Hij stelt nooit vragen

07-08-2009 12:31 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kort geleden een leuke man ontmoet. We kunnen goed met elkaar overweg, maar het valt mij op dat hij me nooit wat vraagt. Ik vertel en vraag en hij reageert. Als ik iets vraag krijg ik gewoon een antwoord. En als ik iets vertel dan gaat hij er wel op in, maar nooit stelt hij een vraag.

Toch heb ik wel het gevoel dat hij het leuk vindt om met me te praten. Ik snap er niets van. Hij zegt zelf dat als men iets over hem wil weten, ze dat gewoon moeten vragen en als je iets wil vertellen dat je dat gewoon moet vertellen (en niet wachten totdat hij er naar vraagt, want dat doet hij niet).
Ik vind dat een zwaar gebrek aan interesse.
Tijd om er weer een experiment tegen aan te gooien.
...
Heb je hem gevraagd waarom hij niks vraagt?
quote:domnaiefmutsje schreef op 07 augustus 2009 @ 12:33:

Ik vind dat een zwaar gebrek aan interesse.Dat vind ik ook. Eenrichtingsverkeer in communicatie vind ik saai.
World of Warcraft: Legion
Misschien moet je eens een avondje gewoon je mond houden. En pas iets zeggen wanneer hij iets vraagt

maar je kan ook je topic weer even opzoeken .. Drang naar onmogelijke liefdes of 1 van de vele andere ..
Man is net een hond , belonen bij goed gedrag
ah.. een man
maybe he's just not that into you.
quote:Zespri79 schreef op 07 augustus 2009 @ 12:49:

Man is net een hond , belonen bij goed gedrag Woef, woef, grrrrrr....
World of Warcraft: Legion
quote:kaatje_85 schreef op 07 augustus 2009 @ 12:49:

maybe he's just not that into you.Neehee, dat bestaat niet bij TO
quote:kaatje_85 schreef op 07 augustus 2009 @ 12:49:

maybe he's just not that into you.Nah, dat denk ik niet. Ik denk wel dat ie heel erg into his self is. Dat het simpelweg niet in hem opkomt iemand anders vragen te stellen omdat hij het niet perse hoeft te weten.
Geeft hans een koekje (van eigen deeg)
Volgens mij zegt het ook iets over zijn karakter, namelijk dat hij vrij iniatiefloos is. Ik ken ook zo'n vriendin. Op een gegeven moment heb je het gevoel dat je er bent om haar te entertainen. Heel vermoeiend!

Of is hij sprankelend, pro-actief en geinteresseerd? Vertelt hij weleens spontaan iets over zichzelf?

Nou ja, uiteindelijk is het denk ik hoe belangrijk jij het vindt. Hij zal denk ik niet veranderen.
Naar mijn mening ook een gebrek aan interesse. Dat de ene persoon wat meer vraagt en praat dan de ander prima. Maar als je in iemand oprecht geinteresseerd bent zou je ook wel wat dingen willen weten lijkt me.
mag ik nog n biertje?

wat gaan we doen?

is het eten al klaar?

neuken?

vraagt ie zelfs dát niet?

vreemde vent hoor...
eh phiep, hoelang ken je deze man al en hoe hebben jullie elkaar ontmoet?

Krijg door je andere topics het idee dat het niet erg lang is. De meeste mensen willen niet de eerste keer echt al alles op tafel gooien.
quote:Liselotte4 schreef op 07 augustus 2009 @ 12:56:

eh phiep, hoelang ken je deze man al en hoe hebben jullie elkaar ontmoet?

Krijg door je andere topics het idee dat het niet erg lang is. De meeste mensen willen niet de eerste keer echt al alles op tafel gooien.Maar wel alles op tafel krijgen, maar daar doet hij geen poging toe. Hij schijnt wel over zichzelf te vertellen omdat zij wel vraagt.
Tja, ik heb dat idee van mezelf ook wel. Dat ik nooit vragen stel. Dat is niet uit desinteresse, maar meer uit terughoudendheid, ik wil iemand privacy niet schenden. Kun je wel zeggen, als ze het niet willen vertellen dan antwoorden ze maar gewoon niet, maar zo werkt het voor de meeste mensen niet. Die antwoorden ondanks het feit dat het eigenlijk niet lekker voelt.
Er zijn gewoon mensen die nou eenmaal niet zoveel vragen stellen... Zo ben ik zelf namelijk ook. Heeft in mijn geval helemaal niks te maken met gebrek aan interesse. Ben zelf een enorme flapuit, ben heel open en vertel veel. Op een of andere manier ga ik er zelf altijd vanuit dat als iemand iets te vertellen heeft hij of zij dit gewoon doet, zonder dat ik daar allerlei vragen voor hoef te stellen.

Maar het kan idd wel heel vervelend overkomen voor de ander. Een van mijn beste vriendinnen zit nl precies andersom in elkaar, vertelt niet snel uit zichzelf en heeft juist heel veel behoefte aan vragen van mijn kant. Dat botst soms, maar we hebben dit uitgesproken en sindsdien houden we allebei wat meer rekening met elkaar en realiseren we ons dat we nu eenmaal anders zijn.

Misschien dat het bij jouw vriend ook zo zit.. Heb je weleens aangegeven dat je het fijn vind als hij wat meer zou vragen?
Ik ben het met Hans eens, dit lijkt op eenrichtingsverkeer. Ik ken ook wel van dat soort mensen. Die zeggen dan 'als iemand mij wat wil vertellen dan doen ze dat vanzelf wel', maar eigenlijk bedoelen ze 'prima dat je me wat vertelt, en ik luister ook wel naar je, maar interesseren doet het me niet'.

Het kan bij jouw meneer natuurlijk best zo zijn dat hij bang is om voor inquisiteur uitgemaakt te worden als hij meer dan 2 vragen per ontmoeting stelt.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Zeg eehhh Phiep, misschien moet je het eens vragen waarom hij geen vragen stelt? Misschien doet hij een experimentje ofzo?
quote:JWvB schreef op 07 augustus 2009 @ 13:01:

Tja, ik heb dat idee van mezelf ook wel. Dat ik nooit vragen stel. Dat is niet uit desinteresse, maar meer uit terughoudendheid, ik wil iemand privacy niet schenden. Kun je wel zeggen, als ze het niet willen vertellen dan antwoorden ze maar gewoon niet, maar zo werkt het voor de meeste mensen niet. Die antwoorden ondanks het feit dat het eigenlijk niet lekker voelt.Dat heb ik ook, vooral als ik iemand nog niet zolang ken. Vaak zijn er best dingen die ik zou willen weten, maar die vraag ik dan niet uit angst dat het te persoonlijk is en ik indiscreet ben door ernaar te vragen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Zulke mensen ken ik ook. Zeer stuitend. Heb daarom nu ook veel kennissen en weinig vrienden. En het luchtte op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven