Hoe ga ik nu verder.

29-11-2010 00:26 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Expres geen vraagteken achter de topictitel, want hoe weet ik in grote lijnen eigenlijk al.

Het is meer het concreet maken, de invulling, de stappen zetten en deze beter timen.

Dit topic open ik om hier af en toe over te schrijven en dan vooral ook de positieve kanten, of soms mijn valkuilen te delen om er een licht over te laten schrijven door jullie wijze forummers

Vanuit een relatie komen die heftig is beindigd en moeten beseffen dat deze mij veel minder goed deed dan dat ik mijzelf liet geloven.

En nu dus verder met deze grote verandering in mijn leven, die positiever is dan dat ik een half jaar geleden zag( voor mij dan,niet voor de kids ) .

Hoe gaat een persoonlijk avontuur worden denk ik .

Bij deze wel nog een voor alle trouwe en minder trouwe meeschrijvers in mijn ander topic waar ik veel aan heb gehad.

Thanks

had onder een andere nick al een topic geopend maar laat deze verwijderen, een andere nick past mij toch niet, En nou ja, wie meeleest uit mijn privesfeer , so be it. Ik zal mijn best doen zorgvuldig te zijn met wat ik schrijf
Hallo!!
quote:meds schreef op 29 november 2010 @ 00:43:

Hallo!!

Hoooi!

Heerlijk om jou als eerste reactie te hebben.
en wat voor reactie.... sjonge
Idd echt de meest intelligente ooit van je gelezen
ja heur ze kon het schrijven niet laten
Hoi, ik ken je niet goed, maar heb wel eens wat gelezen van je in een ander topic, en ook wel een gepost, dus als ik mee kan denken doe ik dat graag.. Tenzij je liever je vaste mensen hebt!
Hoi Iry,

Fijn te lezen dat je de verandering inmiddels postiever ziet dan een half jaar geleden. Voor de kinderen komt dit effect hopelijk met een (flinke?) vertraging ook nog wel. Ze zien nu een steeds sterke moeder..
Jij komt er wel. Klinkt misschien raar uit de mond van een totaal onbekende forummer, maar heb jouw topics altijd met veel bewondering gelezen. Heb veel respect voor jouw moed, doorzettingsvermogen, humor! Ga vooral zo door volgens mij ben jij nu gewoon heel goed bezig.

(trek mij nu weer stilletjes terug maar wilde dit graag eens tegen je zeggen).
Maar goed,

Even een korte update zonder al te veel in details te treden.

Ik ben nog steeds bezig met relatietherapie waar ik denk veel kan halen.

Vooral het thema hoe mijn relatie's waren, en dan met name wat mijn rol er in was. Dit om mijn eigen valkuilen in kaart te brengen en er hopelijk niet meer in te vallen.

Gaat voornamelijk om grenzen aan durven geven,ruimte innemen niet meer zo kwetsbaar opstellen, vertrouwen terug krijgen. Dit allemaal wel gerelateerde valkuilen vanuit mijn achtergrond( niet vreemd dus, wel onhandig in relatie's)

Ook het verwerken van en helder krijgen( en erkenning) dat het ook weer niet alleen maar aan mij lag.

De boosheid op mijzelf moet eruit en mag wel omgezet worden in een wat mildere versie.

Daarnaast gaat mijn huidige therapie ook nog steeds door en proberen we daar de focus meer op mij te leggen( in plaats van de zorgen uiten over alle anderen in mijn leven)

Ik heb mij ingeschreven bij een toneelgroep.

Iets wat ik jaren heb gedaan , en nu de draad voor of achter de schermen weer wil gaan oppakken( starten eerste kwartaal volgend jaar)

Dit om weer gewoon een hobby te hebben, bovendien leer je er veel van.

Ben nog aan het vogelen wanneer ik met mijn studie wil gaan beginnen. Deze zal mij veel tijd en energie gaan kosten dus moe het niet laten mislukken doo het slecht te plannen.

Verder gaat het thuis heel goed.Alles onder controle in mijn uppie en het is nog nooit zo harmonieus en gezellig geweest in mijn gezin.

Met twee kids gaat het wat minder

Veel zorgen in mijn hoofd en probeer er het beste voor ze van te maken, met al wat ik er maar voor kan aangrijpen.

Heb een veel hechtere band met mijn vrienden gekregen( zover dat nog mogelijk was,maar de contacten zijn weer frequenter, diepgaander afwisselend met leuke dingen doen)

De strijd met ex is helaas erg naar,geen land mee te bezeilen met hem.Treiterijen en kinderachtig gedrag en vooral alles in willen pikken.Maar dat is natuurlijk mijn schuld .

Met de prille liefde gaat het goed!

Nog steeds pril dus we genieten vooral.

Nou, dat was de update geloof ik wel.
quote:ronniemitchel schreef op 29 november 2010 @ 00:58:

ja heur ze kon het schrijven niet laten nope, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan
quote:Pett schreef op 29 november 2010 @ 01:05:

Hoi, ik ken je niet goed, maar heb wel eens wat gelezen van je in een ander topic, en ook wel een gepost, dus als ik mee kan denken doe ik dat graag.. Tenzij je liever je vaste mensen hebt!Tuurlijk heb ik niet liever alleen de vaste mensen, vind het fijn ( en gezellig) wie er ook komt schrijven
quote:Barcelona30 schreef op 29 november 2010 @ 01:11:

Jij komt er wel. Klinkt misschien raar uit de mond van een totaal onbekende forummer, maar heb jouw topics altijd met veel bewondering gelezen. Heb veel respect voor jouw moed, doorzettingsvermogen, humor! Ga vooral zo door volgens mij ben jij nu gewoon heel goed bezig.

(trek mij nu weer stilletjes terug maar wilde dit graag eens tegen je zeggen).Thanks, wat lief
Ik hoop het bibaboe dat het voor de kids ook gaat komen, en hoop snel want het is zoo verdrietig te zien hoe het en raakt(dat maakt mij nog steeds woest!!, maar goed blijf de beleefde ex uithangen, mijn tong is blauw maar het moet)
Wow! Je update klinkt heel goed, positief en constructief. Je pakt veel dingen aan en je werkt eraan. Heel goed dat je je beseft dat die boosheid en schulp op jezelf wel wat minder mag, dat is al de helft! Nu het nog ook echt zo doen en voelen..

Goed idee, de toneelgroep. Een hobby is fijn en kan je gedachten even verzetten. Zeker toneelspelen, heb ik ook jaren gedaan! Wat ga je studeren?

En tja, je twee kinderen en je ex, dat is wel heel lastig. Maar uit een ander topic weet ik nog dat je er wel alles aan doet om je kinderen te helpen. Komen je ex en jij wel iets vooruit of stagneert het gesprek/onderhandeling de hele tijd?
Ik doe mijn best de kids te ondersteunen, gelukkig is bij relatietherapie ook daar ruimte om te toetsen of ik op de goede weg zit.

Ja dat is wel moeilijk, emotioneel gezien. Voelt nog erg als falen dat ik ze dit niet heb kunnen besparen.

Ik kan over de gang van zaken tot ex niet veel zeggen hier pett.

Alles loopt nu enkel via advocaten, hij mag daar geen contact meer met mij persoonlijk over opnemen. En dat geeft wat rust.

Maar goed, de messen worden geslepen aan zijn kant. Heel triest en frustrerend dat het belang van Frum totaal onbelangrijk is kennelijk.

Want een logisch denkend mens weet dat deze de dupe er van is en dat zou alle reden moet zijn niet zo te handelen.

Helaas moet ik uit mijn hoek komen en vechten voor de basis uit belang van de kids. Voor mijzelf interresseert het geen drol, maar ik moet nu eenmaal niet alleen verder.
Ha Iry wat fijn te lezen dat je zo goed bezig bent! Je bent echt al heel ver gekomen en dat is erg knap want ik weet hoe moeilijk het kan zijn..

En kinderen zijn heel flexibel en weerbaar. Natuurlijk is het moeilijk voor hen, wennen aan een nieuwe situatie. Maar uiteindelijk zijn zij gelukkiger als hun moeder gelukkiger is!

Denk dat ik nu ook weet wat je andere nick is...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
He Iry, leuk dat je toch weer een topic opent.

Ik heb de vorige vooral gelezen en weinig gepost.

Er werden toen zoveel goede dingen geschreven....

Wat ontzettend goed van je dat je je leven weer een beetje op orde hebt.

Ik denk (door al die verhalen die je schrijft) dat jouw hulpverlener de vinger op de zere plek legt door je te helpen grenzen aan te geven.

Je lijkt me het type vrouw die vooral geeft.

En een ander pakt de ruimte die jij geeft.

Raar dat je ex zo moeilijk doet, hij heeft toch waar hij voor gekozen heeft. Maffe kerel!
He Iris, je weet idd vast wat mijn andere nick was.

Vond het even grappig dat ik een soort van "nieuw" werd, maar het past totaal niet bij mij.Schrijf hier al bijna 6 jaar met deze nick zonder een andere te hebben. Raakt in een forumidentiteitscrisis

( haal dit zo wel weg, je weet maar nooit of de nick van pas komt)

En ja dat zal de zere plek vooral zijn Koko, grenzen aangeven, maar ze vooral ook voelen.

En die valkuil komt op vele vlakken om de hoek zeilen.

Maffe kerel? ehm.... tsja
Haaai Ier!

Je doet het goed meid, prima zelfs!

Stap voor stap, dag voor dag, ik ben trots op je.

En goed om te lezen dat je nog steeds geniet van je prille liefde.

Ik heb sinds kort ook een prille relatie, gaat erg goed hoewel ik soms nog wordt geplaagd door twijfels. Die betrefffen niet mijn nieuwe lover want die heeft echt alles wat ik in een man zoek. Het is meer mijn eigen gevoel, mijn kinderen die het moeilijk hebben, dingen er omheen. Maar ik laat me niet door mijn angsten sturen.

Ik geniet van onze momenten samen, dat sterkt me.

Heerlijk een paar mannenarmen om me heen.

Iemand die voor me kookt, die lief is en met wie ik kan praten, hij begrijpt me en vice versa.

We beginnen elkaar steeds beter te leren kennen, hij overschrijft mijn harde schijf waar ik dat laatste stukje ex maar niet goed afkreeg...

2011 wordt ons jaar Iry!

Keep up the good work, en dat hoeft niet altijd met ups te zijn, de downs zijn er ook nog en dat mag ook.

Liefs van NW
He New!!

Wat leuk, ook een prille liefde!

En ja ken ik hoor die angsten, ik loop er ook mee maar spreek ze wel hardop uit tegen hem.

Voordeeltje bij mij is dat ik hem al langer kende en hij ook een acteur in de "soap" was, dus hij snapt het maar al te goed.

Hij is zo'n beetje alles wat ex niet was en dat is zo'n verademing!

Ik mag er gewoon zijn en dat is meer dan goed genoeg, iemand die mij ook echt ziet.

En dat zit hem in kleine dingen waar hij zich waarschijnlijk niet eens van bewust is maar ik denk..wow!!( brengt mij dan echt even van mijn stuk dat ik echt opgemerkt wordt).

Hij is enorm lief en gezellig, lachen veel, uren kletsen ik geniet van het moment en we zien wel waar het gaat eindigen.

Het is in ieder geval een enorme vooruitgang op alle vlakken.

En dan ook allemaal.... size does matter .

2011 wordt ons jaar New, dat is een deal.

Je verdient het ook zo
Dat zeg je mooi, hij overschrijft mijn harde schrijf.

Moet wel zeggen dat ex inmiddels zodanig zijn ware aard heeft getoond dat het echt shocking is, de man is 1 groot lopend leugen en toneelspel.

Ik heb van de acteur gehouden, nu ik weet dat het slechts een rol was is de liefde voor de echte persoon ook echt compleet weg( ireeel ook)

Ik heb alleen echt nog een hoop te verwerken want man wat heb ik een deuken opgelopen in deze relatie.

Maar goed, ik heb daar een top van een mens voor toegewezen gekregen die dat samen met mij gaat doen
Ik begrijp dat je niet veel over je sitatie met je ex kan zeggen, maar fijn dat het wordt geregeld door de advocaten. Kan je toch (proberen) er wat meer afstand van te nemen.. Het klinkt wel heftig en zwaar allemaal.

Maar we houden het positief, dat doe jij namelijk ook! Leuk een nieuwe liefde, en spannend!! Doe maar rustig aan; dat kan waarschijnlijk ook gezien hij van je situatie en verleden afweet..

En je kinderen: hou ze beetje in de gaten, alhoewel kinderen meer kunnen hebben dan je denkt en flexibel zijn! En als je merkt dat ze er veel last van hebben, kunnen ze misschien ook eens met iemand praten.
Ha beste Iry,

(hier Draadloos)

wat fijn te lezen dat je eindelijk gezien wordt.

Nu nog bovenal jij jezelf.

Pett, de jongste en de oudste hebben allebei begeleiding inmiddels.

Frum echt specifiek voor de scheiding en voor dochter zal het wat dieper gaan denk ik.

He Campari, leuk je ook hier weer te zien

Yep ik moet mijzelf ook gaan zien, ik merk wel dat ik er erg mee bezig ben nu echt mijn dingen te willen gaan doen.Al heb ik mijn valkuilen deze weer aan de kant te schruiven maar heb lieve mensen om mij heen die daar ook op waken als een pitt-bull.

Ik moet ook oppassen niet te hard van stapel te willen lopen. Eerst een hoop afsluiten zodat er ook echt ruimte vrij komt om mijn aandacht ergens anders op te richten, als sluit het 1 niet per definitie het ander uit. Maar het moet reeel blijven.

Dus is toneel en de studie voor nu even genoeg en zal het vrijwilligerswerk wat ik ook graag wil even in de wacht gezet moeten worden.

En de liefde.. tsja, ik schijn te stralen, zegt genoeg denk ik

Nu brengt minstens 4 keer in de week hot en steamy sex ook wel wat glans in je ogen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven