Hockeyclub van vriend deelt (naakt)foto’s in [Geen OP]

24-08-2020 23:41 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-08-2020 17:05
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
0.00% gewijzigd
Liptonicetea schreef:
25-08-2020 11:20
Ik weet niet anders dan dat soort dingen gewoon gebeuren in WhatsApp groepen.
Ja, veel mensen zijn klojo's.

Betekend niet dat het leuk of normaal is. Of dat je dan niet mag afknappen op zulke type mensen.
Er worden in Whatapp groepen echt vreselijke dingen rondgestuurd. Ik herinner me ook dat mijn buurman kort dat filmpje liet zien van Patricia P. Het zou niet in mij opkomen om dat rond te gaan sturen en het is ook strafbaar.

Maar ook het ramptoerisme waarbij slachtoffers worden gefilmd en viral gaan, het maakt slechte dingen los in mensen.
Luci_Morgenster schreef:
25-08-2020 13:36
Ja, veel mensen zijn klojo's.

Betekend niet dat het leuk of normaal is. Of dat je dan niet mag afknappen op zulke type mensen.
Klopt, vind het ook matig. Het lijkt er ook op dat vriend het toch zelf heeft laten vallen. Zou zelf niet houden van dat gepoch.
Mijn aanname is dat TS toch wel in de dertig is en partner waarschijnlijk ook , dan vind ik het ook gewoon kinderachtig.
ooitverlegen schreef:
25-08-2020 13:43
Er worden in Whatapp groepen echt vreselijke dingen rondgestuurd. Ik herinner me ook dat mijn buurman kort dat filmpje liet zien van Patricia P. Het zou niet in mij opkomen om dat rond te gaan sturen en het is ook strafbaar.

Maar ook het ramptoerisme waarbij slachtoffers worden gefilmd en viral gaan, het maakt slechte dingen los in mensen.
Ja, het lijkt ook alsof mensen vergeten dat er een mens achter zit van vlees en bloed, heel wonderlijk.
Voor degene die het kijkt is het ff wat minuutjes lol/bevrediging van nieuwsgierigheid of wat er dan ook achter zit, maar iemands leven ligt echt even in duigen.
vivautrecht85 schreef:
25-08-2020 13:47
Klopt, vind het ook matig. Het lijkt er ook op dat vriend het toch zelf heeft laten vallen. Zou zelf niet houden van dat gepoch.
Mijn aanname is dat TS toch wel in de dertig is en partner waarschijnlijk ook , dan vind ik het ook gewoon kinderachtig.
Mijn kinderen weten al beter. ;-) Dus het is vooral sneu kloothommels gedrag.
vivautrecht85 schreef:
Ik begrijp er ook uit dat het uit haar vriend komt, dat is pochen. Het zou hem juist een mooi gevoel geven als hij het geheim had bewaard, ontzettend jammer!
vivautrecht85 schreef:
anoniem_400404 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 15:09
55.28% gewijzigd
Paaseitjes1 schreef:
25-08-2020 10:00
Ik weet dat de foto’s openbaar zijn, en dat mensen het zien die ik verder niet ken boeit mij niet zo.

Ik sta wel achter de reportage, maar het is inmiddels ruim 10 jaar geleden en ik sta nu wel anders ( serieuzer) in het leven en zou zoiets niet snel weer doen. Ik was zeer trots op m’n lichaam, en dat is het probleem verder ook niet, het komt een beetje over alsof mijn vriend aan het showen is dat hij met een ex playmate is, ondanks dat hij heeft laten weten dit niet verteld te hebben.

Ik wil natuurlijk niet dat zijn vader of vrienden mij naakt bekijken. Dat is gewoon ontzettend raar en akward

Gezien je je hebt laten betalen voor blootfoto's die door iedereen te zien zijn, heb je niet echt wat te willen wat betreft wie wel of niet die foto's bekijken.

Ook heb je niets te zeggen over hoe jij over de tong gaat in de appgroep. Jij zit niet in die appgroep. Die berichten zijn niet voor jouw ogen bestemd.

Wil jij altijd bepalen hoe dingen gaan? Let it goooooo.
vivautrecht85 schreef:
25-08-2020 13:50
Ja, het lijkt ook alsof mensen vergeten dat er een mens achter zit van vlees en bloed, heel wonderlijk.
Voor degene die het kijkt is het ff wat minuutjes lol/bevrediging van nieuwsgierigheid of wat er dan ook achter zit, maar iemands leven ligt echt even in duigen.
Psychologen zullen wel weten waarom sommige mensen zich hierin laten gaan? Het anonieme en denken dat het slachtoffer er toch niets van merkt is helpt wel mee tot.
Paaseitjes1 schreef:
25-08-2020 13:56
De ruzie ging meer om het feit, dat ik inderdaad denk dat hij niet eerlijk is. Als je trots bent op je vriendin, mag je best m’n naam laten vallen ( achternaam is niet nodig) of een foto van ons samen laten zien. De enige manier dat z’n teamgenoot erachter had kunnen komen was door of het te zeggen, of m’n achternaam te vermelden waardoor hij op Google gekeken heeft.

Ik wil gewoon dat hij een beetje discreet met mijn informatie om gaat.

En daarna heeft hij alleen gereageerd op een vraag waar ik vandaan kom met “ Amsterdamse” in plaats van er iets van te zeggen. Pas toen ik boos was, moest ik er zelf iets over zeggen op zijn app onder zijn naam, dit maakt mij bezorgd en ik vraag mij af of hij in de toekomst bij iets soortgelijks of iets anders wel voor mij kan opkomen of daar te laf voor is
Ja ik snap je punt helemaal hoor, dat zou mij ook niet lekker zitten. Het feit dat het zo ver moet komen dat jij je in de groepsapp mengt, zegt al dat er iets niet helemaal lekker zit.
MarvelousMrsMaisel schreef:
25-08-2020 13:57
Gezien je je hebt laten betalen voor blootfoto's die door iedereen te zien zijn, heb je niet echt wat te willen wat betreft wie wel of niet die foto's bekijken.

Ook heb je niets te zeggen over hoe jij over de tong gaat in de appgroep. Jij zit niet in die appgroep. Die berichten zijn niet voor jouw ogen bestemd.

Wil jij altijd bepalen hoe dingen gaan? Let it goooooo.
anoniem_400404 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 15:09
18.64% gewijzigd
.
anoniem_400404 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 15:10
99.39% gewijzigd
Hexopbezemsteel schreef:
25-08-2020 11:53
Je snapt toch wel dat dat niet het zelfde is als de nieuwe partner van een vriendin uitgebreid bespreken in de groepsapp?

Jouw fantasie draait ook overuren, hè?. Je verzint er van alles bij.

In mijn vriendinnenapp worden trouwens nieuwe partners ook 'uitgebreid besproken'. Snap niet wat daar verkeerd aan is.

Vriend had het niet moeten laten lezen. Gewoon zeggen 'oh, de jongens hebben je playboyfoto's gevonden, dan weet je dat'.
Paaseitjes1 schreef:
25-08-2020 14:09
En daarnaast, is het meer dan 10 jaar geleden. Ik ben inmiddels moeder, en deze fotoshoot had ik gedaan VOOR mijn zwangerschap. Ik sta nu als moeder wel heel anders in het leven, dan een beginnend model. Ik vraag me dan serieus af, of hij wel in mijn leven past en hij en zijn vriendjes niet te puberaal en kinderachtig zijn.

Oh nou als je gewoon een reden zoekt om hem te dumpen: vooral doen.

Je schaamt je nu duidelijk voor wat je tien jaar geleden gedaan hebt. En dat zit je af te schuiven op je vriend en zijn vrienden. Je kunt er beter zelf vrede mee leren vinden. En er maar om lachen als anderen jouw naaktfoto's vinden.

Je vriend is waarschijnlijk gewoon stiekem trots op die foto's en z'n nieuwe vriendin.
Hij heeft dat dus in 1 adem door verteld aan zijn vrienden: “ik heb een nieuwe vriendin. Ze heet Truus” O leuk kerel blablabla.” Weet je, ze is lekker ** trots** en heeft in de playboy gestaan”. En toen gingen die gasten natuurlijk zoeken en ging die link rond. Tenzij jij ee expliciet bij hebt gezegd dat je je er nu voor schaamt/niet trots op bent dat je dat hebt gedaan in het verleden, dan kan je hem niets verwijten. Je kan wel afknappen dat hij blijkbaar zo’n alfa mannetje is. Maar je kan er ook blij mee zijn dat hij blijkbaar heel trots op je is. De interpretatie is aan jou! 🙂
Nogal makkelijk om hem niet te vertrouwen, terwijl je in principe zelf openbaar je foto’s hebt geplaatst.

Sommige mensen hebben nu eenmaal een goed geheugen voor gezichten en die kunnen best denken: die ken ik ergens van.
Wat me trouwens wel beetje stoort is dat jij blijkbaar reageert onder zijn naam in de app (ben je z’n moeder ofzo) en dat je vindt dat het doorsturen van deze foto’s niet getuigt van respect.

Je hebt zelf de keuze gemaakt om in een publiek blad te gaan staan en vervolgens ga je mensen die dat blad blijkbaar lezen wegzetten als respectloos omdat het te dichtbij komt. Zo werkt het natuurlijk niet.

Het is wat anders als er een of andere foto van jou ergens op internet ligt waarvan jij nooit gewild hebt dat die naar buiten kwam en die wordt rondgestuurd. Dan is het inderdaad respectloos.
Stampertje12 schreef:
25-08-2020 14:41
Wat me trouwens wel beetje stoort is dat jij blijkbaar reageert onder zijn naam in de app (ben je z’n moeder ofzo) en dat je vindt dat het doorsturen van deze foto’s niet getuigt van respect.

Je hebt zelf de keuze gemaakt om in een publiek blad te gaan staan en vervolgens ga je mensen die dat blad blijkbaar lezen wegzetten als respectloos omdat het te dichtbij komt. Zo werkt het natuurlijk niet.

Het is wat anders als er een of andere foto van jou ergens op internet ligt waarvan jij nooit gewild hebt dat die naar buiten kwam en die wordt rondgestuurd. Dan is het inderdaad respectloos.
anoniem_400404 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 15:08
23.77% gewijzigd
Paaseitjes1 schreef:
25-08-2020 14:44
Het gaat over de manier waarop.

Een teamgenoot van hem liet vallen in de app “ geruchten gaan dat dit de nieuwe vriendin is van....” en daarna het linkje naar mijn foto’s.

Dat vind ik achterbaks, ook naar mijn vriend toe. Want geruchten? Hij had ook in die app kunnen vragen aan mijn vriend of hij een nieuwe vriendin heeft, en het klopt dat zij ( ik) in de playboy staat. Wie denkt hij wel niet dat hij is.
Dat is een doodnormale manier van spreken om zoiets te melden. Het is beeldspraak. Hij bedoelt daar waarschijnlijk niet mee dat het echt geruchten zijn: hij weet het al, daarom deelt hij het.

Als hij aan jouw vriend eerst was gaan vragen of het klopt dat zijn vriendin in de playboy heeft gestaan, verandert dat zoveel? Alsof dan de link niet was gevonden en geplaatst. Als er iemand is die dit vervelend mag vinden, zijn dat vooral de mensen in de appgroep die niet zitten te wachten op naaktfoto’s. Het is niet een team-app maar een verenigingsappgroep. Al die mensen die in die appgroep zitten voor informatie en dergelijken hoeven niet geconfronteerd te worden met dat soort foto’s. Hoe reageerden die mensen eigenlijk?

En daarnaast ook vooral jouw vriend: hij wordt ermee geconfronteerd dat een van zijn kennissen dit blijkbaar in de verenigingsclubappgroep gooit. En dan had hij prima die kerel even kunnen bellen en zeggen: Joh, klopt heeft ze gedaan en is geen geheim, maar hoeft niet aan de grote klok gehangen te worden, kun je je bericht even weghalen?

Vind er eigenlijk niets respectloos aan naar jou toe. Maar goed, das mijn mening.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 14:56
11.45% gewijzigd
Paaseitjes1 schreef:

Een teamgenoot van hem liet vallen in de app “ geruchten gaan dat dit de nieuwe vriendin is van....” en daarna het linkje naar mijn foto’s.

Dat vind ik achterbaks, ook naar mijn vriend toe. Want geruchten? Hij had ook in die app kunnen vragen aan mijn vriend of hij een nieuwe vriendin heeft, en het klopt dat zij ( ik) in de playboy staat. Wie denkt hij wel niet dat hij is.

Wie denk jij wel niet dat je bent? Mensen mogen niets over jou zeggen of van je vinden, blijkbaar.

Ik vind echt niets achterbaks aan wat die hockeyvriend gedaan heeft. Zo gaan die dingen in apps. Het is niet iets om je voor te schamen of een gruwelijk geheim dat je met je meedraagt. Gewoon iets uit je verleden. Je maakt jezelf ZO belangrijk..... bah.
Hexopbezemsteel schreef:
25-08-2020 11:53
Je snapt toch wel dat dat niet het zelfde is als de nieuwe partner van een vriendin uitgebreid bespreken in de groepsapp?
Want je mag over een vriendin van iemand niet zeggen dat het een lekker ding is? We weten niet eens wat er precies gezegd is in die app over haar. Als dat gewoon positief is, zie ik daar niks raars in. Ik zeg tegen vriendinnen ook rustig dat hun vriend er goed uit ziet.
Paaseitjes1 schreef:
25-08-2020 14:09
En daarnaast, is het meer dan 10 jaar geleden. Ik ben inmiddels moeder, en deze fotoshoot had ik gedaan VOOR mijn zwangerschap. Ik sta nu als moeder wel heel anders in het leven, dan een beginnend model.

Tsja. Je hebt als volwassen vrouw de keuze gemaakt om te poseren voor Playboy. Om, onaardig gezegd, met je blote kont in een tijdschrift en op een website te gaan staan. Dat die foto's, eenmaal gepubliceerd, nooit meer weggaan, dat wist je toen natuurlijk ook.

Een typisch geval van Gedane Zaken Nemen Geen Keer. De foto's zijn er. Je zult het er mee moeten doen. Dat je nu "anders in het leven staat dan toen" verandert daar niets aan.

Je opwinden / boos maken over het feit dat mensen deze foto's hebben gezien (en een mening over deze foto's hebben) heeft geen enkel nut, daar heb je vooral jezelf mee. Ik denk dat je vooral vrede moet krijgen met jouw 'tien jaar oude zelf', die andere keuzes maakte dan jij nu doet.

Het zal namelijk niet de laatste keer zijn dat jij en de blootfoto's over de tong gaan en je hier mee geconfronteerd wordt: nieuwe buren, een nieuwe baan, nieuwe schoonouders. Later: je kinderen (en vriendjes van je kinderen). Je zult hier toch mee moeten leren omgaan. Kwaad op alles en iedereen worden lijkt mij alleen maar vermoeiend en contraproductief.
Ja, TO, wat wil je nou...

Wil je dat iedereen hier zegt: “Wat ben je zielig en wat zijn die mannen verschrikkelijk en je vriend is een loser!”

Dat kan hoor... Maar vraag daar dan gewoon om in je OP ipv dat je daar een ellenlang verhaal typt en om reacties vraagt. Het heeft voor ons ook totaal geen nut om serieus te reageren als je het toch niet wil horen.

In het algemeen:
Kunnen de mods niet een categorie Zelfmedelijden aanmaken? Dat men daar berichten in kan plaatsen en dat je alleen maar mag reageren met een blijk van medeleven. Waar je twee weken wordt geband als je een vraag stelt over ontbrekende essentiële onderdelen uit het verhaal. En waar je permanent verwijderd wordt als je kritisch bent.
Paaseitjes1 schreef:

Ik vind het niet zo achterbaks van die hockeyvriend. Hij gooit in de groep waar je vriend ook in zit. Hij had het ook individueel aan andere teamgenoten door kunnen sturen, dat was veel achterbakser en roddeliger geweest.

Wat ik vooral niet leuk zou vinden als ik jou was, was de reactie van je vriend erop: hij had gewoon zelf kunnen zeggen dat hij het rondsturen van de foto's niet kon waarderen. Waarom was dat niet zijn primaire reactie, als hij dat blijkbaar wel zo voelt? Dat zegt hij toch tegen jou, dat hij het respectloos vindt? Waarom schreef hij dat dan niet zelf in de app?
MarvelousMrsMaisel schreef:
25-08-2020 14:52
Wie denk jij wel niet dat je bent? Mensen mogen niets over jou zeggen of van je vinden, blijkbaar.

Ik vind echt niets achterbaks aan wat die hockeyvriend gedaan heeft. Zo gaan die dingen in apps. Het is niet iets om je voor te schamen of een gruwelijk geheim dat je met je meedraagt. Gewoon iets uit je verleden. Je maakt jezelf ZO belangrijk..... bah.
Meningen verschillen daarover. Ik vind het wel achterbaks om iets over iemand zijn of haar vriendin te zeggen in een groep waar die persoon zelf niet in zit. Die persoon kan zichzelf niet verdedigen. Misschien was het wel helemaal niet waar...

Daarnaast vind ik het niet nodig om iets in een app groep te plaatsen die de nodige mensen zien wat iemand misschien niet zo leuk vindt of als kwetsend kan ervaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven