Het houd niet op
dinsdag 24 september 2019 om 01:36
Beste mensen ik deel hier even mijn verhaal omdat ik het van me wil afschrijven wat ik weleens vaker heb gedaan.
Het is bijna 2 uur in de nacht en ik kan niet slapen. Ik weet dat het raar gaat klinken wat ik nu deel maar ik wordt moe
van ex man zijn gedrag. Hij kan het niet accepteren ik een relatie heb totdat ons kind ouder wordt hij is nog heel jong.
We hebben co-ouderschap maar zijn bijna elke dag samen.
Gaan we met ons zoontje uit of zitten we thuis gaan we samen eten en gaat ex-man naar huis. Mijn zoontje vraagt iedere
dag om papa en ik vind het sneu om te zeggen papa er niet is omdat papa moet werken en dan wordt het avond dan moet
ik zeggen dat papa slaapt in zijn eigen huis.
Nu ex-man weet ik een relatie heb neemt hij afstand en zegt dat hij zelf wel belt wanneer ons zoontje komt ophalen.
Alleen elk kind heeft duidelijkheid nodig ik heb voorgesteld om dagen uit te prikken wanneer hij zal komen en ik
dit op een kalendertje kan zetten zodat ons zoontje weet wanneer papa er is.
Maar ex-man doet vervelend omdat ik een relatie heb. Hij weet dit omdat hij mij vraagt en ik kan geen nee zeggen.
Hij zal zien dat ik lieg. Ik wil liegen voor ons zoontje maar dat is ook geen leven voor mij. Ik heb overwegen om
mijn relatie stop te zetten met mijn vriend. Ik heb het besproken met mijn vriend en hij vindt dat ik een keuze moet maken.
Dit kan ik niet omdat ex-man afstand gaat houden hierdoor ons zoontje eronder zou lijden.
Het verstandigst is ik mijn relatie met mijn vriend stopzet....
Hoe denken jullie hierover...
Het is bijna 2 uur in de nacht en ik kan niet slapen. Ik weet dat het raar gaat klinken wat ik nu deel maar ik wordt moe
van ex man zijn gedrag. Hij kan het niet accepteren ik een relatie heb totdat ons kind ouder wordt hij is nog heel jong.
We hebben co-ouderschap maar zijn bijna elke dag samen.
Gaan we met ons zoontje uit of zitten we thuis gaan we samen eten en gaat ex-man naar huis. Mijn zoontje vraagt iedere
dag om papa en ik vind het sneu om te zeggen papa er niet is omdat papa moet werken en dan wordt het avond dan moet
ik zeggen dat papa slaapt in zijn eigen huis.
Nu ex-man weet ik een relatie heb neemt hij afstand en zegt dat hij zelf wel belt wanneer ons zoontje komt ophalen.
Alleen elk kind heeft duidelijkheid nodig ik heb voorgesteld om dagen uit te prikken wanneer hij zal komen en ik
dit op een kalendertje kan zetten zodat ons zoontje weet wanneer papa er is.
Maar ex-man doet vervelend omdat ik een relatie heb. Hij weet dit omdat hij mij vraagt en ik kan geen nee zeggen.
Hij zal zien dat ik lieg. Ik wil liegen voor ons zoontje maar dat is ook geen leven voor mij. Ik heb overwegen om
mijn relatie stop te zetten met mijn vriend. Ik heb het besproken met mijn vriend en hij vindt dat ik een keuze moet maken.
Dit kan ik niet omdat ex-man afstand gaat houden hierdoor ons zoontje eronder zou lijden.
Het verstandigst is ik mijn relatie met mijn vriend stopzet....
Hoe denken jullie hierover...
dinsdag 24 september 2019 om 22:07
Met het kindje gaat alles prima omdat hij een liefdevol en verzorgend moeder heeft maak je daar niet druk om.
Ik snap niet hoe je dit uit je hoofd haalt. Alleen omdat ik gescheiden ben en hij gescheiden ouders heeft?
Ik zal je vertellen meid het is pas slecht en onverantwoord dat een kind wordt opgevoed tussen ouders
wie elke dag discussiëren omdat hij een narcistische vader heeft. Denk je dat dit goed is. Denk je dat ik niet
mijn kind samen wil opvoeden met zijn vader. Ik ben niet getrouwd om te gaan scheiden dit wil ik je duidelijk maken.
Maar we maakten elkaar kapot dit was de juiste oplossing.
Nu ben ik gelukkig met mijn vriend bij waar ik mezelf kan zijn in tegendeel mijn ex man is dit nooit gebeurd.
Ik was verliefd op mijn ex man omdat hij mijn beste vriend was en met wie ik alles kon delen maar niet mezelf
kon zijn. Hij vernederde mij telkens in tegendeel mijn vriend hij maakt mij gelukkig onze communicatie is
gewoon heel anders we corrigeren elkaar. Echte liefde heb ik bij hem leren kennen. Ik ben niet uit op seks.
Ik snap je frustratie wel. Je vindt dat ik helemaal geen nieuwe relatie moet aangaan in belang van mijn kind.
Ik denk er dus ook zo over en ga mijn relatie verbreken met mijn vriend. Dit betekend niet dat het weer goed
komt tussen mijn ex man er is te veel gebeurd om het weer als toen te maken en wil niet weer terugvallen
in de situatie toen we nog samenwoonden.
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 25-09-2019 09:35
Reden: Op de man/ongepast
Reden: Op de man/ongepast
22.85% gewijzigd
dinsdag 24 september 2019 om 22:16
Hoe tegenstrijdig dit weer.ingewikkeldd schreef: ↑24-09-2019 22:07Met het kindje gaat alles prima omdat hij een liefdevol en verzorgend moeder heeft maak je daar niet druk om.
Ik snap niet hoe je dit uit je hoofd haalt. Alleen omdat ik gescheiden ben en hij gescheiden ouders heeft?
Ik zal je vertellen meid het is pas slecht en onverantwoord dat een kind wordt opgevoed tussen ouders
wie elke dag discussiëren omdat hij een narcistische vader heeft. Denk je dat dit goed is. Denk je dat ik niet
mijn kind samen wil opvoeden met zijn vader. Ik ben niet getrouwd om te gaan scheiden dit wil ik je duidelijk maken.
Maar we maakten elkaar kapot dit was de juiste oplossing.
Nu ben ik gelukkig met mijn vriend bij waar ik mezelf kan zijn in tegendeel mijn ex man is dit nooit gebeurd.
Ik was verliefd op mijn ex man omdat hij mijn beste vriend was en met wie ik alles kon delen maar niet mezelf
kon zijn. Hij vernederde mij telkens in tegendeel mijn vriend hij maakt mij gelukkig onze communicatie is
gewoon heel anders we corrigeren elkaar. Echte liefde heb ik bij hem leren kennen. Ik ben niet uit op seks.
Ik snap je frustratie wel. Je vindt dat ik helemaal geen nieuwe relatie moet aangaan in belang van mijn kind.
Ik denk er dus ook zo over en ga mijn relatie verbreken met mijn vriend. Dit betekend niet dat het weer goed
komt tussen mijn ex man er is te veel gebeurd om het weer als toen te maken en wil niet weer terugvallen
in de situatie toen we nog samenwoonden.
dinsdag 24 september 2019 om 22:30
Ga maar een dagboek kopen als je wat te zeuren hebt. Dan schrijf je voortaan daarin en laat je mensen hier met rust. Mensen hebben geen zin om jouw ellende aan te horen. Zeker niet omdat je zelf voor de ellende zorgt.ingewikkeldd schreef: ↑24-09-2019 19:23Volgens mij snap je iets niet Javier. Ik neem juist geen negatieve kritiek aan van iemand die niet mijn thuis situatie kent en het over mijn kind heeft. Dit heeft niks te maken met mijn eigen ego maar zelfrespect en of je het nu wel of niet respecteert dat is jou ding.
Maak je druk om je eigen kind.
dinsdag 24 september 2019 om 22:32
"Ik was verliefd op mijn ex man omdat hij mijn beste vriend was en met wie ik alles kon delen maar niet mezelf
kon zijn. Hij vernederde mij telkens"
Jammer dat je dit zo ervaart alleen dit is niet tegenstrijdig. Ik had een relatie met hem dit is niet goed gegaan.
Dit betekent niet dat hij geen slecht persoon is maar we niet voor elkaar bestemd zijn om weer samen te zijn.
anoniem_381133 wijzigde dit bericht op 24-09-2019 22:56
9.86% gewijzigd
dinsdag 24 september 2019 om 22:56
Het is tegenstrijdig dat je zegt alles tegen iemand te kunnen zeggen, maar dat je niet jezelf kan zijn ivm vernederingen.ingewikkeldd schreef: ↑24-09-2019 22:32"Ik was verliefd op mijn ex man omdat hij mijn beste vriend was en met wie ik alles kon delen maar niet mezelf
kon zijn. Hij vernederde mij telkens"
Jammer dat je dit zo ervaart alleen dit is niet tegenstrijdig. Ik had een relatie met hem dit is niet goed gegaan.
Het is normaal dat ik het zo over mijn ex man heb. Zoals ik al eerder heb geschreven hij kwam vaker langs
Dit betekent dat hij geen slecht persoon is maar we niet voor elkaar bestemd zijn om weer samen te zijn.
dinsdag 24 september 2019 om 23:07
"Het houd niet op" en hier houd het ook niet op.
Hierbij zeg ik nog 1 ding ik maak me er niet zo een zorgen over hoe de twee
mannen zich gedragen als ze ons mij en mijn kind niet lastig vallen. Dit doen ze
ook niet want het gaat alleen tussen die twee en vinden dat ik een keuze moet maken.
Wat ik heel moeilijk vind. Het beste is dat ik voor ons mijn zoontje en mezelf ga kiezen.
Dit zal ik ze ook wel duidelijk maken.
dinsdag 24 september 2019 om 23:10
Pffff meid, wat wil je nu eigenlijk horen?ingewikkeldd schreef: ↑24-09-2019 23:07"Het houd niet op" en hier houd het ook niet op.
mannen zich gedragen als ze ons mij en mijn kind niet lastig vallen. Dit doen ze
ook niet want het gaat alleen tussen die twee en vinden dat ik een keuze moet maken.
Wat ik heel moeilijk vind. Het beste is dat ik voor ons mijn zoontje en mij ga kiezen.
Iedereen dat zegt dat je eens in eigen boezem moet kijken ervaar je als aanvallend. Je hebt altijd je weerwoord klaar.
Misschien enkel een topic starten als je wat kritiek kan aanvaarden.
Nu is het enkel, jammer genoeg, lachwekkend
dinsdag 24 september 2019 om 23:18
Ik ben blij voor je je het lachwekkend vindt omdat ik een weerwoord klaar heb op aanvallende reacties.mlsc schreef: ↑24-09-2019 23:10Pffff meid, wat wil je nu eigenlijk horen?
Iedereen dat zegt dat je eens in eigen boezem moet kijken ervaar je als aanvallend. Je hebt altijd je weerwoord klaar.
Misschien enkel een topic starten als je wat kritiek kan aanvaarden.
Nu is het enkel, jammer genoeg, lachwekkend
dinsdag 24 september 2019 om 23:26
Je kan elke commentaar dat niet in jouw kraam past aanvallend vinden en naast je neerleggen. Verder blijven doen hoe je bezig bent. Of iets in je leven willen veranderen.ingewikkeldd schreef: ↑24-09-2019 23:18Ik ben blij voor je je het lachwekkend vindt omdat ik een weerwoord klaar heb op aanvallende reacties.
Aan jouw reacties te zien ben je niet klaar om te veranderen en sta je er niet voor open.
Eerst stoppen met aandacht vragen, je ex-man loslaten en er proberen te zijn als mama.
Je vindt jezelf geweldig en dat mag, maar het zou niet slecht zijn alle opmerkingen in alle topics eens te bekijken. Zelfreflectie kan geen kwaad
dinsdag 24 september 2019 om 23:30
Huh, dT gaat toch over jou en je ex? Wat heeft je huidige vriend en het contact met jouw ex onderling er dan weer mee te maken?ingewikkeldd schreef: ↑24-09-2019 23:07"Het houd niet op" en hier houd het ook niet op.
Wat ik heel moeilijk vind. Het beste is dat ik voor ons mijn zoontje en mezelf ga kiezen.
dinsdag 24 september 2019 om 23:37
Het onnozele gevecht die er destijds is geweest tussen hun. Ik heb toen met beiden gesproken beide zeiden dat ze werden uitgedaagd.
dinsdag 24 september 2019 om 23:42
Jij zegt iets over hoe je je bij je ex voelde, ik reageer daar op en jij begint over iets totaal anders. Bizar.ingewikkeldd schreef: ↑24-09-2019 23:37Het onnozele gevecht die er destijds is geweest tussen hun. Ik heb toen met beiden gesproken beide zeiden dat ze werden uitgedaagd.Dit is in de topic plaats gevonden door iemand die me heeft geloept
en waarover er ook weer veel is gesproken...
dinsdag 24 september 2019 om 23:48
Zal ik doen ik bedankje voor je advies en zal geen aandacht vragen mijn ex man loslaten en er zijn voor mijn zoontje.mlsc schreef: ↑24-09-2019 23:26Je kan elke commentaar dat niet in jouw kraam past aanvallend vinden en naast je neerleggen. Verder blijven doen hoe je bezig bent. Of iets in je leven willen veranderen.
Aan jouw reacties te zien ben je niet klaar om te veranderen en sta je er niet voor open.
Eerst stoppen met aandacht vragen, je ex-man loslaten en er proberen te zijn als mama.
Je vindt jezelf geweldig en dat mag, maar het zou niet slecht zijn alle opmerkingen in alle topics eens te bekijken. Zelfreflectie kan geen kwaad
Maar nu wil ik je even iets vragen "proberen te zijn als mama" bedoel je dat ik geen goede moeder ben?
Baseer je dit op mijn relaties? Ik vind dat het er buiten staat of heb ik het verkeerd?
woensdag 25 september 2019 om 00:07
Door 1 persoon geloept, de rest kon het zicht door je baan en schrijfstijl zelf nog herinneren waaronder ik.ingewikkeldd schreef: ↑24-09-2019 23:37Het onnozele gevecht die er destijds is geweest tussen hun. Ik heb toen met beiden gesproken beide zeiden dat ze werden uitgedaagd.Dit is in de topic plaats gevonden door iemand die me heeft geloept
Maar werk degelijk van belang om een goed advies te kunnen geven over je vraag nu op dit moment. Het geeft een goed beeld van hoe de situatie is.
Waarom vaak je iedereen zo aan? Ik denk dat iedereen het beste met je voor heeft maar dat stuk je niet zien je wil niet zien dat je een groot gedeelte in eigen hand hebt en dat een beter leven bij jezelf begint.
woensdag 25 september 2019 om 00:37
Zo interessant is dit verhaal nu ook weer niet. Bovendien heb je binnen +/- een dagdeel nadat je dit topic met noodkreet opende, het probleem alweer opgelost. Dus, waarom open je dit topic? Omdat er nog meer aan de hand is waarschijnlijk. En dat wordt hier opgepikt.ingewikkeldd schreef: ↑24-09-2019 23:37Het onnozele gevecht die er destijds is geweest tussen hun. Ik heb toen met beiden gesproken beide zeiden dat ze werden uitgedaagd.Dit is in de topic plaats gevonden door iemand die me heeft geloept
Je daagt vervolgens forummers uit met o.a. beweringen waar niet iedereen het mee eens is. Logischerwijs kun je dan wat reacties verwachten. Ik denk dat je je het wel degelijk erg aantrekt wat hier wordt geschreven. Misschien voel je schaamte voor je situatie? Je reacties komen heftig over in elk geval.
woensdag 25 september 2019 om 00:37
Nee omdat we het hadden over tegenstrijdige gevoelens voor mijn ex en ik het had over "het houd niet op, hier
houd het ook niet op." Ik wil niet met mijn gevoelens stappen ondernemen dus met jou ermee eens ben dat ik
op dat gebied eigenlijk wel tegenstrijdig ben. Het houd namelijk niet op ik moet een keuze maken ik blijf anders
tegenstrijdig. Ik zou realistisch moeten zijn over wat er destijds is gebeurd tussen de mannen.
Mijn excuus het was onduidelijk en onnodig.
(weerwoord geven op zoveel mensen is niet makkelijk hier heb
ik wel wat van opgestoken.)
woensdag 25 september 2019 om 00:42
Dat heb je verkeerd. Welk soort relatie je ook hebt als ouder m/v, het heeft een weerslag op je kind(eren). Of het nu een gezapige, gelukkige, neutrale of haatrelatie is. Als er regelmaat is, zijn de zaken voorspelbaar en veilig voor een kind. Of het ook echt veilig is (regelmatig scheldpartijen of de politie aan de deur noemen de meeste mensen niet echt veilig) laat ik even in het midden.ingewikkeldd schreef: ↑24-09-2019 23:48Zal ik doen ik bedankje voor je advies en zal geen aandacht vragen mijn ex man loslaten en er zijn voor mijn zoontje.
Maar nu wil ik je even iets vragen "proberen te zijn als mama" bedoel je dat ik geen goede moeder ben?
Baseer je dit op mijn relaties? Ik vind dat het er buiten staat of heb ik het verkeerd?
woensdag 25 september 2019 om 00:44
ingewikkeldd schreef: ↑25-09-2019 00:37Ik zou realistisch moeten zijn over wat er destijds is gebeurd tussen de mannen.
woensdag 25 september 2019 om 00:55
Misschien stoppen naar zoeken met alles wat je wil weerleggen en gewoon eens lezen wat er staat.ingewikkeldd schreef: ↑25-09-2019 00:37Nee omdat we het hadden over tegenstrijdige gevoelens voor mijn ex en ik het had over "het houd niet op, hier
houd het ook niet op." Ik wil niet met mijn gevoelens stappen ondernemen dus met jou ermee eens ben dat ik
op dat gebied eigenlijk wel tegenstrijdig ben. Het houd namelijk niet op ik moet een keuze maken ik blijf anders
tegenstrijdig. Ik zou realistisch moeten zijn over wat er destijds is gebeurd tussen de mannen.
Mijn excuus het was onduidelijk en onnodig.![]()
(weerwoord geven op zoveel mensen is niet makkelijk hier heb
ik wel wat van opgestoken.)![]()
![]()
Dit hele verhaal hierboven heeft werkelijk niets te maken met wat ik schreef.
Maar los daar van, in Nederland is het vrij gestoord om iemand neer te steken en ik vind het bizar dat jij daar zo nonchalant over doet.
woensdag 25 september 2019 om 00:55
Je hebt gelijk het ligt idd in mijn eigen hand ik moet bij mezelf beginnen door een keuze te maken en dit wil ik niet. Het maakt me eerlijk gezegd kapot dat ik niet samen kan zijn met mijn vriend en een vriendschappelijk band kan hebben met mijn ex voor ons zoontje. Maar ik moet realistisch blijven hier ben ik wel van bewust...Tess1981 schreef: ↑25-09-2019 00:07Door 1 persoon geloept, de rest kon het zicht door je baan en schrijfstijl zelf nog herinneren waaronder ik.
Maar werk degelijk van belang om een goed advies te kunnen geven over je vraag nu op dit moment. Het geeft een goed beeld van hoe de situatie is.
Waarom vaak je iedereen zo aan? Ik denk dat iedereen het beste met je voor heeft maar dat stuk je niet zien je wil niet zien dat je een groot gedeelte in eigen hand hebt en dat een beter leven bij jezelf begint.
woensdag 25 september 2019 om 06:07
ingewikkeldd schreef: ↑24-09-2019 23:37Het onnozele gevecht die er destijds is geweest tussen hun. Ik heb toen met beiden gesproken beide zeiden dat ze werden uitgedaagd.Dit is in de topic plaats gevonden door iemand die me heeft geloept
Een steekpartij betitelen als een onnozel gevecht.
Hoe naïef kun je zijn, als het de veiligheid van je kind betreft.
woensdag 25 september 2019 om 06:50
En hier komt de agressie weer boven. Je leest enkel wat je wilt lezen en wat je niet aanstaat. Om dan zelf in de aanval te gaan. Jammer, wat een gemiste kansen allemaal. Ik denk dat er daar nog veel werk is.ingewikkeldd schreef: ↑24-09-2019 23:48Zal ik doen ik bedankje voor je advies en zal geen aandacht vragen mijn ex man loslaten en er zijn voor mijn zoontje.
Zou je een top mama kunnen zijn, waarschijnlijk wel! Maar pak de problemen dan aan in je leven. En ga niet wilt zitten rondtrappen als een kleuter omdat de antwoorden je niet aanstaan.
Verder als mijn vrouw iemand zou neersteken, zou ik daar zeker niet zo lichtjes overgaan. Wat leert je kind hier allemaal van?
woensdag 25 september 2019 om 07:08
Even kort geloept:
- je vriend en ex-man bedreigen elkaar
- er komt gevecht van met een mes
- je vriend had/ heeft een vriendin?!
- je bent zelf een minnares van je huidige vriend
- je ex-man zegt steeds wat je moet doen
- hij zou narcistisch zijn
- je ex-man komt dagelijks over de vloer
- je zoon heeft een ontwikkelingsachterstand en autisme
- in elk topic dat je start vlieg je mensen naar de haren.
Misschien moet je je focussen op het voorlaatste. Zo’n kindjes hebben structuur en duidelijkheid nodig. Het bovenstaande, ja wordt maar weer boos, toont aan dat dit er nu niet is. Kinderen voelen dingen aan en weten meer dan dat ouders denken. Vanuit mijn beroepsleven weet ik waarover ik spreek.
- je vriend en ex-man bedreigen elkaar
- er komt gevecht van met een mes
- je vriend had/ heeft een vriendin?!
- je bent zelf een minnares van je huidige vriend
- je ex-man zegt steeds wat je moet doen
- hij zou narcistisch zijn
- je ex-man komt dagelijks over de vloer
- je zoon heeft een ontwikkelingsachterstand en autisme
- in elk topic dat je start vlieg je mensen naar de haren.
Misschien moet je je focussen op het voorlaatste. Zo’n kindjes hebben structuur en duidelijkheid nodig. Het bovenstaande, ja wordt maar weer boos, toont aan dat dit er nu niet is. Kinderen voelen dingen aan en weten meer dan dat ouders denken. Vanuit mijn beroepsleven weet ik waarover ik spreek.
woensdag 25 september 2019 om 08:19
Onnozel gevecht in de zin van dat er geen oplossing zou zijn voor dit gedrag en onnozel is.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑25-09-2019 06:07Een steekpartij betitelen als een onnozel gevecht.![]()
Hoe naïef kun je zijn, als het de veiligheid van je kind betreft.
En tuurlijk is het niet acceptabel.