Het ijskonijn smelt

06-07-2010 23:25 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm herkenning wil ik cryptisch blijven. Kijk, ik hoop natuurlijk wel op adviezen, een verfrissende kijk op de zaak, en het allerliefst wil ik natuurlijk begrip, maar als dat er vanwege mijn raadselachtigheid er niet in zit, dan moet ik het daar maar bij laten.

Al weken loop ik te formuleren en te proberen de dingen een beetje anders te omschrijven, en laat ik het maar zitten, vanavond dan toch maar een poging gewaagd.

Ik voel me zelf in vergelijking met andere vrouwen maar muizig en onopvallend, en ik zal wanneer er mannen in de buurt zijn niet mee gaan flirten als zij dat wel doen, ik trek me eerder nog meer terug.

Geen beginnen aan voor mij, ik delf toch het onderspit, ik ga me niet aan lopen stellen.

Ineens was daar de situatie dat ik zo'n man waar andere vrouwen omheen zwermen van wel heel dichtbij in de ogen heb gekeken, en wat ik in die blik heb gezien, heeft me verward. Zie ik dat goed, flitste er door mij heen, geeft hij om mij, ben ik belangrijk voor hem? Hij gaf me een knuffel. En toen was ik nog steeds het ijskonijn. Even toeschietelijk als altijd (dus niet). Hoewel het binnenin iets bij me losmaakte ging ik gewoon verder met de dingen van de dag. En hij pinkte een traantje weg.

Ik ben niet verliefd, dat is het niet. Of meer: ik heb hem nooit op die manier bekeken, het was niet aan de orde.

En dan nu dit. Nooit zou ik iemand zo dicht laten komen, en nu gebeurde het voordat ik het in de gaten had.

Herhaling of verder gaan zit ermet hem niet in. Uitgesloten.

Maar, wat wel waar is: het ijskonijn begint te smelten.

Ik heb ontdekt dat ik nog gevoel heb.
Ik lees het over, en veeg nu zelf de tranen van mijn wangen.
Gelukkig maar
Gewist.

Het modereerbeleid van[Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Waarom pinkte hij een traantje weg?
Hij is niet getrouwd, maar beweegt zich in hele andere kringen, onverenigbaar met die van mij. Of: ik weet niet of ik zoveel zelfvertrouwen zou kunnen hebben om mij ook in die kringen te bewegen. Het zit gedeeltelijk in mij, dus.
quote:Perel schreef op 06 juli 2010 @ 23:27:

Ik lees het over, en veeg nu zelf de tranen van mijn wangen.

Soms moet iemand je even bijfohnen een kickstart geven, zodat je zelf de rest kan doen. Dit kan wel het begin zijn naar het weer open kunnen en willen staan voor andere(n)/mannen.
quote:Stoeptegel schreef op 06 juli 2010 @ 23:36:

Waarom pinkte hij een traantje weg?Het was erg emotioneel.
Emotioneel? Omdat nederland had gewonnen?

Nee ik ben nu wel nieuwsgierig, wat de aanleiding was, en wat jouw relatie mbt deze man is.

De gedachte dat het niks kan worden ivm verschillende kringen ken ik maar al te goed. Dat is soms helaas pindakaas, maar je moet wel jezelf kunnen blijven.
Sarah, ik denk inderdaad dat hij dat gedaan heeft.

Het is zo raar, ik voel me ergens helemaal nieuw.

Sarah, ik weet niet precies wat ik allemaal van jou gelezen heb op dit forum, maar wel dat je vaak de juiste snaar raakt wat mijn gevoel betreft, ik denk dat we wat dingen gemeen hebben, of kom je anders aan die wijsheden?
Nee, pluk, ik ga het verder niet illustreren.
Wat mooi.

Ik hoorde na jaren dat de jongen waar ik op school een crush voor had, stapel op me was in die tijd.

Ik had geen idéé, simpelweg omdat ik me niet kon voorstellen dat zo'n jongen mij leuk kon vinden.

Hij zág me, en ook al vertelde hij dat pas toen hij al getrouwd was en geen interesse meer in me had, daarna is er iets in mij veranderd.

Ik ging ook smelten, doe ik nog steeds want ik doe het rustig aan.

Ik wens je een liefdevolle smelt toe, naar jezelf, en naar een lieve, mooie man die helemaal voor je gaat.

quote:Perel schreef op 06 juli 2010 @ 23:25:

Ik heb ontdekt dat ik nog gevoel heb.

Wat een mooie kernachtige ontdekking.

Als hij klopt heeft deze meneer je over je drempel geholpen en ligt de hele wereld nu aan je voeten. Niet treuren om hem dus, blij zijn dat je op pad kunt (en heel veel plezier onderweg!).
quote:Perel schreef op 06 juli 2010 @ 23:46:

Sarah, ik weet niet precies wat ik allemaal van jou gelezen heb op dit forum, maar wel dat je vaak de juiste snaar raakt wat mijn gevoel betreft, ik denk dat we wat dingen gemeen hebben, of kom je anders aan die wijsheden?Denk wel dat dat klopt inderdaad, ondanks dat we beiden in een totaal andere situatie zitten
anoniem_15888 wijzigde dit bericht op 07-07-2010 00:01
Reden: verkeerde zin dikgedrukt ;-)
% gewijzigd
quote:twinkeling schreef op 06 juli 2010 @ 23:56:

[...]

Wat een mooie kernachtige ontdekking.

Als hij klopt heeft deze meneer je over je drempel geholpen en ligt de hele wereld nu aan je voeten. Niet treuren om hem dus, blij zijn dat je op pad kunt (en heel veel plezier onderweg!).Ja, mooi gezegd Twink!
Ik dacht dat ik de situatie zo verbouwd had dat het niet meer te snappen valt, maar aan de reakties te zijn begrijpen jullie me heel goed.

Wat fijn is dat, het lucht echt op. Dankjulliewel.
Perel, jij moet eens een flinke dosis zelfvertrouwen krijgen. Hoe krijgen we dat in je? Hoe kunnen we je helpen?

Je bent zo hard bezig met niet smelten, dat het al je energie kost. Jammer, zo jammer.

Je hoeft geen flirt te zijn of je aan te stellen om aandacht te vangen. Je hoeft geen aandacht te willen vangen om op te vallen. Verwar al die zaken toch niet zo.

Maar nogmaals, hoe kunnen we je helpen?
Geniet ervan! Met het uitvlakken van je gevoelens doe je jezelf enorm tekort. Zelfs als dat eventueel negatieve gevoelens zijn. Gevoelens hebben een functie. Het is goed als je kan toestaan dat ze er zijn. Voor mij niet herkenbaar in combinatie met mannen. Maar wel herkenbaar in het algemeen. Het is zo fijn om te smelten als ijskonijn.
O, jee.... hulp..

Madhe, ik accepteer het nooit als iemand me helpen wil.

Hoe dat zo gekomen is? Gewoon altijd zelf alles moeten opknappen, overal zelf de verantwoording voor nemen.

Wat je me wel mag uitleggen is waarom dat zo werkt, dat flirten niet meer effect hoeft te hebben dan gewoon aanwezig zijn.
Perel, iets altijd zo gedaan hebben is geen excuus om er mee door te gaan. Zeker niet als je zelf stiekem ook wel inziet dat dat niet voor je werkt (en dat doe je volgens mij).

Ik kan niet voor Madhe spreken en weet natuurlijk niet wat ze bedoeld, maar als je gewoon een erg leuk mens bent dan zal anderen dat heus niet ontgaan. Daar hoef je niet noodzakelijk voor te flirten. Als je als leuk mens gewoon aanwezig bent dan trek je vanzelf de aandacht zonder dat je daar bewust moeite voor hoeft te doen.
Ik sla wel op wat je zegt, Letgo.

Ik val nu bijn om van de slaap... welterusten!
He wat fijn om dat te ontdekken bij jezelf he. Je denkt een ijskonijn te zijn. Een dikke muur te hebben gebouwd om je hartje en dan in ene komt er 1 iemand voorbij en alles lijkt totaal anders te zijn dan het ooit was. En dat maakt je mens! Ik begrijp wel dat je het aan de ene kant beangstigd (of lees ik meer dan er staat) en dat je aan de andere kant er blij mee bent omdat je altijd dacht geen gevoel voor mannen te hebben. Of te kunnen hebben.

Flirten is op zoveel manieren te doen. En als je het mij vraagt ben je interessant voor hem omdat jij niet zoals vele vrouwen in katzwijm valt voor hem. Maar mysterieus bent. En ook dat maakt aantrekkelijk. Ik heb dat zelf ook. De mannen die weten dat ze elke vrouw kunnen krijgen. Waar ook altijd hele hordes omheen hangen. Die vallen voor mij ook over het algemeen meestal dus ook af. Gewoon omdat ik niet een van de velen wil zijn. En er nog zoveel meer mannen die veel interessanter zijn.
quote:Perel schreef op 07 juli 2010 @ 00:34:

O, jee.... hulp..

Madhe, ik accepteer het nooit als iemand me helpen wil.

Hoe dat zo gekomen is? Gewoon altijd zelf alles moeten opknappen, overal zelf de verantwoording voor nemen.

Wat je me wel mag uitleggen is waarom dat zo werkt, dat flirten niet meer effect hoeft te hebben dan gewoon aanwezig zijn.

Ach lieverd (en ik ken je niet eens). Wat jammer dat je dat verschil niet kent. Ik wil je even waarschuwen. Ik weet niet of je mijn post wel eens leest maar ik schijn bot en hard te zijn

Wanneer ga je flirten met iemand?

Wanneer ga je meer moeite doen voor iemand?

Wanneer ga je werk maken van iemand?

Wanneer kijk je langer dan nodig is naar iemand?

Wanneer denk je; Die is leuk?

Wanneer wil je een telefoon nummer van iemand?

Het werkt zo simpel. Flirten doe je, wanneer iemand je opvalt. Met iemand die jou niet opvalt, zul je niet gaan flirten. Het is die (mili) seconde daarvoor. Dán valt die en die je op, dán denk je, voel je, merk je, weet je, zie je, ruik je.....

En wat betreft dat geen hulp vragen; Ik vind dat je je daar nu maar overheen moet zetten. Je opent een topic, je vraagt hulp. Je kúnt het wel, en het mag.

Waarom ook niet joh.. je komt er alleen verder mee. En dan mag je meteen ervaren hoe lekker het is om hulp te vragen. Of je doet het niet, ook goed. Je verantwoordelijkheid mag je dan wel weer lekker zelf blijven dragen, maar dan kan makkelijker worden door wat hulp
Hulp vragen is niet iets wat je zwak maakt, maar eerder sterk. Omdat je je dan kwetsbaar durft op te stellen. En anderen de kans geeft om jou eens tot steun te zijn. Om wat te doen voor jou.
ik wilde 'n heel verhaal typen, maar dat lukt niet..

all I can say: wat madhe, letgo, dushi & sarahs vertellen klopt helaas wel..

succes met opwarmen lief, warm ijskonijn

off-topic:

excuus aan de dames voor mijn ijsige & botte houding de afgelopen jaren; ik neem alvast afscheid: 'i'm going to leave you, the internet & life'.

'depressed, screwd-up & without internet connection'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven