Help! Leuke man, wat moet ik doen?
dinsdag 1 juli 2025 om 11:17
Ik ben na een scheiding (lange relatie) nu al een paar jaar single. Ik heb de scheiding verwerkt en het loopt op rolletjes allemaal. Ben ook best happy in mijn eentje met de kinderen. Ik was dus niet actief op zoek naar een nieuwe relatie, maar ik stond er wel open voor mocht ik echt een heel, heel, heel leuke man tegenkomen. Ik ontmoet heel veel mannen, maar geen van allen wekken speciale gevoelens op.
Tot een paar dagen geleden. Ik zag een oude bekende en ik kreeg zo'n bijzonder gevoel. Heel veel rust en aantrekkingskracht. Ik snap er niks van. Ben helemaal van de leg. Hij stuurde mij via via een heel neutraal berichtje en zo kreeg ik zijn nummer.
Toevallig was er later een aanleiding om even te appen en ik heb hem een berichtje teruggestuurd. Hij stuurde een lang bericht terug en ik heb ook weer geantwoord, maar nu ik het teruglees best wel een gesloten bericht. Wel leuk, maar niet met een opening erin. Ik weet van iemand anders dat hij me al langer leuk vindt en dat hij single is. Mijn laatste appje is nu bijna 2 dagen geleden. Ik ben best wel van slag, echt idioot. En heel irritant dat ik niet de coole persoon ben die ik op mijn werk en voor mijn kinderen wel ben, haha.
Het is 35 jaar geleden dat ik voor het laatst gedate heb. Help, wat moet ik nu doen? Een berichtje sturen over een random iets, wat nergens op slaat, maar wel de deur open zet? Ruimte geven en afwachten? Of gewoon een appje sturen dat het me leuk lijkt om eens bij te praten? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in dat omslachtige geapp, ik wil gewoon fysiek afspreken en kijken of er een connectie is. Maar ik wil ook niet te dicht op zijn nek zitten, ik houd wel van een man die de rust bewaart en mij de ruimte geeft om het rustig samen uit te zoeken. En hij is een rustige man. Denkt na voordat hij wat doet Maar ik ben ook totaal ongeduldig. Heeft er iemand advies?
Tot een paar dagen geleden. Ik zag een oude bekende en ik kreeg zo'n bijzonder gevoel. Heel veel rust en aantrekkingskracht. Ik snap er niks van. Ben helemaal van de leg. Hij stuurde mij via via een heel neutraal berichtje en zo kreeg ik zijn nummer.
Toevallig was er later een aanleiding om even te appen en ik heb hem een berichtje teruggestuurd. Hij stuurde een lang bericht terug en ik heb ook weer geantwoord, maar nu ik het teruglees best wel een gesloten bericht. Wel leuk, maar niet met een opening erin. Ik weet van iemand anders dat hij me al langer leuk vindt en dat hij single is. Mijn laatste appje is nu bijna 2 dagen geleden. Ik ben best wel van slag, echt idioot. En heel irritant dat ik niet de coole persoon ben die ik op mijn werk en voor mijn kinderen wel ben, haha.
Het is 35 jaar geleden dat ik voor het laatst gedate heb. Help, wat moet ik nu doen? Een berichtje sturen over een random iets, wat nergens op slaat, maar wel de deur open zet? Ruimte geven en afwachten? Of gewoon een appje sturen dat het me leuk lijkt om eens bij te praten? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in dat omslachtige geapp, ik wil gewoon fysiek afspreken en kijken of er een connectie is. Maar ik wil ook niet te dicht op zijn nek zitten, ik houd wel van een man die de rust bewaart en mij de ruimte geeft om het rustig samen uit te zoeken. En hij is een rustige man. Denkt na voordat hij wat doet Maar ik ben ook totaal ongeduldig. Heeft er iemand advies?
dinsdag 1 juli 2025 om 17:01
Dit. Wat heb je te verliezen?
En niet meteen over "de kar trekken binnen een relatie" gaan nadenken, zover is het nog lang niet.
Ik vraag me wel af hoe hij jou al langer leuk vindt, als jullie pas een paar dagen geleden weer contact kregen?
dinsdag 1 juli 2025 om 17:45
Het ergste wat er nu kan gebeuren is dat hij reageert met 'He Happening, dankjewel voor je uitnodiging, maar die sla ik toch af [om reden X]'. Dat is super zuur op het moment dat dat gebeurt. Maar dat kan je gewoon aan, het slijt (soms sneller dan je denkt) en dan is het ook maar duidelijk.
Tenzij een enthousiaste reactie stiekem nog veel erger is, want dan moet je er wat mee. Maar ook dat kan je aan, zelfs als het op dit moment nogal overwhelming voelt allemaal.
Dus go for it!
Tenzij een enthousiaste reactie stiekem nog veel erger is, want dan moet je er wat mee. Maar ook dat kan je aan, zelfs als het op dit moment nogal overwhelming voelt allemaal.
Dus go for it!
dinsdag 1 juli 2025 om 18:42
Waarom zo ingewikkeld met hints en inhaken. Stuur hem een bericht of bel hem even. Ik vind je leuk, heb je zin om samen iets te doen. Klaar...
dinsdag 1 juli 2025 om 18:54
Dit.jojojo schreef: ↑01-07-2025 15:18Hij heeft toch het voortouw genomen.
Via via is hij achter je nummer gekomen en heeft hij je een berichtje gestuurd. Daarna stuurde hij je nog een keer een bericht en zelfs een wat langer bericht, maar kreeg hij een wat gesloten bericht van je terug. Misschien heeft hij daar uit opgemaakt dat er verder geen interesse is en wil hij niet als wanhopig en opdringerig overkomen.
De bal ligt echt bij TO. Hij heeft de voorzet allang gegeven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 1 juli 2025 om 19:04
dinsdag 1 juli 2025 om 19:53
Had ik nou maar naar jullie geluisterd. Nu ben ik in een appgesprek verwikkeld dat helemaal gaat over dat ding op FB. En best leuk hoor, maar ik heb niet zo heel veel met dat onderwerp. Sjezus. Maar ik voel ook niet echt een opening voor een afspraak. Stom gedoe. Misschien is dat daten wel niks voor mij. Ik vind sowieso appen niks. Ik spreek mensen liever. Ik moet die draai ff zien te maken.
dinsdag 1 juli 2025 om 19:56
Die opening zul je echt zelf moeten creëren… je kan het gesprek toch wel een beetje sturen?Happening schreef: ↑01-07-2025 19:53Had ik nou maar naar jullie geluisterd. Nu ben ik in een appgesprek verwikkeld dat helemaal gaat over dat ding op FB. En best leuk hoor, maar ik heb niet zo heel veel met dat onderwerp. Sjezus. Maar ik voel ook niet echt een opening voor een afspraak. Stom gedoe. Misschien is dat daten wel niks voor mij. Ik vind sowieso appen niks. Ik spreek mensen liever. Ik moet die draai ff zien te maken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 1 juli 2025 om 19:59
Gewoon appen: we raken niet uitgepraat over veeteelt/diepzeeduiken/voetbal, zullen we binnenkort eens afspreken om er een drankje bij te drinken?Happening schreef: ↑01-07-2025 19:53Had ik nou maar naar jullie geluisterd. Nu ben ik in een appgesprek verwikkeld dat helemaal gaat over dat ding op FB. En best leuk hoor, maar ik heb niet zo heel veel met dat onderwerp. Sjezus. Maar ik voel ook niet echt een opening voor een afspraak. Stom gedoe. Misschien is dat daten wel niks voor mij. Ik vind sowieso appen niks. Ik spreek mensen liever. Ik moet die draai ff zien te maken.
dinsdag 1 juli 2025 om 20:00
Precies… TO: je maakt het jezelf niet echt makkelijk zo…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 1 juli 2025 om 20:01
He, Piet, het was eigenlijk een smoesje van me om weer met je te kunnen appen. Zullen we dit gesprek over die sigarenbandjes overslaan en een afspraakje plannen, als jou dat ook leuk lijkt ?Happening schreef: ↑01-07-2025 19:53Had ik nou maar naar jullie geluisterd. Nu ben ik in een appgesprek verwikkeld dat helemaal gaat over dat ding op FB. En best leuk hoor, maar ik heb niet zo heel veel met dat onderwerp. Sjezus. Maar ik voel ook niet echt een opening voor een afspraak. Stom gedoe. Misschien is dat daten wel niks voor mij. Ik vind sowieso appen niks. Ik spreek mensen liever. Ik moet die draai ff zien te maken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 1 juli 2025 om 20:04
dinsdag 1 juli 2025 om 20:47
Mijn date tips zijn waardeloos. Maar zelf ben ik ook een beller. Berichten vind ik lastig. Je kan alleen met een vertraging reageren en je voelt het gesprek niet aan omdat je de intonatie mist. Beter even bellen. Gelijk door de zure appel heen bijten en je weet waar je aan toe bent.
Het is ook een beetje leeftijd. Jongeren zijn gek op appen en houden helemaal niet van bellen.
Maar ik ben wel trots op je. Gewoon ervoor gaan. Het leven is te kort om af te wachten. Zelf heb ik ook al 20 jaar geen date gehad (5 jaar uit elkaar nu). Ik zou ook wel even spanning hebben om weer in het diepe te springen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in