Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
Ik vind dat íce hockey gedoe echt oneindig niet interessant.
quote:DorothyParker schreef op 28 april 2015 @ 18:59:

[...]

Nee. Misschien lees ik jouw post verkeerd. Maar het lijkt alsof jij zegt dat het niet zijn fout is als zijn vrouw nu boos is, want "moest hij het contact laten verwateren".

Ik heb mijn eigen post nog eens nagelezen en ik snap écht niet hoe je tot deze conclusie bent gekomen?
.
quote:Gear schreef op 28 april 2015 @ 19:28:

[...]

Huh? Dat zeg ik helemaal niet? Ik reageer op iemand die zei dat ze het contact hadden moeten laten verwateren omdat hij getrouwd is. Dat vind ik niet want dochter heeft het recht hem te leren kennen.

Dat staat helemaal los van zijn verzwijgen van dochter, dat had hij nooit mogen doen, en dat staat helemaal los van of zijn vrouw wel of niet boos op hem mag zijn, natuurlijk is ze boos!

Exvriend wil helemaal niet meer betrokken worden in het leven van dochter, dat ga je dan toch niet afdwingen? Ik zie daar alleen maar nadelen voor dochter aan

Meneer Canada heeft tijd genoeg gehad om zijn dochter te leren kennen. Echter heeft hij haar verzwegen voor zijn omgeving en zijn date/vaste relatie/verloofde/vrouw (serieus, hoeveel kansen wilde deze man?).

Ik - persoonlijk - zou mijn dochter het recht niet ontnemen als ze ooit haar verwekker (want na bijna 3 jaar verzwijgen is deze man niet meer dan dat) wil opzoeken. Maar ik zou een 2jarig kind niet opzadelen met een man die haar verzwijgt en een vrouw die zou willen dat ze nooit bestaan had.

Exvriend zegt nu dat hij niet betrokken wil zijn. Hij heeft echter wel 2 jaar voor TO en kind gezorgd. Al die skype-momenten "toegestaan" (ja, dom woord).

Hoe kwetsend moest dit voor hem niet zijn? Zelfs hier zegt TO al dat ze wel met Meneer Canada wil zoenen. Ik zou het wel begrijpen als ex nu dingen zegt die hij niet meent. Die man heeft ook heel veel verdriet.

Hij heeft dochter 2 jaar als zijn eigen kind gezien. Volgens mij was niet de zwangerschap van een scharrel de doodsteek van de relatie, maar net de aanhoudende liefde van TO voor haar scharrel.

TO, ik hoop dat je nog eens nadenkt. Dit topic is nog geen week oud, je ex heeft iets gezegd in het heetst van de strijd, het is niet eerlijk om dat moment blijvend te maken voor de rest van zijn (en van dat van jouw dochter) leven. Zeker niet nadat hij jou meer dan 2 jaar de ruimte heeft gegeven om jouw verleden een plaats te geven.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:Gear schreef op 28 april 2015 @ 19:36:

[...]

Ik heb mijn eigen post nog eens nagelezen en ik snap écht niet hoe je tot deze conclusie bent gekomen?

Had even het vraagteken gemist. Zei toch ook dat het aan mezelf kon liggen

Mag dus niet meer forummen op de trein
quote:DorothyParker schreef op 28 april 2015 @ 20:07:

[...]

Gebruikte de quote in mijn bericht als aanleiding. Was geen antwoord/commentaar op de geqoute post.
Telefoon liep vast, dus kreeg mn post niet gewijzigd. Nu wel, geloof ik.

Ik heb de deur voor het contact tussen ex en dochter nog open hoor, ik heb gezegd dat ik snap dat hij boos op mij is, maar dat als hij zich bedenkt over dat contact, hij welkom is.

Het is ook tien jaar mijn vriend geweest, het is nu niet ineens zo dat ie compleet vergeten wordt.
quote:DorothyParker schreef op 28 april 2015 @ 20:07:

[...]Hij heeft dochter 2 jaar als zijn eigen kind gezien. Volgens mij was niet de zwangerschap van een scharrel de doodsteek van de relatie, maar net de aanhoudende liefde van TO voor haar scharrel.

TO, ik hoop dat je nog eens nadenkt. Dit topic is nog geen week oud, je ex heeft iets gezegd in het heetst van de strijd, het is niet eerlijk om dat moment blijvend te maken voor de rest van zijn (en van dat van jouw dochter) leven. Zeker niet nadat hij jou meer dan 2 jaar de ruimte heeft gegeven om jouw verleden een plaats te geven.Ik denk dus dat hij dochter nooit als zijn eigen kind heeft gezien, TO en hijzelf hebben daar beter kijk op dan wij. Bovendien heeft TO volgens mij gezegd dat ze contact tussen dochter en ex nooit in de weg zou staan. Dus wat moet ze dan doen, als hij niet wilt?
quote:DorothyParker schreef op 28 april 2015 @ 20:10:

[...]

Had even het vraagteken gemist. Zei toch ook dat het aan mezelf kon liggen

Mag dus niet meer forummen op de trein Aha, ok, dan snap ik het ook
quote:Gear schreef op 28 april 2015 @ 20:14:

[...]

Ik denk dus dat hij dochter nooit als zijn eigen kind heeft gezien, TO en hijzelf hebben daar beter kijk op dan wij. Bovendien heeft TO volgens mij gezegd dat ze contact tussen dochter en ex nooit in de weg zou staan. Dus wat moet ze dan doen, als hij niet wilt?Een lijn open houden. Zoals ze dat al meer dan 2 jaar met Meneer Canada doet.
Dat doe ik dus, enigzins. Maar ik ga hem niet pushen om papa te spelen als hij dat niet wil. Het is zijn goed recht om nu niks meer met dochter te maken te willen hebben.
quote:VitaNova_13 schreef op 28 april 2015 @ 20:14:

Telefoon liep vast, dus kreeg mn post niet gewijzigd. Nu wel, geloof ik.

Ik heb de deur voor het contact tussen ex en dochter nog open hoor, ik heb gezegd dat ik snap dat hij boos op mij is, maar dat als hij zich bedenkt over dat contact, hij welkom is.

Het is ook tien jaar mijn vriend geweest, het is nu niet ineens zo dat ie compleet vergeten wordt.

Leuk om te lezen.

En ja, meningen verschillen. Volgens mij heeft jouw dochter veel meer aan een open communicatie met je ex ipv met Meneer Canada. Het is nu aan jou om te beslissen welke band het belangrijkste is om in te investeren.

Als klein meisje was mijn vader de belangrijkste figuur in mijn leven. 2 Vaders kunnen ook heel leuk zijn. Maar dan moeten ze geen 'halve' vaders zijn.
quote:VitaNova_13 schreef op 28 april 2015 @ 20:20:

Dat doe ik dus, enigzins. Maar ik ga hem niet pushen om papa te spelen als hij dat niet wil. Het is zijn goed recht om nu niks meer met dochter te maken te willen hebben.

Cru gezegd maar: met jou of met jouw dochter?

Het eerste begrijp ik, het tweede zou ik heel raar vinden (dan had hij niet 2 jaar voor haar gezorgd).

Hoe ging dat laatste gesprek tussen jou en je ex? Wat werd er gezegd over de toekomstige omgang met dochter?
DorothyParker schreef op 28 april 2015 @ 20:31
Want jij zegt of doet nooit iets wanneer je overmand bent door emotie?

Ik stel me zo voor dat die 10 jaar met jou hem niet in de kouwe kleren zijn gaan zitten. Zoals hierboven al gezegd; geef het tijd. Ik snap dat het niet leuk is om te horen dat hij niks met jouw kind heeft, maar wie weet komt hij wel weer bij (niet te verwarren met bij je terugkomen, want dat zit er natuurlijk never nooit meer in).
Why own a room when you can build a house?
Inderdaad, en daarom heb ik hem ook laten weten dat de deur open staat, mocht hij zich bedenken.
quote:VitaNova_13 schreef op 28 april 2015 @ 20:14:

Kom op he, iedere keer dat jij Skypte met Mr. Canada onder het mom van "mijn dochter heeft daar behoefte aan" vergat jij je vriend.

Toen mr. Canada papa wilde komen spelen in jullie huis vergat je hem.
Ik heb een pagina of vier teruggelezen en vind dat er wel erg luchtig over alles gepraat wordt door TO. Raar verhaal. Alles draait om een man van drie jaar geleden en dochterlief en ex hebben het nakijken. En vrouwlief en aanstaand kind ook. Klinkt allemaal erg gevoelloos, geen empathie, geen schuldbegrip/verantwoordelijkheidsgevoel etc.
.
quote:swifty schreef op 28 april 2015 @ 21:57:

Ik vind dat niet.

Ik verbaas me alleen erover dat TO nog de moeite neemt te reageren, zeker op de vele reacties waar ze niks aan heeft en die zelfs bot en kwetsend kunnen zijn.

To kan toch zelf ophouden met reageren ? Of het topic laten verwijderen. Ik denk dat to wel iets aan dit topic zal hebben, wat dan ook. Anders bleef ze niet schrijven. Misschien weet ze het zelf ook niet meer.

Lijkt me allemaal heftig zo n situatie waar alles niet meer duidenlijk is.
.
quote:swifty schreef op 28 april 2015 @ 23:14:

Ja, dat is denk ik wel zo. TO, knap hoe je toch blijft ondanks de kritiek.

Welke kritiek? Ik stel oprechte vragen.

Jij doet alsof iedereen hier TO aan het kruis nagelt. Dat doen we net helemaal niet.
verkeerd topic
Tweeling: Eh, verkeerd topic?

Verder blijf ik inderdaad schrijven hier, omdat het enerzijds gewoon prettig is om even te ventileren, even neertikken wat er in mn hoofd zit. En door de reacties krijg ik ook een wat beter beeld van alles. Mijn visie is nogal gekleurd, dus de reacties helpen me wel om dingen wat anders te zien.

Ik ga nu mn appjes lezen, canada was blijkbaar een spraakwaterval vannacht.
En nu moeten wij geloven dat je eerst het forum opent en dan pas de appjes van je droomman?

Ik begrijp wel dat je hier zo vrolijk blijft schrijven. Ga vooral door, ik vind dit feuilleton wel vermakelijk

Wat schrijft hij?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven