Hij heeft geen afscheid genomen

23-09-2020 10:03 43 berichten
Ik voel me down. Het gaat om een mannelijke collega waarmee ik 1,5 jaar heb samengewerkt.
Ik wist al dat hij weg zou gaan en ook welke datum, maar hij is blijkbaar paar weken eerder weggegaan en ik zag hem voor het laatst 2 weken terug op een vrijdag en hij zei nog tot volgende week.

Dat is het ook met mij...dan denk ik close met iemand te zijn. Maar diegene vindt het de moeite niet eens waard om te melden dat hij nooit meee terugkomt. Dan heeft het toch niets te betekenen gehad :( en nee ik heb geen contactgegevens van deze persoon. Ik merk ook dat ik verdrietig ben dat hij geen afscheid heeft genomen.
anoniem_63efa6da6c38b wijzigde dit bericht op 26-09-2020 20:21
19.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Probeer linkedin? Facebook?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
23-09-2020 10:04
Probeer linkedin? Facebook?
Niets te vinden en als hij echt wilde, had hij toen al zijn contactgegevens aan mij kunnen geven... misschien vond hij mij niet zo belangrijk
Alle reacties Link kopieren
Wat denk jij ontzettend vanuit jezelf!
Misschien had hij echt het idee om volgende week nog te gaan werken, maar is hij er op een lullige manier eerder uitgezet of wat dan ook. Waren er persoonlijke omstandigheden dat hij niet meer op het werk verscheen. Weet jij veel?

Zijn einde dienstverband draait natuurlijk niet om jou.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
23-09-2020 10:08
Wat denk jij ontzettend vanuit jezelf!
Misschien had hij echt het idee om volgende week nog te gaan werken, maar is hij er op een lullige manier eerder uitgezet of wat dan ook. Waren er persoonlijke omstandigheden dat hij niet meer op het werk verscheen. Weet jij veel?

Zijn einde dienstverband draait natuurlijk niet om jou.

Doreia schrijft precies wat ik ook wilde zeggen. En had je privé ook contact met hem of zo?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Onthou ook dat er mensen zijn die geen afscheid nemen omdat het ze wèl wat doet. Ik had ook zo'n collega. Jaren bij ons gewerkt, ik weet dat hij het ook wel mist (via andere weg), maar weigerde afscheid te nemen. Gewoon de deur achter zich dicht getrokken, en verdwenen. Half jaar later kwam hij weer eens koffiedrinken.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
23-09-2020 10:08
Wat denk jij ontzettend vanuit jezelf!
Misschien had hij echt het idee om volgende week nog te gaan werken, maar is hij er op een lullige manier eerder uitgezet of wat dan ook. Waren er persoonlijke omstandigheden dat hij niet meer op het werk verscheen. Weet jij veel?

Zijn einde dienstverband draait natuurlijk niet om jou.
Maar als hij haar ook echt speciaal vond had hij wel een manier gevonden om nog even gedag te zeggen. Voor hem was TO gewoon een collega zoals zo velen en voor haar was het meer. Daar is nu op pijnlijke wijze achtergekomen.
Ja, ik ben ben bij sommige banen ook wel eens vertrokken op een dag dat bepaalde mensen er niet waren. Dan stuur ik alleen een afscheidsmail naar direct betrokkenen. Ik heb zelf ook nooit zoveel met van die mails naar heel kantoor.

Maar had je dan gevoelens voor deze collega? Het klinkt allemaal wat dramatisch.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
23-09-2020 10:09
Maar als hij haar ook echt speciaal vond had hij wel een manier gevonden om nog even gedag te zeggen. Voor hem was TO gewoon een collega zoals zo velen en voor haar was het meer. Daar is nu op pijnlijke wijze achtergekomen.
Of op zijn minst voortijdig aangegeven dat het leuk zou zijn om contact te houden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Oh gut, ik dacht dat je man/vriend vertrokken was zonder afscheid...
Het is niet netjes van hem, maar trek t je niet aan. Je bent gewoon een aardige collega, niks meer of minder.
ik geef mn bek ook maar een douw
Doreia* schreef:
23-09-2020 10:08
Wat denk jij ontzettend vanuit jezelf!
Misschien had hij echt het idee om volgende week nog te gaan werken, maar is hij er op een lullige manier eerder uitgezet of wat dan ook. Waren er persoonlijke omstandigheden dat hij niet meer op het werk verscheen. Weet jij veel?

Zijn einde dienstverband draait natuurlijk niet om jou.
Dan had hij het die vrijdag wel geweten. Het draait niet om mij, maar meer om ons contact dat blijkbaar niets te betekenen had
Madeliefjees schreef:
23-09-2020 10:17
Oh gut, ik dacht dat je man/vriend vertrokken was zonder afscheid...
Het is niet netjes van hem, maar trek t je niet aan. Je bent gewoon een aardige collega, niks meer of minder.
Klopt. Voortaan haal ik ook niets meer in mijn hoofd.
Misschien meende hij ook alles wat hij zei, maar had hij dat ook met andere collega’s en bleef het beperkt tot op de werkvloer. Ik heb ook vaak collega’s gehad waarmee ik heerlijk kon samenwerken en echt verschil maakten op een werkdag. Waren ze er niet dan kon ik hen ook echt missen, al was het maar dat ene gesprekje steeds bij het koffieapparaat. Dit ‘missen’ deed ik hen dus niet buiten werktijd en wellicht bedoelde hij dat dus mbt jou ook zo.

Ga je dan weg en zo’n collega is er dan niet op die dag, jammer dan. Dan liet ik een leuk briefje achter op zijn/haar bureau ofzo, maar meer dan ook niet.

Het is maar een collega, waarom ben je er zo down van zelfs? ik las al waarom
Alle reacties Link kopieren
Yellowberrie schreef:
23-09-2020 10:20
Dan had hij het die vrijdag wel geweten. Het draait niet om mij, maar meer om ons contact dat blijkbaar niets te betekenen had
Dat maak jij ervan.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Yellowberrie schreef:
23-09-2020 10:20
Dan had hij het die vrijdag wel geweten. Het draait niet om mij, maar meer om ons contact dat blijkbaar niets te betekenen had


Hoe weet jij dat nou?! Voor hetzelfde geld heeft hij vrijdagavond toen hij thuis kwam een telefoontje gehad 'sorry Piet maar je hoeft niet meer te komen' of zo.

En misschien had je mijn vraag gemist, maar had je privé ook contact met hem? Of alleen op het werk?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend inderdaad, maar misschien spelen er wel (persoonlijke) dingen mee waarvoor hij zich schaamt naar jou toe. Geen idee.

Je mag mij altijd een PM sturen met z'n naam, dan wil ik nog wel een poging wagen.
Vervelend, maar niet teveel op jezelf betrekken. Zo gaan sommige dingen in het leven.
Ik ben in sommige collega’s ook wel eens teleurgesteld. Tijdens een moeilijke periode vernam ik van sommigen niets, terwijl anderen (waarvan ik het niet verwachtte) juist heel attent waren.
Alle reacties Link kopieren
Niet vervelend bedoeld maar heb je misschien gevoelens voor hem? Het klinkt namelijk alsof je je afgewezen voelt.
Alle reacties Link kopieren
Yellowberrie schreef:
23-09-2020 10:20
Dan had hij het die vrijdag wel geweten. Het draait niet om mij, maar meer om ons contact dat blijkbaar niets te betekenen had
Het draait wel om jou. Misschien is die man wel ziek geworden, of is er een familielid overleden. Dat kun je toch allemaal niet weten op vrijdag.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wat een issue maak jij er van!

Je weet niet wat hij wel en niet wist op vrijdagavond.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
ik snap je gevoel wel. Ik heb ook zo'n collega gehad waar ik al een aantal jaar (dacht ik) erg prettig mee samenwerkte. We vingen voor elkaar wel eens iets op als we wat vergeten waren, hadden soms een fijn uitlaatklepmoment met elkaar. Ik dacht dat we net iets meer dan 'zomaar collega's' waren maar hij vertrok zonder een woord en heeft nooit meer iets laten horen. Vond ik ook echt heel jammer.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat dramatisch. Het zijn collega’s, daar heb je nou eenmaal een andere band mee dan met je vrienden.

Een deel van ons bedrijf is naar een andere locatie verplaatst afgelopen zomer. Daardoor heb ik door Corona een heleboel van m’n leuke collega’s niet meer gezien en iig geen ‘afscheid’ kunnen nemen. Big deal. Wil dat zeggen dat de jaren dat we met plezier hebben samengewerkt ‘niks voorstelden’? Nee het is gewoon even anders gelopen. Helaas.. je komt hem vast ook wel weer ergens tegen.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het betekent dat jullie contact voor hem minder waard was. Hij kan ook juist veel moeite hebben met afscheid nemen. Het is altijd awkward, en soms ook pijnlijk en verdrietig. Misschien wilde hij jullie dat besparen en vrolijk op de tijd samen terugkijken.
Niet zo negatief over jezelf denken hoor! Jullie hebben het leuk gehad, en hij heeft in het verleden ook aangegeven dat te waarderen toch? Vergeet dat stuk nu niet.
Alle reacties Link kopieren
Nooit voor iemand invullen. Goed, iedereen doet het, maar sommigen weten zich daarin af te remmen want we kunnen niet voor een ander denken. En misschien denkt deze man ook wel namens jou. Dat jij het contact gewoon ziet als een sociaal gebeuren bijvoorbeeld. Wellicht Is hij na het vertrek werkloos, en meent hij dat jij niet zit te wachten op contact met Koos Werkeloos. Ik nog wel even doorgaan met allerlei kronkelende gedachten. En zie hier hoe makkelijk men verzeild in een NIVEA (Niet Invullen Voor Een Ander) denkpatroon. Maar trap alsjeblieft op de rem wat dat betreft.

Bovendien vergeet je dat een vertrek heel moeilijk kan vallen om wat voor reden dan ook. Zeker wanneer je met iemand het thuis gevoel meemaakt, een chemie hebt.

Wellicht is er een iemand die hem goed kent op het werk, en contact gegevens heeft. Of doorzoek Social Media. Wil je graag denken voor iemand, denk dan dit positieve verhaal: hij zit werkloos thuis, voelt zich klote. Of is elders werkzaam maar denkt geregeld aan jou, maar er is bij hem een rem om contact te zoeken. En dan plots neem jij contact op! En dat hij dan helemaal opfleurt.

Dus doe je voordeel met de reacties
FitsSprits schreef:
23-09-2020 10:37

Je mag mij altijd een PM sturen met z'n naam, dan wil ik nog wel een poging wagen.
En dan? Wat een vreemde opmerking...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven