Hij is weg..

21-03-2012 11:36 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd ivm herkenbaarheid
Waarom heb je je laten chanteren? Is je eigenwaarde zodanig onder 0?
Ik zou er nu eerst voor zorgen dat jouw inkomen op een rekening terecht komt waar hij niet bij kan. Doe dit ook met eventuele subsidies die voor jou of je dochter bedoeld zijn.
@waldorf, ja klaarblijkelijk wel...
Gaan er vasten lasten van je huidige woning van jullie gezamelijke of van jou rekening?

Waar liggen de rekeningafschriften?
Zoek daar dan alsjeblieft hulp voor..
quote:la_rose schreef op 21 maart 2012 @ 13:18:

Ik heb al een maatschappelijk werker omdat ik een burn out heb al een poosje, daar moet ik dinsdag weer heen.

Bel haar NU op en zeg dat je met spoed een afspraak wilt om dit te bespreken. Zij kan je ook goed helpen met praktische zaken.

Dit kan niet lang wachten.
quote:la_rose schreef op 21 maart 2012 @ 13:14:

@ anthonius vind het erg knap dat jij klaarblijkelijk wel alle info hebt en maar hoopt dat dit zo blijft. Merkwaardig.Nee, hij heeft niet alle info. Hij trekt zijn conclusies oordeel.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Gas water licht, zorgverzekering, tv en internet, wegenbelasting, autoverzekering, telefonie betaalde hij. Of niet, zorgverzekering en energie is een deurwaarder voor geweest
Bel je zorgverzekering en vraag wat de status nu is.

Zorg dat het van jou en je dochter vanaf nu van jou rekening gaat.

stop de overschrijving naar de gezamelijke (of minimaliseer dat iig)

En bel ook de andere instanties en vraag wat de stand van zaken is.
quote:la_rose schreef op 21 maart 2012 @ 13:22:

Alle lasten mbt het huis gaan van mijn rekening af. Hyp, verzekeringen etc.

Bankafschriften heb ik niet, omdat we via interbetbankieren, hij heeft die optie uitgezet.

Regel dan eerst eens toegang tot internetbankieren. Heb je helemaal geen eigen pasjes? Ik vrees echt dat je een puinhoop aantreft.

Je hebt een groot vertrouwen in mensen, heb jij ook een eigen mening? Hoe is het met je zelf vertrouwen?
Ik ga nu even weg, ben straks terug dan reageer ik weer.
Nee, dat is niet fout, dat is volledig verklaarbaar gedrag van jou. Het verleden verander je niet meer. Je weet nu de situatie en je hebt je eigen probleem al erkend. Dat is de eerste stap naar de oplossing. Je kan het. Je hebt hem niet nodig, echt niet.
quote:la_rose schreef op 21 maart 2012 @ 13:23:

Gas water licht, zorgverzekering, tv en internet, wegenbelasting, autoverzekering, telefonie betaalde hij. Of niet, zorgverzekering en energie is een deurwaarder voor geweest

Dat is een flinke lijst om af te bellen.

Kun je misschien voor morgen een dag vrij regelen? Dan zou ik een overzicht gaan maken van alle schulden en deze met maatschappelijk werk gaan bespreken.
Hey meid,

In wat een nare situatie zit jij. Degene die je altijd dacht te kunnen vertrouwen en waar je van houdt, blijkt niet te vertrouwen. Dat moet erg pijn doen. Trek je alsjeblieft niks aan van mensen die zeggen dat je in een slachtofferrol zit, het is heel normaal dat je hier zo'n verdriet om hebt. Was je lang bij hem? Is hij je eerste liefde?

En dan de situatie met je moeder. Het is je moeder. Heb je een goede band met haar? Ik vind het makkelijk praten dat je moet kiezen tussen je man en haar, zowel van je man als sommige reacties hier. Je zou helemaal niet moeten kiezen, en ik vind het erg dat je man je wel liet kiezen. Dat je man haar wilde helpen is erg lief en je moeder had een andere houding moeten aan nemen tegenover hem. Voor jou erg naar om er constant tussen gezeten te hebben. onbewust of bewust hebben ze jou er allebei tussen in gezet, en dat hoort niet. Ze hebben normaal tegen elkaar te doen. Je moeder uit dankbaarheid en om het feit dat hij jou man is. Ook al vertrouwde zij hem niet, dat had ze niet zo hoeven laten te merken. Ik kan me voorstellen dat ze het beste voor haar dochter wil, maar jij hield van hem en zij had hem daarom alleen al moeten accepteren. En je man net zo goed. Het is jouw moeder, zij is heel belangrijk in jouw leven, en hij had je niet moeten laten kiezen!

Ik begrijp dat je nu het gevoel hebt dat je in een enorme puinhoop zit, dat je daar bang voor bent. En geldproblemen zijn absoluut echt klote. Maar voor jou en ook voor je zelfvertrouwen, zou het wellicht goed zijn als jij daar zelf controle over hebt. Het is ook jouw geld waar dingen van betaald worden, en je hoort er inzicht in te hebben waar dat naar toe gaat. Tegen hem zou ik zeggen: je bent bij me weg, ik betaal nu zelf wel voor mijn dingen, dat hoef jij niet meer te regelen. Dat lijkt me volstrekt normaal en niet iets waardoor hij kan denken dat je het erger maakt. Ga naar de bank, vraag zelf ook pasjes aan van alle rekeningen die je samen met hem hebt, en krijg inzicht in de financiele situatie. Zorg dat hij voor de alimentatie en andere bijdragen die hij moet betalen op draait.

Ik kan me voorstellen dat je het niet wilt zien. Je bent nog jong, deze problemen zou je niet moeten hebben. Maar je zult wel moeten. Je hebt de problemen, of je nu wilt of niet. Je zit er in. En hoe eng het nu ook allemaal lijkt, problemen met geld zijn er om opgelost te worden. Onthoudt dat! Je komt sterk over, je kunt dit best zelf!

Leg aan hem uit dat je dochter hem als haar vader ziet, en dat ze hem nodig heeft. Dat hij er voor haar hoort te zijn, ook als hij niet meer met jou verder wil.

Veel sterkte.
Je hebt een hele goede beslissing genomen om hem eruit te zetten en niet je moeder.. je hebt maar 1 moeder..! Maar er lopen genoeg mannen rond die jou niet zo'n rot keuze laten nemen om te laten kiezen ! En natuurlijk is het even slikken dat hy wilt scheiden,het vertrouwde gevoel is nu weg.. Nu moet je gewoon lekker je ding doen en er niet meer aan denken.. Ik denk stiekem dat hy het als excuus heeft gebruikt omdat hy al bij je weg wilde.. ( k weet het niet zeker hoor ) Zorg er voor dat je dochter alle lievde en aandacht krijgt die ze nodig heeft..
Misschien was het wel terecht dat je moeder steeds ruzie maakte met je man, TO. Hoe hij jou buiten belangrijke geldzaken probeert te houden, is verdacht in mijn ogen. En je moeder was ook afhankelijk ervan dat die financiën op orde bleven.

Als zij dan merkt dat dit niet het geval is, kan ik me voorstellen dat daar een pittige confrontatie uit voortvloeit.

En ineens wil hij weg.

Als hij echt te goeder trouw was geweest, had hij direct open kaart gespeeld. Juist om te bewijzen dat wat hij doet allemaal wel klopt op geld gebied. Maar nee, niemand mag dat bekijken en hij poetst de plaat.

Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt. Dat de geldzaken nog wel recht te trekken zijn en dat hij enkel beledigd is dat je niet direct voor hem koos. Dan valt er misschien nog wat te redden met hem. Of niet maar dan blijf je in elk geval niet achter met een berg schuld.

Gezien zijn houding dat hij niet wil dat jij de rekeningen ziet, doet mij vermoeden dat hij niet zo zuiver op de graat is. In dat geval was het misschien een goed ding dat je moeder zo in de clinch lag met hem. Nu ben je tenminste zover of zou moeten zijn om te kijken hoe het ervoor staat.

Dus nu moet je in die financiën duiken en zorgen dat er niet nog meer geld verdwijnt en oplossen wat scheef zit op dat vlak.

Ergens denk ik zelfs dat hij je moeder weg wilde hebben omdat zij wél wilde weten hoe het ervoor stond en dat wilde hij natuurlijk voorkomen. Jij controleerde toch al niks dus daar had hij weinig van te vrezen. (Aanname.)
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:la_rose schreef op 21 maart 2012 @ 12:49:

Hij heeft toegang tot de gezamelijke rekening en spaarrekeningen. Heb hier geen inzicht op, hij heeft mijn pasjes.

Op mijn eigen rekening komt mijn loon, waar ik de vaste lasten van betaal.

Dit vind ik heel vreemd, dat je niet je eigen pasjes hebt. Dat hij ook heeft toegestaan dat jij je eigen passen niet hebt. Ik hoop dat er nog wa geld op de spaarrekening staat, maar ik zou ook niet verbaasd zijn als alles op is.

TO, je zal echt een best mens zijn, maar dit bovenstaande vind ik echt heel naïef. Hopelijk kom je eruit. Verder zijn alle tips wel voorbij gekomen. Zorg goed voor jezelf en je dochter.
wanneer ga je naar de bank dan. Lees je helemaal niet over wat je gaat doen m.b.t. de financiën.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Morgen persoonlijk naar je bank toe en je pasjes laten blokkeren! Nieuwe aanvragen zodat je er zelf weer bij kan. Je moet er toch niet aan denken dat hij je salaris, wat je volgende week krijgt, van je rekening haalt? Zorg dat je alle controle over je geld weer terugkrijgt en daarna de rest na gaan bellen en de schulden in kaart brengen
Je krijgt goeie tips hier. Ik vind het onbegrijpelijk dat je niet over eigen pasjes beschikt en ben het met anderen eens dat je echt zo snel mogelijk de controle over geld terug moet krijgen. En dat je heb je dus ook zelf in de hand! Elke dag die je nu wacht geeft hem de kans om nog meer geld naar zich toe te sluizen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven