Hoe laat ik mijn vriend weer een man voelen

03-02-2010 15:47 84 berichten
...
...
Dat is heftig om te ontdekken he Rary? Ik weet hoe het voelt hoor, been there, done that.

Zou het geen idee zijn om daar eens aan te gaan werken voor jezelf? Voor jezelf dus, niet voor je relatie of een man!
Mijn vriend gelooft ook nog een stuk in het "sprookje van de ware liefde" en lijkt niet altijd te beseffen dat een relatie hard werken is en tijd nodig heeft waardoor hij de moed sneller lijkt op te geven dan ik.

Het spijt me dat ik alleen dit ene stukje uit je lap tekst filter, maar ik ben het hier zo níet mee eens. Een goede relatie is niet "hard werken". Een goede relatie is een feestje, met heus af en toe een dip, maar dan heb je altijd de ander om uit die dip te komen. Maak lol met elkaar, duik een hotel in, ga naar het strand... En analyseer je relatie niet zo tot in detail. Geniet!
quote:Rary schreef op 08 februari 2010 @ 13:02:

Ik ben weer in exact dezelfde valkuilen gestapt als mijn vorige relatie. mijzelf maar aanpassen uit angst de ander kwijt te raken. Toen ook eerlijk naar mezelf toe geweest en die relatie beëindigt. Daarna de 2 mooiste jaren in mijn leven gehad. ik bloeide op, maakte mezelf gelukkig.

en nu... weer in de valkuil gestapt om mij aan te passen uit angst de ander kwijt te raken. en daarmee ben ik nu weer een stukje van mijzelf kwijt geraakt. iets waarvan ik mij had beloofd nooit meer te doen.

Heb je wel door hoe leuk je bent?

Op basis van een paar stukjes tekst op een forum kan je natuurlijk geen compleet persoonsbeeld hebben, en misschien ben je wel een vreselijk takkewijf, maar zo kom je niet over. In tegendeel, je wekt de indruk een gewoon, aangenaam, lief, vriendelijk persoon te zijn. Je laat je niet opfokken door reacties, je toont relativeringsvermogen en bereidheid in de spiegel te kijken. Dat zijn geen kleinigheden, en ook geen vanzelfsprekendheden!

Jij hoeft niet bang te zijn dat je je partner kwijt raakt, je partner mag blij zijn jou als partner te hebben. En als het goed zit, mag jij blij zijn met je partner. Het leven is complexer dan alleen "liefde" of "angst" (met dank aan Donnie Darko), maar misschien moet je in je relatie(s) daar toch eens naar kijken: is liefde de basis, of angst? Een relatie gebaseerd op angst, de angst om alleen te zijn, de angst verlaten te worden, etc., is géén gezonde relatie.
Hey allemaal

gesprek is geweest. is naar tevredenheid verlopen. ik post morgen verder...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rary schreef op 08 februari 2010 @ 00:35:

met de woorden "stomme reden" bedoel ik ook niet wat anderen daarvan denken. maar dat ik het zelf de meest stomme reden zou vinden als dealbreker in een relatie.

ik vind flexibiliteit van anderen wel heel prettig maar voordeel van mijn aanpassingsvermogen is dat ik mij ook niet zo snel stoor als anderen dat niet zijn...

ik voel me nu behoorlijk klote. ik word al tijden lang door mekaar geslingerd tussen "dat moet hij maar van me accepteren" en "ik kan wellicht ook aan zijn behoefte voldoen want dat is ook een prima oplossing".

ik weet het even niet meer...En dat al na 1,5 jaar relatie? Klinkt mij niet heel erg positief in de oren.
...
Rider, wat een enorm fijne, hartelijke en lieve reactie van jou! bedankt!
quote:Rary schreef op 10 februari 2010 @ 13:02:

ik heb nu weer het gevoel dat we samen investeren, samen kijken naar de issues en samen naar oplossingen kijken.

Het is nog een lange en spannende weg, maar hij is het waard om voor te gaan en energie in te steken en ik ben dat ook waard. dat klinkt heel goed! Fijn voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven