Hoe hou ik van mezelf...?

09-01-2012 20:49 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendinnetje zei net Ing kan jij voor de spiegel gaan staan en zeggen dat je van jezelf houdt...?

Mijn antwoordt was: ik kan het (denk ik) wel, maar voel er niets bij.

Maar terwijl ze het vroeg werd ik super emotioneel... Ik weet dat ik er leuk uitzie, grappig ben en er altijd ben voor mijn vrienden, een te gekke baan heb, genoeg lieve vrienden. Een leuk sociaal leven! Niks te klagen!!

Ik ga al een paar jaar relaties (met een man) uit de weg (ik wil wel, ben ook wel "op zoek", maar doe er tegelijk geen enkele moeite voor... Roep heel hard dat ik een happy single ben, maar zit rond kerst te janken omdat ik me zo alleen voel (terwijl ik 3 volle dagen gepland heb met allemaal leuke dingen!

Ik kan nog zoveel vol plannen, ga wel altijd alleen naar huis.

Voelt soms zo eenzaam.

Ik ga al jaren niet op vakantie want dan word ik veel te veel geconfronteerd met mezelf, dat ik alleen ben en dat ik dat ook wel zal blijven, ik heb geen vertrouwen dat ook ik een relatie zal krijgen... (altijd de reacties van mensen "JIJ single" huh?? Hoe kan dat nou...)

Ik wil gewoon genieten van mijn leven en van de dingen die ik doe, maar vooral houden van mezelf!!

Hoe doe je dat in godsnaam!!

Als ik niet van mezelf hou hoe kan ik dan van een ander houden...?

Pffff
Houden van mezelf betekent -in de fase waarin ik nu zit, geen idee of het over een tijdje verandert- zacht zijn voor mezelf.

Ik ben meestal keihard voor mezelf terwijl ik zacht ben voor anderen. Nu probeer ik mezelf zo te behandelen als ik anderen ook zou behandelen en zo wat milder en liever voor mezelf te zijn.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Waar zit je nu meer mee? Het feit dat je single bent of dat je niet weet of je van jezelf houdt?
Ik denk de reden is dat ik nog single ben daar vooral mee te maken heeft. En ja je zelfvertrouwen zakt wel als je (denkt) niet in staat ben om een liefdevolle relatie aan te gaan. Niet eens met jezelf... Ik ben toch het belangrijkste (zo voelt 't niet....)
quote:Ingrid5 schreef op 09 januari 2012 @ 21:43:

De reden dat ik niet op vakantie ga ik niet het animo, maar het feit dat ik zo met mezelf geconfronteerd word...(alle tijd om na te denken..) Ik kan mezelf heel alleen voelen... Moet toch juist een kadootje zijn...?

Nova had het ook al over jezelf leren kennen. Misschien is juist die confrontatie aangaan de eerste stap naar 'houden van jezelf'.

Best wel moeilijk, want het uit de weg gaan is wel erg gemakkelijk vandaag de dag.
Ik zit te denken een 10 daagse stilte meditatie (Vipassana) te gaan doen in Thailand... Is misschien wat zweverig, maar hoe erg wil je geconfronteerd worden met jezelf
Zo jij gaat er gelijk voor ;).

Je zou ook kunnen beginnen met een boswandeling. Of een avondje thuis zitten zonder FB, ping, whatsapp, etc. Of dit forum. Hoog tijd voor mij om dat eens te doen.

Of even lekker een bakje doen in de CC ergens. Gewoon in je eentje.

Het gevaar met jouw thailand idee is dat dat gelijk weer zon ding is.
Ja haha! Heb er ook even over nagedacht en ik wil het eerst in Belgie gaan doen. Zit daar al een tijd over te denken en Thailand ja dan ben je wel ver weg.

Misschien heb je wel gelijk,moet ik het eerst maar even lekker dichter bij huis zoeken. En er eens in je up op uit voor een gezonde tour! (en daarna die koffie!) Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven