Hebben wij weer

15-08-2018 16:21 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben weer iets.

Ons kindje heeft maar 1 oma en de relatie daarmee is niet goed. We hebben al veel gedaan om het contact te verbeteren. Maar zonder resultaat. Oma vindt dat zij niets verkeerds heeft gedaan en vindt dat alles van ons moet komen. Nu is er weer het punt dat oma niet bij ons in huis wil zijn maar wil dat wij steeds daarheen gaan. Laatst was ze hier buiten en zag dat onze voortuin niet goed was bijgehouden. We vroegen of ze een kopje koffie wilde maar ze zei dat ze naar huis ging met een smoes. Later bleek dat ze niet bij ons naar binnen wil omdat de tuin er niet goed uitzag en er ook een versleten mat lag. Daardoor verwachtte ze binnen een rommelig/vies huis te zien en wil dus niet bij ons naar binnen. Nu wil ze alleen bij ons thuis op bezoek komen als ons huis er naar haar wensen/maatstaven uit ziet.
Wat moeten we hier nu mee?
sheela schreef:
15-08-2018 17:30
ik las even: vervang die man..
Dat zou best eens de beste tip van dit topic kunnen zijn.

TO; Doe iets aan de tuin of doe het niet. Mag je helemaal zelf weten. Als je er niets aan doet, bent je in ieder geval van het probleem schoonmoeder af.
Zoek hulp.
En zoek een baan.
yogonaise schreef:
15-08-2018 16:38
Ze schaamt zich voor ons zegt ze. Wat moet je nu met zo iemand?
Vreemd dat ze dan wel wil dat jullie bij haar langs komen.

Wat moeten de buren wel niet denken als je een tokkie schoondochter op bezoek krijgt.
Jeetje wat een aannames in dit topic zeg! Zou je schoonmoeder lekker in haar sop gaar laten kijken. Jij gaat je toch niet door een ander laten voorschrijven hoe je leven moet?
Neem "Oma" een keer op voor kind als het later vragen heeft en dan daaaaaaag. Je wilt je kind toch beschermen tegen zoveel negativiteit.

Je weet zelf wel of je tuin aandacht nodig heeft. Zolang de woningbouw of politie niet aan de deur staat mag ze iets anders leuks doen met haar mening.

Voor de rest zie mijn motto.
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
yogonaise schreef:
15-08-2018 16:38
Ze schaamt zich voor ons zegt ze. Wat moet je nu met zo iemand?
Daar zal ze een reden dan voor hebben.
Wsch hebben jullie een huishouden van Jan Steen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Oma een job als onderhoudspersoneel aanbieden.
Kan ze mooi zelf de tuin en het huis onderhouden.
En ziet ze af en toe haar kleinkind.
calvijn1 schreef:
15-08-2018 18:09
Dit dus.
Vervelend. Het is jouw tuin en jouw leven, dat heeft ze maar te accepteren. Hier heb ik momenteel ook een beetje last van de moeders(oma's) sinds ik zwanger ben (en gestopt met werken) 'Waarom heb je een tuinman, je werkt toch niet?' 'Waarom heb je ook nog een schoonmaakster?' 'Er blijft niks over voor jou om nog te doen in huis!' Bemoeienis, jaloezie. We laten ze lekker kletsen :)
To, je moet niets. Ze komt langs of niet langs, haar keus.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Niets, je kan het ook negeren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
TO: zoek hulp. Dit is slopen voor jou en voor je kind.
Loepen helpt.
Tornacense schreef:
15-08-2018 18:11
Oma een job als onderhoudspersoneel aanbieden.
Kan ze mooi zelf de tuin en het huis onderhouden.
En ziet ze af en toe haar kleinkind.
Niet eens zo'n slecht idee. Wil je dit niet, begrijpelijkerwijs? Dan kan oma de boom in met haar eisen lijst. Sorry hoor, maar je gaat je in je eigen huis toch niet laten koeioneren? Over goddomme de mat en de tuin! Dat zou mijn schoonmoeder écht maar één keer doen. (Dat weet ze vast wel, want ik zie haar soms best dingen denken, maar ze houdt haar mond)
calvijn1 schreef:
15-08-2018 18:09
Ja, en dat is natuurlijk weer omdat niemand TO komt helpen met poetsen :lol:
Het is echt niet zo moeilijk.
Jou groeit het huishouden boven het hoofd, je man doet niets in huis en doet niets met je kind, je schoonmoeder wil niet bij jullie in huis komen omdat het er te vies is en klaagt dat ze haar kleinkind te weinig ziet en je man wil de band met zijn moeder graag aanhalen.

Nou tadaaaa: stuur je man wekelijks met kind naar zijn moeder. Oma blij, man blij en jij geen huishouden van Jan Steen meer, want dan kun je eindelijk ongestoord poetsen. Hoe moeilijk kan het zijn...
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
kintsugi schreef:
15-08-2018 17:33
En waaruit bleek dat ze niet naar binnen wilde vanwege de tuin en mat?
Dat heeft ze tegen man gezegd.
sugarmiss schreef:
15-08-2018 17:38
Vreemd dat ze dan wel wil dat jullie bij haar langs komen.

Wat moeten de buren wel niet denken als je een tokkie schoondochter op bezoek krijgt.
Ze vindt mijn man ook niet goed hoe hij is. En ons huis ook niet, zijn werk ook niet enz enz
Ik had expres 5 volle vuilniszakken in de tuin gezet.
Ik zou zeggen dat als ze niemand en niets goed genoeg vindt, dan mag ze het lekker allemaal zelf rooien. En dan niet bellen als ze der heup breekt en hulp nodig heeft. Ze klinkt als een dictator die een klap van de molen heeft gehad. Ik denk ook dat je man wel mag inzien dat hij haar niet nodig heeft. Hij is een volwassen vent en hij heeft haar goedkeuring niet nodig.
Lelietje-van-Dalen schreef:
15-08-2018 19:41
Jou groeit het huishouden boven het hoofd, je man doet niets in huis en doet niets met je kind, je schoonmoeder wil niet bij jullie in huis komen omdat het er te vies is en klaagt dat ze haar kleinkind te weinig ziet en je man wil de band met zijn moeder graag aanhalen.

Nou tadaaaa: stuur je man wekelijks met kind naar zijn moeder. Oma blij, man blij en jij geen huishouden van Jan Steen meer, want dan kun je eindelijk ongestoord poetsen. Hoe moeilijk kan het zijn...

Briljante oplossing.
Waarom reageer je daar niet op TO?
Vivalamor schreef:
15-08-2018 20:07
Ik zou zeggen dat als ze niemand en niets goed genoeg vindt, dan mag ze het lekker allemaal zelf rooien. En dan niet bellen als ze der heup breekt en hulp nodig heeft. Ze klinkt als een dictator die een klap van de molen heeft gehad. Ik denk ook dat je man wel mag inzien dat hij haar niet nodig heeft. Hij is een volwassen vent en hij heeft haar goedkeuring niet nodig.
Hij is zo opgevoed. Moeder wordt gezien als heel belangrijk. Andersom is ze dit ook gewend. Dus als er iets in haar ogen wordt gedaan wat verkeerd is wordt ze heel kwaad.

Mijn man kan dit niet loslaten,bv afdragen verantwoording aan haar, wat ook voor veel ergenissen zorgt
Lelietje-van-Dalen schreef:
15-08-2018 19:41

Dit. En zoek ondersteuning voor jezelf en je kind.
Go green, fuck a vegetarian

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven