Hoe blijf ik sterk?

07-08-2018 13:27 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Onlangs ben ik uit een giftige relatie gestapt, en vandaag heb ik eindelijk mijn eigen appartementje gekregen! Vrijdag kan ik de sleutel ophalen en gaan klussen.

Alsnog voelt het heel dubbel. Mijn ex weet hier niks over, en krijgt dat ook niet te weten. Maar hij blijft wel aan me plakken en wilt me graag terug. Ik merk dat ik een schuldgevoel begin te krijgen om dit achter zijn rug om te doen, en ik merk ook dat mijn gevoelens niet helemaal verdwenen zijn. Het is allemaal nog vers. Ik weet ook niet of het nou is omdat ik nog graag bij hem wil zijn en van hem hou, of dat het is omdat ik hem zielig vind en weet dat hij er niet goed uit gaat komen. Hij eet en slaapt nu nog nauwelijks en probeert mij zo terug te hengelen.

Mijn omgeving is blij dat ik er eindelijk uit ben gestapt. Eindelijk een keer voor mezelf heb gekozen en nu een nieuw leven kan opbouwen. Waarom voelt het
dan zo dubbel?
ik snap er niks van. weet de ex niet dat het uit is of weet hij niet dat je gaat klussen
Omdat je lang gewend bent geweest aan hem!
Verbreek t contact dan krijg je meer rust. En geniet van t opbouwen van je nieuwe huisje!!
where ever you go, go with your heart
S-Meds schreef:
07-08-2018 13:30
ik snap er niks van. weet de ex niet dat het uit is of weet hij niet dat je gaat klussen
Hij weet niet dat ik een nieuwe woning heb. Dat mag hij ook niet weten om overlast te voorkomen
Je geeft aan 'uit een giftige relatie' te zijn gestapt. Lijkt me dat je neit meer terug wilt en dat het dus klaar is. Je hoeft je niet meer te verantwoorden aan hem, dat hij slecht slaapt is als ex zijnde niet jouw probleem.

Kijk vooruit, en niet achteruit.
Blokkeer hem.

Natuurlijk eet en drinkt en slaapt hij wel! Alleen klinkt het zo fijn zielig om jou te doen geloven dat het jouw schuld is dat hij eraan onderdoor gaat. Want zo ga je twijfelen of je er wel goed aan doet en lacht hij in zijn vuistje en doet er nog een schepje bovenop. Inderdaad om je weer binnen te hengelen.

Het gaat niet om liefde.
Het gaat om de macht.
Hij probeert je weer terug in zijn macht te krijgen.

En dat ga jij voorkomen door hem te blokkeren, wissen en verwijderen en anderen hem te laten helpen met zijn liefdes verloren machtsverdriet.
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 07-08-2018 13:35
15.86% gewijzigd
Hij is een enge stalker. Blokkeer hem.
ik geef mn bek ook maar een douw
hij heeft niks te maken met jouw nieuwe woning. blokkeren die handel
Doreia schreef:
07-08-2018 13:33
Blokkeer hem.

Natuurlijk eet en drinkt en slaapt hij wel! Alleen klinkt het zo fijn zielig om jou te doen geloven dat het jouw schuld is dat hij eraan onderdoor gaat. Want zo ga je twijfelen of je er wel goed aan doet en lacht hij in zijn vuistje en doet er nog een schepje bovenop. Inderdaad om je weer binnen te hengelen.

Het gaat niet om liefde.
Het gaat om de macht.
Hij probeert je weer terug in zijn macht te krijgen.

En dat ga jij voorkomen door hem te blokkeren, wissen en verwijderen en anderen hem te laten helpen met zijn liefdes verloren machtsverdriet.
Klopt. Ik probeer hem steeds te blokkeren, maar dan blijft hij bellen. Soms 100x op een dag met een privé nummer die ik niet kan blokkeren. Dan deblokkeer ik hem weer om het rustig te houden, maar merk dat ik steeds in zijn val trap. Ik ga volgende week een ander nummer aanvragen nadat alles met de gemeente en de woning is geregeld.
Emoji schreef:
07-08-2018 13:39
Klopt. Ik probeer hem steeds te blokkeren, maar dan blijft hij bellen. Soms 100x op een dag met een privé nummer die ik niet kan blokkeren. Dan deblokkeer ik hem weer om het rustig te houden, maar merk dat ik steeds in zijn val trap. Ik ga volgende week een ander nummer aanvragen nadat alles met de gemeente en de woning is geregeld.
Inderdaad een ander nummer nemen.
En zie je hoe rot hij nu doet? Hoe ontzettend hij zich aan je opdringt?
Omdat hij het niet kan hebben dat jij niet doet wat hij wil en zegt.
Dat is geen liefde. Onthou dat.

Dit
is
geen
liefde
Brr wat een engerd. Blijven negeren en inderdaad een nieuw nummer nemen.

Ga alsjeblief niet terug! Je hebt de grootste en moeilijkste stap al gemaakt, wat super sterk is van je! Dus hou vol. Schrijf op waarom je het hebt uitgemaakt en lees dat terug als je een zwak moment hebt.
Emoji schreef:
Hij weet niet dat ik een nieuwe woning heb. Dat mag hij ook niet weten om overlast te voorkomen

Kan hij de woning in zijn eentje wel aanhouden? Anders hoort hij wel op tijd te weten dat jij weg gaat, dat is mijn mening.

Overlast? Kun je dan niet zolang naar je ouders tot je eigen huisje klaar is?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Herhaal steeds voor jezelf :” Dit wil ik niet meer.”
Elke keer als er iets is wat te maken heeft met hem. Je hoeft met hem niets meer te bespreken. Je zult niet voor niets deze stappen genomen hebben.
Emoji schreef:
Want dan wordt hij agressief? Alleen dat al een reden om VAN HEM LOS TE KOMEN.
Waarom zou je dan toch nog bij m willen zijn.
Kiezen en zorgen voor jezelf is nieuw voor je en zal dus onwennig voelen. Misschien zelfs slecht of saai. Ik vond het helpen door te bedenken dat gedrag veranderen zoiets is als links leren schrijven (als je rechtshandig bent). In het begin gaat het maar lastig en heb je de neiging om toch weer rechts te gaan schrijven. Maar langzaamaan krijg je het onder de knie en gaat het beter. Dag voor dag, stap voor stap.

Je zit op de goede weg! Werk aan jezelf (waarom ben je in een giftige relatie gestapt?), ga naar een psycholoog, mediteer of lees het boek Zelfcompassie van Kristin Neff of Verbonden van Amir Levine. En wees trots op jezelf!
Because schreef:
07-08-2018 14:16
Want dan wordt hij agressief? Alleen dat al een reden om VAN HEM LOS TE KOMEN.
Waarom zou je dan toch nog bij m willen zijn.
Precies.
Zero contact dus.
Geen enkele ingang meer geven.
Altijd onthouden waarom jij bang voor hem bent, dat is precies de reden om hem uit je leven te bannen.
100x op een dag bellen is verre van gezond hoor. Blijf daar maar ver van uit de buurt.

Gefeliciteerd met je nieuwe appartement! Ik zou zeggen richt daar lekker je aandacht op. Tijd voor een nieuw leven!
Ja en dat jij m deblokkeert is zijn beloning.

Been there. Idd zo snel mogelijk een ander nummer en alle contacten verbreken.
where ever you go, go with your heart
Of neem zo snel mogelijk een nieuwer vriend dan zal hij je helemaal met rust laten.
Blondie222 schreef:
07-08-2018 14:52
Of neem zo snel mogelijk een nieuwer vriend dan zal hij je helemaal met rust laten.
Sarcasme hoop ik?
Dank voor alle reacties! Jullie hebben ook wel gelijk. Ik vind het aan de andere kant ook wel eng, misschien is dat ook een reden waarom ik nog aan hem vast zit/zat.

Ik heb geen vriendinnen meer, werk of school. Zit in de schuld door hem een moet eigenlijk alles weer opnieuw doen. De stappen die ik nu gezet heb voelen groot en eng. En stap verder van het "vertrouwen" en aanhankelijk zijn.
Emoji schreef:
07-08-2018 15:23
Dank voor alle reacties! Jullie hebben ook wel gelijk. Ik vind het aan de andere kant ook wel eng, misschien is dat ook een reden waarom ik nog aan hem vast zit/zat.

Ik heb geen vriendinnen meer, werk of school. Zit in de schuld door hem een moet eigenlijk alles weer opnieuw doen. De stappen die ik nu gezet heb voelen groot en eng. En stap verder van het "vertrouwen" en aanhankelijk zijn.
Met recht een giftige relatie dus!

Bel iedereen weer op die je ooit hebt laten gaan. Ze zullen je niet laten vallen. Beloofd!
Schrijf je in bij uitzendbureaus en zoek weer werk. Zo kom je uit het isolement.
Ben je nog geen 27, kijk dan voor een studie en studiefinanciering. Zo werk je aan je toekomst.
Zoek hulp bij het oplossen van je schulden. Zo kom je richting een schuldenvrij bestaan.

Pak het allemaal aan en op. Volgend jaar om deze tijd beloof ik je dan dat je hoofdschuddend dit topic zit te lezen
omdat je leven er totaal anders uitziet.

Je bent het waard!

Het is echt niet te laat.
Los van het regelen van alle praktische zaken lijkt het me goed om te werken aan je zelfvertrouwen en gevoel van eigenwaarde. Als je je namelijk schuldig voelt richting iemand die je slecht heeft behandeld en je zorgen maakt over hoe het met hém gaat, dan valt er nog wel iets te verbeteren.

Realiseer je je wel dat het zijn EIGEN schuld is dat het zo ver is gekomen? En zelfs als iemand weggaat bij de liefste man van de wereld is er nog niet zoiets als 'schuld'. Je bent helemaal niemand iets verschuldigd.

Is toch geweldig dat je nu je eigen plek krijgt en aan een betere toekomst kunt werken?
Opnieuw beginnen is ook best eng en moeilijk. Maar het kan alleen maar beter worden.

Als je terug gaat is dat makkelijker want vertrouwd. Maar dan zal je nooit echt gelukkig worden.

Gun je zelf de kans om wel gelukkig te worden.

Dat je niet wil dat hij weet waar je nieuwe huis is zegt toch al genoeg.

Wees sterk en zoek een familielid of vriendin die je altijd mag bellen als je eigenlijk hem wil bellen.
Onthou vooral dat hij niet van je houdt. Het gaat inderdaad alleen om macht.
Als hij echt van je zou houden zou hij het beste voor je willen, en je niet stalken en het je moeilijk maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven