Help, verliefd!

31-08-2011 20:32 1057 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
TUURLIJK moet je ervoor gaan! Hij is single, binnenkort geen collega meer. Je doet niks verkeerd. Als hij weg gaat en je doet niets blijf je je het altijd afvragen. Je zou te horen kunnen krijgen dat hij geen interesse heeft, maar dan weet je waar je aan toe bent toch en je hoeft hem toch niet meer te zien zodra hij weg is, dus je ook niet te generen dan... MAAR de kans is er ook dat hij best wel een keer met je wilt daten! Super eng en spannend, maar de zenuwen zeker waard!!! Succes!
Ja, wat moet je doen... Misschien kun je op zijn laatste dag een kaart geven. Net voor jij zelf of voor hij de deur uit loopt... En dan een beetje nonchalant. Dat hij een fijne collega was. Dat je hem best beter zou willen leren kennen nu hij geen collega meer is... Of ben je opzoek naar iets ontzettend origineels? Dan moet je niet bij mij wezen, haha...
Sorry, het klinkt niet echt alsof dit een heel wederzijdse liefde is. Vanwege zijn positie heeft hij al aantrekkingskracht, en niet alleen op jou, zo blijkt. Hij is vriendelijk, maar blijft op afstand en heeft verder nooit laten doorschemeren meer voor jou te voelen.

Van een vraag 'ga je nog op stap?' spettert de verliefdheid ook niet echt af, dus als dat het meest spectaculaire is wat er gebeurd is tussen jullie, zie ik het niet gunstig in.

Als een man écht iets wil, dan maakt hij dat kenbaar; op dezelfde werkvloer of niet. Wanneer hij uit zichzelf niet over de brug komt voor hij bij jullie weggaat, en je - al dan niet subtiele - hints geeft, zou ik het erbij laten.
Je kunt overigens wel jouw gevoelens opbiechten met als argument 'anders blijf je je het altijd afvragen', maar vergeet niet dat een afwijzing echt bepaald leuk is en niet goed voor je zelfvertrouwen. Je moet je afvragen of je dat risico wilt nemen als je zo weinig aanwijzingen hebt dat de liefde wederzijds is.
quote:Aureel schreef op 31 augustus 2011 @ 20:50:

Hij is vriendelijk, maar blijft op afstand en heeft verder nooit laten doorschemeren meer voor jou te voelen.

Nee, dat noemt men dus professioneel!

Geef hem op de laatste dag een bon voor een etentje of drankje...
Het kan toch zo zijn dan hij haar nog nooit zo heeft bekeken. En dat wel gaat doen als zij hem duidelijk maakt dat ze hem wel interessant vindt :-)
Dankjewel Bubbles en Aureel, voor jullie reacties. Het is grappig om jullie verschillende reacties te lezen, omdat jullie eigenlijk de twee gedachte die afwisselend door mijn hoofd spoken weergeven. Ik ben het eigenlijk met je eens Aureel. Als hij mij leuk vindt, dan zou hij dat wel laten merken. Aan de andere kant, ik sla wel totaal dicht en wil zo graag dat hij niet merkt dat ik hem leuk vind, dus zou het kunnen (hoopt het een kleine beetje heel stiekem) dat hij ervan uitgaat dat ik hem gewoon niet zie zitten? Of is dit te ver gedacht?
Zouww kunnen, maar lijkt me eerder een mogenlijkheid dat hij gewoon niet zo naar collega's kijkt... Ik ben ook wel eens ineens op een jongen gevallen die ik al jaren kende, omdat ik hem ineens anders ging bekijken...
quote:Bubbles777 schreef op 31 augustus 2011 @ 20:56:

Het kan toch zo zijn dan hij haar nog nooit zo heeft bekeken. En dat wel gaat doen als zij hem duidelijk maakt dat ze hem wel interessant vindt :-):-) Maar werkt dit bij (dit soort) mannen zo? Kijk, hij is vrij zelfverzekerd denk ik. Ziet er goed uit, kan denk ik wel elke vrouw meekrijgen. Wat ik hiermee wil zeggen, denk je niet dat hij actie zou hebben ondernomen als hij mij leuk vind?
Ik ken hem niet, maar ik blijf zeggen er is maar één manier als je er echt achter wilt komen... En misschien vindt hij je nog niet leuk op die manier, maar daar zijn dates toch voor... Elkaar leren kennen... Je hoeft niet persé zoals jij als verliefd te zijn voor de eerste date. Dat kan ook later nog komen... soms begint het met liefde op het eerste gezicht van beide kanten, maar lang niet altijd... Toch?
Dat is waar Bubbles :-)

Maar vind je (jullie) dat ik dus beter pas 'actie kan ondernemen' als hij weggaat? Of kan het nu ook tijdens de laatste weken dat hij bij ons kantoor is?
Ik probeer me in te leven. Als het wel positief uitpakt kun je je niet meer op je werk concentreren. Als het niet positief uitpakt voel je je niet gemakkelijk met hem constant in je buurt denk ik. En moet je hem nog steeds onder ogen komen. In beide gevallen zou ik wachten. Wat dat betreft komt het eigenlijk echt goed uit dat hij weg gaat. Duurt het nog erg lang dan?

Kijk, als je nou een sterk gevoel had dat hij jou ook leuk vindt, was het anders. Had je het best nu kunnen wagen... Maar het kan nu echt alle kanten op.

Maar allemaal mijn mening...
Het duurt nog een kleine maand voordat hij weggaat... En idd, het kan alle kant opgaan. En een afwijzing maakt het inderdaad ongemakkelijk, maar nu is het ook niet echt prettig werken als ik heel eerlijk ben... haha.

Ach, het heeft trouwens ook zo zijn voordelen hoor, verliefd zijn. Loop de hele dag met een big smile. En soms denk ik ook weleens, ik ga heus niet dood van een blauwtje lopen.
Heerlijk verliefd zijn... Maar soms ook lastig... Soms ligt de grens tussen gezonde spanning en stress dicht bij elkaar... Laat je ons nog horen hoe het gaat en wat je besluit? Ik duim voor je! Weet je wat grappig is. Ik heb er meteen een beeld van.... Een lekker ding, in een mooi pak, haha!
Zeker houd ik jullie op de hoogte! Ik zie hem morgen weer, het lekkere ding in pak. :-)
hahahaha, mwah, komt in de buurt...
quote:Aureel schreef op 31 augustus 2011 @ 20:52:

Je kunt overigens wel jouw gevoelens opbiechten met als argument 'anders blijf je je het altijd afvragen', maar vergeet niet dat een afwijzing echt bepaald leuk is en niet goed voor je zelfvertrouwen. Je moet je afvragen of je dat risico wilt nemen als je zo weinig aanwijzingen hebt dat de liefde wederzijds is.Sorry heb nog niet het hele topic doorgelezen, máár... niks zo onaantrekkelijk dan iemand die je ""opbiecht" verliefd te zijn ipv je te veroveren.
Je kunt hem op zijn laatste dag mee uitvragen, al zegt ie nee hoef je hem daarna nooit meer te zien. En er weegt geen enkel professionieel aspect meer mee.
Oké, maar even een praktische vraag. Op zijn laatste dag mee uit vragen, welk moment is daar het meest geschikt voor? Er zal sowieso een afscheidsborrel zijn, alle aandacht zal dan vanzelfsprekend op hem gericht zijn. Is het dan niet raar als ik met zo'n vraag kom? Of moet ik hem de avond ervoor mailen zodat hij er dan eventueel op terug kan komen tijdens de borrel? Of is dat stom? Volgens mij maak ik het ingewikkelder dan het is...
Oh Phileine, ik zit je topic te lezen en ben me helemaal aan het inleven, haha! Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het ontzettend lastig is om te bepalen wat je hiermee moet doen!

Moeilijk.. Het verhaal kan echt twee kanten op gaan. Je zegt al dat meerdere vrouwen hem leuk vinden en daar geen doekjes om winden. Kan me de gedachte 'waarom zou hij mij uitgerekend dan leuk vinden?' heel goed voorstellen. Maar aan de andere kant, als hij echt zo professioneel is als de indruk die ik zo krijg van jouw verhaal, kan het goed dat hij heus wel een keer een drankje met je zou willen nuttigen

Ik denk dat als je hem echt zo leuk vindt, je de stoute schoenen moet aantrekken en hem mee uit vragen! Zoals hiervoor al werd geschreven, anders blijf je jezelf altijd afvragen 'wat als....?!'.

Is zijn werk e-mailadres alles wat je van hem hebt? Heb je regelmatig zakelijk e-mail contact met hem? 'zoek' anders iets waar je hem over kunt mailen, en dan kun je afsluiten met de vraag of hij het jammer vindt om weg te gaan, of gewoon dezelfde vraag te stellen als hij aan jou deed, of hij nog leuke plannen heeft voor het weekend. Als hij jou ook leuk vindt dan reageert hij daar denk ik wel op, hoor! Je geeft hem dan immers een opening!

Wat je ook kunt doen maar wat wel iets riskanter is, is tijdens zijn afscheidsborrel blijven 'hangen' tot hij weg gaat? Zorg je er voor dat je jouw auto naast de zijne parkeert 's ochtends zodat jullie daar samen heen moeten lopen? Of als jullie fietsen i.v.m. de borrel, je ventiel 's ochtends een beetje open draaien zodat je band 'lek' is na de borrel en hij je een lift moet geven? (Stop dan wel zo'n klein fietspompje in je tas voor als het hele verhaal mislukt, haha, stel je voor!).
quote:phileinex schreef op 31 augustus 2011 @ 22:49:

Oké, maar even een praktische vraag. Op zijn laatste dag mee uit vragen, welk moment is daar het meest geschikt voor? Er zal sowieso een afscheidsborrel zijn, alle aandacht zal dan vanzelfsprekend op hem gericht zijn. Is het dan niet raar als ik met zo'n vraag kom? Of moet ik hem de avond ervoor mailen zodat hij er dan eventueel op terug kan komen tijdens de borrel? Of is dat stom? Volgens mij maak ik het ingewikkelder dan het is...

Je verliefdheid spat van het scherm haha, leuk!

Maar het is toch nooit stom om mee uit gevraagd te worden? Ik zou gewoon een moment uitkiezen dat er in ieder geval geen collega's staan mee te luisteren en bv. zeggen dat je het jammer vindt dat ie weggaat en vragen of ie zin zou hebben een keertje met zijn tweetjes wat te gaan drinken.

Tuurlijk kan je het ook per mail vragen de avond ervoor, maar volgens mij ga je dan kapot van de spanning als je het gewoon face to face vraagt heb je meteen een antwoord.

Doen hoor! Maakt niet uit hoe, maar anders zul je het je altijd afvragen!
Ik zou ook de stoute schoenen aantrekken. In het ergste geval wijst hij je af, moet jij je trots van vloer oprapen en zie je hem nooit meer terug. Maar dan heb je het wel geprobeerd!
Ik zou ervoor gaan hoor, hij gaat toch weg. Als jullie nog zouden moeten samenwerken, is het niet verstandig om een relatie aan te gaan (als het al zover komt). Maar gezien het feit dat hij over een paar weken toch weg gaat, kan je hem echt wel vragen om een keer een borrel met je te drinken ofzo. Leuk toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven