Help! mijn vriend wil niet samen wonen .19 weken zwanger

14-02-2010 19:34 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, ben 34 jaar en zwanger van ons eerste kindje. mijn vriend wil niet samen wonen, terwijl ik dat wel graag zou willen, ook voor ons kindje om een normaal gezinnetje te vormen, mijn vriend komt nu langs wanneer hij zin heeft en krijg zo het idee dat ik dadelijk een alleenstaande mama word, ik ben hier echt heel verdrietig om.

en weet niet wat ik hiermee moet..mijn vriend wil echt niet! hij vind dat het beter gaat als we gewoon apart blijven wonen.zodat hij gewoon zijn eigen dingen kan doen en op tijd zn rust heeft. hem overhalen goed gesprek beginnen, argumenten bedenken enz het helpt allemaal niks. wie heeft er advies? een verdrietige aanstaande mama
Dit heb je niet besproken voordat je zwanger werd?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Waarom heb je dan geen anticonceptie gebruikt zolang je hem nog niet zover hebt dat ie bij je in wil trekken? Wil hij uberhaupt wel 'n kind?
quote:zonnetje07 schreef op 14 februari 2010 @ 19:34:

hallo, ben 34 jaar en zwanger van ons eerste kindje. mijn vriend wil niet samen wonen, terwijl ik dat wel graag zou willen, ook voor ons kindje om een normaal gezinnetje te vormen, mijn vriend komt nu langs wanneer hij zin heeft en krijg zo het idee dat ik dadelijk een alleenstaande mama word, ik ben hier echt heel verdrietig om.

en weet niet wat ik hiermee moet..mijn vriend wil echt niet! hij vind dat het beter gaat als we gewoon apart blijven wonen.zodat hij gewoon zijn eigen dingen kan doen en op tijd zn rust heeft. hem overhalen goed gesprek beginnen, argumenten bedenken enz het helpt allemaal niks. wie heeft er advies? een verdrietige aanstaande mama

En hoe kan jij straks je eigen ding nog doen en een beetje rust krijgen als er een kind is?

Hebben jullie samen gekozen voor deze zwangerschap?
Eh, hij komt alleen wanneer het hem uitkomt? Wil in eigen huis blijven slapen zodat hij normaal kan slapen? Eigen dingen blijven doen?

Je hebt geen relatie, hij is je vriend niet. Hij gebruikt je wanneer het hem uitkomt.
Je kan hem natuurlijk niet dwingen om samen te gaan wonen.

Hij zegt dat hij graag apart wil blijven wonen, zodat hij gewoon zijn eigen dingen kan doen en op tijd zijn rust heeft. Waarom zijn jullie dan uberhaupt aan kinderen begonnen??
Ik snap dat je weinig aan mijn oordeel hebt maar ik had hem denk ik gedumpt. Je kunt geen vader zijn als het je toevallig uitkomt....

Als hij wil dat je een alleenstaande moeder bent had ik ervoor gekozen om dit dan ook echt te zijn. Maar goed, dat is mijn mening. Vind het wel heel rot voor je!!!
Hebben jullie wel overlegd hoe jullie dat met jullie gezamenlijke kindje gaan doen? Half half bij jou en bij hem? Of komt de zorg alleen op jou neer?
Dat zeg ik....
quote:zonnetje07 schreef op 14 februari 2010 @ 19:34:

en op tijd zn rust heeft.

haha

haha wat een grapjas, en jij mag in je eentje het kind opvoeden?

Ben met lola en elninjoo eens dat het beter eerst besproken had moeten zijn maar meneer mag wel zijn verantwoordelijkheden nemen hoor...
Niemand is perfect, tot je verliefd op ze wordt...
Ik zou geen relatie willen met iemand die zo vrijblijvend denkt om te kunnen gaan met het vaderschap. Dan maar liever allenstaand.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je vriend zou het beste voor jou en je kind moeten willen. En dat lijkt me niet dit! Wat een lamstraal zeg. Wat vindt ie er eigenlijk zelf van dat hij vader wordt.

Kan me voorstellen dat je daar heel verdrietig over bent.

Hoe stelt hij zich dat voor dan, het verzorgen en opvoeden van een kind?
Jeetje, wat een stabiele basis om aan een kind te beginnen.

En je vriend vind ik geen knip voor de neus waard. Pff, zijn eigen dingen doen, zijn rust krijgen...is hij bejaard of zo?
we hebben een tijd geleden besloten om te gaan samen wonen, ben bij hem ingetrokken en we waren erover eens dat we aan kindjes zouden beginnen, ik was alleen snel zwanger en hij heeft daar heel veel moeite mee gehad.lang geduurd voordat hij bij draaide. ik kwam daarna al snel in het ziekenhuis te liggen(heb daar een maand gelegen) wegens extreme buikpijnen en bloedingen.ik was in die tijd natuurlijk niet de allergezelligste vriendin en hij voelde zich tekort gedaan afgwezen. ik had teveel pijn maakte me teveel zorgen. toen ik weer naar huis mocht heeft hij gezegd dat hij niet meer wilde samen wonen.
Ben je ongepland zwanger geraakt soms?

Als jij eens "je eigen dingen wilt gaan doen" en "aan je rust toe wilt komen", ontfermt hij zich dan over jullie kind?

Denk het niet...

Je wordt inderdaad een alleenstaande mama. Papa komt alleen af en toe langs voor een wip ofzo.

Hij klinkt ook erg sociaal in je laatste posting. Ik denk dat je beter af bent alleen met je kindje. Sterkte!
TO....je was niet gezellig omdat je in angst zat voor een miskraam en nu wil ie niet meer samenwonen??

Opbokken met die gozer je bent beter af alleen. Jammer dat je dit niet eerder hebt opgemerkt wat een egoïstische hork hij is.
Als je net een baby hebt kun je nou eenmaal zeer beperkt je eigen dingen doen en heb je ook niet veel rust. Dat geldt voor alle jonge ouders, waarom denkt hij recht te hebben op een uitzonderingpositie?
Dat is geen relatie die je hebt, die man doet waar hij zin in heeft. Je wordt gewoon gebruikt als het hem uitkomt.

Heel snel een streep onder zetten en jezelf voor bereiden op het alleenstaande moederschap: kinderdagverblijf regelen, ex-vriend baby laten erkennen bij de gemeente en daarna advocaat regelen voor de kinderalimentatie en omgangsregeling vast te laten leggen.
Trouwens, nog belangrijker, ik vind het al raar dat je überhaupt apart wíl wonen van je eigen kind. Dat zou voor mij al een complete afknapper zijn.
Trouwens, nog belangrijker, ik vind het al raar dat je überhaupt apart wíl wonen van je eigen kind. Dat zou voor mij al een complete afknapper zijn.
Hoe lang zijn jullie al samen dan?

Als hij zich nu al niet kan inleven in een zwangere vrouw, dan zal het helemaal niets worden als jullie een kindje krijgen.

Zou je trouwens hoofdletters willen gebruiken? Dit leest zo lastig.
quote:zonnetje07 schreef op 14 februari 2010 @ 19:44:

... ik was in die tijd natuurlijk niet de allergezelligste vriendin en hij voelde zich tekort gedaan afgwezen...wat een lamlul! Hij zou een trap onder zijn egocentrische kont moeten krijgen!
For sale: Guitar. No strings attached.
Ben jij toevallig per ongeluk expres zwanger geworden om je vriend aan je te binden?
quote:Notebook schreef op 14 februari 2010 @ 19:47:

Ben jij toevallig per ongeluk expres zwanger geworden om je vriend aan je te binden?Misschien moet jij even leren lezen.
Ik hoop dat dit niet echt is. Ongelooflijk wat een jackass...
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Je hebt een maand in het ziekenhuis gelegen en hij voelt zich te kort gedaan?

Hm, hoeveel redenen heb je nog nodig om te bedenken dat dit een no go is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven