Help :(

26-08-2010 13:41 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
einde topic
Dewia, als je hebt gevoel hebt vast te zitten (o.a. door jouw cultuur) ga dan naar een forum waar Hindoestaanse vrouwen zitten. Vraag daar hoe zij het hebben gedaan. Zoek hulp.
quote:Madhe schreef op 26 augustus 2010 @ 15:43:

[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens, met nadruk met de vetgedrukte zinnen. Daarnaast is 22 in sommige gevallen niet te jong om te trouwen, in dit geval duidelijk wel.

TO, je bent emotioneel nog lang niet volwassen, en dat moet je eerst zijn voordat je een huwelijk instapt. Zet die trouwerij en dat huwelijk in de koelkast totdat jullie daar wel aan toe zijn. Of jullie ooit samen gaan trouwen zie je gaandeweg wel, maar nu heb je even belangrijkere dingen aan je hoofd.

Je vriend komt trouwens wel volwassen over, hij draagt zijn verantwoordelijkheden en heeft eigenwaarde, zijn prioriteit is zichzelf, niet een ander.

Dat hij zich eenzaam voelde kan ook een onhandige uiting zijn waarmee hij had willen zeggen; Ik wil je graag bij je hebben. Dat kan ook anders zijn, dat weet ik niet, maar ik geef hem in deze toch echt compleet het voordeel van de twijfel.

Stel je verwachtingen van het leven en relaties bij. Bedenk wat je wilt, terwijl jij jezelf prioriteit maakt en jezelf waardevol gaat vinden. Spreek af met vriendinnen, dan maar wat meer moe, je kunt altijd nog op een luie zondag wat rondlummelen om even bij te tanken. Het is het waard. Echt waar.maar hoe doe je dat ?? jezelf een perioriteit ? kan het ook zijn dat jezelf zo niet in elkaar zit en dat het daarom zo gaat ?
quote:wanda_p schreef op 26 augustus 2010 @ 15:07:

[...]

Het hoe en waarom doet niet ter zake. Jij bent niet tevreden over je relatie. Je vriend ook niet, want die stond pas geleden nog op het punt om vreemd te gaan met zijn ex. Waarom zou je dan in g**snaam gaan trouwen? Om elkaar het leven nog meer zuur te maken?Is dat zo? Of is TO zo afhankelijk van haar partner dat ze elk contact als alarmbel ziet en hij haar daarom niets vertelde?
quote:Madhe schreef op 26 augustus 2010 @ 15:59:

[...]

Is dat zo? Of is TO zo afhankelijk van haar partner dat ze elk contact als alarmbel ziet en hij haar daarom niets vertelde?

Dat was zo, hij zou die dag naar me toe komen om me te helpen

toen belde hij af omdat hij met spoed naar zn werk moest

maar later gaf hij hij aan dat hij niet naar zn werk was geweest maar iets met zijn ex was gaan drinken omdat hij het de laatste tijd niet meer fijn vond onze relatie
Ik geef het op. Ik heb een aantal vragen al meerdere keren gesteld. Of je wilt niet antwoorden, zeg dat dan gewoon, of je antwoordt bewust selectief. Kan beide. Eroverheen lezen constant volgens mij niet.

Het ga je goed.
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 15:50:

[...]

maar hoe doe je dat ?? jezelf een perioriteit ? kan het ook zijn dat jezelf zo niet in elkaar zit en dat het daarom zo gaat ?

Nee, dat kan niet. Want eigenlijk zit het in de mens om de basale behoeften (die dus uit jezelf komen) bevredigd te willen zien. Als je honger hebt wil je eten. Als je gelukkig wil zijn, moet je dus die keuzes maken die je de grootste kans op geluk brengen.

Jezelf op nummer één zetten doe je dus onder ander door de verantwoordelijkheid voor jezelf en je gevoelens aan te gaan, niet af te schuiven bijvoorbeeld zoals je nu doet door een reden te zoeken waarom je het niet doet. (het zit niet in me).

Jij moet de rest van je leven met jezelf door, daar kun je niet voor kiezen, dat is nu eenmaal zo. Maak er daarom het beste van. Zorg goed voor jezelf, ben lief voor jezelf, denk goed over jezelf.

Jouw gedrag en denkwijze heeft invloed op hoe anderen met je omgaan en op hoe je leven eruit ziet. Besef dat. Dan zorg je er namelijk automatisch voor dat je alles in het werk stelt om er het beste van te maken, om de juiste keuzes te maken.
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 16:02:

[...]

Dat was zo, hij zou die dag naar me toe komen om me te helpen

toen belde hij af omdat hij met spoed naar zn werk moest

maar later gaf hij hij aan dat hij niet naar zn werk was geweest maar iets met zijn ex was gaan drinken omdat hij het de laatste tijd niet meer fijn vond onze relatie

Dus, hij merkte dat hij zich bij jou niet fijn voelde en vluchtte daarom weg in contact met zijn ex, maar er is niets gebeurt en hij biechtte het je eerlijk op?

Oh, en zoals Thee al tig keer vraagt. Hoe zit het met jullie seksleven? Zit jullie seksuele relatie nog goed?

En doe je wel eens iets leuks voor hem? (volgens mij was daar al een antwoord op. Nee namelijk, want daar ben je te moe voor).
quote:Madhe schreef op 26 augustus 2010 @ 16:13:

[...]

Dus, hij merkte dat hij zich bij jou niet fijn voelde en vluchtte daarom weg in contact met zijn ex, maar er is niets gebeurt en hij biechtte het je eerlijk op?

Oh, en zoals Thee al tig keer vraagt. Hoe zit het met jullie seksleven? Zit jullie seksuele relatie nog goed?

En doe je wel eens iets leuks voor hem? (volgens mij was daar al een antwoord op. Nee namelijk, want daar ben je te moe voor).

ja hij biechtte eerlijk op, verder was er niet gebeurd..

seks leven is nu op een laagpitje want ik heb dan een soort gevoel als hij bv zin heeft doet hij heel lief tegen me en komt dan m et me knuffelen en onder deze omstandigheden had ik niet erg veel zin en was heel moe
dewia, jij realiseert je toch wel dat als je die bruiloft door gaat zetten dat jij straks ook in je eentje die scheiding mag regelen?

sorry hoor, maar jouw aanstaande klinkt nou niet echt als een lot uit de loterij. 'maar hij is lief' -- kun je ook een hond nemen.
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 16:23:

seks leven is nu op een laagpitje want ik heb dan een soort gevoel als hij bv zin heeft doet hij heel lief tegen me en komt dan m et me knuffelen en onder deze omstandigheden had ik niet erg veel zin en was heel moe

Dus als hij lief doet en je een beetje probeert te verleiden hoeft het van jou niet meer, die seks. Hoe moet hij het dan aanpakken, je aan je haren het bed insleuren en je ruw nemen?

Ik vind lief doen en knuffelen niet een heel vreemd begin van voorspel.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 26 augustus 2010 @ 16:37:

[...]

Dus als hij lief doet en je een beetje probeert te verleiden hoeft het van jou niet meer, die seks. Hoe moet hij het dan aanpakken, je aan je haren het bed insleuren en je ruw nemen?

Ik vind lief doen en knuffelen niet een heel vreemd begin van voorspel.nee ik bedoel dat ik dat juist fijn vind en omdat zo lsng mogenlijk vast wil houden het echte gebeuren zo lang mogenlijk uitstel
Kan je dan niet lief doen en knuffelen na het vrijen dan?

En vind jij vrijen niet fijn?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Oké, nog 1 poging.

Je mag dus NIET zelfstandig wonen.

Je mag wél ongehuwd samenwonen, zelfs met iemand die niet Hindoestaans is.

Je mag seksueel actief zijn voor het huwelijk (misschien niet van je ouders maar blijkbaar wel van jezelf)

Je kunt eigenlijk de relatie niet verbreken, niet passend in jouw cultuur maar hebt al een paar keer op het punt gestaan.

Je bent continu moe/afwachtend/afhankelijk, vindt dat je vriend je 'liefdestank' te weinig vult en ziet in hem geen partner die je geeft wat je wilt/nodig hebt/denkt nodig te hebben....

én

Je bent een huwelijk aan het voorbereiden.

Volgens mij is dit een redelijke samenvatting.

Komen er toch nog 3 vragen in me op.

Hoe sta jij zelf in het Hindoestaanse geloof/de cultuur?

Wat zou er gebeuren/is het ergste dat er kan gebeuren als je wél voor jezelf kiest, de relatie verbreekt en zelfstandig gaat wonen?

Zie je jezelf oud worden met deze man met evt. kinderen of blijf je dan maar bij hem omdat het niet gepast is?

Meid, je bent 22!!!
quote:thee schreef op 26 augustus 2010 @ 16:44:

Oké, nog 1 poging.

Je mag dus NIET zelfstandig wonen.

Je mag wél ongehuwd samenwonen, zelfs met iemand die niet Hindoestaans is.

Je mag seksueel actief zijn voor het huwelijk (misschien niet van je ouders maar blijkbaar wel van jezelf)

Je kunt eigenlijk de relatie niet verbreken, niet passend maar hebt al een paar keer op het punt gestaan.

Je bent continu moe/afwachtend/afhankelijk, vindt dat je vriend je 'liefdestank' te weinig vult en ziet in hem geen partner die je geeft wat je wilt/nodig hebt/denkt nodig te hebben....

én

Je bent een huwelijk aan het voorbereiden.

Volgens mij is dit een redelijke samenvatting.

Komen er toch nog 3 vragen in me op.

Hoe sta jij zelf in het Hindoestaanse geloof/de cultuur?

Wat zou er gebeuren/is het ergste dat er kan gebeuren als je wél voor jezelf kiest, de relatie verbreekt en zelfstandig gaat wonen?

Zie je jezelf oud worden met deze man met evt. kinderen of blijf je dan maar bij hem omdat het niet gepast is?Thee, ik heb een halfslachtige poging voor je gedaan om antwoorden te krijgen Mocht je nu weer geen antwoord krijgen dan probeer ik het ook wel weer een keer, maar ik geef geen garanties, want zoals je ziet vergeet ik meer dan de helft.
Heb de indruk dat Dewia van de vrijgevochten Viva dames tips en trucks wil om haar relatie gaande te houden. Zo werkt het niet. Dewia, je moet uit jezelf beginnen.
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 16:23:

[...]

ja hij biechtte eerlijk op, verder was er niet gebeurd..

seks leven is nu op een laagpitje want ik heb dan een soort gevoel als hij bv zin heeft doet hij heel lief tegen me en komt dan m et me knuffelen en onder deze omstandigheden had ik niet erg veel zin en was heel moeWaar haal je dan vandaan dat hij op het punt stond vreemd te gaan? Mijn god, je mag in je handen knijpen met die vent. Hij heeft het moeilijk en zoekt een vlucht búiten de relatie die hij op tijd afkapt, maar heeft donders goed door dat hij bij jou moet zijn, omdat hij met jou een relatie heeft en met jou verder wil. Wat wil je nog meer?

Betreft de seks; Hij doet lief als hij zin heeft, hij probeert jou de intimiteit te geven die vrouwen vaak nodig hebben om opgewonden te worden en zin te krijgen in seks. En jij wijst hem af. Veel mannen doen dat zo, (vooral bij mannen die niet zo aanhalig/knuffelig/plakkerig zijn valt dit op). Dat is tenminste mijn ervaring, waar ik overigens geen probleem mee heb.

Als dingen je dwars zitten, moet je je scheur opentrekken (de bovenste) in plaats van dit meer ruimte geven zodat het ook jullie intimiteit kan beschadigen zoals het nu doet. Hij kan werkelijk niets goed doen in je ogen, want overal heb je commentaar op en je wijst hem steeds af. Ik vind je een nare vriendin, en ik heb haast medelijden met je vriend. Serieus.
quote:bittermoon schreef op 26 augustus 2010 @ 16:32:

dewia, jij realiseert je toch wel dat als je die bruiloft door gaat zetten dat jij straks ook in je eentje die scheiding mag regelen?

sorry hoor, maar jouw aanstaande klinkt nou niet echt als een lot uit de loterij. 'maar hij is lief' -- kun je ook een hond nemen.Lees eens meer Bittermoon, misschien verander jij ook van gedachten. De openingspost geeft weinig inside info, die later in het topic wel tevoorschijn komt, en waardoor alles ineens helemaal anders blijkt te zitten.
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 16:40:

[...]

nee ik bedoel dat ik dat juist fijn vind en omdat zo lsng mogenlijk vast wil houden het echte gebeuren zo lang mogenlijk uitstelHoe stel je dat uit? Door gewoon geen echte seks te hebben? Of door aan te geven hoe fijn je dat vindt en dat je wilt dat dat wat langer duurt?
quote:Madhe schreef op 26 augustus 2010 @ 16:46:

[...]

Thee, ik heb een halfslachtige poging voor je gedaan om antwoorden te krijgen Mocht je nu weer geen antwoord krijgen dan probeer ik het ook wel weer een keer, maar ik geef geen garanties, want zoals je ziet vergeet ik meer dan de helft. You will be forgiven
De dochter van een vriendin heeft eerst samengewoond met een hindoestaanse man, toen kindje, toen pas trouwen.

Volgens mij moet je gewoon doen waar jij zin in hebt. Want ik vind het krom: Niet zelfstandig wonen en wél ongetrouwd mogen samenleven???
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 14:52:

ik mag niet van mn ouders en fam. alleen zelfstandig wonen

Je bent meerderjarig en je woont in Nederland. Dan mag je gewoon zelfstandig wonen. Je ouders en je familie (en je vriend) hebben daar niks over te zeggen. Je hebt een fulltime baan, dan moet je toch een woning kunnen huren of kopen?

Je wilt misschien niet zelfstandig wonen of een einde maken aan een relatie die je ongelukkig maakt. Dat is een andere zaak. De keuze hoe jij je leven inricht is helemaal aan jou.
wanda, zoals ik het lees wordt dan soort uit de familie gezet.
Ik denk dat de druk van Dewia's achtergrond wordt onderschat. En Dewia wil het niet toegeven. Daarom zit ze ook hier op het VF, ze woont samen met een NL man en wil leren hoe zich dan te gedragen.

Dat zal niet lukken. Dewia is op een bepaalde manier opgevoed en zal van binnen uit moeten veranderen, als ze dat al zou willen.

Hoe goed bedoeld hier alles ook is, ze heeft hier niets aan. Dewia, nogmaals, zoek hulp en info bij Hindoestaanse vrouwen die hetzelfde mee hebben gemaakt.
quote:thee schreef op 26 augustus 2010 @ 17:01:

wanda, zoals ik het lees wordt dan soort uit de familie gezet.Is dat erg als je een familie hebt die je een ongelukkig huwelijk opdringt? Waarom zou je je hele leven ongelukkig zijn omdat je familie het wil? Waarom zou Dewia niet gelukkig zelfstandig mogen wonen en wel ongelukkig ongehuwd samenwonen? Wat is dat voor onbegrijpelijke driedubbele moraal?
quote:Aubrey schreef op 26 augustus 2010 @ 17:07:

Dat zal niet lukken. Dewia is op een bepaalde manier opgevoed en zal van binnen uit moeten veranderen, als ze dat al zou willen.

Ik ken Dewia's achtergrond niet (en natuurlijk weten wij ook bijna niets van haar situatie af na een paar berichten op een forum). Ik denk dat Dewia veel sterker is dan ze denkt. Ze heeft een baan van 40 uur, vast ook een opleiding gedaan. Dan heb je al erg veel prés!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven