Het bewust-even-geen-datestopic
donderdag 5 juli 2018 om 14:04
Misschien kom je net uit een hevige relatie en is je hart gebroken. Misschien besef je je dat je steeds de verkeerde mannen aantrekt. Of misschien zit je op dit moment in je leven niet op dates te wachten, omdat andere dingen even voorrang hebben.
Ik weet niet of er al zo'n topic is maar ik zou hier graag van me afschrijven. Ik ben namelijk altijd een relatiehopper geweest en met Tinder is het zo makkelijk om met iemand af te spreken. Maar ik wil het even niet meer. Al het bovenstaande is op mij van toepassing en ik heb rust en stabiliteit nodig om mijn doelen te behalen.
Wie zit nu ook in deze fase?
Ik weet niet of er al zo'n topic is maar ik zou hier graag van me afschrijven. Ik ben namelijk altijd een relatiehopper geweest en met Tinder is het zo makkelijk om met iemand af te spreken. Maar ik wil het even niet meer. Al het bovenstaande is op mij van toepassing en ik heb rust en stabiliteit nodig om mijn doelen te behalen.
Wie zit nu ook in deze fase?
vrijdag 6 juli 2018 om 11:21
Ik merk dat ik makkelijk te manipuleren ben in relaties. Ik schik me helemaal en als iemand dan verbaal of zelfs fysiek agressief is ben ik degene die haar excuses aanbiedt. Ik zie het altijd als mijn fout dat het misgaat. Merk dat ik ook nu, twee dagen nadat het uit is, mezelf de schuld geef.
Voor ik een nieuwe relatie aanga moet ik daar aan werken.
vrijdag 6 juli 2018 om 13:59
ja hier ook. n kan zat leuke kerels krijgen waar t goed mee klikt. Maarmijn ex zit nog diep in me.ik wil graag met hem praten keertje om lucht te klaren zodat ik t los kan laten(advies therapeut). maar hij is egoistisch n weigert gesprek aan te gaan n ziet mij liever worstelen met stress n eraan onder door gaan. Lekker onvolwassen n vals
maar ik blijf het vragen net zolang hij gesprek aangaat. 20 jaar lief n leed gedeeld.
maar ik blijf het vragen net zolang hij gesprek aangaat. 20 jaar lief n leed gedeeld.
vrijdag 6 juli 2018 om 15:16
Als iemand niet met je wil praten om wat voor reden dan ook, dan zul je dat moeten respecteren.lippenbalsem schreef: ↑06-07-2018 13:59ja hier ook. n kan zat leuke kerels krijgen waar t goed mee klikt. Maarmijn ex zit nog diep in me.ik wil graag met hem praten keertje om lucht te klaren zodat ik t los kan laten(advies therapeut). maar hij is egoistisch n weigert gesprek aan te gaan n ziet mij liever worstelen met stress n eraan onder door gaan. Lekker onvolwassen n vals![]()
maar ik blijf het vragen net zolang hij gesprek aangaat. 20 jaar lief n leed gedeeld.![]()
Iemand daarover blijven vragen totdat hij wel wil praten vind ik niet heel gezond klinken.
Maar ik zit juist in een situatie waarbij ik geen behoefte heb aan contact en mijn ex dit na 2 jaar nog steeds niet accepteert.
Zijn argument was dat ik het maar beter wel kon doen, zodat hij mij dan ook met rust zou laten.
Zo klinkt jouw opmerking ook een beetje, maar ken de situatie niet verder...
vrijdag 6 juli 2018 om 17:17
Goed topic, hallo allemaal
Niet daten, kon dat maar! Ik zou graag een leuke relatie willen maar dan het hele "daten" dan gewoon overslaan. Ik heb er zo'n hekel aan, mede door een aantal nare ervaringen. Ook ben ik meerdere keren ge-ghost dus mijn vertrouwen is zo goed als weg. Aan de ene kant wil ik graag een leuke man vinden maar ik heb er de energie niet meer voor... Elke keer je verhaal doen, interesse tonen, grapjes maken, flirten en dan maar weer afwachten of diegene gewoon niet verdwijnt, eerlijk is en het überhaupt allemaal wel meent.
Ik kan alleen moeilijk accepteren dat ik single ben en dat dit het dan maar is... Maargoed misschien heeft het wat tijd nodig en komt de zin om te daten wel weer terug (ben er bang voor)
Niet daten, kon dat maar! Ik zou graag een leuke relatie willen maar dan het hele "daten" dan gewoon overslaan. Ik heb er zo'n hekel aan, mede door een aantal nare ervaringen. Ook ben ik meerdere keren ge-ghost dus mijn vertrouwen is zo goed als weg. Aan de ene kant wil ik graag een leuke man vinden maar ik heb er de energie niet meer voor... Elke keer je verhaal doen, interesse tonen, grapjes maken, flirten en dan maar weer afwachten of diegene gewoon niet verdwijnt, eerlijk is en het überhaupt allemaal wel meent.
Ik kan alleen moeilijk accepteren dat ik single ben en dat dit het dan maar is... Maargoed misschien heeft het wat tijd nodig en komt de zin om te daten wel weer terug (ben er bang voor)
vrijdag 13 juli 2018 om 22:55
Hoi!
Snap je heel goed! Ben nog zo met mezelf bezig, dat kost genoeg energie. Kan er echt geen dates bijhebben.
Ben mezelf aan het worden in plaats van dat ik altijd maar aanpas naar wat ik denk dat anderen willen zien van mij.
Dat kost tijd en ik blijf lekker single zo lang dat ik dat nog niet onder de knie heb.
Snap je heel goed! Ben nog zo met mezelf bezig, dat kost genoeg energie. Kan er echt geen dates bijhebben.
Ben mezelf aan het worden in plaats van dat ik altijd maar aanpas naar wat ik denk dat anderen willen zien van mij.
Dat kost tijd en ik blijf lekker single zo lang dat ik dat nog niet onder de knie heb.
Het komt altijd weer goed...het kost alleen maar tijd
maandag 16 juli 2018 om 07:13
ik heerlijk stabiele eerlijke relatie n fijne kindjes. life is great. n voel me dan weer schuldig als ik aan die vriend denk dat hij zoveel tegenslagen heeft. tias herseninfarct n dan nu zijn laatste twee jaar wachten tot de kanker hem heeft verteerd. n wij hier niets dan liefde n geluk n vreugde. zucht..
maandag 30 juli 2018 om 14:59
Ik had laatst toch een tinderdate maar heb dat snel afgekapt toen ik merkte dat zijn hygiene niet goed was. Vieze handen en onverzorgd gebit.
En nu ben ik dus weer gestopt met daten. Is het normaal dat je wat bitter bent na meerdere nislukte relaties en teleurstellende dates? Ik heb het idee dat ik veel meer geef dan ik terugkrijg.
En nu ben ik dus weer gestopt met daten. Is het normaal dat je wat bitter bent na meerdere nislukte relaties en teleurstellende dates? Ik heb het idee dat ik veel meer geef dan ik terugkrijg.
maandag 30 juli 2018 om 18:59
Hoi Koffiekopjes,Koffiekopjes schreef: ↑30-07-2018 14:59Is het normaal dat je wat bitter bent na meerdere nislukte relaties en teleurstellende dates? Ik heb het idee dat ik veel meer geef dan ik terugkrijg.
Of het normaal is, is denk ik niet de vraag. Iedereen zit anders in elkaar en de vraag is denk ik eerder waar jouw gevoelens vandaan komen. Ik herken wel wat dingen die je schrijft en voel ook verbittering. En verbitterd worden is wel het laatste wat ik wil. Ik twijfel nu dus ook of het beter is voor mij bewust single te blijven, of dat dat juist gaat bijdragen aan die verbittering.
Wat wel duidelijk is, is dat heel veel meespeelt en veel van je gevoelens lijken af te hangen van de relatie. Deels is het logisch dat een stuk wat je voelt hiervan afhangt, aan de andere kant mag het niet zo zijn dat jouw leven en hoe jij jezelf ziet als het ware hiervan afhangt. Denk dat daar een kern in zit om aan te werken. Ik zie het bij mijzelf nu ook weer nadat mijn relatie abrupt is beëindigd (heb hier topic over geopend wat helaas niet loopt). Ik geef mijzelf de schuld en ga denken dat ik geen leuk mens kán zijn na de zoveelste afwijzing. Hiernaast heb ik een berg meegemaakt, ook los van liefdesrelaties, wat heeft bijgedragen aan onzekerheden over mijzelf. [Edit: Dit gevoel ligt niet enkel aan wat ik heb meegemaakt maar ook aan hoe ik in elkaar steek]
Wat betreft geven en terugkrijgen. Ik denk dat het uitgangspunt eerder moet zijn dat je niets 'terugkrijgt' en je enkel geeft wat je oprecht kunt geven. Omdat je van iemand houdt. Liefde gaat volgens mij niet om wat je krijgt. Merk dat ik nu niet goed uit mijn woorden kom nog, wellicht later.
anoniem_207233 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 19:19
2.90% gewijzigd
maandag 30 juli 2018 om 19:11
Is het nog maar zo kort uit ook bij jou? Of al wat langere tijd gezien je ook schrijft over een tinderdate "laatst"?Koffiekopjes schreef: ↑06-07-2018 11:21Ik merk dat ik makkelijk te manipuleren ben in relaties. Ik schik me helemaal en als iemand dan verbaal of zelfs fysiek agressief is ben ik degene die haar excuses aanbiedt. Ik zie het altijd als mijn fout dat het misgaat. Merk dat ik ook nu, twee dagen nadat het uit is, mezelf de schuld geef.
Op internet is veel te vinden over geweld binnen relaties. Misschien helpt het jou ook te lezen daarover. Ik heb er in het verleden in meerdere relaties mee te maken gehad en heb het jarenlang toegelaten. Ik werd alleen maar kleiner (letterlijk ook, verloor veel gewicht door de stress). Eveneens de schuld bij mijzelf zoekend. Terwijl ik dondersgoed voelde dat het niet klopte. Manipulatie evenzo. Ik ben hier heel lang heel naief in geweest en heb het nog steeds niet altijd in de gaten. Mij heeft in elk geval wel geholpen hier veel over te lezen. Het is pas sinds enkele jaren doorgedrongen dat geweld binnen een relatie voor mij volstrekt onacceptabel is. En dat je moet leren vertrouwen op je eigen gevoel. Hoeveel je ook van iemand houd.
maandag 30 juli 2018 om 19:22
Mijn ex wil ook niet praten. Althans hij heeft een poging gedaan hoor toen hij de bom dropte, maar dat werd al gauw te confronterend voor hem. Praten kun je nooit afdwingen. En weet ook dat als praten wel gaat, nog steeds grote kans is dat je nooit alles hoort en beantwoord krijgt wat je zou willen.lippenbalsem schreef: ↑06-07-2018 13:59ja hier ook. n kan zat leuke kerels krijgen waar t goed mee klikt. Maarmijn ex zit nog diep in me.ik wil graag met hem praten keertje om lucht te klaren zodat ik t los kan laten(advies therapeut). maar hij is egoistisch n weigert gesprek aan te gaan n ziet mij liever worstelen met stress n eraan onder door gaan. Lekker onvolwassen n vals![]()
maar ik blijf het vragen net zolang hij gesprek aangaat. 20 jaar lief n leed gedeeld.![]()
maandag 30 juli 2018 om 20:21
Ben ook wel ff klaar met daten, het kost idd energie, en als je al zo vaak teleurstellingen hebt gehad, dan bedenk je je ook nog wel een keer.
Geghost worden ken ik, maar ook andersom dat je het zelf niet ziet zitten (ik ga iemand trouwens niet negeren dan, dat vind ik wel zo laf). Afwijzen en afgewezen worden.
Het daten lonkt ook wel, het lijkt soms wel een verslaving en ik wil ook niet alleen blijven.
Geghost worden ken ik, maar ook andersom dat je het zelf niet ziet zitten (ik ga iemand trouwens niet negeren dan, dat vind ik wel zo laf). Afwijzen en afgewezen worden.
Het daten lonkt ook wel, het lijkt soms wel een verslaving en ik wil ook niet alleen blijven.