Hij stelt nooit vragen
vrijdag 7 augustus 2009 om 12:31
Ik heb een kort geleden een leuke man ontmoet. We kunnen goed met elkaar overweg, maar het valt mij op dat hij me nooit wat vraagt. Ik vertel en vraag en hij reageert. Als ik iets vraag krijg ik gewoon een antwoord. En als ik iets vertel dan gaat hij er wel op in, maar nooit stelt hij een vraag.
Toch heb ik wel het gevoel dat hij het leuk vindt om met me te praten. Ik snap er niets van. Hij zegt zelf dat als men iets over hem wil weten, ze dat gewoon moeten vragen en als je iets wil vertellen dat je dat gewoon moet vertellen (en niet wachten totdat hij er naar vraagt, want dat doet hij niet).
Toch heb ik wel het gevoel dat hij het leuk vindt om met me te praten. Ik snap er niets van. Hij zegt zelf dat als men iets over hem wil weten, ze dat gewoon moeten vragen en als je iets wil vertellen dat je dat gewoon moet vertellen (en niet wachten totdat hij er naar vraagt, want dat doet hij niet).

vrijdag 7 augustus 2009 om 12:53
Volgens mij zegt het ook iets over zijn karakter, namelijk dat hij vrij iniatiefloos is. Ik ken ook zo'n vriendin. Op een gegeven moment heb je het gevoel dat je er bent om haar te entertainen. Heel vermoeiend!
Of is hij sprankelend, pro-actief en geinteresseerd? Vertelt hij weleens spontaan iets over zichzelf?
Nou ja, uiteindelijk is het denk ik hoe belangrijk jij het vindt. Hij zal denk ik niet veranderen.
Of is hij sprankelend, pro-actief en geinteresseerd? Vertelt hij weleens spontaan iets over zichzelf?
Nou ja, uiteindelijk is het denk ik hoe belangrijk jij het vindt. Hij zal denk ik niet veranderen.

vrijdag 7 augustus 2009 om 12:58
quote:Liselotte4 schreef op 07 augustus 2009 @ 12:56:
eh phiep, hoelang ken je deze man al en hoe hebben jullie elkaar ontmoet?
Krijg door je andere topics het idee dat het niet erg lang is. De meeste mensen willen niet de eerste keer echt al alles op tafel gooien.Maar wel alles op tafel krijgen, maar daar doet hij geen poging toe. Hij schijnt wel over zichzelf te vertellen omdat zij wel vraagt.
eh phiep, hoelang ken je deze man al en hoe hebben jullie elkaar ontmoet?
Krijg door je andere topics het idee dat het niet erg lang is. De meeste mensen willen niet de eerste keer echt al alles op tafel gooien.Maar wel alles op tafel krijgen, maar daar doet hij geen poging toe. Hij schijnt wel over zichzelf te vertellen omdat zij wel vraagt.
vrijdag 7 augustus 2009 om 13:01
Tja, ik heb dat idee van mezelf ook wel. Dat ik nooit vragen stel. Dat is niet uit desinteresse, maar meer uit terughoudendheid, ik wil iemand privacy niet schenden. Kun je wel zeggen, als ze het niet willen vertellen dan antwoorden ze maar gewoon niet, maar zo werkt het voor de meeste mensen niet. Die antwoorden ondanks het feit dat het eigenlijk niet lekker voelt.
vrijdag 7 augustus 2009 om 13:01
Er zijn gewoon mensen die nou eenmaal niet zoveel vragen stellen... Zo ben ik zelf namelijk ook. Heeft in mijn geval helemaal niks te maken met gebrek aan interesse. Ben zelf een enorme flapuit, ben heel open en vertel veel. Op een of andere manier ga ik er zelf altijd vanuit dat als iemand iets te vertellen heeft hij of zij dit gewoon doet, zonder dat ik daar allerlei vragen voor hoef te stellen.
Maar het kan idd wel heel vervelend overkomen voor de ander. Een van mijn beste vriendinnen zit nl precies andersom in elkaar, vertelt niet snel uit zichzelf en heeft juist heel veel behoefte aan vragen van mijn kant. Dat botst soms, maar we hebben dit uitgesproken en sindsdien houden we allebei wat meer rekening met elkaar en realiseren we ons dat we nu eenmaal anders zijn.
Misschien dat het bij jouw vriend ook zo zit.. Heb je weleens aangegeven dat je het fijn vind als hij wat meer zou vragen?
Maar het kan idd wel heel vervelend overkomen voor de ander. Een van mijn beste vriendinnen zit nl precies andersom in elkaar, vertelt niet snel uit zichzelf en heeft juist heel veel behoefte aan vragen van mijn kant. Dat botst soms, maar we hebben dit uitgesproken en sindsdien houden we allebei wat meer rekening met elkaar en realiseren we ons dat we nu eenmaal anders zijn.
Misschien dat het bij jouw vriend ook zo zit.. Heb je weleens aangegeven dat je het fijn vind als hij wat meer zou vragen?
vrijdag 7 augustus 2009 om 13:04
Ik ben het met Hans eens, dit lijkt op eenrichtingsverkeer. Ik ken ook wel van dat soort mensen. Die zeggen dan 'als iemand mij wat wil vertellen dan doen ze dat vanzelf wel', maar eigenlijk bedoelen ze 'prima dat je me wat vertelt, en ik luister ook wel naar je, maar interesseren doet het me niet'.
Het kan bij jouw meneer natuurlijk best zo zijn dat hij bang is om voor inquisiteur uitgemaakt te worden als hij meer dan 2 vragen per ontmoeting stelt.
Het kan bij jouw meneer natuurlijk best zo zijn dat hij bang is om voor inquisiteur uitgemaakt te worden als hij meer dan 2 vragen per ontmoeting stelt.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
vrijdag 7 augustus 2009 om 13:09
quote:JWvB schreef op 07 augustus 2009 @ 13:01:
Tja, ik heb dat idee van mezelf ook wel. Dat ik nooit vragen stel. Dat is niet uit desinteresse, maar meer uit terughoudendheid, ik wil iemand privacy niet schenden. Kun je wel zeggen, als ze het niet willen vertellen dan antwoorden ze maar gewoon niet, maar zo werkt het voor de meeste mensen niet. Die antwoorden ondanks het feit dat het eigenlijk niet lekker voelt.Dat heb ik ook, vooral als ik iemand nog niet zolang ken. Vaak zijn er best dingen die ik zou willen weten, maar die vraag ik dan niet uit angst dat het te persoonlijk is en ik indiscreet ben door ernaar te vragen.
Tja, ik heb dat idee van mezelf ook wel. Dat ik nooit vragen stel. Dat is niet uit desinteresse, maar meer uit terughoudendheid, ik wil iemand privacy niet schenden. Kun je wel zeggen, als ze het niet willen vertellen dan antwoorden ze maar gewoon niet, maar zo werkt het voor de meeste mensen niet. Die antwoorden ondanks het feit dat het eigenlijk niet lekker voelt.Dat heb ik ook, vooral als ik iemand nog niet zolang ken. Vaak zijn er best dingen die ik zou willen weten, maar die vraag ik dan niet uit angst dat het te persoonlijk is en ik indiscreet ben door ernaar te vragen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.