Hij kan niet zoenen!

17-12-2009 14:31 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een groot dilemma...

Een paar maanden geleden heb ik een leuke vent leren kennen. We hebben een paar maanden iets gehad, maar dat liep mis. Niet alleen door vervelende omstandigheden maar van mijn kant was er ook een grote irritatie.... hij kan niet zoenen.

Qua persoon is het een match, maar zoenen is toch wel heel erg belangrijk. We hebben contact gehouden en ik merk dat ik hem erg leuk vindt, maar dat hij niet kan zoenen houd me tegen...

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Het vertellen vind ik heel erg moeilijk, want wil hem niet kwetsen...
Ik heb ooit met zo'n staafmixzoener gezoend, hij gaf mij de kritiek dat ik 'niet wild genoeg met mijn tong draaide' en 'dat ik mijn tong wel wat verder in zijn keel mocht steken'. Ja echt. Er zijn echt mensen die dat leuk vinden .
Capiman kon ook niet lekker zoenen toen ik hem leerde kennen. En gelukkig wist hij dat ook van zichzelf! Hij stond open voor verbetering, dus ik kon hem dus tips geven wat ik lekker vond, en daar heeft hij toen wat mee gedaan. Gelukkig wel, ik zou het echt zonde hebben gevonden om een man die op andere vlakken zó goed bij me past af te wijzen omdat hij niet lekker zoent (terwijl ik lekker zoenen toch echt wel heel belangrijk vind (vandaar dat we het nu nog steeds regelmatig en lang doen)).
quote:tangerine schreef op 17 december 2009 @ 15:47:

Ik heb ooit met zo'n staafmixzoener gezoend, hij gaf mij de kritiek dat ik 'niet wild genoeg met mijn tong draaide' en 'dat ik mijn tong wel wat verder in zijn keel mocht steken'. Ja echt. Er zijn echt mensen die dat leuk vinden .Mijn vorige Vlam deed dat af en toe..gewoon heerlijk zoenen en opeens die tong achterin mijn keel onder het mom van: kijk mij eens passioneel zijn
Het is een hele leuke vent, voel me op mijn gemak bij hem. Kan mezelf zijn, hij luistert en heel belangrijk.. we kunnen lachen. Chemie is er...

Maar zoenen (en sex) is ook heel belangrijk. En als we weer bij elkaar komen dan zou het zoooo jammer zijn als het hierop fout zou gaan. Ik vraag me namelijk af of het afgeleerd kan worden. Lees verschillende meningen en ervaringen...
Wat kan ik zeggen: techniek is niet eens het belangrijkste. Het gaat er om of je iemand echt leuk vindt en of er ook echt die klik is. Als het zoenen niet gaat, dan heb je ook die klik niet...
Weet je zeker dat je hem echt erg leuk vindt?

Er komt enige basistechniek kijken bij zoenen, maar zo ingewikkeld is het nou ook weer niet. Voor de rest is het een heel stuk beleving (intimiteit, smaakt naar meer etc). Als het zoenen niet leuk is, lijkt me dat alles bij elkaar een beroerd signaal.
Oh, dit komt me bekend voor

Paar jaar geleden kort gedate met een jongen waarvan de zoen me deed denken aan de propellers van een helikopter.

Stond niet bepaald open voor suggesties, dus is het bij een paar dates gebleven...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik heb een vriend gehad, die kon zoenen, niet normaal meer.....daar zwijmelde ik helemaal bij weg, smolt gewoon helemaal. Maar in bed...klikte het niet echt, zo lekker als hij kon zoenen, zo slecht was het in bed. Dat lag niet aan hem, maar aan de match. Hij wilde vooral hele ruige afstandelijke seks, stelde al snel anaal voor ed. Daar ben ik dus helemaal niet van. Maar hij zoende dus echt heel lekker, heel teder ook.

En mijn man nu kan eigenlijk niet zo heel goed zoenen, ook niet slecht, maar in bed gaat het juist perfect, we hebben echt een match en willen hetzelfde.

Dus degene die beweert dat zoenen 90% voorspelt van de bedkwaliteiten, is dus flauwekul.
quote:TheEmpress schreef op 17 december 2009 @ 16:00

Dus degene die beweert dat zoenen 90% voorspelt van de bedkwaliteiten, is dus flauwekul.Oh? Er staat toch 90% en niet 100%? ;)
Ik heb ook wel een een proppeller in mijn mond gehad, maar toen ik hem afremde met mijn eigen tong en het tempo lager maakte, pakte hij dit direct op en was het zoenen heerlijk.

Ik heb ook wel eens een zoenpartner gehad die van nat zoenen hield en die wilde dat ik dus echt zijn mond vol kwijlde, brrr zo vies. Daar ben ik dus direct mee gestopt.

Het valt dus zeker wel aan te leren, maar je moet wel kijken of jouw wensen bij die van hem passen.

Verder zoende mijn ex-vriend heerlijk, maar toen ik hem een jaar later nog eens zoende was de chemie bij mij totaal weg en vond ik het echt helemaal niets meer (hij vond het nog steeds heerlijk). Chemie speelt bij mij dus ook een grote rol.
Ik denk dat lekker zoenen heel persoonlijk is.

Wat voor de een fijn is hoeft dat voor de ander niet te zijn.

Maar dat centrifugeren vind bijna niemand fijn lijkt me.

Of dat iemand zijn tong achter in je strot drukt. Dat vind ik echt een afknapper.

Maar ik hou wel van een beetje passie. De laatste man die ik kuste was nogal afwachtend, van mij mocht ie wel wat meer iniatief nemen.

Het ging ook in 1e instantie meer van mij uit dus ja misschien toch die chemie.

maar die 2e keer mmmm, we konden er niet mee ophouden. Dat was fijn

Maar de seks tussen ons, nee die viel tegen.

Hij was overigens niet verliefd, ik wel en toen was bij mij de chemie ook weg.

Maar ik kreeg het compliment nog wel dat hij het zoenen met mij zo fijn vond.

Maar voor TO; toch subtiel aangeven wat je fijn vindt. En niet zeggen wat je niet fijn vindt, tenminste niet gelijk (kan altijd later nog). Maar altijd lastig zoiets, je wilt hem niet kwetsen.

Misschien eens het gesprek erop brengen als je er niet mee bezig bent. Vragen wat hij lekker vindt bij zoenen en dan zeggen wat jij vindt etc.

Maar ik snap dat het moeilijk is.
Oeh das wel lastig, want fijn zoenen is wel belangrijk denk ik!

Wat anderen ook al aangeven zou ik idd ook niet zeggen wat hij fout doet.. maar de goede dingen zeggen en dingen vragen aan elkaar..

Ik had laatst een scharrel en hadden een klik en met hem zoenen was fijn! Maar laatst na lange tijd weer een keer gezoend.. en het zoenen was een stuk minder, maar de klik was weg!

Dus het ligt mijn inziens ook aan of je een klik/chemie hebt met iemand of het zoenen lekker is of niet..
Op de eerste date met mijn huidige vriend, was het zoenen ook tien keer niets, veels te gehaast en we volgden elkaar totaal niet. Na date 1 was ik dus nog niet zo onder de indruk. De tweede date en alle daarop volgende ontmoetingen heeft hij het meer dan goed gemaakt Kan soms ook te maken hebben met onzekerheid bij mannen, dat ze te inhalig gaan zoenen.
mijn god zeg, ik kan me hier echt niets bij voorstellen.

Een man die je leuk vindt laten gaan omdat hij niet kan zoenen ....

1. zoenen is iets wat naar gelang een relatie vordert toch minder doet, lijkt me

2. het lijkt me iets dat je toch echt wel kan leren
quote:sara555 schreef op 18 december 2009 @ 00:13:

mijn god zeg, ik kan me hier echt niets bij voorstellen.

Een man die je leuk vindt laten gaan omdat hij niet kan zoenen ....

1. zoenen is iets wat naar gelang een relatie vordert toch minder doet, lijkt me

2. het lijkt me iets dat je toch echt wel kan leren

Nou lekker zoenen is echt wel belangrijk hoor. Als een man mij niet kan opwinden met zoenen, of tijdens een lekkere vrijpartij is dat toch wel een groot probleem.

En nee tis niet altijd te leren helaas. Ook een keer een date gehad met een afgrijselijke zoener. Toen ik als grapjes vertelde dat hij mij niet echt kon volgen met zoenen, zei hij dat IK niet kon zoenen Ik weet toevallig dat ik echt wel goed kan zoenen, heb er de perfecte lippen voor
als je iemand ECHT graag ziet, zijn zoenen toch altijd leuk. Of het nu techisch perfect is of niet.

nee, ik kan me er echt niets bij voorstellen.
quote:sara555 schreef op 18 december 2009 @ 15:05:

als je iemand ECHT graag ziet, zijn zoenen toch altijd leuk. Of het nu techisch perfect is of niet.

nee, ik kan me er echt niets bij voorstellen.

Nee sara, dat ben ik niet met je eens.

Of iemand kan zoenen ja of nee is juist erg van invloed op OF je diegene graag ziet. Ik neem tenminste aan dat je niet pas gaat zoenen als je elkaar al een jaar kent of zo.

Als ik iemand nog goed moet leren kennen, ook al is hij nog zo lief en aardig en mooi, en het zoenen blijkt vies of onprettig dan denk je automatisch anders over deze persoon. Niet dat je alleen iemand beoordeelt op het zoenen, maar dit is een proces dat je niet tegen kunt houden. Denk ik.
Zoenen

heeft toch niets te maken met hoe je je tong beweegt ed,

maar gewoon met een fysieke klik!

Dat is puur chemie. En die is er, of is er niet.

Met een ex vriend kon ik ook niet lekker zoenen, nou, er was ook meer,

maar als je je constant de mensen herinnert waarmee je wel lekker heeel lang kon zoenen, dan ga je dat steeds meer missen!!!!!!!!!!!!!!!
babbelbet wijzigde dit bericht op 18-12-2009 16:12
Reden: tong
% gewijzigd
quote:hinde schreef op 18 december 2009 @ 16:06:

Nee sara, dat ben ik niet met je eens.

Of iemand kan zoenen ja of nee is juist erg van invloed op OF je diegene graag ziet. Ik neem tenminste aan dat je niet pas gaat zoenen als je elkaar al een jaar kent of zo.

Als ik iemand nog goed moet leren kennen, ook al is hij nog zo lief en aardig en mooi, en het zoenen blijkt vies of onprettig dan denk je automatisch anders over deze persoon. Niet dat je alleen iemand beoordeelt op het zoenen, maar dit is een proces dat je niet tegen kunt houden. Denk ik.

ik denk dat zoencapaciteiten echt wel op de 682ste plaats op mijn prioriteitenlijst staat als het gaat over liefde/verliefdheid.

Ongelofelijk dat je een leuke vent zou laten staan omdat zijn zoentechniek je niet bevalt.
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens Sara. Als je echt verliefd bent doet dat er in eerste instantie echt niet toe. Alleen al een blik en je zou moeten smelten haha.

Misschien is TO toch niet zo verliefd op deze man, wil ze het eigenlijk wel graag en gaat dus nu bij zulke dingen stilstaan.

Ik kan me best voorstellen dat niet lekker zoenen een afknapper is.

Maarrr als je iemand echt leuk vindt dan is dat er volgens mij niet.

Tenminste mijn laatste scharrel... ik vond wel dat hij wat afwachtend zoende in 1e instantie maar het maakte me niet uit. Ik kon niet wachten hem weer te zoenen hoor (verliefd dus).

Hij was dat helaas niet maar het zoenen was wel prima. Dus goed zoenen geeft ook geen garantie voor verliefdheid...

Misschien voor jou een vraag of je wel echt verliefd bent op deze man.

Ja je vindt hem leuk, maar is dat genoeg??
quote:miss_sparkle schreef op 17 december 2009 @ 20:46:

Ik denk dat lekker zoenen heel persoonlijk is.

Wat voor de een fijn is hoeft dat voor de ander niet te zijn.

Maar dat centrifugeren vind bijna niemand fijn lijkt me.

Of dat iemand zijn tong achter in je strot drukt. Dat vind ik echt een afknapper.

Ik heb er heel wat over gelezen. Het bovenstaande wordt door veel mensen gedeeld. Ook op het gebied van zoenen is het aftasten (pun intended) wat de ander lekker vindt.

Vroeger was er een meisje dat per se met me wou tongzoenen. Ik was niet verliefd op haar, wel erg nieuwsgierig. Dus er werd getongzoend. Maar ik vind het een vreemde gewaarwording. Ik voelde haar tong nauwelijks, en vreemd genoeg had ik liever gehad dat ze haar tong verder in mij mond zou steken. En ik zelf kon mijn tong niet goed bewegen: te korte tongriem. In 2004 heb ik de tongriem laten doorsnijden door de kaakchirurg.

Maar een tong zover uitsteken dat die bij de ander in de keel komt...? Ik wist niet dat de tong zo lang was.

Daarna heb ik nooit meer gezoend, maar dat komt omdat ik dacht dat alleen mensen met een relatie of in een huwelijk met elkaar tongzoenen. Een relatie heb ik nooit gehad, dus ik heb afgezien van het bovenstaande ook nooit getongzoend.
World of Warcraft: Legion
Persoonlijk vind ik het moeilijk om te beslissen wat (tong)zoenen zo lekker maakt. Sinds een kleine tijd heb ik zelf voor het eerst een vriend. We hebben tot nu toe zonder tong gezoend. De tong is kort geleden wel even in het spel geweest maar het was niet het goede moment om er helemaal in op te gaan.

Hij is mijn eerste vriend waarmee ik ook voor het eerst zoen. In mijn belevenis gaat het prima en zoenen we lekker. Ik kijk er ook steeds naar uit. Maar toch heb ik geen idee of ik wel zo lekker zoen. Ik ben dus ook ergens bang dat ik het niet helemaal doe zoals hij het zou willen, iets waar ik het nog wel over wil hebben omdat ik ook opensta voor verbetering aan mezelf. Het punt wat ik hiermee wil zeggen is dat ik hoop dat hij me niet dumpt alleen omdat ik geen ervaring heb, en daardoor ook misschien (nog) niet goed zoen.

Ze zeggen weleens dat je de technieken overneemt van de eerste persoon waar je mee zoent. Of dat waar is weet ik niet. Wat als die eerste persoon verkeerde technieken aan jou doorgeeft waardoor jij ook niet goed kan zoenen. Zou je dan echt die persoon laten vallen terwijl hij/zij het bij de eerste keer toevallig zo heeft geleerd?

Ook ben ik van mening dat als het echt klikt het ook vanzelf gaat. Ik maakte me bijv. op de eerste date al druk hoe ik het zoenen moest aanpakken. Ik verwachte er veel van en maakte er een big deal van voor mezelf. M'n vriend heeft het echter rustig aangedaan omdat hij weet dat ik niet ervaren ben. Langzamerhand is het zoenen erin geslopen op momenten dat het goed voelde, in plaats van momenten dat ik dacht dat het 'moest'. Het gaat nu allemaal vanzelf en ik voel ook echt de klik. Maar of dat het ook voorspelt hoe we een keer in bed zullen eindigen... Ben nu eigenlijk wel benieuwd.
Gewoon aangeven. Je kunt niet verwachten dat iemand kan ruiken wat jij lekker vind, heeft m.i. niets met chemie te maken. Pak zijn hoofd vast en zegt: even niets doen schat ik wil je iets laten voelen, weet je wat ik echt heel lekker vind... En dan kus je hem zoals jij het wilt. Mannen willen (over het algemeen) niets liever dan een vrouw gelukkig maken.

Succes!
Misschien samen een workshop Is het te doen, een lekkere zoen, volgen..

Haha, ik krijg zowaar zin om weer eens te zoenen, maar ja, zonder man wordt dat wat lastig.... ;)
Bij een date die ook enorm tekeer ging in mijn mond, ben ik gestopt met zoenen en heb ik gevraagd waar hij naar op zoek was.Ik had het gevoel dat hij mijn mondopening aan het omspitten was...

Grinnikend er aan toegevoegd dat ik nog zou 'uitscheuren', door zijn gewoel... Het is overigens niets geworden.

Ik vind zoenen ook mega-belangrijk. Soms kan enorm zalig, heerlijk, lang en lekker zoenen bijna (bijna hè ) lekkerder zijn dan sex....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven