Hebben wij weer

15-08-2018 16:21 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben weer iets.

Ons kindje heeft maar 1 oma en de relatie daarmee is niet goed. We hebben al veel gedaan om het contact te verbeteren. Maar zonder resultaat. Oma vindt dat zij niets verkeerds heeft gedaan en vindt dat alles van ons moet komen. Nu is er weer het punt dat oma niet bij ons in huis wil zijn maar wil dat wij steeds daarheen gaan. Laatst was ze hier buiten en zag dat onze voortuin niet goed was bijgehouden. We vroegen of ze een kopje koffie wilde maar ze zei dat ze naar huis ging met een smoes. Later bleek dat ze niet bij ons naar binnen wil omdat de tuin er niet goed uitzag en er ook een versleten mat lag. Daardoor verwachtte ze binnen een rommelig/vies huis te zien en wil dus niet bij ons naar binnen. Nu wil ze alleen bij ons thuis op bezoek komen als ons huis er naar haar wensen/maatstaven uit ziet.
Wat moeten we hier nu mee?
yogonaise schreef:
15-08-2018 16:38
Ze schaamt zich voor ons zegt ze. Wat moet je nu met zo iemand?

Wat wil jij zelf? Wil je nog contact met haar?
hihi bij het 3e antwoord dacht ik al ik moet loepen... :-D :-D

doe eens een goed gesprek...
dat lukt helaas niet een goed gesprek.
je titel ook TO.... " Hebben wij weer" zo ken ik nog wel een paar: "Waarom moet ons dit altijd overkomen" etc. etc. Dit is weer precies hetzelfde als dat vorige slachtofferige topic. Je hebt van al die reacties dus niets opgestoken. Is het het huishouden plus kind niet.. dan is oma wel weer de boosdoener.. is oma het niet meer wie is dan de volgende... iets met bodemloze put..
Oftewel, Oma en TO zijn qua karakter identiek. En dat botst lekker.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik vroeg me af wat ik nu verkeerd doe inderdaad. We vroegen haar binnen voor koffie om contact te verbeteren en dan krijg je dit weer. Ik zou denken, als iemand van goede wil is, dan zeg je zoiets niet. Dan kon je juist een kopje koffie drinken bv. Maar in plaats daarvan zoiets en ze schaamt zich ook voor ons nog erbij. Ik zie dan niet wat ik verkeerd doe.
Het hoeft niet altijd aan mij te liggen he. Een ander kan ook gewoon moeilijk zijn.
Ik heb net je ander topic gelezen zat je ook in klaag modus.
ik snap je behoefte om een normale moeder-dochterrelatie te hebben Yogo, maar inmiddels zul je moeten accepteren dat dat er niet in zit. Ga aan de slag met dat te accepteren en kijk of je een andere manier van omgang kunt vinden of misschien geen omgang hoe pijnlijk ook
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dit is jouw moeder TO? Dan ken je haar inmiddels toch best goed verwacht ik. Was ze ooit wel leuk en lief?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
nee het is niet mijn moeder. Mijn man wil graag steeds dat het contact beter wordt en geeft vaak toe aan wat zij wil. Als hij dat niet doet is ze vaak kwaad.
oh wacht, het gaat om je schoonmoeder? Dan lekker door je man laten oplossen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wil je antwoord geven op mijn vraag?
yogonaise schreef:
15-08-2018 17:11
nee het is niet mijn moeder. Mijn man wil graag steeds dat het contact beter wordt en geeft vaak toe aan wat zij wil. Als hij dat niet doet is ze vaak kwaad.
Ah, je zit er dus mee zonder dat je er veel aan kunt doen. Tja, probeer het zoveel mogelijk bij je man te laten. Zijn moeder, zijn probleem. Let alleen een beetje op jullie kind, het lijkt me niet de bedoeling dat die de dupe wordt van oma haar gekkigheid.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
chocolol schreef:
15-08-2018 17:16
Wil je antwoord geven op mijn vraag?
Op deze manier hoeft contact eigenlijk niet. Op een normalere manier wel. Het is duidelijk dat zij dat helemaal geen contact wil. Alleen man wil koste wat kost dat het contact verbetert. Maar het kwartje valt niet dat dat nooit gaat gebeuren hoe hij dat zou willen zien. Dus blijft hij maar proberen.
lolapaloeza schreef:
15-08-2018 17:17
Ah, je zit er dus mee zonder dat je er veel aan kunt doen. Tja, probeer het zoveel mogelijk bij je man te laten. Zijn moeder, zijn probleem. Let alleen een beetje op jullie kind, het lijkt me niet de bedoeling dat die de dupe wordt van oma haar gekkigheid.
Kindje ziet haar heel af en toe. Daar is oma ook boos over.
yogonaise schreef:
15-08-2018 17:20
Op deze manier hoeft contact eigenlijk niet. Op een normalere manier wel. Het is duidelijk dat zij dat helemaal geen contact wil. Alleen man wil koste wat kost dat het contact verbetert. Maar het kwartje valt niet dat dat nooit gaat gebeuren hoe hij dat zou willen zien. Dus blijft hij maar proberen.

Dan zou ik man af en toe (eventueel met kids) naar schoonmoeder laten gaan. (Aangezien zowel jij als je schoonmoeder geen contact meer willen.)
eens met chocolol. En dan heb jij even voortbordurend op je vorige topic, in de tussentijd even je handen vrij om jullie huis aan kant te maken.
chocolol schreef:
15-08-2018 17:22
Dan zou ik man af en toe (eventueel met kids) naar schoonmoeder laten gaan. (Aangezien zowel jij als je schoonmoeder geen contact meer willen.)
dat gaat al zo.
Alleen man wil dat het contact wordt verbeterd. Daardoor blijf je er steeds mee geconfronteerd worden met zulke uitspraken enz.
Vervang die mat. Wat kost dat nou? En ja, aan de buitenkant kan je de binnenkant beoordelen. Er is een zelfs gezegde: kijk naar hoe het voor zijn huis eruitziet..
Dus ja, lekker aan de slag. Niet om oma, maar voor je kind. Die wil je toch niet zo laten opgroeien?
yogonaise schreef:
15-08-2018 17:25
dat gaat al zo.
Alleen man wil dat het contact wordt verbeterd. Daardoor blijf je er steeds mee geconfronteerd worden met zulke uitspraken enz.

Dan zit het probleem eigenlijk tussen jou en je man? Ik zou een goed gesprek met hem hebben en beide uitspreken wat jullie verwachtingen zijn en samen naar een oplossing zoeken waar jullie je beide in kunnen vinden.
En de tijd die je hier op een forum verkwanselt had je allang die mat kunnen kopen.
ik las even: vervang die man..
Ksenija schreef:
15-08-2018 17:25
Vervang die mat. Wat kost dat nou? En ja, aan de buitenkant kan je de binnenkant beoordelen. Er is een zelfs gezegde: kijk naar hoe het voor zijn huis eruitziet..
Dus ja, lekker aan de slag. Niet om oma, maar voor je kind. Die wil je toch niet zo laten opgroeien?

Ja want opgroeien met een versleten voordeurmat klinkt inderdaad ernstig...
Wat was haar smoes dan?
En waaruit bleek dat ze niet naar binnen wilde vanwege de tuin en mat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven