Help ik claim te veel.

25-10-2011 19:55 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik (20) heb nu zo'n 7 maanden een relatie met mijn vriend (33). Ik merk echter aan mezelf dat ik in het begin altijd alles wel best vond, maar nu stel ik me zo ontzettend afhankelijk van hem op dat ik, net als nu, mezelf helemaal gek en verdrietig kan maken omdat hij belooft had om te bellen maar dit niet doet.

Ik weet dat hij het druk heeft met werk, maar ik voel me er gewoon zo waardeloos onder omdat dit al de zoveelste keer is dat hij beloofde me terug te bellen maar vervolgens gewoon de telefoon niet opneemt terwijl ik weet dat hij in de auto zit met zijn telefoon bij zich.

Echter moet ik hem hier niet de schuld van geven, ik wil gewoon dat ik me hier overheen kan zetten en hem niet 5 keer ga bellen en ook nog 3 smsjes stuur omdat ik het gewoon echt niet kan hebben dat hij me niet terug heeft gebeld.

Pas ook, maandag is zijn vrije dag en ik had toevallig ook een maandag vrij dus ik wilde graag afspreken maar hij had geen zin want hij was moe.. als je hier gewoon logisch overna denkt is het helemaal niet raar, maar ik kan daar zo onwijs emotioneel van worden en dat wil ik helemaal niet, ik wil hem los kunnen laten en hem de vrijheid geven zoals ik dat de eerste tijd ook kon maar het wordt alleen maar erger omdat hij me voor mijn gevoel al veel te vaak heeft laten zitten door gewoon weg te gaan als ik verdrietig ben, of gewoon 2 dagen niets van zich laat horen, of zoals het eerdere probleem dat hij vaak belooft terug te bellen maar dit zelden doet..(en dan is er ook nog een probleem met alcohol wat ik allemaal precies door heb hoe het zit maar hij niet de waarheid over spreekt, dit gaat echter al beter en hij accepteert mijn hulp want het gaat gewoon echt te ver en hij zegt dat het mijn taak ook is om hem te begrenzen maar speelt wellicht wel mee)

Overdag belt hij me gerust 6 keer, en als ik in de avond sms van wil je me alsjeblief morgen terug bellen krijg ik hem ook gewoon als hij in de auto naar zijn werk zit direct aan de lijn, dat verwart het gewoon voor mij. Als ik dan vraag waarom het dan wel kan is het 'ja sorry ik was het vergeten', maar hoe kan je na zeker 5 keer dat we er een woordenwisseling over hebben gehad nog vergeten? lijkt me eerder een stukje eigenwijzigheid omdat ik zo graag van hem verwacht dat hij gewoon nog even terugbelt om weltrusten te zeggen.. maar hij zei letterlijk net nog 'nu ga ik je echt zo terugbellen want ik weet dat je anders niet slaapt'.. waarom doet ie het dan niet

Als ik bij hem ben zit hij eigenlijk alleen achter zijn computer omdat hij wil genieten van zijn vrije dag, ik wil dan altijd gewoon samen iets doen.. eigenlijk slaap ik al 7 maanden elk weekend bij hem, en hij heeft twee keer bij mij geslapen ivm verjaardag. Nu vroeg ik hem 3 weken terug om eens bij mij te slapen maar dan is hij ineens ziek.. bij hem slapen kan dan wel en dan is hij gewoon fit.. de sfeer bij ons thuis is echt onwijs goed en hij past er goed bij maar ik snap gewoon niet waarom hij niet bij mij wil zijn

Ik hoop hier tips op te doen want dit moet echt niet verder gaan.. het breekt me nu emotioneel op (als ik niet even weltrusten tegen hem gezegd heb en niet weet dat alles goed met hem is dan kan ik gewoon de hele nacht niet slapen en dat gebeurt dus nogal heel erg vaak) en onze relatie krijgt hier ook spanning door

Moest het echt even van me afschrijven
Pf hij smste vanmorgen waar ik was, was er al bang voor dat t kwartje niet gevallen was..k belde ff 1 tel terug en hij zegt nog altijd ik hou van je als hij ophangt maar ik kon het even niet opbrengen ofzo

En hij erkent wel dat ie een probleem heeft, maar dat is de schuld van die en die en komt door situatie zus en situatie zo dus hij denkt gewoon oprecht dat hij reden heeft om te drinken

Mja k ga zo maar lekker douchen en hard aan t werk, dan voel ik me in ieder geval wat beter
quote:aqua7 schreef op 31 oktober 2011 @ 08:25:

Pf hij smste vanmorgen waar ik was, was er al bang voor dat t kwartje niet gevallen was..k belde ff 1 tel terug en hij zegt nog altijd ik hou van je als hij ophangt maar ik kon het even niet opbrengen ofzo

En hij erkent wel dat ie een probleem heeft, maar dat is de schuld van die en die en komt door situatie zus en situatie zo dus hij denkt gewoon oprecht dat hij reden heeft om te drinken

Mja k ga zo maar lekker douchen en hard aan t werk, dan voel ik me in ieder geval wat beter

Zolang hij de schuld bij alles en iedereen zoekt en in deze slachtofferrol blijft zitten ben jij aan het trekken aan een dood paard.!

Zolang hij excuses blijft zoeken om te drinken wint de alcohol.!

Ik zou me maar eens gaan afvragen of je hier nog jarenlang zin in hebt.!
Aqua. Wat een vervelende situatie voor je! Maar wel heel dapper dat je probeert er iets aan te doen.

Heb je je weleens afgevraagd of hij in de avond misschien niet gewoon te dronken is om je te bellen? Juist omdat hij overdag wel belt?

Nog iets anders. Volgens mij werkt minderen bij alcohol niet, alleen helemaal stoppen. Pfffff weet niet in welke toestand ik zou zijn na 17 bier.....volgens mij mag je me dan afvoeren naar het ziekenhuis.

Weten zijn ouders en eigenlijk van, aangezien hij thuis woont?
een verslaafde houdt niet echt van iemand anders.

zijn verslaving staat altijd op plek 1, 2 en 3.
wij slapen nooit.
quote:lisa077 schreef op 01 november 2011 @ 09:32:

Weten zijn ouders en eigenlijk van, aangezien hij thuis woont?Heb net het topic gelezen, en dit was een vraag die ook bij mij opkwam.
de man is 33 en woont nog thuis, dat is heel raar.
wij slapen nooit.
quote:aqua7 schreef op 25 oktober 2011 @ 20:34:

Hij woont ook weer thuis. Heeft met zijn ex een huis gekocht maar moest deze verkopen omdat de lasten alleen niet te dragen waren en daar heeft hij een hele behoorlijke financiele klap door gekregen.Niet ideaal, maar kan gebeuren toch dat hij hierdoor (tijdelijk neem ik aan) weer thuis woont.
Klopt, t is de laatste tijd zeg maar niet echt een gunstige tijd om je huis te verkopen dus dan is er even gewoon geen andere optie..

Zijn ouders weten ervan, en hebben het ook tegen mij gezegd maar daar zat hij bij dus nadat zijn vader er 1 zin over had gezegd tegen mij heeft vriend het verhaal afgekapt helaas.. had het eigenlijk ook graag met ouders willen bespreken maar ik vind het veel te ver gaan om achter zijn rug om een afspraak te maken met ouders, 'k bedoel ja.. hij is wel 33

Lisa, dat vraag ik me dus altijd af.. dat is eigenlijk ook de reden dat ik geen rust heb als ik hem niet gesproken heb omdat ik dan eigenlijk wel weet dat het weer fout zit

Ik snap het gewoon echt niet, zie gewoon zoveel mensen helemaal ten onder gaan aan alcohol(en de naaste omgeving met zich), waarom hebben ze het zelf niet door..
je bent nog zo jong, ga aub geen tijd verspillen aan een verslaafde die toch niet in wil zien hoe fout hij bezig is.
wij slapen nooit.

En hij erkent wel dat ie een probleem heeft, maar dat is de schuld van die en die en komt door situatie zus en situatie zo dus hij denkt gewoon oprecht dat hij reden heeft om te drinkenOei... Met andere woorden, hij verzint smoesjes om niks aan zijn probleem te doen.
Aqua, hou jij van jezelf?
heel gebruikelijk bij verslaafden.

en aan t eind van de rit blijf je zelf achter met een hoop verdriet en een berg financiele shit.

want hij kon er niks aan doen.......
wij slapen nooit.

Nee, hij erkent dus juist NIET dat hij een probleem heeft. Hij legt de verantwoordelijkheid van zijn probleem (alcohol) buiten zichzelf.

Op het moment dat je zijn gedrag met hem wil bespreken zegt hij in eerste instantie dat je niet zo moet zeiken. En vervolgens gaat hij weer zoveel drinken dat er geen gesprek meer mogelijk is. Nou, dat zou voor mij einde relatie zijn.

Lieverd, deze man is verslaafd en hij weigert dat in te zien of hulp te accepteren. Kies alsjeblieft voor jezelf en verbreek de relatie. Jullie zijn nog geen jaar bij elkaar. Pak je biezen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Misschien kan je zo'n computermoment gebruiken om even een kopje thee met zijn vader of moeder te drinken.

Wat doet hij eigenlijk achter de computer?
Heb gisterenmiddag wel normaal contact met hem gehad en in de avond belde hij nog even en hij klonk gelukkig wel nuchter.., vandaag nog niet gesproken en ik heb nu ook, mede door jullie, de kracht gevonden om niet de hele tijd achter zijn reet aan te lopen.

Normaal hield ik me afzijdiger van de mensen die ik normaal gesproken in mijn leven tegen kom, maar nu probeer ik toch met iedereen een praatje te maken en zo me niet de hele tijd met hem bezig te houden. Moet zeggen dat dat toch wel heel goed werkt eigenlijk. Zit op google nu ook te zoeken wat partners kunnen doen maar de mogelijkheden zijn zo beperkt, ik ben ineens heel erg gaan beseffen dat ik dit niet voor hem kan oplossen maar alleen kan ondersteunen, heb alleen nog moeite om dit te accepteren maar dat komt denk ook nog wel.. hij heeft ook al twee keer EMA gehad maar dat heeft eigenlijk geen zin gehad

M'n vader is de enige waar behalve op dit forum dus alles tegen vertel, en hij helpt me gelukkig ook heel goed met het maken van realistische keuzes en hij zegt ook je moet jezelf niet mee laten sleuren hierin want hij ziet hoe ik verander alleen de hoop dat het goed komt is gewoon echt groter dan de drang om hem te verlaten..
Ik denk eerlijk gezegd ook dat je bij deze man niet aan het juiste adres bent. Hij heeft te veel problemen en eigenlijk erg weinig aandacht voor jou. Tevens las ik ergens dat hij wegloopt als je verdriet hebt. Dat kan echt niet! Sorry, maar dit belooft gewoon niet veel goeds voor de toekomst.
Verdien jij het om op deze manier behandeld te worden? Ik dacht het niet nee. Neem afscheid van deze man, wens hem veel succes met zijn verslaving - of het afkicken daarvan, en pak je eigen leven weer op. Dat kon je tot zeven maanden geleden ook prima, dus nu ook. Heel veel sterkte, het is niet makkelijk...
Wat eten we vanavond?
"Hij klonk gelukkig wel nuchter"

Dat zegt toch eigenlijk alles, dat je al zo bent gaan denken?
dan ben je er echt al een eind in meegegaan, als je dat denkt.

want die gedachte is al niet normaal meer.
wij slapen nooit.
Ik hoop dat je de kracht krijgt om deze relatie af te breken. Hij lijkt niet in te zien wat zijn probleem is en dan is er geen repareren aan. Je bent pas 20 en hebt nog een heel leven voor je. Probeer hem los te laten, hoe moeilijk het ook is.
Wat is EMA?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
educatieve maatregel alcohol en verkeer lees ik op google.

dus te vaak gepakt met drank, moet je zo,n cursus doen.
wij slapen nooit.
quote:Summerdance schreef op 25 oktober 2011 @ 20:15:

[...]

IK begrijp trouwens dat hele afspraken maken wie wie belt nooit zo

Je belt als je iets te melden hebt en anders bel je niet

Krijg je de ander niet te pakken...jammer dan komt het wel

Precies zo denk ik er ook over.

Ik had met ex ook een afspraak, als er iets ernstigs was

(is gelukkig nooit gebeurt) belde ze op mijn mobiel of naar

het werk.

Als het niet dringent was kreeg ik een sms "Bel ff na je werk of

in de pauze" ging prima.

Het lijkt tegenwoordig wel een misdaad als je niet opneemt of

binnen 30 seconden reageert op een sms.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hij houd maar van 1 ding en dat is de drank.
Aqua. Jij bent de enige die uiteindelijk kan inschatten wat goed voor jou is en wat niet. Hij is een volwassen vent die voor zichzelf zou moeten kunnen zorgen, jij kan hem alleen steunen. Soms help je mensen juist beter door met een relatie te stoppen, omdat ze dan pas in de spiegel durven te kijken en zichzelf willen veranderen. Hij had dit probleem al lang voordat jullie een relatie hadden, zie het daarom niet als een geval: in goede en slechte tijden. Want er zijn alleen nog maar slechte tijden geweest in de afgelopen zeven maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven