Hoe maak ik dit goed?

08-07-2011 01:24 347 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals velen die hier een topic plaatsen heb ik al vaak rondgekeken op Viva maar nog nooit zelf geregistreerd/een topic aangemaakt.

Dit verhaal klinkt misschien echt heel vreemd, maar ik ga het zo objectief mogelijk vertellen:

Ongeveer drie weken geleden heb ik in een club een hele leuke jongen ontmoet. Het klikte meteen, al toonde hij wel meer interesse dan ik. Ik begon meestal met het sturen van 1 sms, maar vervolgens hadden we hele sms gesprekken. (Al moet ik wel toegeven dat hij vaak laat reageerde, soms pas een (halve dag later).)

Nu hadden we vrijdag een date die heel gezellig was en uitliep op seks. Heel leuk allemaal, maar we hebben wel beiden besloten dat het misschien niet zo slim van ons was. Hij zei wel direct na de date dat hij graag binnen nu en twee weken weer wat af wilde spreken.

Nu werd ik afgelopen zondag ziek.. een enorme blaasontsteking waar ik ook ontzettende koorts bij heb. Maandag hebben we gebeld.. hij was heel lief.. Gelukkig heb ik hem toen wel verteld hoe onuitstaanbaar ik ga zijn als ik ziek ben..

Nu heb ik al 2 dagen niks meer van hem gehoord. Ik denk oprecht dat hij gewoon druk is.. maar dat ik het een beetje heb verpest door nogal opdringerig te doen. Ik dacht dat ik mogelijk zwanger van hem was (deze 'tekenen' van zwangerschap bleken later toen ik de vroege zwangerschapstest gedaan had gewoon bijwerkingen van de antibiotica..) maar goed.. ik heb hem dus best vaak gesmst met dat ik iets belangrijkst moest vertellen en of hij me wilde bellen.

Ik dacht echter (mede door de hoge koorts denk ik) dat hij me negeerde omdat hij me niet meer leuk vond en me subtiel wilde dumpen.. (hier had ik geen enkele reden toe..)

Nu heb ik hem ongeveer 2 dagen bestookt met berichtjes. (Ongeveer 10 per dag..) terwijl hij niks terug stuurt. Ik denk oprecht dat hij het eerst gewoon druk had maar dat ik hem nu heb afgeschrokken met mijn opdringerigheid.

Mijn vraag is wat ik nu moet doen.. want ik zou echt graag met hem verder daten.

Ik heb voor mezelf een paar opties, maar jullie mogen natuurlijk aanvullen:

1. Hem gewoon laten, hopen dat hij naar mij komt. (Wel met het risico dat ik niet kan uitleggen waarom ik zo hysterisch deed en hij dus misschien denk dat ik hysterisch ben, en geen contact op neemt.)

2. Hem een paar dagen met rust laten en dan bij hem langs gaan om het hem rustig uit te leggen.

3. Morgen als ik wakker word hem een excuus sms sturen waarin ik uitleg dat ik hoge koorts had en dacht dat er wat ergs aan de hand was.. en dat het door de koorts allemaal 10x erger leek en daarom zo hysterisch deed. Dat ik hem niet af wilde schrikken maar gewoon erg in paniek was..

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Want ik ben normaal (als ik niet ziek ben) echt niet het type meisje dat zo hysterisch zou doen.. ik ben juist een beetje van de afstand in het begin..
quote:batwom schreef op 08 juli 2011 @ 02:08:

[...]

Je hebt de hele situatie incl. 20 smsjes ook nog met zijn vrienden besproken??

MIJN mannelijke vrienden..

Ik heb helemaal geen gemeenschappelijke vrienden of andere banden met hem.. waardoor het nog minder uitmaakt of ik mezelf 'belachelijk' maak denk ik..
Ik wil niet vervelend doen, top dat jullie me allemaal helpen (naja helpen.. sommigen vinden het geloof ik gewoon leuk om zich hier heel erg veel beter te voelen dan anderen..)

Maar het begrijpend lezen wordt er niet echt beter op. :P
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 02:09:

[...]

MIJN mannelijke vrienden..

Ik heb helemaal geen gemeenschappelijke vrienden of andere banden met hem.. waardoor het nog minder uitmaakt of ik mezelf 'belachelijk' maak denk ik..

Oh, jouw vrienden!

Nou, als zij het zeggen, komt vast goed!
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 02:05:

Omdat hij niet op nam.. maar dat is best logisch want hij was op zijn werk. (Hij heeft niet het soort werk waar je kan bellen..)

Ik denk heel eerlijk gezegd dat ik naar mijn mannelijke vrienden ga luisteren. (Vreemd genoeg denken die allemaal dat ik het nog wel goed kan maken.. had andersom verwacht.)

Ik stuur morgen een excuus smsje, met dat ik erg veel koorts had en daardoor de dingen veel erger lijken.. en dat ik het graag goed wil maken. ;)

Dan ga ik maandag langs. (Ik weet zeker dat hij dan thuis is, en denk niet dat hij me voor de deur laat staan.)

En zo wel? Naja wat heb ik dan te verliezen? Behalve dan dat ik mezelf misschien nog meer 'belachelijk' maak.. maar goed.. dat lijkt me op dit punt bijna onmogelijk..Je bent erg wanhopig volgens mij, jee die vent kruipt achter de bank weg als hij jou ziet aankomen
quote:batwom schreef op 08 juli 2011 @ 02:11:

[...]

Oh, jouw vrienden!

Nou, als zij het zeggen, komt vast goed!

Denk je dat echt? :')

Weetje ik geloof nu graag dat het goed komt.. omdat ik denk dat dat beter is dan het opgeven..

Maar aan de andere kant wil ik ook niet dat mensen liegen tegen me..
quote:mika65 schreef op 08 juli 2011 @ 02:11:

[...]

Je bent erg wanhopig volgens mij, jee die vent kruipt achter de bank weg als hij jou ziet aankomenNee, maar ik weet dat ik beter ben dan het meisje dat ik de afgelopen twee dagen ben geweest.. en ik denk dat de enige manier om dat te laten zien langsgaan is. Maar goed, misschien moet ik maar niet meer op jou reageren, want eerlijk gezegd denk ik niet dat je hier reageert omdat je me nu zo graag wil helpen.
Prima idee! Succes ermee.

Ik neem aan dat hij wel een vermoeden heeft, want wat kan er inderdaad anders zo belangrijk zijn als je elkaar net kent en 1 keer sex hebt gehad?!

Vroeg hij trouwens niet of je aan de pil was? Ook dom van hem dan.
]meds schreef op 08 juli 2011 @ 02:07

behoorlijk hysterisch zeg. Ik denk dat al zijn alarmbellen zijn gegaan en hij met een andere identiteit reeds in Canada zit
wij slapen nooit.
je gaat jezelf toch niet te grabbel gooien voor een vent die niet eens de moeite neemt terug te smssen? Hij vindt je duidelijk niet leuk genoeg
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 02:13:

[...]

Nee, maar ik weet dat ik beter ben dan het meisje dat ik de afgelopen twee dagen ben geweest.. en ik denk dat de enige manier om dat te laten zien langsgaan is. Maar goed, misschien moet ik maar niet meer op jou reageren, want eerlijk gezegd denk ik niet dat je hier reageert omdat je me nu zo graag wil helpen.Echt als je mijn dochter was had ik haar hetzelfde advies gegeven. Ik vind het ook vreselijk als een meid een jongen zo achterna loopt net of ze wanhopig is. Wacht nou gewoon af tot hij weer reageert. Laat hem de volgende stap zetten.
en je zegt dat je beter bent dan het meisje van de afgelopen dagen en dat je hem dat wilt bewijzen. Wat een onzin jij bent hetzelfde meisje als gisteren en eergisteren en blijkbaar hoort die hysterie bij jou. Wees er trots op, als een vent wegloopt voor een deel van jou dan loopt ie weg van jou.
Ik heb even meegelezen

Als je de eer aan jezelf wilt houden, zover het nog kan, zou ik niet meer aandacht gaan zoeken bij die jongen.. zoek lekker een andere leuke jongen die jou niet gebruikt, daar heb je veel meer aan als zo'n lapzwans. als hij jou wilde had hij toch allang wat laten horen..
quote:meds schreef op 08 juli 2011 @ 02:19:

en je zegt dat je beter bent dan het meisje van de afgelopen dagen en dat je hem dat wilt bewijzen. Wat een onzin jij bent hetzelfde meisje als gisteren en eergisteren en blijkbaar hoort die hysterie bij jou. Wees er trots op, als een vent wegloopt voor een deel van jou dan loopt ie weg van jou.Ik ben echt serieus nog nooit zo geweest, dus ik ben ook een beetje van mezelf geschrokken.
Niet te geloven, je blijft gewoon doorgaan!!

Je opent dit topic en de titel zegt al dat je zelf ook vindt dat je fout bezig bent.

De meeste reacties zeggen dan ook terecht dat je gedrag niet spoort, buiten alle proporties is. Zijn niet reageren zou voldoende moeten zijn voor jou om die arme jongen met rust te laten maar nee, je maakt het verhaaltje precies zo als jij het wil zien. En dat die vrienden met je meelullen en misschien geen zin hebben om de hele avond dit als gespreksonderwerp te moeten aanhoren en zich er zo van af maken? Zou kunnen, toch?

Zet die jongen uit je hoofd en uit je telefoon en kom tot jezelf zodat je niet die idiote actie om naar hem toe te gaan ook echt gaat doen. Als mij dit zou overkomen, zou ik maandag de politie bellen en melding van stalken maken.

En hopen dat je niet vaker koorts krijgt!
Ik zou het er mooi bij laten en laat het initiatief maar van hem af komen! Dan weet je iig of hij nog een klein beetje interesse heeft. Je hebt je hysterisch gedragen, dat kun je niet terug draaien. Waarom zou je moeite voor hem doen als hij niet eens wat laat horen? Denk je echt dat het helpt om langs te gaan? Op mij komt het nogal claimend over.
in plaats van je op die jongen te richten kan je de energie beter steken in zelfonderzoek. Dit gaat natuurlijk over diepgewortelde onzekerheid en verlatingsangst. Zolang je dat niet aanpakt zal je niet in staat zijn een gezonde relatie aan te gaan
Idd kom je totaal niet over zoals je praat over jezelf. Dat je normaal nooit zo bent. Alsof koorts hier een oorzaak van is? Als ik koorts heb dan lig ik laveloos op de bank en ga ik niet een jongen stalken met 20 smsjes. Maarja wie ben ik?
Ik geloof niet zo in dat "ik dacht dat ik zwanger was" verhaal, maar oke, stel dat..

Waarom heb je niet eerst zelf een test gedaan voor je tot een sms aanval overging?
Het komt idd meer een beetje over als zijnde dat je op die manier zijn aandacht probeerde te trekken omdat hij geen aandacht meer gaf.

Mannen vinden over het algemeen vrouwen die zich zo afhankelijk en claimend opstellen in het prille begin nou niet echt bijzonder aantrekkelijk.
Hem bestoken met hysterische berichten.

En dan een excuusbericht willen sturen, waarin je helemaal hopeloos en onzeker overkomt. En ook nog eens langsgaan?

Hou eens op zeg.

Die vent heeft 1 keer sex met je en heeft dit dan aan zijn fiets hangen.

Hij schrikt zich dood. Hij dacht makkelijk iemand te hebben opgepikt, blijkt het een labiel persoon te zijn die wel erg dramatisch doet, voordat er überhaupt iets aan de hand is.
Uhm nooit meer iets van je laten horen en je diep gaan schamen in een hoekje dat je jezelf zo hebt laten gaan en dus ook maar een therapietje bij, want dit is niet gezond!
Je realiseert je wel dat de kans er in zit dat je hem over twee weken alsnog mag bellen (of sms-en :-)) dat je zwanger van hem bent? Een negatieve test 4-5 dagen na de sex zegt hélemaal niets namelijk!
Eeh.. Die zwangerschap is dan niet meer het punt.. Maar blaasontsteking... na de sex, ..

Ooit ook eens meegekregen van huisarts, dat onveilig vrijen met iemand die veel partners heeft blaasontsteking een gevolg kan zijn. Heb je al

Stilgestaan bij de kansen op

SOA?

Laat los! Je blijft er veel te veel

Mee bezig, geef jezelf ook even de tijd om weer tot jezelf te komen. De kans dat je anders blijft vallen in impulsieve herhalingen is wel groot! Succes, hoop dat ie er uiteindelijk om kan lachen aan de andere kant denk ik ook; wat een sukkel. Onveilig vrijen, jouw paniekreactie erna negeren, want stel je voor dat je dankzij hem wel iets heb opgelopen. Dat heet je verantwoordelijkheid niet nemen. Zegt ook wat over hem.
Weetje, ik snap best dat je de reacties hier niet leuk vindt. Sommige mensen kunnen inderdaad ook niet lezen en maken er een eigen verhaal van en dat is frustrerend. Maar ik vind je reactie ook onbegrijpelijk verder, waarom bemoei je je uberhaupt (mobiel heeft geen puntjes) nog met die jongen? Hou de eer aan jezelf! Je hebt een fout gemaakt, nu moet je op de blaren zitten.. hij gaat geen ander beeld meer van je krijgen. Zoek een leuke andere jongen.
Valt niemand over het feit dat ze sowieso geen positieve test kan krijgen 4-5 dagen na de seks, en al helemaal niet zwanger kan worden als ze seks heeft gehad 3 dagen voor haar verwachte menstruatie? Je lichaam kennen is ook een kunst blijkbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven