Help, ik weet het niet meer.

30-09-2019 12:03 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben redelijk snel met mijn vriend gaan samenwonen. Achteraf vraag ik me af waarom omdat de ‘problemen’ al eigenlijk vanaf het begin spelen en ik best naïef altijd heb gedacht dat het wel zou veranderen.

Van begin af aan is er weinig seks geweest en geen voorspel. Beffen is nog nooit gebeurd en zijn nu al bijna 2 jaar samen. Andersom deed ik wel altijd oraal bij hem. Uit eerdere relaties heb ik hele andere ervaringen met seks, toch elkaar willen plezieren en dingen proberen en ontdekken etc. Nu hebben we wel wat vaker seks maar omdat dat echte intiem zijn gevoel mist, lijkt het niet genoeg. Ik ben ook vaak afgewezen als ik hem in de stemming probeerde te krijgen, of sexy lingerie aantrok, vertelde dat ik zin in hem had of heel geil was. Hij gaf geen kick. Dan ga je zo enorm aan jezelf twijfelen. Seks is voor mij ook gewoon een belangrijk onderdeel van een relatie en hecht waarde aan die vorm van intimiteit.

Buiten dat mis ik gewoon andere dingen. Complimentjes die hij vroeger in veelvoud gaf, af en toe gewoon een klein cadeautje wat hij in het begin nog wel deed. We knuffelen wel vaak op de bank of in bed maar simpelweg lijkt dit voor mij gewoon niet genoeg. Ik ben ook nog begin 20 en wil niet een relatie op deze manier voor de komende 50 jaar.

Voor mij lijkt de enige optie nog uit elkaar gaan, het gevoel dat er nog iets veranderen gaat is wel weg ge-ebt. Maar soms vraag ik me af of ik ‘hoge’ eisen stel en niet gewoon blij moet zijn met de dingen die er wel zijn. Misschien ook wel omdat we een koophuis hebben en dat dan allemaal op ga geven. Terug naar mijn ouders moet en discussies moet aangaan over meubels, het huis etc.

Kortom ik weet niet hoe duidelijk mijn verhaal is maar ik heb zo het gevoel ‘vast’ te zitten tussen alles met hem willen, het aangeven en het niet krijgen. Wel weten dat dit misschien geen zin meer heeft maar het zo lastig vinden de knoop door te hakken. Omdat dit hem boos maakt en hij zegt alles voor me te willen doen en ik hem dan kwets en het dan voelt alsof ik de handdoek in de ring gooi.
Dit gaat echt niet beter worden. Je kunt er beter nu mee stoppen dan 10 jaar en twee kinderen verder.
Is het nu alleen geen goede seks of is het ook dat hij daar totaal aan voorbij gaat, je niet waardeert en het je graag naar de zin maakt?

Ik las in een ander topic een opmerking dat als je iemand klote gedrag even erbuiten liet, niemand echt naar was. Zo waar! Ik wil die op een tegeltje.

Zie het als leergeld en denk de volgende keer iets dieper na voor een huis koopt met een vreemde die in het begin al weinig moeite wou doen.
Dit topic komt zo ongeveer elke week voorbij dus je bent absoluut niet raar en je stelt ook geen hoge eisen. Blijkbaar liggen jullie behoeftes nogal ver uit elkaar. Het enige wat je kunt doen is erover praten en samen kijken of je dichter bij elkaar kunt komen en zo niet, de relatie beëindigen en iemand zoeken die beter bij je past.
Een koophuis en het gedoe om daar vanaf te komen, is nooit een reden om in een slechte relatie te blijven. Ja het zal een gedoe zijn, en ja het zal ook ff klote zijn om liefdesverdriet te hebben na de breuk, maar uiteindelijk zal het vooral een opluchting zijn. Jullie passen niet bij elkaar, en je bent veel te jong om in een matige relatie te blijven hangen.
Maar je mág gewoon de handdoek in de ring gooien als je de relatie niet meer ziet zitten. En ja, dat geeft nu even gedoe. Met verhuizen,en verdelen van spullen. Maar ja, dat is straks ook weer klaar. Niet echt redenen om dan maar te blijven plakken.
En hem kwetsen....ja, waarschijnlijk ontkom je daar niet aan. Dat hoort bij het leven. Wederom niet echt een reden om dan maar te blijven plakken.
Als je weg wil, ga je weg. De consequenties horen bij het volwassen zijn. Dat gaan jullie allebei wel overleven hoor.
Maar wat zegt hij ervan? En wat vindt hij van de seks? Hoe reageert hij als je aangeeft dat je je afgewezen voelt? Ik lees helemaal niet dat er echt een goed gesprek is geweest. Is hij bereid om jouw wensen tegemoet te komen? Wat hebben jullie er al aan gedaan? Vind dat hij er makkelijk mee weg komt door alleen te zeggen dat je de handdoek in de ring gooit. Wat is hij bereid te doen om dat te voorkomen?

Lijkt me geen fijne relatie als hij jouw behoeften en wensen negeert en er verder ook niks mee doet.
Dit wordt niet beter. Wat heb je aan zijn woorden, dat hij alles zou willen doen. Hij kan je geen goede seks geven.
raindance schreef:
30-09-2019 12:42
Maar wat zegt hij ervan? En wat vindt hij van de seks? Hoe reageert hij als je aangeeft dat je je afgewezen voelt? Ik lees helemaal niet dat er echt een goed gesprek is geweest. Is hij bereid om jouw wensen tegemoet te komen? Wat hebben jullie er al aan gedaan? Vind dat hij er makkelijk mee weg komt door alleen te zeggen dat je de handdoek in de ring gooit. Wat is hij bereid te doen om dat te voorkomen?

Lijkt me geen fijne relatie als hij jouw behoeften en wensen negeert en er verder ook niks mee doet.

Ik heb het idee dat hij seks minder belangrijk vind en als ik dat aangeef dan zegt hij dat dat niet zo is. Als ik aangeef dat ik me afgewezen voel of onzeker er van wordt, dan word dat afgedaan of het ligt gewoon dan aan mij want ik ben gewoon een onzeker mens.. terwijl ik juist wel redelijk in kan zien dat ik een leuke meid ben en daarom er vrij weinig van snap waarom simpele dingen zoveel moeite kosten. Goed gesprek is iets wat ik zeker ben aangegaan, maar vaak word er dicht geklapt en gewoon geen reactie gegeven of hij wordt boos. Hij zegt dat hij alles wilt doen om dit te voorkomen maar ik heb het al meerdere keren aangegeven (jaar geleden al) en wel vaker aangekaart maar het verandert gewoon niet. Dan zegt hij dat hij beter zijn best gaat doen op dat vlak maar alsnog als ik zijn oor fluister dat ik zin heb, is er gewoon geen reactie. Dan vraag iets van heb je wel zin in me en dan is het van ‘ik heb altijd zin in je’. Het is enorm lastig omdat het nu iets is waaruit blijkt dat er wat aan gedaan kan worden, maar waarom zou dat nu dan wel en al die eerdere keren dat ik het heb aangegeven niet.
SjakS schreef:
30-09-2019 12:23
Is het nu alleen geen goede seks of is het ook dat hij daar totaal aan voorbij gaat, je niet waardeert en het je graag naar de zin maakt?

Ik las in een ander topic een opmerking dat als je iemand klote gedrag even erbuiten liet, niemand echt naar was. Zo waar! Ik wil die op een tegeltje.

Zie het als leergeld en denk de volgende keer iets dieper na voor een huis koopt met een vreemde die in het begin al weinig moeite wou doen.
Ik heb inderdaad het gevoel gewoon niet gewaardeerd te worden. En het weinig uit maakt wat mijn behoeftes zijn of hoe ik graag onze relatie zou zien. En dan geeft hij nu aan er wat aan te willen doen maar ik heb dit al eerder aangegeven, hoe ver kan ik die woorden dan nog geloven en als hij het dan opeens zou doen. Zou het toch alleen maar zijn omdat dat mijn behoefte is, en ik geloof misschien heel stom dat dit soort dingen natuurlijk zouden moeten gaan. Uit eigen wil om aan elkaars behoeftes te willen voldoen en elkaar blij te willen maken.
RikM schreef:
30-09-2019 12:31
Dit topic komt zo ongeveer elke week voorbij dus je bent absoluut niet raar en je stelt ook geen hoge eisen. Blijkbaar liggen jullie behoeftes nogal ver uit elkaar. Het enige wat je kunt doen is erover praten en samen kijken of je dichter bij elkaar kunt komen en zo niet, de relatie beëindigen en iemand zoeken die beter bij je past.
Er over praten is al veelvuldig gebeurd, maar nu dingen naar je hoofd krijgen dat je iets weggooit. En dat de reden waarom ik dat doe nergens op slaat, omdat er zoveel meer is dan seks. Maar toch is het voor mij wel belangrijk en ligt dit bij hem denk ik anders al zegt hij dat dat niet zo is.
Jufjoke schreef:
30-09-2019 12:41
Maar je mág gewoon de handdoek in de ring gooien als je de relatie niet meer ziet zitten. En ja, dat geeft nu even gedoe. Met verhuizen,en verdelen van spullen. Maar ja, dat is straks ook weer klaar. Niet echt redenen om dan maar te blijven plakken.
En hem kwetsen....ja, waarschijnlijk ontkom je daar niet aan. Dat hoort bij het leven. Wederom niet echt een reden om dan maar te blijven plakken.
Als je weg wil, ga je weg. De consequenties horen bij het volwassen zijn. Dat gaan jullie allebei wel overleven hoor.
Door de manier waarop het nu gaat, voel ik me haast schuldig om meer te willen en een relatie te vinden waarin ik wel aan mijn behoeftes kom. Het voelt haast alsof dat verkeerd is. Want zoals hij dan zegt als je echt van iemand houdt is er niks onoverkomelijk.
Hij zou willen dat hij het wou. Maar libido en oprechte interesse zit in je karakter. Hij is zo niet. Elke keer dat jij erover begint is dat pijnlijk. Een beetje alsof hij elke keer tegen je zegt dat je wel een grote neus hebt. Doe je ook niets aan he!

Geen reden om dan bij elkaar te blijven hoor. Ook voor hem bestaat er vast iemand die wel met zo weinig toekan. Sterker nog die denkt misschien: oneee niet nu alweer!!

Jij hebt de verantwoording voor je eigen leven. Maakt iets je niet gelukkig ga op zijn minst proberen er wat aan te doen. Praten helpt niet. Nou dan moet je door. Of ongelukkig blijven. Dat kan ook.
Rebellion schreef:
30-09-2019 12:50
Ik heb het idee dat hij seks minder belangrijk vind en als ik dat aangeef dan zegt hij dat dat niet zo is. Als ik aangeef dat ik me afgewezen voel of onzeker er van wordt, dan word dat afgedaan of het ligt gewoon dan aan mij want ik ben gewoon een onzeker mens.. terwijl ik juist wel redelijk in kan zien dat ik een leuke meid ben en daarom er vrij weinig van snap waarom simpele dingen zoveel moeite kosten. Goed gesprek is iets wat ik zeker ben aangegaan, maar vaak word er dicht geklapt en gewoon geen reactie gegeven of hij wordt boos. Hij zegt dat hij alles wilt doen om dit te voorkomen maar ik heb het al meerdere keren aangegeven (jaar geleden al) en wel vaker aangekaart maar het verandert gewoon niet. Dan zegt hij dat hij beter zijn best gaat doen op dat vlak maar alsnog als ik zijn oor fluister dat ik zin heb, is er gewoon geen reactie. Dan vraag iets van heb je wel zin in me en dan is het van ‘ik heb altijd zin in je’. Het is enorm lastig omdat het nu iets is waaruit blijkt dat er wat aan gedaan kan worden, maar waarom zou dat nu dan wel en al die eerdere keren dat ik het heb aangegeven niet.
Wat een hork van een vriend heb je. Hij negeert je behoeftes, maakt je onzeker, geeft jou de schuld daarvan en neemt je totaal niet serieus.
Zijn manier van 'communiceren' is ook behoorlijk kinderachtig. Ik zou de woning in de verkoop gooien en verdergaan met m'n leven zonder dit prachtexemplaar.
De seks is nog nooit goed geweest en je dacht dat het na het kopen van een huis wel beter zou worden?
Forget it.
ik geef mn bek ook maar een douw
Als iemand een laag libido heeft, kan diegene daar meestal niets aan doen. Ik begrijp jou ook niet helemaal dat je dacht dat het wel beter zou worden, maar goed. Waarschijnlijk zit je vriend er ook wel mee en schaamt hij zich ervoor, vandaar ook zijn vreemde reacties. Maar hij is niet eerlijk naar jou toe en gedraagt zich kinderachtig, daar zou ik al gauw geen zin meer in hebben.
De seks zal niet meer of beter worden (zelfs al doet hij zijn best is die kans klein) en dan is hij er ook nog eens niet eerlijk over...sterker nog: hij geeft jou de schuld. Trek je conclusies.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 30-09-2019 13:17
4.25% gewijzigd
Rebellion schreef:
30-09-2019 12:56
Door de manier waarop het nu gaat, voel ik me haast schuldig om meer te willen en een relatie te vinden waarin ik wel aan mijn behoeftes kom. Het voelt haast alsof dat verkeerd is. Want zoals hij dan zegt als je echt van iemand houdt is er niks onoverkomelijk.
Zie je nou zelf hoe onzeker hij je al heeft gemaakt met zijn gedrag en vooral zijn manier van (niet) communiceren? Echt meid, maak het uit zodat de weg vrij is voor een écht leuke vent!
Een huis samen kopen is niet zomaar wat. Dan moet je er echt zeker van zijn dat het goed zit. Een relatie is een werkwoord wees elkaar trouw en kom er samen uit, alles bespreekbaar houden jullie leven samen.
Je kan nu wel als n klein kind gaan lopen stampen voor t gene wat je mist maar je kan ook naar de dingen kijken wat wel goed zit in jullie relatie..
Werk er aan en wees eerlijk tegen hem over je gevoel, daar heeft hij recht op.
Als het allemaal niet onoverkomelijk is. Waarom “maakt” hij dan niet gewoon even zin, doet hij wel even of het hem interesseert. Dat gaat niet..

Jij hebt andere behoeftes dan hij. Hij kan niet op een volwassen een eerlijke manier toegeven dat het er niet in zit. Dan ga je misschien weg en dat wil hij niet. Want hij heeft geen probleem! Maar iemand zo gijzelen getuigd van wel heel weinig respect.

Als hij geen kinderen wil en jij wel? Gaat hij dan ook zo draaien? Of word het dan ineens wel iemand die een ander behandeld zoals hij zelf behandeld wil worden?!
Eefje1985x schreef:
30-09-2019 13:21
Je kan nu wel als n klein kind gaan lopen stampen voor t gene wat je mist maar je kan ook naar de dingen kijken wat wel goed zit in jullie relatie..
Werk er aan en wees eerlijk tegen hem over je gevoel, daar heeft hij recht op.
Heb jij überhaupt de posts van TO wel gelezen?!
Communicatie zit jou zwakte succes
Of bespreek je zulke dingen liever met zijn moeder dan met hem zelf?
anoniem_386734 wijzigde dit bericht op 30-09-2019 13:34
50.36% gewijzigd
Herfstblaadje19 schreef:
30-09-2019 13:22
Heb jij überhaupt de posts van TO wel gelezen?!
Echt he?? Ik zat ook heel verbaasd dit te lezen.
Velen maken de fout de tekenen over het hoofd te zien die in het begin al duidelijk aanwezig waren dat iets niet goed zit. "Verandert wel" is in werkelijkheid "wordt erger" want in het begin zijn beiden nog het meest gemotiveerd. Dat taant altijd, dus het gaat erger worden.

Als je er niet uitkomt samen is inderdaad het enige de stekker er uit trekken. Beter nu dan na nog een paar jaar investeren en intussen je eigenwaarde verliezen.
Eefje1985x schreef:
30-09-2019 13:24
Communicatie zit jou zwakte succes
Of bespreek je zulke dingen liever met zijn moeder dan met hem zelf?
Waarom vind je dat als ik al aangeef het al meerdere keren besproken te hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven