Hij wil mij niet omdat hij met mij is vreemdgegaan

03-02-2009 15:46 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen zin meer in dat iedereen mijn verhaal leest.

Ik doe er niet meer aan mee
Leo en EvyBlissy
Beste Levensloop, fouten maken en een puinhoop maken van je hart omdat je voor de verkeerde man gevallen bent is menselijk. Maken meer mensen wel mee hoor. Uiteindelijk ga je wel inzien dat die puinhoop je niet gelukkiger maakt en hou je er mee op. Dat jij ondertussen vaak verdrietig en teleurgesteld bent, is naar, maar door je eigen toedoen en daar kom je wel weer een keer overheen.

Wat me mateloos stoort aan jouw manier van zoeken naar de liefde, is dat jullie in deze puinhoop inmiddels drie kinderen meetrekken. Je geeft al aan dat zijn kinderen inmiddels ook betrokken zijn bij jullie affaire. Heb jij enig idee wat een zo instabiele relatie met een kind doet? Wat het met een kind doet als hij ziet dat zijn vader of moeder er zo'n janboel van maakt? Dat geeft een kind een heel onveilig gevoel. Je brengt iemand in zijn leven, en dan is ie weer weg, en dan is ie er weer, en is ie weer weg.... Een kind heeft de behoefte zich te hechten aan de volwassenen in zijn nabije omgeving. Als een kind zich hecht aan iemand waar hij niet op kan bouwen, breng je de sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind in gevaar.

Zoek het eerst lekker zelf uit met deze meneer en als je er dan onverwacht toch een stabiele en fijne relatie van kan bouwen, is het vroeg genoeg om je kinderen te gaan betrekken. Voor die tijd doe je ze er alleen maar schade mee.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Levensloop schreef op 03 februari 2009 @ 18:16:

Inderdaad ik snap niet dat ik nog reageer. Jullie zijn blijkbaar nooit verliefd geweest of hebben geen gevoel. Dit moet je hebben mee gemaakt wil je me kunnen begrijpen en blijkbaar het grootste gros wat reageert ( bedoel ik niet iedereen mee) heeft niks mee gemaakt in zijn leven. Nou veel geluk met jullie super leven

Zou het niet zomaar kunnen Levensloop, dat het gros juist wél mee(heeft ge)maakt hoe het in de liefde gaat als het wél goed zit? Waarbij de eigenwaarde en het zelfrespect van 2 personen goed blijven. Waar gelijkwaardigheid en liefde te vinden is?

Zou het niet zomaar kunnen, dat jij de enige bent die niet wil zien dat je voor een doodlopende weg staat en de afgrond in kukelt als je hiermee doorgaat? Dat je dan je hele eigenwaarde en je leven weer moet opbouwen? Nog meer verdriet gaat krijgen en je achteraf stom voelt dat je niet minstens had nagedacht over wat al deze mensen je duidelijk willen maken?

Oh, en nu ik zo mijn best heb gedaan om advies te geven mag ik vast wel op jullie bruiloft komen, toch?
quote:eleonora schreef op 03 februari 2009 @ 18:17:

En eens met Madhe hieronder (of hierboven voor sommigen ).

Been there, done that, dacht dat ik m'n beloning zou krijgen, bladibla. Ik had een dikke plank, maar deze plank is nòg dikker.
quote:nlies schreef op 03 februari 2009 @ 17:32:

Ik ga nu echt geloven dat de schrijvers van ONM en GTST op dit forum hun inspiratie halen
The time is now
Ik hoop dat jullie nooit in zo'n positie terecht komen
Ik denk niet dat er iemand hier op het forum nog nooit wat meegemaakt heeft. Iedereen heeft vast wel een keer zo'n naieve tijd meegemaakt of een plank voor zijn/haar hoofd gehad.

Het verschil ligt erin dat wij er hopelijk wat van geleerd hebben en iedereen hier probeert door jouw plank heen te zagen/rammen maar jij verdedigt hem voortdurend.

Wij begrijpen jou niet, we hebben niks meegemaakt, wij kennen geen echte liefde.. whatever

Wat ik wel weet is dat deze man jou NOOIT gelukkig gaat maken en hopelijk ga je dit inzien en dat je niet over een paar jaar denkt.. hmm had ik maar naar die mensen op Viva geluisterd want dan was ik WEL gelukkig geweest.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
quote:Levensloop schreef op 03 februari 2009 @ 18:35:

Ik hoop dat jullie nooit in zo'n positie terecht komenHeb je de hele lieve reacties (Eleonora, EvyBliss laatste post) wel tot je door laten dringen? Lees ze later anders nog een keer. Zó begripvol vind je ze niet op straat, en ze zeggen behalve lieve ook nog wijze dingen.

Lees je nou over sommige berichten hier heen of ????

Er zijn hier mensen die in jouw positie hebben gezeten. En nee, jouw situatie is niet uniek. Het is zo oud als de weg naar Rome...

Heb je mijn posting gelezen? Ik geef aan dat ik begrip heb voor je situatie. Ik wil het er met je over hebben. Zoals anderen ben ik wel benieuwd naar een paar dingen. Bijvoorbeeld waarom blijf jij in deze positie zitten? Je geeft met je laatste posting aan dat je hoopt dat anderen niet in deze positie komen te zitten. Dat is lief van je. Maar je geeft er wel mee aan dat het redelijk hopeloos is. Je gunt het een ander niet, je hoopt dat het een ander niet gebeurt.

Zie je in dat jij de enige bent die jezelf kunt redden van deze situatie? Dat jij de sleutel bent tot de oplossing? Je kunt niet je vriend veranderen. Aan zijn standpunt kun je niks doen. Je kunt wel iets aan je eigen manier van denken doen. Ik hoop dat je begrijpt dat je situatie steeds hopelozer maakt en dat het pas afgelopen is als jij STOP zegt. Of als hij je definitief in de steek laat.

Als dat is wat je wilt, wachten tot hij de stekker er definitief uit trekt, dan is dat natuurlijk prima, dat moet je helemaal zelf weten. Maar je vraagt hier op het forum of wij denken dat het gevoel van je vriend nog zal veranderen. De meerderheid van de forumsters zegt daarop nee, dat zal niet gebeuren.

Jij wil daar niet aan.

Wanneer wil je er wél aan?

Pas als hij op een dag écht niet meer terugkomt nadat hij je weer verlaten heeft?

Wil jij de verantwoordelijkheid voor je geluk echt zo volkomen in zijn handen leggen? Tot nu toe is hij niet echt voorzichtig met je geweest. Wat zegt jou dan dat je toch moet wachten tot hij dat wél doet? Waarom zou hij daarin veranderen als hij dat tot nu toe niet deed?
Hallo levensloop,

Wat wil je precies van ons? Ik denk namelijk dat wij je beter begrijpen dan jij denkt. De meesten van ons zullen wel eens in jouw schoenen hebben gestaan en inmiddels wel weten van wat voor smoezen mannen zich bedienen.

Ik denk dat jij dat niet wil horen, en zelfs dat begrijp ik wel, want horen dat die man jou gebruikt en van smoezen aan elkaar hangt doet alleen maar pijn en helpt je niet.

Alleen begrijp ik dan niet precies wat je wel van ons wil.

Sterkte!
quote:Lizzl schreef op 03 februari 2009 @ 18:40:

[...]

Lees je nou over sommige berichten hier heen of ????

Er zijn hier mensen die in jouw positie hebben gezeten. En nee, jouw situatie is niet uniek. Het is zo oud als de weg naar Rome...En helaas heeft Lizzl hier ook een heel sterk punt.
quote:Poezewoes schreef op 03 februari 2009 @ 18:24:

Je geeft al aan dat zijn kinderen inmiddels ook betrokken zijn bij jullie affaire. Heb jij enig idee wat een zo instabiele relatie met een kind doet? Wat het met een kind doet als hij ziet dat zijn vader of moeder er zo'n janboel van maakt? Dat geeft een kind een heel onveilig gevoel. Je brengt iemand in zijn leven, en dan is ie weer weg, en dan is ie er weer, en is ie weer weg.... Een kind heeft de behoefte zich te hechten aan de volwassenen in zijn nabije omgeving. Als een kind zich hecht aan iemand waar hij niet op kan bouwen, breng je de sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind in gevaar.

Zoek het eerst lekker zelf uit met deze meneer en als je er dan onverwacht toch een stabiele en fijne relatie van kan bouwen, is het vroeg genoeg om je kinderen te gaan betrekken. Voor die tijd doe je ze er alleen maar schade mee.
@TO: dit vind ik nu jammer dat je zo reageert (puur uit onmacht, dat dan wel), wat wij hier zeggen is 100% gemeend en hard, maar nogmaals we zeggen het niet voor niets. Er wordt heel fel gereageerd op jou, voor sommigen omdat ze het zelf meegemaakt hebben, voor sommigen omdat ze uit ervaring (rondom hen, verhalen hier oa) weten hoe het zit.

Het zal voor jou niet makkelijk zijn deze situatie in het algemeen, maar wat ben jij nu uberhaupt met begrip? Stel nu nog dat we je begrijpen, wat wil je dat we begrijpen? Dat het wel zo is hoe jij het ziet of dat je het moeilijk vindt om ons te snappen?

En nee, wij hebben allemaal waarschijnlijk ons potje miserie wel eens gehad, maar we hebben er wel iets van geleerd. Wat is er nu fijner om die ervaring met anderen te delen die het hoognodig hebben. Ik ben blij dat er toendertijd mensen in mijn buurt waren die mij eens met beide voeten stevig op de grond zetten, want als je zelf ergens inzit, zie je het bijlange zo nuchter niet in. Dat begrijp ik. Ik weet trouwens zeker dat jij ons later sowieso allemaal nog gelijk gaat geven.

Met begrip ben je ook helemaal niets, want dat helpt je helemaal niet vooruit in deze situatie!
Even offtopic...

*zucht* Leo, wat verwoord je alles toch altijd goed... Ik hoop het nooit nodig te hebben, maar als er ooit 's shit aan de knikker is in huize Lizzl, dan zal ik mijn verhaal graag bij jou spuien (en ik kan bèst aardig luisteren en advies opvolgen )
quote:Poezewoes schreef op 03 februari 2009 @ 18:24:

Beste Levensloop, fouten maken en een puinhoop maken van je hart omdat je voor de verkeerde man gevallen bent is menselijk. Maken meer mensen wel mee hoor. Uiteindelijk ga je wel inzien dat die puinhoop je niet gelukkiger maakt en hou je er mee op. Dat jij ondertussen vaak verdrietig en teleurgesteld bent, is naar, maar door je eigen toedoen en daar kom je wel weer een keer overheen.

Wat me mateloos stoort aan jouw manier van zoeken naar de liefde, is dat jullie in deze puinhoop inmiddels drie kinderen meetrekken. Je geeft al aan dat zijn kinderen inmiddels ook betrokken zijn bij jullie affaire. Heb jij enig idee wat een zo instabiele relatie met een kind doet? Wat het met een kind doet als hij ziet dat zijn vader of moeder er zo'n janboel van maakt? Dat geeft een kind een heel onveilig gevoel. Je brengt iemand in zijn leven, en dan is ie weer weg, en dan is ie er weer, en is ie weer weg.... Een kind heeft de behoefte zich te hechten aan de volwassenen in zijn nabije omgeving. Als een kind zich hecht aan iemand waar hij niet op kan bouwen, breng je de sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind in gevaar.

lees dit nog eens goed, print het uit en plak het op je koelkast om mijn part maar poes heeft zooooww gelijk....je kind is/wordt hier de dupe van.

(sprak mama terwijl ze zelf dat inzicht nog maar net een paar dagen heeft)
Ik ben het wel met Lizzle eens. Eleonore je geeft me een vertrouwd gevoel.
quote:Levensloop schreef op 03 februari 2009 @ 18:53:

Ik ben het wel met Lizzle eens. Eleonore je geeft me een vertrouwd gevoel.En wat ga je daar nu mee doen, Levensloop?
Levensloop, uit je berichten maak ik op dat je veel om deze man denkt te geven, dat je veel van hem denkt te houden en dat je denkt dat hij het verdient dat jij er voor hem bent en vertrouwen in hem hebt.

Ik betwijfel of hij dit vertrouwen van jouw kant daadwerkelijk verdient en zo niet alleen ik maar nog vele anderen op dit forum.

Ik denk niet dat je een goedkope hoer bent. De anderen bedoelen, volgens mij, ook niet letterlijk dat je een prostituee bent. Wat wel bedoeld wordt is dat uit je berichten niet blijkt dat hij er als een echte partner voor jou is en voor jou gaat, terwijl dit wel hetgeen is waar jij eigenlijk behoefte aan hebt. Dan wordt al snel de conclusie getrokken dat het voor hem makkelijk is om je aan te houden en met enige regelmaat seks met je te hebben.

Jij geeft aan dat het echt niet alleen seks is tussen jullie. Waarschijnlijk heb je daar gelijk in. Al denk ik dat het voor hem wel een grotere rol speelt dan dat jij denkt.

Andere redenen voor hem om met je om te blijven gaan zullen onder andere zijn, dat:

je afleiding biedt;je gezelschap bent;je hem serieus neemt en alles wat hij zegt voor waar aanneemt.Deze man wil geen serieuze relatie met jou aangaan en er echt voor je zijn. Als hij dat wel wilde dan:was je voor zijn omgeving wel “zijn vriendin” en zou hij voor een relatie met jou kiezen;zou hij concrete toekomstplannen met je maken;zou hij jou niet aanpraten dat hij twijfelt of hij jou wel kan vertrouwen (omdat jij ook ooit vreemd bent gegaan);zou het heel normaal zijn dat hij van alles voor je doet en overheeft;versterkt hij jouw zelfvertrouwen;toont hij liefde, waardering en respect;poetst hij zijn eigen keuzes (waarvan hij nu op de blaren) zit niet weg.

Levensloop kijk diep in je hart en stel jezelf de vraag “denk ik echt oprecht dat ik lang en gelukkig met hem zal leven tot ik oud en grijs en wijs ben?” En “zal hij er voor mij zijn in voor en in tegenspoed, bij ziekte en gezondheid, etc?”.

Mijn antwoord is dat je diep in je hart wel degelijk twijfels hebt. Ik “hoor” dat je heel erg graag wilt dat jullie ‘relatie’ een kans van slagen heeft. Daar doe jij ontzettend je best voor door je eigen belang en wensen steeds maar opzij te zetten en weg te cijferen. Dat is makkelijk voor hem, maar niet voor jou. Wellicht denk jij dat dit zo hoort in een relatie, maar dat is beslist niet waar.

Ik gun jou een man die er echt voor je is, die voor je leeft, voor je vecht, naar je luistert, het beste voor je wil, echte en oprechte aandacht aan je geeft, beschikbaar is, etc, etc. Volgens mij gunnen alle mensen hier op het forum je dat ook. Het lijkt er alleen op dat je dit jezelf nog niet gunt.

Ga eens na wat voor jou echt belangrijk is. Wanneer is het voor jou echt leuk? Wanneer voelt het voor jou echt goed? Nee, niet een beetje leuk of een beetje goed, maar echt goed en echt leuk!!!!

Als hij aan die “eisen” van jou niet voldoet dan is hij dus niet goed genoeg voor jou. Kortom: leer je eigen grenzen kennen en wanneer je ze gevonden heb bewapen ze dan met alle ammunitie die je ter beschikking hebt zodat deze niet overtreden worden. Hij mag niet op dit verboden grondgebied komen.

Ik kan me goed voorstellen dat dit niet hetgeen is dat jij het liefst zou willen horen. Jij wilt hopen dat hij tot inkeer zal komen en zal inzien dat hij voor jou zou moeten kiezen en dat ook zal gaan doen. Maar hiermee maak je je eigen geluk afhankelijk van zijn mogelijke keuzes en blijf jij op de huidige manier voor hem geestelijk en lichamelijk beschikbaar.

Daarmee zou je moeten stoppen. Je moet niet meer beschikbaar zijn voor hem. Als je echt van hem houdt gun je hem rust en tijd om tot zichzelf te komen en keuzes te maken. Als je echt van jezelf houdt gun je het jezelf dat je intimiteit met iemand deelt die er in alle opzichten voor je is.

Sterkte! (f)
Ik ga afstand van hem nemen. Maar ik kan het niet in een keer. Maar stukjes met beetjes is me al een keer eerder gelukt dus moet het me nou ook lukken
quote:Lizzl schreef op 03 februari 2009 @ 18:51:

Even offtopic...

*zucht* Leo, wat verwoord je alles toch altijd goed... Ik hoop het nooit nodig te hebben, maar als er ooit 's shit aan de knikker is in huize Lizzl, dan zal ik mijn verhaal graag bij jou spuien (en ik kan bèst aardig luisteren en advies opvolgen ) Mocht er ooit shit aan de knikker zijn bij jou Lizzl dan liggen al mijn oren en ogen voor je open hoor....
quote:Levensloop schreef op 03 februari 2009 @ 18:57:

Ik ga afstand van hem nemen. Maar ik kan het niet in een keer. Maar stukjes met beetjes is me al een keer eerder gelukt dus moet het me nou ook lukkenen vanwaar ineens dit inzicht?
quote:Levensloop schreef op 03 februari 2009 @ 18:57:

Ik ga afstand van hem nemen. Maar ik kan het niet in een keer. Maar stukjes met beetjes is me al een keer eerder gelukt dus moet het me nou ook lukken

Ik vind het heel verdrietig voor je weet je dat?

Niet zielig, want daar heb je niks aan maar ik voel wel met je mee. Het moet keihard zijn, te lezen dat jouw liefde niet deugt. Terwijl jouw gevoel oprecht is. Je beschermt je zelf niet. Dat vind ik zo rot voor je. Het lijkt wel alsof je jezelf niet genoeg waard vindt om beter op jezelf te passen.

Je bent iemands moeder meid, dat is een hele belangrijke taak. En je kunt niet een ontspannen moeder zijn als je in zo'n gespannen en onzekere relatie zit.

Ik val je niet aan, ik snap dat je heel erg je best doet maar met een gebroken hart en met veel spanning in je leven, is het lastig om ook nog eens een kind op te voeden.

Verleg je visie, verander je doel. Ga voor stabiliteit in je leven. Niet voor onzekerheid. Je zult zien dat je uiteindelijk veel sterker wordt als je onzekere factoren uit je leven weert. Je bent nu zó verzwakt op mentaal gebied, dat er veel te makkelijk met je te spelen valt, omdat je denkt niet zonder iemand te kunnen en daarom alles, alles over hebt voor het stoppen van de pijn.

Zie je de parallel met iemand die verslaafd is?
@leo:goeie posts....ik lees ze en heb er veel aan ook al zijn ze niet aan mij gericht.

(sommigen sla ik zelfs op als het mag, of zit er copyright op? )
Beste levensloop,

Een situatie waarbij jij de andere partij moet overtuigen dat jij de ware voor hem bent, is een, heilloze weg, een doodlopend pad. Kijk naar het bordje!

Het is toch wel leuk als de ander vrijwillig deelneemt, lijkt me. Hij geeft aan dit niet te willen.

Meneer beschikt over een Teflon-laag; draagt allerlei vage excuses aan en acteert als een paling in een emmer snot.

Ik had m'n visgerei allang ingepakt en was naar een betere stek verhuisd.

Investeer liever in de relatie met jezelf en de relatie met je kinderen (ze zullen je dankbaar zijn) dan in een relatie met iemand die niet wil.

Hoe duidelijk moet ie zijn?

Wat verwacht jij van een relatie? Waarom hou je niet wat meer van jezelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven