Het is gewoon te aantrekkelijk...
donderdag 30 augustus 2018 om 13:38
Het zit me echt dwars dat we een leeftijdsverschil van 6 jaar hebben. Hij is jonger en vind "oudere vrouwen leuker". Ik ben vorig jaar gaan scheiden en ook al weet hij ervan hij wilt een kans.
We hebben elkaar online leren kennen en vorig weekend hebben we elkaar voor het eerst gezien. Het was heel awkward in het begin maar in de avond konden we amper afscheid nemen. Het is voor mij een lastig geval doordat we andere cultuur en geloof hebben en heb ik soms zoeits van "laat hem maar gaan" maar hij is gewoon echt iemand die ik niet kwijt zou willen. Wanneer hij zegt van "ja k wil het ook niet al te moeilijk voor jou maken" dan denk ik zo van nee, ik wil het gewoon.
Er zijn te veel dingen die hij aan zou moeten passen en is er goed mee, maar ik vind het oneerlijk. Mij word niets gevraagd om te veranderen of aan te passen.
Zal ik hem gewoon laten gaan omdat het nu al te veel stress is en ik wil niet zijn tijd verspillen of er op in gaan en kijken wat er van wordt? Ik kan me hart gewoon in me keel voelen als we elkaar zelfs aanraken.
We hebben elkaar online leren kennen en vorig weekend hebben we elkaar voor het eerst gezien. Het was heel awkward in het begin maar in de avond konden we amper afscheid nemen. Het is voor mij een lastig geval doordat we andere cultuur en geloof hebben en heb ik soms zoeits van "laat hem maar gaan" maar hij is gewoon echt iemand die ik niet kwijt zou willen. Wanneer hij zegt van "ja k wil het ook niet al te moeilijk voor jou maken" dan denk ik zo van nee, ik wil het gewoon.
Er zijn te veel dingen die hij aan zou moeten passen en is er goed mee, maar ik vind het oneerlijk. Mij word niets gevraagd om te veranderen of aan te passen.
Zal ik hem gewoon laten gaan omdat het nu al te veel stress is en ik wil niet zijn tijd verspillen of er op in gaan en kijken wat er van wordt? Ik kan me hart gewoon in me keel voelen als we elkaar zelfs aanraken.
anoniem_375390 wijzigde dit bericht op 30-08-2018 13:51
Reden: Het is niet te begrijpelijk waarom ik deze topic heb geopend
Reden: Het is niet te begrijpelijk waarom ik deze topic heb geopend
11.43% gewijzigd
donderdag 30 augustus 2018 om 13:49
Maar wat zit je nu precies allemaal dwars dan? Het leeftijdsverschil en dat hij je een 'oudere' vrouw noemt, of het verschil in cultuur en geloof, of alles samen?
Ik zou me eerder druk maken om het verschil in cultuur en geloof. Wat zijn de verschillen daarin? En hij wil zijn cultuur en geloof 'aanpassen' voor jou ofzo? Ik snap het niet helemaal.
En 6 jaar is toch niet zoveel ouder??
Ik zou me eerder druk maken om het verschil in cultuur en geloof. Wat zijn de verschillen daarin? En hij wil zijn cultuur en geloof 'aanpassen' voor jou ofzo? Ik snap het niet helemaal.
En 6 jaar is toch niet zoveel ouder??
donderdag 30 augustus 2018 om 13:55
Ik zoek geen drama. Ik was heel erg depressief en heb echt vertrouwen in kon mensen niet al te gemakkelijk vertrouwen. Maar hij laat alles zo makkelijk zien. 1 moment mis ik hem helemaal en de andere moment ben ik van "dit is allemaal verkeerd, doe hem dit niet aan"
donderdag 30 augustus 2018 om 14:00
Beetje vaag allemaal maar wat ik er van begrijp is dat hij vooral degene is die zich aan zou moeten passen. Wees daar open en eerlijk over en laat hem vervolgens de keus. Dingen achterhouden die op lange termijn een probleem kunnen vormen omdat je nu niet van hem weg kan blijven is egoistisch en niet eerlijk naar hem. Uiteindelijk krijg jij dat zelf ook vol in je gezicht terug.
donderdag 30 augustus 2018 om 14:03
Ik ben heel erg open tegenover hem. Eerst dacht ik dat dit allemaal hem weg zou pushen maar hij zegt dat hij er allemaal goed mee is. Soms noem ik hem gek en dat ie niet weet wat ie doet. Dat het voor ons beide gekkenwerk is, maar hij heeft dus niets om kwijt te raken.. Wou zijn familie al over mij vertellen en zelfs met de mijne kennis maken.Buufie66 schreef: ↑30-08-2018 14:00Beetje vaag allemaal maar wat ik er van begrijp is dat hij vooral degene is die zich aan zou moeten passen. Wees daar open en eerlijk over en laat hem vervolgens de keus. Dingen achterhouden die op lange termijn een probleem kunnen vormen omdat je nu niet van hem weg kan blijven is egoistisch en niet eerlijk naar hem. Uiteindelijk krijg jij dat zelf ook vol in je gezicht terug.
donderdag 30 augustus 2018 om 14:06
6 jaar, is geen groot leeftijdsverschil. Ik ben ook 5 jaar ouder dan mijn vriend, en niemand die dit echt merkt. Dus wat is het probleem?
Cultuur- en geloofsverschillen kunnen potentieel wel problemen opleveren.
Je hoeft niet direct de rest van je leven in te plannen met deze man, je kan ook gewoon in het hier en nu blijven en genieten van hem. Goed voor je ego, iemand die je lief, leuk, geil, sexy, humoristisch, intelligent, etc vindt. Iets wat je ex in je vorige relatie al lang niet meer zo vond.
Niemand kan de toekomst voorspellen. Zorg dat je je eigen leventje weer goed op de rit krijgt. Eigen woonplek, baan, geld, vrienden, etc. En dan is hij een mooie aanvulling. Voor hoelang? De tijd zal het leren.
Cultuur- en geloofsverschillen kunnen potentieel wel problemen opleveren.
Je hoeft niet direct de rest van je leven in te plannen met deze man, je kan ook gewoon in het hier en nu blijven en genieten van hem. Goed voor je ego, iemand die je lief, leuk, geil, sexy, humoristisch, intelligent, etc vindt. Iets wat je ex in je vorige relatie al lang niet meer zo vond.
Niemand kan de toekomst voorspellen. Zorg dat je je eigen leventje weer goed op de rit krijgt. Eigen woonplek, baan, geld, vrienden, etc. En dan is hij een mooie aanvulling. Voor hoelang? De tijd zal het leren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 30 augustus 2018 om 14:08
Ik ben bang dat ze hem niet gaan accepteren. Ook al wil ik het alles dat me gezegd word gaat me dwars zitten. Dit heb ik al een keertje eerder gehad. Was nog zeer jong en had een relatie, was niet goedgekeurd en we gingen er toch nog voor. Nadat we er ruzies over begonnen te krijgen zijn we uit elkaar gegaan.
Ik denk niet dat iemand die mijn ouders toch wel gaan accepteren, die zoveel van me kan houden. Dit is gwn pure allemaal en daarom is het ook zo aantrekkelijk.
donderdag 30 augustus 2018 om 14:08
Ik gun je een nieuwe liefde maar is deze man wel realistisch. Hij kijkt makkelijk tegen dingen aan zeg je, en wil jouw geloof en cultuur aannemen. Daarbij hebben jullie elkaar slecht een keer gezien en hij wil je al voorstellen aan zijn familie.
Er gaan bij mij alarmbellen af want zijn te gemakkelijke houding vind ik verre van realistisch.
Er gaan bij mij alarmbellen af want zijn te gemakkelijke houding vind ik verre van realistisch.
donderdag 30 augustus 2018 om 14:11
Zes jaar is toch geen groot leeftijdsverschil? Ja, als je tieners bent misschien, maar voor volwassenen toch niet?
Voor de rest vind ik het allemaal wat vaag omschreven. Hij moet dingen aanpassen en vindt dat prima, maar jij vindt het oneerlijk. Als hij er geen probleem mee heeft, waarom zou jij je er dan druk om maken?
Voor de rest vind ik het allemaal wat vaag omschreven. Hij moet dingen aanpassen en vindt dat prima, maar jij vindt het oneerlijk. Als hij er geen probleem mee heeft, waarom zou jij je er dan druk om maken?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 30 augustus 2018 om 14:12
Als je je zorgen maakt over cultuur en geloof moet je er geen relatie mee beginnen.Snowflake_ schreef: ↑30-08-2018 13:53Ik maak me zorgen om het cultuur en geloof.. Alles dat ik doe voelt gewoon niet goed aan maar het lukt me gewoon niet om weg van hem te blijven.
Waarom begin je dan een topic over de leeftijd? Die zes jaar is niet zo erg.
donderdag 30 augustus 2018 om 14:15
omdat ik denk dat cultuur/geloof en leeftijd even grote probleem is voor mijn omgeving..TanteBedelia schreef: ↑30-08-2018 14:12Als je je zorgen maakt over cultuur en geloof moet je er geen relatie mee beginnen.
Waarom begin je dan een topic over de leeftijd? Die zes jaar is niet zo erg.
donderdag 30 augustus 2018 om 14:42
Snowflake_ schreef: ↑30-08-2018 14:15omdat ik denk dat cultuur/geloof en leeftijd even grote probleem is voor mijn omgeving..
Dat is dan het probleem van jouw omgeving, niet het jouwe.
donderdag 30 augustus 2018 om 14:43
Snowflake_ schreef: ↑30-08-2018 14:03Wou zijn familie al over mij vertellen en zelfs met de mijne kennis maken.![]()
Al na 1 ontmoeting???
donderdag 30 augustus 2018 om 14:57
En, qua cultuur. Denk jij dat hij jou zo zou meenemen naar zijn ouders en jou voorstelt als zijn vriendin?
En dat dan zonder dat jij verplicht van hem moet veranderen van religie?
Nee?
Dan heb je een toyboy dioe met jou en jouw gevoelens speelt voor zijn eigen vermaak.
En dat dan zonder dat jij verplicht van hem moet veranderen van religie?
Nee?
Dan heb je een toyboy dioe met jou en jouw gevoelens speelt voor zijn eigen vermaak.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.