Hij vindt me te dik

23-05-2020 16:47 970 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn vriend met wie ik nu 2,5 jaar samen ben. Vind me te stevig geworden en dat vind hij minder aantrekkelijk. Het is echt niet zo dat ik 20kg aan ben gekomen maar het schelen er wel 10. Dit vind ik ook echt niet fijn Maar ik probeer al mijn hele leven lang af te vallen.
Toen ik hem leerde kennen was het net uit met mijn vorige vriend en ik was totaal niet opzoek naar een nieuwe, ik at niet zo goed doe het verdriet en viel 5 kg af. Toen het beter met me ging zaten die er natuurlijk zo weer bij.
Ik vind oprecht dat je dingen tegen elkaar moet uitspreken maar dit is al de 2e keer dat hij door zegt. Toen ben wat afgevallen maar dus ook weer aangekomen.
We zijn al 1,5 jaar bezig voor een kindje maar dat lukt niet. Ik begin nu steeds meer aan onze relatie te twijfelen. Hij heeft me deze maand ten huwelijk gevraagd maar nu weet ik dus niet zo goed of ik het plaatje wil van trouwen en kindjes, of dat ik het ook echt met hem wil.
Ik gok als ik naakt voor hem zou staan dat hij niet opspringt, zoals een man wel hoort te doen. Dat laat mij ook twijfelen.
Hij is heel lief, maar snel geïrriteerd en chagrijnig als hij moe is.
Is dit een dip in de relatie, of zijn we echt bij elkaar omdat we huisje boompje beestje willen en kan dat met elkaar maar houden we eigenlijk niet meer van elkaar.
We staan juist nu voor belangrijke beslissingen, kindje en trouwen.
Ohjaa en ik ben 30 dus toch wel een leeftijd om keuzes te maken.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Advies is welkom.
anoniem_398304 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 16:52
Reden: Typfouten
4.55% gewijzigd
babbeleo schreef:
31-05-2020 11:06
O ja joh? Complimenten?
Wat voor jou een compliment is kan voor haar voelen als drammen.

En aangezien jii hier klaagt dat het niet uit haar kop te praten valt heeft ze in ieder geval een punt als het zo voelt.
Met mijn BMI van 20 ook vaak te horen gekregen dat ik mager was. Was ik absoluut niet. Mensen moeten gewoon eens ophouden met ongevraagd opmerkingen te maken over elkaars gewicht. Ik vind trouwens dat je als partner het er wel, respectvol, met elkaar over mag hebben.
DS1971 schreef:
31-05-2020 11:47

En aangezien jii hier klaagt dat het niet uit haar kop te praten valt heeft ze in ieder geval een punt als het zo voelt.
Het is ook gewoon drammen. Je moet iets zijn wat je zelf niet wil zijn, gewoon irritant. Je wil je zelf ook gelukkig voelen bij je lijf.
DS1971 schreef:
31-05-2020 11:47

Hahaha, ik ben dik tevreden met haar. Humor
We lopen wel eens samen over straat en kijken dan samen konten van andere vrouwen. Zeg ik: die heeft eenzelfde kont als jij. Gelooft ze me niet, zij denkt dat zijzelf een veel grotere kont heeft. Is ze er wel eens naast gaan lopen en maakte ik daar een foto van en gingen die dan samen bekijken. En daar hebben we dan weer veel lol om samen. Ze gaf me groot gelijk trouwens.

Maarre. loop jij nou maar over jouw eigenste eieren heen zonder ze te breken. Succes
babbeleo schreef:
31-05-2020 12:04
We lopen wel eens samen over straat en kijken dan samen konten van andere vrouwen. Zeg ik: die heeft eenzelfde kont als jij. Gelooft ze me niet, zij denkt dat zijzelf een veel grotere kont heeft. Is ze er wel eens naast gaan lopen en maakte ik daar een foto van en gingen die dan samen bekijken. En daar hebben we dan weer veel lol om samen. Ze gaf me groot gelijk trouwens.

Maarre. loop jij nou maar over jouw eigenste eieren heen zonder ze te breken. Succes
Je maakt foto’s van vreemde vrouwen hun kont??
Loveforfortnite schreef:
31-05-2020 12:24
Je maakt foto’s van vreemde vrouwen hun kont??

Ik zat erop te wachten :-D
babbeleo schreef:
31-05-2020 12:04

Jij was toch degene die klaagde over dat jouw vrouw weer enkele kilootjes wil verliezen en dat zij dat niet door jou uit haar kop (mijn vriendin heeft een hoofd trouwens) laat praten?

Waarom spreek je mij dan aan alsof ik problemen heb hiermee?

En dan die foto’s maken in de stad. Ik zal toch niet de enige zijn die dat een beetje creepy vindt?
Nou ben ik het even kwijt. Als je vrouw te dik is naar je smaak, mag je daar commentaar op hebben, door bijvoorbeeld te zeggen dat je daar niet opgewonden van wordt. Maar is je vrouw aangekomen en vind je dat juist helemaal te gek terwijl vrouwlief zelf wil afvallen, moet je je mond houden en ben je aan het drammen want zij moet zelf weten wat ze doet.

Waarom mag je wel zeggen dat je het niet leuk vindt dat je partner te dik is geworden en mag je niet zeggen dat je het juist heel fijn vindt als dat gebeurt? Wat is precies het verschil?
Creativity is intelligence having fun
Het gaat om het doorzeuren. Heel veel users gaven aan dat het belangrijk is hoe je zoiets zegt. Continu zagen over iemands lichaam is gewoon niet ok.
Kirby schreef:
31-05-2020 12:46
Nou ben ik het even kwijt. Als je vrouw te dik is naar je smaak, mag je daar commentaar op hebben, door bijvoorbeeld te zeggen dat je daar niet opgewonden van wordt. Maar is je vrouw aangekomen en vind je dat juist helemaal te gek terwijl vrouwlief zelf wil afvallen, moet je je mond houden en ben je aan het drammen want zij moet zelf weten wat ze doet.

Waarom mag je wel zeggen dat je het niet leuk vindt dat je partner te dik is geworden en mag je niet zeggen dat je het juist heel fijn vindt als dat gebeurt? Wat is precies het verschil?
Ik snap echt niet dat je dit vraagt aangezien ik duidelijk aangeef dat het om het drammen gaat.
Sjulia schreef:
31-05-2020 13:04
Het gaat om het doorzeuren. Heel veel users gaven aan dat het belangrijk is hoe je zoiets zegt. Continu zagen over iemands lichaam is gewoon niet ok.
Babbeleo zegt tegen zijn vrouw dat hij haar helemaal mooi en fantastisch vindt, ik kan dat geen drammen of doorzeuren noemen hoor. Dat klinkt mij als iets heel positiefs in de oren. Welke vrouw zou dat niet graag horen? Als ik het heel negatief zou bekijken, zou ik eerder zeggen dat zijn vrouw dramt en zeurt. Hij geeft aan dat hij haar meer dan mooi vindt, maar zij blijft maar miepen. Zou hij stoppen met haar van het tegendeel te overtuigen, zou het ook niet goed zijn.
RikM schreef:
31-05-2020 12:28
Ik zat erop te wachten :-D
Jajaja, ik tikte het uit en gniffelde. En warempel precies die reactie komt ook.
Je zou bijna denken dat ik het zo neerzette om reacties te krijgen, maar dat zou trollen zijn, dus nee, dat mag natuurlijk niet.
Ik mag toch wel een foto van mijn wederhelft maken in het park?

Hier nog even haar letterlijke reactie op mijn die daar ziet er uit als die van jouw "goh als je vind dat ik er zo uitzie dan is dat wel een compliment zeg"
babbeleo schreef:
31-05-2020 14:16
Jajaja, ik tikte het uit en gniffelde. En warempel precies die reactie komt ook.
Je zou bijna denken dat ik het zo neerzette om reacties te krijgen, maar dat zou trollen zijn, dus nee, dat mag natuurlijk niet.
Ik mag toch wel een foto van mijn wederhelft maken in het park?

Hier nog even haar letterlijke reactie op mijn die daar ziet er uit als die van jouw "goh als je vind dat ik er zo uitzie dan is dat wel een compliment zeg"
Je bent lekker aan het draaien. Je gaf aan een foto te maken van haar als ze naast die ander loopt, zodat je kon vergelijken. Waarbij je dus ook een ander fotografeert.

Ofwel je hebt het uit je duim gezogen, ofwel het is heel raar gedrag.
Kirby schreef:
31-05-2020 13:38
Babbeleo zegt tegen zijn vrouw dat hij haar helemaal mooi en fantastisch vindt, ik kan dat geen drammen of doorzeuren noemen hoor. Dat klinkt mij als iets heel positiefs in de oren. Welke vrouw zou dat niet graag horen? Als ik het heel negatief zou bekijken, zou ik eerder zeggen dat zijn vrouw dramt en zeurt. Hij geeft aan dat hij haar meer dan mooi vindt, maar zij blijft maar miepen. Zou hij stoppen met haar van het tegendeel te overtuigen, zou het ook niet goed zijn.
Als hij gewoon zegt dat hij haar mooi en fantastisch vindt is dat natuurlijk geen probleem. Maar hij geeft aan steeds weer duidelijk te maken aan haar dat hij haar nu mooier vindt dan eerst en dat hij niet wil dat ze afvalt, op zo’n manier dat hij zelfs toevoegt dat zij het maar niet uit haar kop laat praten.

Dat is drammen, vermomd als compliment.

Hoe zou jij dat zien als een vrouw die wat aan de stevige kant is en door een ziekte 10 kg verliest. En dan gaat haar man iedere dag complimenten maken over hoe haar lichaam er nu uitziet zonder die kilo’s. Snap je dan wel dat de boodschap helemaal niet zo positief is?
DS1971 schreef:
31-05-2020 15:50
Als hij gewoon zegt dat hij haar mooi en fantastisch vindt is dat natuurlijk geen probleem. Maar hij geeft aan steeds weer duidelijk te maken aan haar dat hij haar nu mooier vindt dan eerst en dat hij niet wil dat ze afvalt, op zo’n manier dat hij zelfs toevoegt dat zij het maar niet uit haar kop laat praten.

Hoe zou jij dat zien als een vrouw die wat aan de stevige kant is en door een ziekte 10 kg verliest. En dan gaat haar man iedere dag complimenten maken over hoe haar lichaam er nu uitziet zonder die kilo’s. Snap je dan wel dat de boodschap helemaal niet zo positief is?
Hmm, zo had ik het nog niet bekeken, je hebt een punt.
DS1971 schreef:
31-05-2020 15:50

Je kunt je vrouw eens een -welgemeend- compliment geven. Vindt ze leuk hoor, in ieder geval de (in blakende gezondheid verkerende) vrouw van mij wel.
babbeleo schreef:
31-05-2020 20:26
Je kunt je vrouw eens een -welgemeend- compliment geven. Vindt ze leuk hoor, in ieder geval de (in blakende gezondheid verkerende) vrouw van mij wel.
Jij denkt dat het bijzonder is dat jij jouw vrouw complimenten geeft?
Kirby schreef:
31-05-2020 13:38
Grappig is dat als ik naar foto's kijk van mijn vrouw toen ik haar leerde kennen (en dat is me een tijd terug) dat ik haar nu, als ik die foto's bekijk, aan de magere kant vind zijn. Ik weet ook zeker dat ik haar destijds bijzonder aantrekkelijk vond.

Nu zijn er een paar kilo bij (zijnde in de categorie slank) en ik weet ook zeker dat ik haar nu bijzonder aantrekkelijk vind, er is geen spoor van twijfel bij, vraag je me wil je het anders dan zeg ik nee. Zijzelf echter blaast de extra kilo’s in haar gedachten echter op tot werkelijk monstrueuze proporties. Als we daar de genoemde realitycheck in het park op los laten kunnen we daar samen smakelijk om lachen. Wijs ik overeenkomstige 'rondingen' van vrouwen aan dan vind ook zij die er goed uitzien. Toch duurt het niet lang voordat die gedachtekronkel weer post vat.
Maar van mij hoeft er geen kilo af, niet 1. Nou, als ik nog een mogelijkheid zich aandient om haar te complimenteren hoe prachtig ze eruit ziet, blijf ik dat doen. En die landen ook bij haar als het compliment zoals het bedoeld is.

Die gevoeligheid voor dik/dun zijn is een raar ding hoor.
Topics als deze exploderen helegaar niet voor niks. Ontspannen bomen over dikkertjes en magere latten zit er niet in.
babbeleo schreef:
31-05-2020 23:19
Grappig is dat als ik naar foto's kijk van mijn vrouw toen ik haar leerde kennen (en dat is me een tijd terug) dat ik haar nu, als ik die foto's bekijk, aan de magere kant vind zijn. Ik weet ook zeker dat ik haar destijds bijzonder aantrekkelijk vond.

Nu zijn er een paar kilo bij (zijnde in de categorie slank) en ik weet ook zeker dat ik haar nu bijzonder aantrekkelijk vind, er is geen spoor van twijfel bij, vraag je me wil je het anders dan zeg ik nee. Zijzelf echter blaast de extra kilo’s in haar gedachten echter op tot werkelijk monstrueuze proporties. Als we daar de genoemde realitycheck in het park op los laten kunnen we daar samen smakelijk om lachen. Wijs ik overeenkomstige 'rondingen' van vrouwen aan dan vind ook zij die er goed uitzien. Toch duurt het niet lang voordat die gedachtekronkel weer post vat.
Maar van mij hoeft er geen kilo af, niet 1. Nou, als ik nog een mogelijkheid zich aandient om haar te complimenteren hoe prachtig ze eruit ziet, blijf ik dat doen. En die landen ook bij haar als het compliment zoals het bedoeld is.

Topics als deze exploderen helegaar niet voor niks. Ontspannen bomen over dikkertjes en magere latten zit er niet in.
:heart:
babbeleo schreef:
31-05-2020 23:19

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Mijn ex vond haar heupen te breed. Ik kon wel duizend keer zeggen dat ik dat juist mooi vond, maar het kwam niet aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven