Hebben wij weer

15-08-2018 16:21 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben weer iets.

Ons kindje heeft maar 1 oma en de relatie daarmee is niet goed. We hebben al veel gedaan om het contact te verbeteren. Maar zonder resultaat. Oma vindt dat zij niets verkeerds heeft gedaan en vindt dat alles van ons moet komen. Nu is er weer het punt dat oma niet bij ons in huis wil zijn maar wil dat wij steeds daarheen gaan. Laatst was ze hier buiten en zag dat onze voortuin niet goed was bijgehouden. We vroegen of ze een kopje koffie wilde maar ze zei dat ze naar huis ging met een smoes. Later bleek dat ze niet bij ons naar binnen wil omdat de tuin er niet goed uitzag en er ook een versleten mat lag. Daardoor verwachtte ze binnen een rommelig/vies huis te zien en wil dus niet bij ons naar binnen. Nu wil ze alleen bij ons thuis op bezoek komen als ons huis er naar haar wensen/maatstaven uit ziet.
Wat moeten we hier nu mee?
Oma de hik laten krijgen.
De tuin bijhouden.
Doe wat aan die tuin.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hier moeten jullie helemaal niets mee.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
yogonaise schreef:
15-08-2018 16:21
We hebben weer iets.
Inderdaad. Van conflict naar conflict en van teleurstelling naar teleurstelling.
:lightbulb:
Als kind om 7 uur op bed ligt kan jij prima poetsen of de tuin doen.
Heeft ze smetvrees?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
De tuin ziet er nu weer netjes uit. Maar het lukt niet altijd om alles bij te houden. Soms duurt het wat langer.

Maar zouden jullie nu dus altijd maar daar heen gaan en normaal vinden dat iemand wil bepalen hoe jouw huis eruit zou moeten zien?
Ik zou niet zo moeilijk doen en gewoon naar oma toe gaan met de kinderen.
Ja.
Je hebt vast wel eerder commentaar gekregen van de buren op die voortuin.
Nee eigenlijk nooit commentaar gekregen.
Ze schaamt zich voor ons zegt ze. Wat moet je nu met zo iemand?
Oma is niet goed bij haar hoofd. Maar ja, het is wel de oma van jullie kind, en dus passen jullie je aan.

Of niet, en dan is je kind verdrietig. Mag ook, kan ook.
yogonaise schreef:
15-08-2018 16:35
De tuin ziet er nu weer netjes uit. Maar het lukt niet altijd om alles bij te houden. Soms duurt het wat langer.

Maar zouden jullie nu dus altijd maar daar heen gaan en normaal vinden dat iemand wil bepalen hoe jouw huis eruit zou moeten zien?
Niemand bepaald hoe mijn huis eruit ziet. Dat maak ik nog altijd zelf wel uit.

En ik zou niet zo moeilijk doen en gewoon naar oma toe gaan met de kinderen.
En wanneer komt de rest van dit topic? Het gaat niet alleen over de voortuin.
Je moet niets hoor...
yogonaise schreef:
15-08-2018 16:38
Ze schaamt zich voor ons zegt ze. Wat moet je nu met zo iemand?
Helemaal niks mee doen. Laat haar lekker, type buitenwacht. Ze zal niet veranderen. Jij kan alleen veranderen er anders mee om te gaan. Of niet meer mee om te gaan als dat je beter lijkt.
raar verhaal
TanteBedelia schreef:
15-08-2018 16:39
En wanneer komt de rest van dit topic? Het gaat niet alleen over de voortuin.
Het zijn elke keer dit soort dingen. Elke keer iets anders maar dezelfde strekking.
ik ben verbaasd te lezen dat er gewoon tegen TO gezegd wordt dat ze de tuin maar moet doen, of niet moet zeuren en dan maar naar oma moet gaan.

Het lijkt me toch van de zotte dat oma gaat bepalen hoe de tuin van TO eruit ziet. En omdat zij zich niet weet te gedragen moet TO zich maar naar haar schikken en maar steeds naar haar gaan. Lijkt me niet dat je zo een manipulerend iemand haar zin moet geven.

De enige reden waarom ik zou overwegen om dan maar naar oma te gaan is zodat de (klein)kinderen nog contact met oma hebben. Maar zoals de dame in kwestie zich opstelt naar haar dochter kan niet door de beugel.
yogonaise schreef:
15-08-2018 16:42
Het zijn elke keer dit soort dingen. Elke keer iets anders maar dezelfde strekking.
En waarom blijf je dan proberen?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
laborantje schreef:
15-08-2018 16:44
ik ben verbaasd te lezen dat er gewoon tegen TO gezegd wordt dat ze de tuin maar moet doen, of niet moet zeuren en dan maar naar oma moet gaan.

Het lijkt me toch van de zotte dat oma gaat bepalen hoe de tuin van TO eruit ziet. En omdat zij zich niet weet te gedragen moet TO zich maar naar haar schikken en maar steeds naar haar gaan. Lijkt me niet dat je zo een manipulerend iemand haar zin moet geven.

De enige reden waarom ik zou overwegen om dan maar naar oma te gaan is zodat de (klein)kinderen nog contact met oma hebben. Maar zoals de dame in kwestie zich opstelt naar haar dochter kan niet door de beugel.
Misschien moet je even loepen. TO is van het klagende soort dat torenhoge verwachtingen heeft van anderen en dus keer op keer op keer Heel Erg Teleurgesteld is.
yogonaise schreef:
15-08-2018 16:35

Ik zou het niet normaal vinden om oma of een forum te vragen wat ik ergens van moet vinden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
waarom heeft oma's mening over nota bene de tuin uberhaupt invloed. kan jouw het schelen!!! Ja?? niet aantrekken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven