Help :(

26-08-2010 13:41 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
einde topic
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 14:49:

[...]

ik denk dat je wel gelijk hebt.

ik werk 40 uur hij ook ik werk op kantoor hij in de bouw.

hij moet 's morgens op 5 uur op ik moet 10 uur op mn werk zijn. Hij doet huishouden en kookt en daar naast verwacht ik van hem om ook nog attent te zijn. terwijl hij moe is en ook nog dingen te regelen voor de bruiloft. misschien komt het omdat ik hem niet help met het huishouden en dat hij dan eigenlijk niet zoveel zin heeft om dan nog iets voor ons samen te doen..

Een bruiloft regelen doe je samen dat is 1 ding wat zeker is!

Dus daar zou ik hem zeker op aan spreken!

Aan de andere kant kan je ook om 7uur je bed uitkomen en een uurtje poetsen en als hij dan kookt is iedereen op dat gebied ook weer gelukkig, en ik denk dat je hem ontlast.

In de bouwwerken is ook niet niets!

Ik denk dat jullie relatie niet eens zo slecht is als ik in eerst instantie dacht!

Communicatie is denk ik het grootste probleem!

Maar bedenk je wel goed wat je voelt en of je oud wilt worden met deze jongen, het is je eerste viendje?

Trouwen kan altijd nog ontdek de wereld eens samen of alleen!

Maar ga alsjeblieft iets leuks doen naast je werk, het zal je echt goed doen!
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 14:52:

[...]

ik mag niet van mn ouders en fam. alleen zelfstandig wonen

Waarom niet?

Heb je een beperking of vinden ze je daar te jong voor.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
odi et amo
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 14:52:

[...]

ik mag niet van mn ouders en fam. alleen zelfstandig wonen

en je mag wel trouwen?

misschien heb ik het mis we hebben het hier toch over jou leven?

Daar hoef je naar je 18de echt geen toestemming voor te vragen aan wie dan ook!

Of er moeten andere dingen spelen, maar dat vind ik het nog vreemd dat je wel mag trouwen!

Heb je een geloof?(of je fam.)
quote:lamaatje schreef op 26 augustus 2010 @ 15:00:

[...]

Waarom niet?

Heb je een beperking of vinden ze je daar te jong voor.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

nee ik ben hindoestaans en in mij fam. is het ongepast.

ik ben 22 en hij 25
Dewia, je woont nu ongehuwd samen. Is dat de reden dat je geen contact meer hebt met je familie, dat zij dat niet goedkeuren? Voel je je daarom vast zitten?

Hij doet huishouden en kookt en daar naast verwacht ik van hem om ook nog attent te zijn. terwijl hij moe is en ook nog dingen te regelen voor de bruiloft. misschien komt het omdat ik hem niet help met het huishouden en dat hij dan eigenlijk niet zoveel zin heeft om dan nog iets voor ons samen te doen..Het hoe en waarom doet niet ter zake. Jij bent niet tevreden over je relatie. Je vriend ook niet, want die stond pas geleden nog op het punt om vreemd te gaan met zijn ex. Waarom zou je dan in g**snaam gaan trouwen? Om elkaar het leven nog meer zuur te maken?
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 15:03:

[...]

ik ben 22 en hij 25Dus als jij geen relatie zou hebben, ben je verplicht om bij je ouders te blijven wonen totdat je wel iemand hebt?
odi et amo
En het is wel gepast dat je blijft hangen in een situatie waar je niet gelukkig van wordt?
I only get one shot at life - so I shoot to kill

[...]

ik ben 22 en hij 25

Het is wel gepast om ongehuwd samen te wonen?

Het is wel gepast in een relatie te zitten waarin je ongelukkig bent?

Het is wel gepast te trouwen terwijl je weet dat het niet gaat werken?
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 13:49:

Omdat hij wel lief is, als ik verdrietig ben troost hij me hij kan mij begrijpen en ik hem. hij staat altijd voor me klaar en kan me aan het lachen maken. Alleen op dat gebied is het dus minder.

Hij wou graag dat ik bij hem kwam wonen omdat hij niemand daar kende en heel eenzaam daar was en er was kort daarvoor bij hem ingebroken dus voelde hij zich niet echt veilig daar

Oei, om dat soort redenen zou ik dus echt nooit maar dan ook nooit gaan trouwen. Eigenlijk zeg je; Hij is lief want ik ben afhankelijk van hem, heb hem nodig en hij vindt dat wel oke. Het komt wel goed uit, zolang hij niet alleen wil zijn.

Een goede reden zou zijn (bijvoorbeeld); Omdat de persoon die hij is, zijn karakter ontzettend aantrekkelijk is voor me, bij me past, zodanig is zoals ik graag zie in de gene die naast me leeft. Omdat we elkaar aanvullen/ afremmen waar nodig, het beste uit de ander weten te halen. Omdat we op één lijn zitten en we een goede match zijn, ook wanneer het even minder gaat. Omdat het simpelweg leuker is met elkaar dan zonder de ander. Omdat we wel zonder elkaar kunnen, maar niet willen.

[...]

ik ben 22 en hij 25

Je viend is dus ook hindoestaans?

Tja ik heb echt geen verstand van geloven regels en tradities, of een hindoestaanse cultuur!

Maar volgens mij zit de druk van je familie ook nog eens achter je aan!

Voor mij wordt het nu veel lastiger om advies te geven!

Volg je gevoel, het belangrijkste is dat jij gelukkig bent met je leven!
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 13:51:

hij doet wel dingen voor mij op zijn eigen mannier daar door krijg ik dus ook het gevoel dat hij wel van me houdt en dat hij ook graag met mij wil trouwen,

Waarom zeg je in je openingspost dan dat hij niets voor je doet? Ben je altijd zo overtrokken in je conclusies? Het is nogal wat om iemand te betichten nooooit iets te doen voor je, terwijl die ander het gewoon op zijn eigen manier doet.

Blijft staan dat ik jullie relatie niet goed vind klinken, maar dat ben ik maar. Het is jouw leven, je moet het zelf weten. Ik ga nu even kijken hoe oud jullie zijn, misschien staat dat al ergens.

Zo niet dan zou ik dat graag willen weten Ik gok gezien je posts erg jong (tussen de 17 en 21 ?? )
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 13:56:

ik heb ook twijfels daarom vraag ik jullie mening,

Ik zelf (want dit is niet de eerste keer dat ik op het punt sta om mijn relatie te verbreken) vind dat ik er voor moet vechten en hem helpen er mee

Waarom blijf je je druk maken over het feit dat hij niet mee helpt met plannen van de bruiloft, terwijl je zelfs op het punt staat (meerdere keren) om de relatie te verbreken?

Plan niets, behalve een gelukkig leven voor jezelf!
quote:meisje2486 schreef op 26 augustus 2010 @ 15:14:

[...]

Tja ik heb echt geen verstand van geloven regels en tradities, of een hindoestaanse cultuur!

Volg je gevoel, het belangrijkste is dat jij gelukkig bent met je leven!Eens, maar het is makkelijk gezegd. Ik heb even in de Wiki gekeken m.b.t. Hindoestaanse cultuur, naar meisjes en huwelijken in het bijzonder. Daar word je niet vrolijk van. Meisjes hebben nog steeds niet de vrije keuze, de familiedruk is hoog.
Madhe, Dewia is 22 en haar vriend is 25.
quote:meisje2486 schreef op 26 augustus 2010 @ 15:14:

[...]

Volg je gevoel, het belangrijkste is dat jij gelukkig bent met je leven!Mijn vriend is Nederlands
quote:Dewia schreef op 26 augustus 2010 @ 14:12:

ggrrrr ik word er echt niet goed van. ik moet al de hele dag steeds huilen omdat ik het niet weet...

ik hou gewoon super veel van hem

Hou je super veel van hem? Van hém?

Of van het sprookje dat je jezelf voorhoudt? Van het droombeeld hoe het zou kunnen zijn? Van het feit dat je nu niet alleen bent en iemand hebt die "om je geeft"?

Nergens zie ik staan wat hij aan wonderlijke karakter eigenschappen heeft, wát er nou zo leuk is aan hem. Waarom je op hem gevallen bent. Waarom je op het moment dat hij je ten huwelijk vroeg hebt gekozen om ja te zeggen.
Dewia, als je nu zou besluiten om terug te gaan naar jouw familie, zou je dan volwaardig worden opgenomen in de familiekring?
Verras je heb wel eens met iets leuks? Bereid je bijvoorbeeld wel eens 's ochtends het eten voor, zodat hij minder werk er aan heeft als hij thuiskomt?

En ik vroeg het al eerder: hoe (goed) is jullie seksuele relatie?

Btw, wel 'triest', dat als deze relatie toch niet blijkt te werken nu jullie samenwonen dat je weinig opties hebt om een zelfstandig leven op te bouwen.
Kan je niet gewoon tegen je familie vertellen hoe ongelukkig je bent en anders even tijdelijk daar heen gaan om eens na te denken wat je nu werkelijk wilt?

Je mag niet alleen wonen, ga dan terug bij hun wonen!

[...]

ik denk dat je wel gelijk hebt.

ik werk 40 uur hij ook ik werk op kantoor hij in de bouw.

hij moet 's morgens op 5 uur op ik moet 10 uur op mn werk zijn. Hij doet huishouden en kookt en daar naast verwacht ik van hem om ook nog attent te zijn. terwijl hij moe is en ook nog dingen te regelen voor de bruiloft. misschien komt het omdat ik hem niet help met het huishouden en dat hij dan eigenlijk niet zoveel zin heeft om dan nog iets voor ons samen te doen..

Hoe meer je omschrijft, hoe meer ik je een zeikerd vindt.

Hij werkt in de bouw (jij op kantoor) en mag daarnaast koken, het huishouden doen en jouw vertroetelen want jij bent te moe? Mijn god, hoe moe moet hij wel niet zijn?

Het lijkt me logisch dat ie dan niet meer lief voor je is. Ik zou dat ook niet zijn, als mijn partner me voor alles op liet draaien en zelf als een koning zijn voeten op tafel gooit (of doen koningen dat niet?) en van mij alles verwacht én vertroetelt wil worden.

Kom eens van je troon af, doe zelf ook wat, onderneem wat en stel je niet zo afhankelijk op. Dan geef je hem wat meer rust én de ruimte om iets voor jou te doen. Je gaat je zelf wat zekerder voelen, waardoor je minder extreme bevestiging vraagt (omdat je dan weet dat je leuk bent en hij dat niet tot in den treure hoeft te uiten voordat jij dat eindelijk ziet).

Maar trouw niet, zeker niet voordat je je shit op een rij hebt en zelfstandig en onafhankelijk bent. Want ja, dat kan ook binnen een relatie en maakt een relatie veel leuker.

En die liefdestank mag je eerst zelf vullen. Volgens mij bedoel je hier vooral romantische dingen mee, die hij niet doet. Een beetje arrogant van je om ook nog eens die gevuld te willen zien door hem, omdat jij naast je werk (40 uur is heel normaal, en elk mens is dan blij met wat vrije tijd) niet eens het huishouden doet.
Als ik zou samenleven met iemand die zo afhankelijk was als jij, was ik al gillend weg gelopen!

Ga eerst eens lekker op jezelf wonen en leer voor jezelf zorgen en jezelf te redden. Van jezelf te houden...
quote:meisje2486 schreef op 26 augustus 2010 @ 14:58:

[...]

Een bruiloft regelen doe je samen dat is 1 ding wat zeker is!

Dus daar zou ik hem zeker op aan spreken!

Aan de andere kant kan je ook om 7uur je bed uitkomen en een uurtje poetsen en als hij dan kookt is iedereen op dat gebied ook weer gelukkig, en ik denk dat je hem ontlast.

In de bouwwerken is ook niet niets!

Ik denk dat jullie relatie niet eens zo slecht is als ik in eerst instantie dacht!

Communicatie is denk ik het grootste probleem!

Maar bedenk je wel goed wat je voelt en of je oud wilt worden met deze jongen, het is je eerste viendje?

Trouwen kan altijd nog ontdek de wereld eens samen of alleen!

Maar ga alsjeblieft iets leuks doen naast je werk, het zal je echt goed doen!

Hier ben ik het helemaal mee eens, met nadruk met de vetgedrukte zinnen. Daarnaast is 22 in sommige gevallen niet te jong om te trouwen, in dit geval duidelijk wel.

TO, je bent emotioneel nog lang niet volwassen, en dat moet je eerst zijn voordat je een huwelijk instapt. Zet die trouwerij en dat huwelijk in de koelkast totdat jullie daar wel aan toe zijn. Of jullie ooit samen gaan trouwen zie je gaandeweg wel, maar nu heb je even belangrijkere dingen aan je hoofd.

Je vriend komt trouwens wel volwassen over, hij draagt zijn verantwoordelijkheden en heeft eigenwaarde, zijn prioriteit is zichzelf, niet een ander.

Dat hij zich eenzaam voelde kan ook een onhandige uiting zijn waarmee hij had willen zeggen; Ik wil je graag bij je hebben. Dat kan ook anders zijn, dat weet ik niet, maar ik geef hem in deze toch echt compleet het voordeel van de twijfel.

Stel je verwachtingen van het leven en relaties bij. Bedenk wat je wilt, terwijl jij jezelf prioriteit maakt en jezelf waardevol gaat vinden. Spreek af met vriendinnen, dan maar wat meer moe, je kunt altijd nog op een luie zondag wat rondlummelen om even bij te tanken. Het is het waard. Echt waar.
Helemaal eens met Madhe (zoals wel vaker).

Triest dat je vriend z'n benen uit z'n lijf rent voor je (werken, schoonmaken, koken) en dat je hem dan nog een schuldgevoel probeert aan te praten door te stellen dat hij niets voor je doet.
ik denk dat jullie wel gelijk hebben

heel erg bedankt ik denk dat ik gewoon zelf ook moet veranderen.

Hij geeft dat nooit zelf aan en ik denk als je er zelf in zit dat je het heel erg normaal vind.

maar nu jullie dit aangeven zie ik het ook wel in.

ik ga goed met hem praten en dan niet van hem verwachten dat hij verandert maar zelf veranderen.

heel erg bedankt voor jullie tijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven