Het houd niet op

24-09-2019 01:36 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen ik deel hier even mijn verhaal omdat ik het van me wil afschrijven wat ik weleens vaker heb gedaan.
Het is bijna 2 uur in de nacht en ik kan niet slapen. Ik weet dat het raar gaat klinken wat ik nu deel maar ik wordt moe
van ex man zijn gedrag. Hij kan het niet accepteren ik een relatie heb totdat ons kind ouder wordt hij is nog heel jong.
We hebben co-ouderschap maar zijn bijna elke dag samen.
Gaan we met ons zoontje uit of zitten we thuis gaan we samen eten en gaat ex-man naar huis. Mijn zoontje vraagt iedere
dag om papa en ik vind het sneu om te zeggen papa er niet is omdat papa moet werken en dan wordt het avond dan moet
ik zeggen dat papa slaapt in zijn eigen huis.

Nu ex-man weet ik een relatie heb neemt hij afstand en zegt dat hij zelf wel belt wanneer ons zoontje komt ophalen.
Alleen elk kind heeft duidelijkheid nodig ik heb voorgesteld om dagen uit te prikken wanneer hij zal komen en ik
dit op een kalendertje kan zetten zodat ons zoontje weet wanneer papa er is.

Maar ex-man doet vervelend omdat ik een relatie heb. Hij weet dit omdat hij mij vraagt en ik kan geen nee zeggen.
Hij zal zien dat ik lieg. Ik wil liegen voor ons zoontje maar dat is ook geen leven voor mij. Ik heb overwegen om
mijn relatie stop te zetten met mijn vriend. Ik heb het besproken met mijn vriend en hij vindt dat ik een keuze moet maken.
Dit kan ik niet omdat ex-man afstand gaat houden hierdoor ons zoontje eronder zou lijden.

Het verstandigst is ik mijn relatie met mijn vriend stopzet....

Hoe denken jullie hierover...
lilalinda schreef:
25-09-2019 10:05
je verstand gebruiken is nu:
- Vent 1 eruit (blokkeren en negeren)
- Vent 2 eruit (blokkeren en negeren)
- Kind op plek 1
Ja. De enige man die TO voorlopig zou moeten zien is een goede psycholoog. Kan ook een vrouw zijn natuurlijk.

Ik vind je echt haast labiel overkomen.
Wennas schreef:
25-09-2019 11:29
Ja. De enige man die TO voorlopig zou moeten zien is een goede psycholoog. Kan ook een vrouw zijn natuurlijk.

Ik vind je echt haast labiel overkomen.
Ik snap het.
Nee ik heb al een keuze genomen net een gesprek gehad met mijn ex en mijn grenzen aangegeven hetzelfde
met mijn vriend daarna ben ik even gaan wandelen tot de tijd dat mijn ex ons zoontje van school heeft gebracht.
Zijn ze even voor de deur gaan voetballen en is papa vertrokken naar zijn werk. Alles is en blijft nu stabiel ;-)
ingewikkeldd schreef:
25-09-2019 17:35
Ik snap het.
Nee ik heb al een keuze genomen net een gesprek gehad met mijn ex en mijn grenzen aangegeven hetzelfde
met mijn vriend daarna ben ik even gaan wandelen tot de tijd dat mijn ex ons zoontje van school heeft gebracht.
Zijn ze even voor de deur gaan voetballen en is papa vertrokken naar zijn werk. Alles is en blijft nu stabiel ;-)
Denk je echt dat na een gesprek met je vriend waarvan jij de minnares bent en hij bij zijn vriendin en baby woont en een gesprek met je ex jouw gele situatie ineens stabiel wordt?
Tess1981 schreef:
25-09-2019 18:05
Denk je echt dat na een gesprek met je vriend waarvan jij de minnares bent en hij bij zijn vriendin en baby woont en een gesprek met je ex jouw gele situatie ineens stabiel wordt?
De turquoise wel.
ingewikkeldd schreef:
25-09-2019 17:35
Ik snap het.
Gelukkig is alles goedgekomen.
Suðri schreef:
De turquoise wel.
🤔😬 hele natuurlijk 🤣
Tess1981 schreef:
Hangt er natuurlijk vanaf wat je verstaat onder het woord stabiel.

Voor mij en voor de meeste is een stabiel leven iets dat langer dan 24u duurt. Voor sommige is dat het duidelijk niet:

Ivm je zorgen voor je zoon. Heel mooi dat je overal pictogrammen hebt en dot probeert toe te passen. Maar je mag er zeker van zijn dat hij wel aanvoelt/ opneemt dat er vanalles aan de hand is. Schep duidelijkheid en ga geen fake gezin spelen. Dat maakt het allemaal nog onduidelijker.
Met papa spelen bij zijn thuis, bij mama bij haar thuis. Samen met een duidelijke kalender.

Jullie gedragen je zoals boze kleuters.
Die zijn ook snel tevreden en heel snel boos. Opgroeien is de boodschap en verantwoordelijkheid nemen.
vivautrecht85 schreef:
25-09-2019 18:17
Gelukkig is alles goedgekomen.
Dankje. Daarom deel ik vaak mijn verhaal hier omdat ik het met niemand erover kan hebben.
Want niemand hoeft mijn privé leven te weten. Maar hier krijg ik adviezen en kritieken dit vind ik fijn.
Hier kan ik ook weerwoord geven :facepalm:
Tess1981 schreef:
Het is een begin tess ;-))
Het klopt niet hoe je het zegt. Hij heeft gewacht op mijn antwoord. Het is geen goede keuze mijn vriend en ex zijn beide probleem gevallen. Ik moet weglopen voor problemen als moeder moet ik deze verantwoordelijkheid op me nemen. In principe is het een persoon wie de moeder van zijn kind helpt en mijn liefje maar helaas kan het niks worden tussen ons. Er is duidelijkheid.... Dit zou het stabiel maken.

Ik hoop dat hij weer gelukkig wordt met zijn vriendin en een mooi gezin vormen. Maar heb mijn twijfels anders zou hij geen relatie hebben met mij. Dat is dan weer niet mijn probleem...
ingewikkeldd schreef:
26-09-2019 20:23
Het is een begin tess ;-))
Het klopt niet hoe je het zegt. Hij heeft gewacht op mijn antwoord. Het is geen goede keuze mijn vriend en ex zijn beide probleem gevallen. Ik moet weglopen voor problemen als moeder moet ik deze verantwoordelijkheid op me nemen. In principe is het een persoon wie de moeder van zijn kind helpt en mijn liefje maar helaas kan het niks worden tussen ons. Er is duidelijkheid.... Dit zou het stabiel maken.

Ik hoop dat hij weer gelukkig wordt met zijn vriendin en een mooi gezin vormen. Maar heb mijn twijfels anders zou hij geen relatie hebben met mij. Dat is dan weer niet mijn probleem...
Maar je had toch al 4 jaar een relatie met hem? Zijn kind is dan toch verwekt terwijl jullie al een relatie hadden?

Maar goed dat je afstand van hem hebt genomen, dat is de eerste stap.
Tess1981 schreef:
26-09-2019 22:00
Maar je had toch al 4 jaar een relatie met hem? Zijn kind is dan toch verwekt terwijl jullie al een relatie hadden?

Maar goed dat je afstand van hem hebt genomen, dat is de eerste stap.
Buiten onze relatie is zijn kind verwekt. Toen kon ik geen keuze maken en hadden we elkaar tijd gegeven. Hij woonde uiteindelijk samen omdat hij geen eigen woning kon vinden. Beetje grof gezegd maar een vrouw kan ook wel zwanger zijn met een one night stand waar geen liefde in zit :-$ hij had zijn behoeftes. Daarover hebben we ook wel vaker over gediscussieerd. Dit kan je dan natuurlijk niet goed praten maar ik geef om hem hoe raar het ook klinkt.

Ik geef nog steeds om hem maar omdat het geen goede keuze is en ik mijn grenzen moet trekken is het beter dat ik geen relatie meer heb met hem.
ingewikkeldd schreef:
26-09-2019 22:27
Buiten onze relatie is zijn kind verwekt. Toen kon ik geen keuze maken en hadden we elkaar tijd gegeven. Hij woonde uiteindelijk samen omdat hij geen eigen woning kon vinden. Beetje grof gezegd maar een vrouw kan ook wel zwanger zijn met een one night stand waar geen liefde in zit :-$ hij had zijn behoeftes. Daarover hebben we ook wel vaker over gediscussieerd. Dit kan je dan natuurlijk niet goed praten maar ik geef om hem hoe raar het ook klinkt.

Ik geef nog steeds om hem maar omdat het geen goede keuze is en ik mijn grenzen moet trekken is het beter dat ik geen relatie meer heb met hem.
Zie je echt niet dat dit smoesjes zijn?
Samenwonen omdat hij geen huis had... hij had zijn behoeftes? Bah
To neuk je nog met je ex?
Tess1981 schreef:
24-09-2019 10:25
Jij bent ervoor verantwoordelijk dat jouw kindje op een fijne manier kan opgroeien. Je bent op dit moment niet in staat voor deze veiligheid te zorgen.

Ga naar het wijkteam in de buurt en vraag daar om hulp. Gezien je verleden met deze twee mannen is het voor de veiligheid van je kindje belangrijk dat je hulp vraagt en accepteert blijkbaar kun je dit niet alleen.
Hulpverleners zijn verplicht om in dit soort situaties een melding bij Veilig Thuis te doen. Of ze dat ook daadwerkelijk doen is een tweede.
Love is the meaning of life
elfjetwaalfje schreef:
27-09-2019 06:14
Hulpverleners zijn verplicht om in dit soort situaties een melding bij Veilig Thuis te doen. Of ze dat ook daadwerkelijk doen is een tweede.
Alleen als ouders niet mee werken aan de hulpverlening. Als moeder zelf hulp inschakelt en mee werkt is er niks aan de hand en zal ze er zeker beter van worden.

Met de nieuwe meldcode zijn ze idd verplicht anders elke zorg te melden, maar ook de kinderopvang, school, huisarts enz moeten dit doen.
ingewikkeldd schreef:
26-09-2019 22:27

Ja dat klinkt raar. Maar je hele verhaal klinkt raar. Ik snap niet dat je op deze manier denkt een goed leven te bieden aan een kind.
Beste mensen ik heb hulpverlening en regelmatig een afspraak bij de psycholoog. Dit heb ik destijds zelf gevraagd bij de huisarts. Het verstandigst was dat ik de mensen uit mijn leven haal die mij negatief beïnvloeden en grenzen stellen dit heb ik ook besproken met mijn psycholoog en hoe moeilijk het ook is voor mij heb ik het nu ook gedaan. Ik ben een moeder die alleen voor haar kind zorgt waarbij de vader wordt bij betrokken voor een gezonde opvoeding. Dit zal ik jullie even duidelijk maken.

De zorg over mijn zoontje is prima. Ik heb het allemaal geregeld met een kalendertje voor hem. Mijn lieveling was er helemaal enthousiast over. O kijk mama kalender van mij en papa! zei hij :)

Er zitten hier mensen tussen die mij nog meer de grond in halen. Ik zal niet meer reageren op jullie kritieken en ga nu even lekker naar de sportschool. Mensen doe ook even iets nuttigs dan mensen te bekritiseren en achter de schermen te zitten. Wees een beetje aardig. Fijne dag allemaal!

Hierbij sluit ik de topic.
Je kunt de (sic) topic niet sluiten. Goed dat je hulp hebt!
Dat jij onze reacties niet nuttig vindt, zegt wellicht ook iets over jou. Sommige mensen reageerden in mijn ogen wel erg hard maar ook op redelijke adviezen reageerde je soms wat offensief.

Je zei dat dat ook met je taal te maken kon hebben. Waarschijnlijk lees je dit niet meer maar ik zou je wel adviseren om daar ook iets mee te doen. Daar heb je echt de rest van je leven wat aan en je kind ook!
Aan taal zal ik zeker wat doen.... Mijn ex vriend heb ik vanavond terug gebeld. Begon hij raar te praten dat we anders waren niet kunnen communiceren en dat hij een kindje heeft die hij niet alleen kan laten omdat hij zijn kindje niet meer anders kan zien. Hilarisch allemaal. Nog een hele lange gesprek gehad uiteindelijk zei hij dat hij naar binnen moest. Blijkbaar was hij dus voor zijn deur aan het praten. En ik denk dat die meid heeft meegeluisterd. Ik voel me zo bedrogen.

Hij had het ook over als zijn kind ouder word hem kent hij uit elkaar zal gaan omdat er in de familie van die meid ook zo een situatie is gebeurd en ze de kind moeilijk laten zien aan de vader. Wat een verhaal... Volgens mij was die meid dan weer binnen.

Zonder te schamen zegt hij zou gaan langskomen volgende week. Ik snapte er natuurlijk niks meer van. Paranoïde geval dit. Onbelangrijke nietsnut die denkt dat hij een man is. Hem neem ik dus zeker niet in mijn huis en uit mijn buurt.

Ik zie zeker geen toekomst met zo een geval en wil hem ook niet in de buurt van mijn kind. Het is nu ik en mijn zoontje. Ik wil nog iets even kwijt excuus voor mijn offensief gedrag dit was omdat ik de andere reacties hard vond en te veel weerwoord gaf. Dit is natuurlijk allemaal niet normaal en labiel :facepalm:

Fijne avond!
anoniem_381133 wijzigde dit bericht op 28-09-2019 00:50
1.82% gewijzigd
.
ingewikkeldd schreef:
27-09-2019 23:00
Aan taal zal ik zeker wat doen.... Mijn ex vriend heb ik vanavond terug gebeld. Begon hij raar te praten dat we anders waren niet kunnen communiceren en dat hij een kindje heeft die hij niet alleen kan laten omdat hij zijn kindje niet meer anders kan zien. Hilarisch allemaal. Nog een hele lange gesprek gehad uiteindelijk zei hij dat hij naar binnen moest. Blijkbaar was hij dus voor zijn deur aan het praten. En ik denk dat die meid heeft meegeluisterd. Ik voel me zo bedrogen.

Hij had het ook over als zijn kind ouder word hem kent hij uit elkaar zal gaan omdat er in de familie van die meid ook zo een situatie is gebeurd en ze de kind moeilijk laten zien aan de vader. Wat een verhaal... Volgens mij was die meid dan weer binnen.

Zonder te schamen zegt hij zou gaan langskomen volgende week. Ik snapte er natuurlijk niks meer van. Paranoïde geval dit. Onbelangrijke nietsnut die denkt dat hij een man is. Hem neem ik dus zeker niet in mijn huis en uit mijn buurt.

Ik zie zeker geen toekomst met zo een geval en wil hem ook niet in de buurt van mijn kind. Het is nu ik en mijn zoontje. Ik wil nog iets even kwijt excuus voor mijn offensief gedrag dit was omdat ik de andere reacties hard vond en te veel weerwoord gaf. Dit is natuurlijk allemaal niet normaal en labiel :facepalm:

Fijne avond!

Nog maar een paar dagen geleden schreef je dat alles nu stabiel is en blijft. Niet dus!
En als het werkelijk je ex was, zou je niet terug hebben gebeld en zou het je ook niet zo raken. Uit de dingen die je schrijft en je bewoordingen over de andere vrouw, blijkt m.i. alleen maar dat je nog smoorverliefd bent op die man. Anders zou je het weinig kunnen schelen en zou je je niet zo druk maken om die andere vrouw en die bewoordingen niet gebruiken. Het frustreert je gewoon dat hij niet voor jou kiest. Wat je overigens al lang had kunnen weten. En dat je deze man niet meer in de buurt van je kind en jou wilt, zijn slechts loze woorden. Dat blijkt immers steeds weer. Zelfs als de één de ander neersteekt, ban je ze nog niet uit je leven.
Dat iemand zijn kind inzet als chantagemiddel zien als hilarisch? Onvoorstelbaar. De situatie is nog zorgelijker dan het al was. En ga nu eindelijk eens voor je kind kiezen in plaats van voor alle drama in relaties met deze mannen. Naar een psycholoog gaan heeft weinig zin als je ondertussen niets doet om je gedrag te veranderen en daarmee de situatie voor je kind veilig te maken. Echt: ik hoop zo dat de school van je kind, de buren, je psycholoog of kennissen veilig thuis eens inschakelen. Je kind vraagt niet om deze ellende en niet om een zeer onveilige situatie om in op te groeien.
ingewikkeldd schreef:
27-09-2019 23:00

Fijne avond!
En plots heb je dit wel door?
Terwijl deze situatie zich al 4 jaar voordoet. 🤦🏻‍♀️
Jouw stabiel en rust is toch zeker niet mijn stabiel en rust.
Zo jammer, want mocht je alles grondig aanpakken zou je nog wat van je keven kunnen maken. Met als gevolg ook voor het leven van je zoontje 🙂
Ik weet het.... Maar dat verliefdheid gaat niet ineens weg ook al vind je die persoon niet goed of misschien je haat ik zou het niet weten... Maar het zal over gaan met de tijd... Ik verdien betere. Met de tijd als ik over hem ben. Misschien dat ik iemand anders ontmoet die mij wel verdiend..
ingewikkeldd schreef:
28-09-2019 10:38
. Misschien dat ik iemand anders ontmoet die mij wel verdiend..

Nou, wat denk je ervan voorlopig eens ff alleen te blijven en je volledige aandacht op je zoon en jezelf te richten?!
ingewikkeldd schreef:
28-09-2019 10:38
Ik weet het.... Maar dat verliefdheid gaat niet ineens weg ook al vind je die persoon niet goed of misschien je haat ik zou het niet weten... Maar het zal over gaan met de tijd... Ik verdien betere. Met de tijd als ik over hem ben. Misschien dat ik iemand anders ontmoet die mij wel verdiend..
Dat je überhaupt nadenkt over een volgende relatie. Er is zoveel werk aan de winkel en een relatie zou echt je laatste prioriteit moeten zijn. Met een dagje pretpark en pictogrammen ben je er nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven