dates was overigens wel best kort. Omdat ik toentertijd ook echt een druk schema had, en zij ook.

Wat is best wel kort?
the_Wicked_Witch schreef:
30-05-2019 13:23
Wat is best wel kort?
Een avond. Tot een uur of 23:00
res68798 schreef:
30-05-2019 13:24
Een avond. Tot een uur of 23:00
Ik denk dat jij andere verwachtingen had dan zij eerlijk gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven