Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
Hoe ga jij genezen van Canada als je de kat op het spek blijft binden VitaNova_13?

Het levert je niks op anders dan gevoelens die steeds gevoed worden terwijl je er niks mee kan. Daar help je je dochter niet mee. Een moeder die jaren blijft hangen aan een gebonden man op kilometers afstand.

Minimaal mail contact over dochter is de enige manier om af te kicken en dat weet je zelf ook wel.
quote:VitaNova_13 schreef op 28 april 2015 @ 14:14:

Nee. Eens in de drie maanden mailcontact? Echt niet. Zolang er van beide kanten de behoefte blijft om te skypen, wordt er gewoon geskyped. En gemaild/geappt.

Hoe zou dochter daar in vredesnaam minder van worden? (aangezien er weer wordt gehamerd op 'dochter op nr 1 zetten') Natuurlijk is dat contact -deels-eigenbelang, maar niet alleen maar. Het zal haar ook niet schaden, lijkt mij...Jij bedoelt 'puur eigenbelang' als jij eerlijk bent. Een junk zal nooit toegeven dat zij verslaafd is.
Maar dat wil ze niet, ze hoopt dat nu hij de bom gedropt heeft, dat nieuwe vrouw hem een rotschop geeft en zij het gelukkige gezinnetje kan spelen. Dat ze elkaar straks bij het weerzien in de armen vallen en ze leefden nog lang en gelukkig. Maar uiteraard alles in het belang van dochter
quote:SaveTheDay schreef op 28 april 2015 @ 14:25:

Hoe ga jij genezen van Canada als je de kat op het spek blijft binden VitaNova_13?

Het levert je niks op anders dan gevoelens die steeds gevoed worden terwijl je er niks mee kan. Daar help je je dochter niet mee. Een moeder die jaren blijft hangen aan een gebonden man op kilometers afstand.

Minimaal mail contact over dochter is de enige manier om af te kicken en dat weet je zelf ook wel.^ dit. Goed punt. Lekker voorbeeld trouwens ook voor je dochter straks.
Why own a room when you can build a house?
Mijn god, nu ben ik al een junk zeg... Zal ik het AMK vast inschakelen?

Dochter merkt niet eens iets van mijn gevoelens richting canada, ik heb er geen 'last' van, dus kan me niet voorstellen dat zij daar hinder van ondervindt.
quote:VitaNova_13 schreef op 28 april 2015 @ 14:18:

Een andere vent, daar begin ik sowieso niet aan. Niet zolang ik niet 100% van canada 'genezen' ben.

Wil jij dan in Canada ook nog de nodige schade aanrichten binnen zijn huwelijk?

Voor het bestwil van jouw dochter en jezelf, hoop ik dat Mrs. Canada zo verstandig is om elk contact tussen jullie zal verbieden.
quote:VitaNova_13 schreef op 28 april 2015 @ 14:33:

Mijn god, nu ben ik al een junk zeg... Zal ik het AMK vast inschakelen?

Dochter merkt niet eens iets van mijn gevoelens richting canada, ik heb er geen 'last' van, dus kan me niet voorstellen dat zij daar hinder van ondervindt.

Och, een kind, een ex, een vrouw aan de andere kant van de wereld, met een ander kind.... Wat kan jou het allemaal schelen dat die mensen en kinderen allemaal met hun gevoel moeten worstelen, zolang jij er geen last van hebt.

Lekker blijven skypen en dromen meid, het is een sprookje! De rest is collateral damage waar jij helemaal niks aan kan doen.
Ik denk dat het goed is voor dochter om met biovader contact te houden (ook naar aanleding van sommige reacties van ervaringsdeskundigen hier), in geval van mailcontact tussen mama en 'daddy' heeft dochter dit helemaal niet meer.

Dat betekent dus, dat Dochter skyped met Canada, niet moeder (die is er alleen bij voor de technische dingen en 'vertel eens wat je vandaag geleerd hebt', aangezien ze pas 2 is zullen die gesprekken nu nog niet lang duren, maar dan blijft/wordt het een vertrouwd gezicht), dus geen onnodige en ellenlange verhalen over jullie eigen levens terwijl dochter dromerig op schoot zit met haar gedachten heel ergens anders.

Hoe merk je trouwens dat er bij je dochter behoefte is aan die skype gesprekken?
quote:VitaNova_13 schreef op 28 april 2015 @ 11:35:

Tijdens het skypen kunnen we hele lange gesprekken voeren, vriendschappelijk, platonisch. .Niks van dit dus, daar heeft dochter niks aan.. En jullie zelf ook niet!
quote:kerol schreef op 28 april 2015 @ 14:47:

[...]

Och, een kind, een ex, een vrouw aan de andere kant van de wereld, met een ander kind.... Wat kan jou het allemaal schelen dat die mensen en kinderen allemaal met hun gevoel moeten worstelen, zolang jij er geen last van hebt.

Lekker blijven skypen en dromen meid, het is een sprookje! De rest is collateral damage waar jij helemaal niks aan kan doen.Hmm, een ex die bij nader inzien toch niet de 'droomvader' was. Canada die ook niet zuiver op de graat is en TO is de femme fatale. Lijkt me eerder dat er bij alle drie wat verwijtbaar is. Canada had ballen moeten hebben en gewoon van het begin af aan aan zijn vrouw moeten opbiechten dat hij nog een kind had. Ex had gewoon ex moeten blijven en niet blijven hangen in een moeizame relatie met een kind erbij. TO had gewoon alleen moeten blijven en uitpluizen wat ze nu echt wilde. Allemaal hebben ze alles op de lange baan geschoven en allemaal zijn ze even schuldig.
@tweeling: ik ga niet de schuld van het evt einde van zijn huwelijk op me nemen, dank je feestelijk. Ik zit hier niet te hopen dat zijn huwelijk crasht en ik hem ' voor mezelf heb' ofzo, want ik ga toch niet naar canada met dochter. Maar aangezien hij zelf ook steeds weer contact zoekt, blijf ik erbij dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn huwelijk. Net zoals ik hem niet verantwoordelijk kan houden voor mijn relatiebreuk.
Wat duistercontinent zegt dus. ^
quote:VitaNova_13 schreef op 28 april 2015 @ 15:15:

Maar aangezien hij zelf ook steeds weer contact zoekt, blijf ik erbij dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn huwelijk.

Hij zoekt contact met zijn dochter bedoel je natuurlijk?

Overigens geloof ik niet dat het chatten puur platonisch blijft en direct wordt afgekapt als er WEER bepaalde blikken worden uitgewisseld. Maar goed, dat ben ik.
Respect voor VitaNova dat we zo eerlijk en direct mogen zijn en ze blijft reageren/haar OP niet weghaalt, trouwens.
Why own a room when you can build a house?
quote:VitaNova_13 schreef op 28 april 2015 @ 15:15:

@tweeling: ik ga niet de schuld van het evt einde van zijn huwelijk op me nemen, dank je feestelijk. Ik zit hier niet te hopen dat zijn huwelijk crasht en ik hem ' voor mezelf heb' ofzo, want ik ga toch niet naar canada met dochter. Maar aangezien hij zelf ook steeds weer contact zoekt, blijf ik erbij dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn huwelijk. Net zoals ik hem niet verantwoordelijk kan houden voor mijn relatiebreuk.

Ook hier ben jij weer niet eerlijk tegenover jezelf, immers jij weet dat hij getrouwd is en had dus het contact kunnen laten verwateren, maar dat deed je niet. Sterker nog je ging uren met hem kletsen waar de nodige gevoelens weer boven kwamen drijven. Ook geef jezelf aan dat jij nog niet van hem 'genezen' bent.

Mr Canada wist dat jij een relatie had en ging rustig door met skype contact zoeken, waar je ex bijzit nota bene.

Hij nodigt zichzelf uit om naar NL te komen voor de verjaardag van zijn dochter. Hoe duidelijker wil jij het hebben dat jouw ex hem geen ruk interesseerde. Als Mr. Canada iets meer gevoel voor de situatie had gehad, was het contact al lang minimaal geweest en zeker niet via skype.

Jij zal straks ook wel gaan skype met hem, nu alles bekend is, waar zijn vrouw bij zit, toch?

Probeer jezelf en Mr Canada nu niet de vermoorde onschuld aan te praten, want jullie beiden hebben echt geen gevoel voor jullie omgeving.
quote:VitaNova_13 schreef op 28 april 2015 @ 15:16:

Wat duistercontinent zegt dus. ^Dat was allemaal gisteren, maar hoe nu verder?
quote:tweeling53 schreef op 28 april 2015 @ 15:41:

[...]

Ook hier ben jij weer niet eerlijk tegenover jezelf, immers jij weet dat hij getrouwd is en had dus het contact kunnen laten verwateren, maar dat deed je niet. Sterker nog je ging uren met hem kletsen waar de nodige gevoelens weer boven kwamen drijven. Ook geef jezelf aan dat jij nog niet van hem 'genezen' bent.

.

Volgens mij was Canada ten tijde van de affaire nog niet getrouwd. Maar hij had dus alle contact moeten laten verwateren met zijn dochter toen hij een vriendin kreeg?

TO zou haar gevoelens onder controle moeten krijgen zonder dat dochter daardoor haar vader niet leert kennen.
quote:Gear schreef op 28 april 2015 @ 15:49:

[...]

Volgens mij was Canada ten tijde van de affaire nog niet getrouwd. Maar hij had dus alle contact moeten laten verwateren met zijn dochter toen hij een vriendin kreeg?

TO zou haar gevoelens onder controle moeten krijgen zonder dat dochter daardoor haar vader niet leert kennen.

Canada wist dat TO een relatie had en dat deze papa genoemd werd. Om zich dan zo ongegeneerd op de voorgrond te willen zetten, door wekelijks urenlang te willen skypen met dochter die geen Engels of Frans spreekt, vind ik gewoon bot.

Toegegeven TO had dit ook moeten kanaliseren.
quote:tweeling53 schreef op 28 april 2015 @ 15:57:

[...]

Canada wist dat TO een relatie had en dat deze papa genoemd werd. Om zich dan zo ongegeneerd op de voorgrond te willen zetten, door wekelijks urenlang te willen skypen met dochter die geen Engels of Frans spreekt, vind ik gewoon bot.

Toegegeven TO had dit ook moeten kanaliseren.

Ze heeft het ook gekanaliseerd. Ze heeft het kanaal gegraven en uitgediept

Dochter is 2, die sprak tot voor kort niet eens Nederlands.
.
Gisteravond:quote:VitaNova_13 schreef op 27 april 2015 @ 20:17:

Als het oké is dat hij komt, zou ik het voor dochter (in de toekomst) wel leuk vinden als ze in elk geval een beeld krijgt bij haar halfbroertje/-zusje. Foto, misschien skypen. Hoe dat contact zich ontwikkelt, zien we dan wel weer. Eerst daddy zelf maar eens. Ik hoef daar zelf verder niks mee natuurlijk, met zn vrouw en kind-onderweg.Vanmorgen:quote:VitaNova_13 schreef op 28 april 2015 @ 11:13:

Hij weet nog niet dat ex en ik uitelkaar zijn, dat hou ik bewust nog even voor me. Dan heeft dat in elk geval geen invloed op de relatiecrisis daar.

Ik doe tot nu toe niks met mijn gevoelens, maar wat hashtagbrownie al zegt, ik weet ook hoe snel ik 'om' ben als hij live tegenover me staat. Zielig, zwak, ik weet het. Maar zo diep zit ie nog wel. Begin nou eens met je bewust te worden van die enorme blinde vlek. Dat je niet eerlijk bent tegenover jezelf. Ik kan me nog voorstellen dat je het hier niet hardop wilt uitspreken, maar natuurlijk is er een deel van jou dat wil dat hij voor jou gaat...en blijft gaan. Heb dan ook de ballen dat tegen hem uit te spreken. Dat je destijds een vergissing gemaakt hebt en hem weer in je leven wilt. Dan liggen alle kaarten tenminste open. Dat omelkaarheengedraai maakt als een sluipmoordenaar zoveel stuk. Jouw relatie is al gesneuveld. Wie en wat moet nog volgen?
Dat stukje van gisteren wat je quote, ging over zijn vrouw en kind, dat ik, als er eenmaal openheid en acceptatie is, met hen nog steeds niets hoef.

En oké oké, blinde vlek is zichtbaar. Maar stel dat hij geen vrouw en kind-onderweg had, dan zie ik mezelf en dochter nog niet op korte termijn naar canada verhuizen... Dus ik weet hoe niet-haalbaar dat zou zijn.

impala, ik moest zowaar lachen om je kanaal-opmerking.
quote:VitaNova_13 schreef op 28 april 2015 @ 16:52:

Dat stukje van gisteren wat je quote, ging over zijn vrouw en kind, dat ik, als er eenmaal openheid en acceptatie is, met hen nog steeds niets hoef.

...Je kind zal vermoedelijk wel iets willen met haar halfbroer/zus op termijn, dus als je bio-banden zo belangrijk vindt is dat geen handige insteek.
quote:Gear schreef op 28 april 2015 @ 15:49:

[...]

.

Nee, natuurlijk moest hij het contact niet laten verwateren.

Maar een kind verzwijgen voor zijn omgeving, voor zijn vrouw - die zwanger is van zijn tweede kind waarvan zij denkt dat het zijn eerste is - ... Dat had nooit mogen gebeuren.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:VitaNova_13 schreef op 28 april 2015 @ 16:52:

En oké oké, blinde vlek is zichtbaar. Maar stel dat hij geen vrouw en kind-onderweg had, dan zie ik mezelf en dochter nog niet op korte termijn naar canada verhuizen... Dus ik weet hoe niet-haalbaar dat zou zijn.

Haal je hoofd uit die wolk en ga eens heel concreet en volwassen visualiseren hoe het leven er met mr Canada uit zou zien. Inclusief woonplaats en ex-met-kindje (want dat zou ze dan immers zijn). Voor mijn part schrijf je het op.

Zie je het gebeuren? Maak er dan serieus werk van. Zoniet, stop dan onmiddellijk met die Spielerei. Er zijn hier nogal wat mensen bij betrokken die zwaar gekwetst kunnen gaan worden door onnadenkend gedrag, nietwaar.
quote:courtisane schreef op 28 april 2015 @ 17:35:

[...]

Haal je hoofd uit die wolk en ga eens heel concreet en volwassen visualiseren hoe het leven er met mr Canada uit zou zien. Inclusief woonplaats en ex-met-kindje (want dat zou ze dan immers zijn). Voor mijn part schrijf je het op.

Zie je het gebeuren? Maak er dan serieus werk van. Zoniet, stop dan onmiddellijk met die Spielerei. Er zijn me er nogal wat mensen bij betrokken die zwaar gekwetst kunnen gaan worden door onnadenkend gedrag, nietwaar.

Dit dus.

En nu TO eindelijk toegeeft dat ze al jaren van Mr Canada houdt, vind ik het enkel nog erger voor ex.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven