Hoe kijken jullie hier tegen aan? Geen OP

17-09-2021 21:23 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie adviezen👍
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-09-2021 10:40
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen zijn genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Vivaforum
96.35% gewijzigd
Waarom stel je zoveel vragen over zoiets. Dat doe ik bij mijn pubers niet eens.

Als ik dan later toch nog glas vind roep ik ze er even bij een laat zien wat ze gemist hebben.

Als mijn man een glas zou breken vertrouw ik erop dat het is opgeruimd. Daar zou ik niet veel over zeggen of vragen. Zou ik dan toch nog splinters vinden achter de bank zou ik echt boos zijn. Hij is volwassenen, zou de consequenties van zwervende glassplinters moeten kennen.
Alle reacties Link kopieren
.
huis-sok10 wijzigde dit bericht op 20-09-2021 19:58
99.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En waarom is jouw wil wet?
Alle reacties Link kopieren
.
huis-sok10 wijzigde dit bericht op 20-09-2021 19:59
99.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
17-09-2021 21:45
Niemand praat hier to aan dat zij hiervoor verantwoordelijk is. Wel dat ze haar vriend betuttelt.

Oh gelukkig, het leek namelijk net alsof je meende dat hij zijn zooi niet opruimt omdat zij hem betuttelt. Dat zou echt enorm treurig zijn geweest, dat hij in plaats van gewoon een gesprek aan te gaan besluit zich te gedragen als een kleuter en dan bijval krijgt dat dat een normale volwassen reactie zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Verder alles gezellig? Goeie gesprekken? Fijn samen? Haalt hij het beste uit je? Seks fijn?
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar ik vind dat je heel zwaar praat over een non issue. Een open gesprek, toegeven, verantwoordelijkheid. En dan hebben we het over stofzuigen? En je praat alsof het huis een grote glasbak is. Ik denk dat je het een beetje luchtiger moet zien. Maak afspraken wat waneer wie wat doet SAMEN. En of het dan net zo netjes is als hij het doet dan als jij het doet..laat dat los. Hebben jullie wel lekkere sex?
plentyplenty wijzigde dit bericht op 17-09-2021 21:51
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huis-sok10 schreef:
17-09-2021 21:48
Dat is ook hetgeen ik boos van wordt, hij kent de consequenties van rondzwervend glas. Heb ik hem ook rustig aangegeven toen hij zei niet gestofzuigd te hebben, heb hem daarna niet achter de broek gezeten wanneer hij het zou opruimen. Alleen hij vertikt het gewoon. Ik stel die vragen omdat ik weet dat hij het toch vertikt en ik hoop met die vragen hem in beweging te krijgen dit toch nog eventjes te doen of hem te laten inzien dat het wel belangrijk is. Hiermee hoop ik ruzie tegen te gaan. Maar dit is dus geen goede aanpak merk ik.

Er is geen goede aanpak. Dweilerige mannen ruimen nooit hun zooi op, welke tactiek je ook gebruikt. Je kunt het accepteren en zelf doen, een schoonmaker nemen of weggaan.
Alle reacties Link kopieren
.
huis-sok10 wijzigde dit bericht op 20-09-2021 19:59
99.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huis-sok10 schreef:
17-09-2021 21:51
Ja we wonen nog niet lang samen, wat je zegt heb je wel een punt in. Ik ben daarom ook niet mega kritisch (dacht ik tenminste). Maar de basis van glas scherven opruimen vind ik wel belangrijk eigenlijk. Alles hoeft ook echt niet spik en span, dan doe ik het inderdaad vaak zelf. Dingen als de bank grondig schoonmaken en slaapkamer doe ik bijvoorbeeld standaard zelf
Hoeveel glazen heeft hij stuk laten vallen? Eentje? Dat is dus een incident
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg of hij het wel even op had geruimd.
:facepalm:

Normaal ben ik team 'het-is-onzin-dat-mannen-geen-rommel-zien', maar dit soort vragen: je bent z'n moeder toch niet?
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
17-09-2021 21:50
Er is geen goede aanpak. Dweilerige mannen ruimen nooit hun zooi op, welke tactiek je ook gebruikt. Je kunt het accepteren en zelf doen, een schoonmaker nemen of weggaan.
Mensen!
Dit is geen mannen-issue
Alle reacties Link kopieren
.
huis-sok10 wijzigde dit bericht op 20-09-2021 19:59
99.28% gewijzigd
Thalas schreef:
17-09-2021 21:44
Hij gedraagt zich als een kind omdat hij ervoor kiest zich als een kind te gedragen. Om niet zijn eigen vuil op te ruimen, om stukken glas gewoon te laten liggen en om vervolgens te doen alsof hij het wel opruimt. Laat je niet aanpraten dat jij daarvoor verantwoordelijk bent, dat is hij helemaal zelf.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Martinimeisje schreef:
17-09-2021 21:52
:facepalm:

Normaal ben ik team 'het-is-onzin-dat-mannen-geen-rommel-zien', maar dit soort vragen: je bent z'n moeder toch niet?

Nee, het was vragen naar de bekende weg.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
17-09-2021 21:48
Oh gelukkig, het leek namelijk net alsof je meende dat hij zijn zooi niet opruimt omdat zij hem betuttelt. Dat zou echt enorm treurig zijn geweest, dat hij in plaats van gewoon een gesprek aan te gaan besluit zich te gedragen als een kleuter en dan bijval krijgt dat dat een normale volwassen reactie zou zijn.
Nee, mocht dat er wat rottig staan: ik bedoel dat niet zo. Ik bedoel dat zij hem betuttelt en als een kind benadert, en dat is dodelijk wat mij betreft in een relatie. Neemt niet weg dat hij zich inderdaad als een kind gedraagt.
Ik begrijp ook best dat dat niet fijn is, mogelijk zelfs een afknapper. Maar door hem als een kind te behandelen gaat ze het niet oplossen.
Thalas schreef:
17-09-2021 21:48
Oh gelukkig, het leek namelijk net alsof je meende dat hij zijn zooi niet opruimt omdat zij hem betuttelt. Dat zou echt enorm treurig zijn geweest, dat hij in plaats van gewoon een gesprek aan te gaan besluit zich te gedragen als een kleuter en dan bijval krijgt dat dat een normale volwassen reactie zou zijn.

Maar ze kunnen er niets aan doen hoor, is hem niet geleerd. En TO heeft vast niet op de juiste toon met hem gepraat. En zijn zijn gevoelens wel goed in de gaten gehouden?
Alle reacties Link kopieren
Huis-sok10 schreef:
17-09-2021 21:46
Ik geef hem ook aan dat ik geen zin heb om als een moeder met hem te moeten communiceren en ik liever een open gesprek heb waarin hij dan ook aan geeft hoe hij het anders wil hebben. Ipv open communiceren komen er alleen excuses als jij zei niet letterlijk dat… dus doe ik het niet.
Hij wil het niets anders hebben, jij wil het anders hebben en daardoor ga je controleren en drammen.

Het is veel ergenis over iemand die niet in de hoekjes en achterbank heeft gezogen. Neem samen een werkster, dan kun je tegen haar uitvallen over het stofje dat zij is vergeten.
viva-amber wijzigde dit bericht op 17-09-2021 21:57
16.23% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jij klinkt als de baas in huis en hij als een recalcitrante puber.

Jij zit in de ouder modus en hij gaat in de kind modus.

Doodvermoeiend.

De enige waarbij ik zulk gedrag zou durven vertonen is mijn moeder. Dus ergens is er iets misgegaan tussen jullie. Tijd voor een stevig gesprek.
viva-amber schreef:
17-09-2021 21:56
Hij wil het niets anders hebben, jij wil het anders hebben en daardoor ga je controleren en drammen.
Of je legt de lat niet zo laag.
Alle reacties Link kopieren
Huis-sok10 schreef:
17-09-2021 21:54
Haha goede vragen over de seks en de rest. Ja de rest gaat super, seks is lekker, goede gesprekken. En alle afspraken maken we samen waarbij ik juist ook vaak aan hem vraag hoe hij het hebben wil. Zo is bijvoorbeeld de garage helemaal zijn gebied, doen we wat hij prettig vind.
En de rest van het huis dus van jou??
Dus jouw verantwoordelijk in zijn ogen?
Denk dat we wel kunnen stellen dat stofzuigen niet zijn favoriete bezigheid is.

Heb je nog andere voorbeelden?
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
17-09-2021 21:55
Maar ze kunnen er niets aan doen hoor, is hem niet geleerd. En TO heeft vast niet op de juiste toon met hem gepraat. En zijn zijn gevoelens wel goed in de gaten gehouden?

Gelukkig is al gecontroleerd of ze hem wel voldoende seks geeft.
Alle reacties Link kopieren
.
huis-sok10 wijzigde dit bericht op 20-09-2021 20:00
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
17-09-2021 21:35
Dit onmiskenbaar. Als ik wil dat er goed gezogen wordt, doe ik zelf zelf. Mijn man doet echt, maar dan ook echt zijn best, als hij het doet, maar zijn maatstaven en oog voor detail zijn gewoon anders. Hij liegt dus niet als ik hem vraag of hij dit of dat zus of zo gedaan heeft. In zijn beleving heeft hij dat namelijk gewoon gedaan.
Hij is overigens in andere dingen weer geweldig en dat laat ik dan weer met alle liefde aan hem over.

Ik gok dat jullie nog niet zo heel lang samenwonen? In de loop van de jaren ga je dit soort dingen namelijk beter zien en begrijpen :) ;-)
Ik wilde dit ook typen. Al ik met het glas ook wel echt heel goed zou opruimen (ivm kinderen en huisdieren bij ons) maar man heeft hier schoonmaaktechnisch echt hele hoge maatstaven. Daar kom ik nog niet in de buurt al zou ik mij 300% inzetten.
Ik heb daarintegen weer hogere maatstaven met bv de was of gezond en bewust eten, maar hé dat is niet zijn schuld. We hebben inmiddels na bijna 17 jaar een goede verdeling en soms is het ook gewoon berusten dat het even zo is (bv toen ik moest herstellen van mijn bevalling of toen mijn man moest revalideren).

Als het werktechnisch zou zijn dan had ik gezegd: als je wilt dat het goed gebeurd, dan moet je het zelf doen :P
Not my circus, not my monkeys

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven